Gå til innhold

Vi som skal ned før jul 2014


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør flesteparten det med lørdagsgodt? Unner dere dere noe eller totalavhold?

Jeg funker ikke med totalavhold. Jeg har jo så vannvittig mange kilo som skal av, så jeg burde sikkert holde meg helt borte. Men jeg må finne noe som jeg kan leve med resten av livet. For meg er dette ikke slanking, men livsstilsendring.

Mitt "sunne" lørdagsgodt pleier å være en av følgende; popcorn, gulrøtter med Holidaydip eller frosne bær med mager vaniljekesam.

Noen andre gode idéer?

I det siste har jeg slitt veldig med viljestyrke når det gjelder godteri, moren min har vært på utenlandsreise og kjøpte med mye godteri til meg. Jeg hadde to fulle hyller med godteri i kjøkkenakapet! Jeg fant ut idag at jeg aldri vil klare å gå ned i vekt hvis jeg har alle de fristelsene her! Så derfor tok jeg med nesten alt på jobb. Sitter og koser meg med det bittelille jeg beholdt som er igjen nå, men fra og med imorgen er det godteristopp. Min rekord er godteristopp på 6 uker, jeg skal se om jeg klarer å slå den.

Min erstatning for godteri er frukt.

Anonymjente26.

Anonymous poster hash: c1d94...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjører en godtestopp nå, hvis noen vil være med! :) Jeg har fra 1. september til og med 19. desember, det blir 110 dager. Sjokolade og godteri er forbudt, men kake er lov i veldig spesielle anledninger. Det er bare å slenge seg på! Hvis man begynner 11. september og holder på til og med 19. desember for eksempel, så blir det 100 dager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koser meg i helgene, men jeg begrenser det. Før spiste jeg sjokolade, chips og vin, gjerne fra torsdag til søndag. Det går jo selvsagt ikke nå. Det jeg gjør nå er at jeg kun koser meg litt på fredag og lørdag. Jeg tar (i stedet for kveld) en halv pose lett popcorn (150 kcal) og en halv nutrilette bar (100 kcal) noen ganger synder jeg med vin, men da hører jeg på polet for å få en med mindre kalorier. Jeg skeier overhode ikke ut, ellers i uken :-)

Endret av Behappy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm in! Men orker ikke legge ut vekt, bare resultater fra uke til uke.

Favole

Startvekt for denne tråden: -STARTVEKT-

Mål før jul: -13,3 kg

September 2014

5. september, uke 36 (1): -STARTVEKT-

12. september, uke 37 (2): -- kg (-kg)

19. september, uke 38 (3): -- kg (-kg)

26. september, uke 39 (4): -- kg (-kg)

Oktober 2014

3. oktober, uke 40 (5): -- kg (-kg)

10. oktober, uke 41 (6): -- kg (-kg)

17. oktober, uke 42 (7): -- kg (-kg)

24. oktober, uke 43 (8): -- kg (-kg)

31. oktober, uke 44 (9): -- kg (-kg)

November 2014

7. november, uke 45 (10): -- kg (-kg)

14. november, uke 46 (11): -- kg (-kg)

21. november, uke 47 (12): -- kg (-kg)

28. november, uke 48 (13): -- kg (-kg)

Desember 2014

5. desember, uke 49 (14): -- kg (-kg)

12. desember, uke 50 (15): -- kg (-kg)

19. desember, uke 51 (16): -- kg (-kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører en godtestopp nå, hvis noen vil være med! :) Jeg har fra 1. september til og med 19. desember, det blir 110 dager. Sjokolade og godteri er forbudt, men kake er lov i veldig spesielle anledninger. Det er bare å slenge seg på! Hvis man begynner 11. september og holder på til og med 19. desember for eksempel, så blir det 100 dager.

Jeg joiner deg! Jeg begynner imorgen og fortsetter til 21. desember. Begynner på en søndag og avslutter på en søndag.

Anonymjente26.

Anonymous poster hash: c1d94...911

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når 100 gram sjokomelk innholder 9,3 gram karbohydrater, hvor mange karbohydrater er det da i 250 ml?

Anonymjente26.

Anonymous poster hash: c1d94...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når 100 gram sjokomelk innholder 9,3 gram karbohydrater, hvor mange karbohydrater er det da i 250 ml?

Anonymjente26.

Anonymous poster hash: c1d94...911

2,5*9,3g = 23,25g :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når 100 gram sjokomelk innholder 9,3 gram karbohydrater, hvor mange karbohydrater er det da i 250 ml?

Anonymjente26.

