Gå til innhold

hva tenker dere om "godt voksne" som jobber på dagligvarebutikker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er imponert over voksne damer som jobber i butikk jeg. Spesielt når de klarer å yte service. Jeg har selv jobbet i matbutikk (ved siden av studiene), og jeg trivdes ikke. Syntes jobben var så utrolig kjedelig. Merket på slutten at jeg slet med å være ordenltig hyggelig og blid mot kunder (det passet altså ikke meg). Så de som har jobbet i butikk i mange år, og fortsatt klarer å yte god service er jeg imponert over.

Synes også at det er bedre at de har en jobb de liker og vil gjøre, og har mer respekt for dem enn personer som bevisst ikke jobber, eller snylter på nav (understreker at jeg ikke mener de som rettmessig går på nav!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er rart med det TS? Du sier at du ikke har noe problem med det, men at det er rart. I min verder har du et problem med det når du sier det på den måte.

Selv kan jeg ikke fordra unge som jobber i hvilken butikk det måtte være. De har jo ikke greie på noen ting. Spør du om noe ang en vare, svarer de bare at de vet ikke. Vet ikke hvor mange ganger jeg og andre har opplevd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten psykiske problemer, dropout eller bare tiltaksløs. Noen trives med en såpass enkel og dum jobb, og higer ikke etter noe mer..

Anonymous poster hash: eb344...46f

Jævla strebere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hva tenker jeg på i butikken? Jo, jeg tenker på hva jeg skal handle, og ser litt rundt om der er noe på tilbud.. Så gjelder det å spekulere litt på hvilken kasse som har kortest kø, deretter hive varene effektivt på båndet, følge med at det blir slått inn riktige priser, betale og pakke ned varene. Dessuten tenker jeg ofte på at jeg ikke vil møte noen jeg kjenner i butikken, for det synes jeg er så ubehagelig.. Alderen på betjeningen? Nei, det tenker jeg ikke over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er rart med det TS? Du sier at du ikke har noe problem med det, men at det er rart. I min verder har du et problem med det når du sier det på den måte.

Selv kan jeg ikke fordra unge som jobber i hvilken butikk det måtte være. De har jo ikke greie på noen ting. Spør du om noe ang en vare, svarer de bare at de vet ikke. Vet ikke hvor mange ganger jeg og andre har opplevd det.

Veldig enig, alle studenter og unge folk som jobber i butikk er som oftes ikke særlige serviceinnstilte eller hyggelige heller. Man merker at denne jobben ikke betyr en dritt for dem annet enn å holde ut for pengene, og gidder derfor ikke smile og hilse til kundene i kassa, men sitter bare som et stille surtryne.

Spørsmål om varer er bare å glemme, da får man ikke noe skikkelig svar tilbake.

Anonymous poster hash: 8781a...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo noe jeg legger merke til, fordi det er så få av de over 30 som jobber i butikk her jeg bor, men utover det tenker jeg ingenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker gjerne:"Å, så koselig." Ender ofte med å veksle noen ord om vind og vær med den voksne kassadamen, dersom det ikke er kø i kassa mens jeg betaler og pakker ned varene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missfixit

I den lokale butikken jeg handler er det mange voksne damer. Det er kjempe koselig å bli ønsket en god helg, få god service og slå an en prat. Handler der såpass mye, at jeg føler jeg kjenner de nesten :-)
Pleier noen ganger også stikke innom en annen butikk, og sist jeg var der satt det 2 unge jenter i kassa og hadde en samtale om hva de skulle gjøre i helgen, og at det bare gudskjelov var 45 minutter til stengetid. Når hun da snur seg til meg og sier; POSE? så ble jeg ganske paff.

Jeg syntes for øvrig "godt voksne" er langt over 40 , er selv 43 og anser meg ikke som halvveis der engang :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MuchoMacho

Endelig en som skrev det jeg tenkte. Jeg tenker takk og pris, endelig en ansatt som vet hva ting koster og som ikke slafser tyggegummi og prater i telefonen mens hun ekspederer.

Ja, la oss heller være fordumsfull andre veien!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke over alderen på de som jobber i butikk, men jeg setter pris på at de er hyggelige og at de kan jobben sin. Derimot tenker jeg en del om en person som ikke syns at butikkjobb er en "ordentlig" jobb.

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er kjedelige personer som ikke presterte stort av utdanning og derfor har endt opp i et slikt yrke.

Anonymous poster hash: 100ac...3b6

Enten psykiske problemer, dropout eller bare tiltaksløs. Noen trives med en såpass enkel og dum jobb, og higer ikke etter noe mer..

Anonymous poster hash: eb344...46f

Tja, så hva sier det da om meg? Jeg har tatt utdanning og gått skole nettopp for å jobbe i butikk. Elsker jobben min gjør jeg også, og den er langt ifra noe som passer for tiltaksløse folk. Og bare for å overraske enda litt mer, så var jeg faktisk ganske skoleflink og kunne fint søkt meg inn på andre utdanninger om jeg ville ;)

Jeg synes det er flaut. Har en stemor som jobber 50% på Rema 1000. Skammelig, heldigvis ser det ut til at hun slutter, da pappa også synes det er flaut.

Anonymous poster hash: 5cb24...a37

Er ikke noen jobb for godt voksne. Hun burde ta utdanning og få en respektabel jobb, noe hun mest sannsynlig vil gjøre til neste år (altså begynne å studere).

Anonymous poster hash: 5cb24...a37

Både du og pappaen din burde skamme dere. Hadde jeg vært henne, så hadde jeg gått fra pappaen din ganske kjapt på grunn av den holdningen.

Hva er rart med det TS? Du sier at du ikke har noe problem med det, men at det er rart. I min verder har du et problem med det når du sier det på den måte.

Selv kan jeg ikke fordra unge som jobber i hvilken butikk det måtte være. De har jo ikke greie på noen ting. Spør du om noe ang en vare, svarer de bare at de vet ikke. Vet ikke hvor mange ganger jeg og andre har opplevd det.

Veldig enig, alle studenter og unge folk som jobber i butikk er som oftes ikke særlige serviceinnstilte eller hyggelige heller. Man merker at denne jobben ikke betyr en dritt for dem annet enn å holde ut for pengene, og gidder derfor ikke smile og hilse til kundene i kassa, men sitter bare som et stille surtryne.

Spørsmål om varer er bare å glemme, da får man ikke noe skikkelig svar tilbake.

Anonymous poster hash: 8781a...f88

Jeg er ung(begynnelsen av 20 årene), men er likevel den som har jobbet nest lengst i butikken jeg jobber i(hun som har jobbet der lengst begynte litt over et halvt år før meg). Jeg kan mye mer enn de fleste av de jeg jobber med(jeg er eneste under 30). Tro meg, dere ville blitt overrasket om dere visste hvor mye vi "unge og dumme" egentlig kan. Men selvfølgelig kan vi ikke noe om absolutt alt vi heller, på lik linje med de eldre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ung(begynnelsen av 20 årene), men er likevel den som har jobbet nest lengst i butikken jeg jobber i(hun som har jobbet der lengst begynte litt over et halvt år før meg). Jeg kan mye mer enn de fleste av de jeg jobber med(jeg er eneste under 30). Tro meg, dere ville blitt overrasket om dere visste hvor mye vi "unge og dumme" egentlig kan. Men selvfølgelig kan vi ikke noe om absolutt alt vi heller, på lik linje med de eldre :)

Er ganske så enig med deg her! :laugh: Jeg er en av de som har jobbet lengst i butikken vår - men jobber bare deltid