Anonymous poster hash: c1d94...911

2,5*9,3g = 23,25g :)

Lurespørsmål! Det er bare vann som veier 100 gram pr 100 ml. Melk har en tetthet på rundt 1,03 avhengig av fettinnhold; vanskelig å gi et korrekt svar når varen i tillegg inneholder kakao og andre tilsetninger. Egentlig burde man veie kartongen før og etter man har drukket av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører en godtestopp nå, hvis noen vil være med! :) Jeg har fra 1. september til og med 19. desember, det blir 110 dager. Sjokolade og godteri er forbudt, men kake er lov i veldig spesielle anledninger. Det er bare å slenge seg på! Hvis man begynner 11. september og holder på til og med 19. desember for eksempel, så blir det 100 dager.

Jeg joiner deg! Jeg begynner imorgen og fortsetter til 21. desember. Begynner på en søndag og avslutter på en søndag.

Anonymjente26.

Anonymous poster hash: c1d94...911

Jeg er også med- starter friskt på mandag morgen.

Har hatt en middels godtestopp der bare sjokolade, potetgull og vanlig brus har vært borte fra kostholdet nå i 3 mnd allerede.

Men eg ser jo at da har det blitt mer kake, kjeks og nøtter istedenfor så må stramme inn og følge dere jenter :scorpis:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurespørsmål! Det er bare vann som veier 100 gram pr 100 ml. Melk har en tetthet på rundt 1,03 avhengig av fettinnhold; vanskelig å gi et korrekt svar når varen i tillegg inneholder kakao og andre tilsetninger. Egentlig burde man veie kartongen før og etter man har drukket av den.

Jeg er klar over at melk ikke er nøyaktig 100 g per 100 ml, men det er ganske nærme. Forskjellen i karbohydrater i dette tilfellet blir kanskje 1 g +-, det er da ikke så gærent :P Man skal snakke om ganske store mengder før det å ikke ta hensyn til tettheten i forhold til vann blir en betydelig innvirkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde: 177 cm

Startvekt for denne tråden: 80

Mål før jul: 74 kg

September 2014

5. september, uke 36 (1): 80,0

12. september, uke 37 (2): -- kg (-kg)

19. september, uke 38 (3): -- kg (-kg)

26. september, uke 39 (4): -- kg (-kg)

Oktober 2014

3. oktober, uke 40 (5): -- kg (-kg)

10. oktober, uke 41 (6): -- kg (-kg)

17. oktober, uke 42 (7): -- kg (-kg)

24. oktober, uke 43 (8): -- kg (-kg)

31. oktober, uke 44 (9): -- kg (-kg)

November 2014

7. november, uke 45 (10): -- kg (-kg)

14. november, uke 46 (11): -- kg (-kg)

21. november, uke 47 (12): -- kg (-kg)

28. november, uke 48 (13): -- kg (-kg)

Desember 2014

5. desember, uke 49 (14): -- kg (-kg)

12. desember, uke 50 (15): -- kg (-kg)

19. desember, uke 51 (16): -- kg (-kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også med- starter friskt på mandag morgen.

Har hatt en middels godtestopp der bare sjokolade, potetgull og vanlig brus har vært borte fra kostholdet nå i 3 mnd allerede.

Men eg ser jo at da har det blitt mer kake, kjeks og nøtter istedenfor så må stramme inn og følge dere jenter :scorpis:

Jeg er også med :) Starter i dag,og til søn.21. Har noen bursdager de neste månedene så kaker må reduserers evt skippes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig fornuftig å sette seg reslistiske mål. Prøver man å bite over for mye, er det lett å bli demotivert og gi opp når man ser at man ikke når målet. 0.5 kg i uken er et greit mål. Bare vær obs på at det er 15, ikke 16 uker til 19. desember. Det er veldig synd at TS setter første veiing som uke 1. Første veiing er uke 0, det er først ved 12. september at det har gått en uke.

Vi kan vel spørre moderatorer om å endre på tallene. Skal vi?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hinkelpinkel

Jeg kjører en godtestopp nå, hvis noen vil være med! :) Jeg har fra 1. september til og med 19. desember, det blir 110 dager. Sjokolade og godteri er forbudt, men kake er lov i veldig spesielle anledninger. Det er bare å slenge seg på! Hvis man begynner 11. september og holder på til og med 19. desember for eksempel, så blir det 100 dager.

Eg er med! :) Starter i dag, brusen kan bli ein stor utfordring, men har hatt planer om å kutte den ut lenge. :plystre:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: 119,2 (1.mai 2014)

Høyde: 172 cm

Startvekt for denne tråden: 99 kg (28.aug)

Mål før jul: under 85 kg

September 2014

28.august, uke 35 (0): 99,0 kg

5. september, uke 36 (1): 99 kg (-kg)

12. september, uke 37 (2): -- kg (-kg)

19. september, uke 38 (3): -- kg (-kg)

26. september, uke 39 (4): -- kg (-kg)

For første gang siden mai har jeg en uke hvor jeg ikke har gått med noe i vekt :-(

Synes det er utrolig kjipt, men prøver å ikke fokusere på det..

Det som muligens kan innvirke er at jeg fikk mensen på veiedagen, og har hatt et sykt sug på karbo i uka før (har spist mer karbo enn jeg pleier).

Det blir spennende å se hvordan neste ukes veiing blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er med! :) Starter i dag, brusen kan bli ein stor utfordring, men har hatt planer om å kutte den ut lenge. :plystre:

Ang brus- ej drakk kun vanlig brus før- ga meg selv deretter kun lov med lettbrus- som ej syns smake helt sprøtt :-P og nå er ej nede i 1 glass lettbrus i uka da det omtrent ikke frister.

Boblevann har vært redningen her egentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lurer litt på hvilke matvarer dere spiser mye/mer av jeg?

Selv er jeg inne i en periode med å spise mat som skal øke forbrenningen. Spiser en del av tunfisk på boks, drikker grønn te og spiser mer matvarer med kalsium i. I tillegg spiser jeg jernrik mat, har fått jernmangel av slankingen/treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: -- 61

Høyde: 162 cm

Startvekt for denne tråden: 55,1

Mål før jul: 52

September 2014

5. september, uke 36 (1): 55,4

12. september, uke 37 (2): -- kg (-kg)

19. september, uke 38 (3): -- kg (-kg)

26. september, uke 39 (4): -- kg (-kg)

Oktober 2014

3. oktober, uke 40 (5): -- kg (-kg)

10. oktober, uke 41 (6): -- kg (-kg)

17. oktober, uke 42 (7): -- kg (-kg)

24. oktober, uke 43 (8): -- kg (-kg)

31. oktober, uke 44 (9): -- kg (-kg)

November 2014

7. november, uke 45 (10): -- kg (-kg)

14. november, uke 46 (11): -- kg (-kg)

21. november, uke 47 (12): -- kg (-kg)

28. november, uke 48 (13): -- kg (-kg)

Desember 2014

5. desember, uke 49 (14): -- kg (-kg)

12. desember, uke 50 (15): -- kg (-kg)

19. desember, uke 51 (16): -- kg (-kg)

Opp 300 gram. Forundrer meg ikke. Har ikke trent og ikke spist så veldig bra heller. Forhåpentligvis går jeg ned de i løpet av uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskrift på hva da? Til hvilket måltid? Jeg bruker lite oppskrifter, men jeg kan dele det jeg spiser i dag:

Frokost: Et lite glass melk, knekkebrød med peppermakrell, en bit blomkål, en nektarin.

Mellom: Et knekkebrød med gulost, et glass melk.

Lunsj: En tallerken chili con carne (byggryn (bløtlagt og kokt), lammekjøttdeig, løk, hvitløk, chili, hermetisk tomat, paprika, squash).

Mellom: 50 gram mascarpone blandet med en ts hjemmelaget vaniljesukker (vaniljestang dyttet ned i et glass med vanlig sukker), og 100 gram tinte bjørnebær, strødd over med en ts sukker, varmet i mikroen; og en bit brokkoli.

Middag: Hirsegrøt (bløtlegger 40 gram hirse, koker opp, heller av vannet, tilsetter 100 gram melk, koker til det blir grøtete (10 min)). Smørøye (1 ts Røros-smør). En bit agurk, en bit morrpølse.

Kvelds: En bit brie, en gulrot, 10 gram valnøtter, en pære.

Kalorier er bra, kalorier er liv, kalorier er det som får maten til å smake. Men man må ikke spise for mye om gangen. Selv om man spiser bra, vil man innimellom kjenne at man er sulten, men det må man bare akseptere, det er ikke farlig, det er normalt, og nødvendig for at man i gode tider skal kunne spise mye for å være forberedt på dårlige tider. For tiden har vi bare gode tider, så akkurat det ble litt dumt, men det er tross alt bedre enn hungersnød. Om man er sulten hele tiden, derimot, bør man sjekke om man får i seg alt man trenger eller om det er noe annet galt.

Glemte å spesifisere ja, tenkte mest på middag:) Takk for tipsene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...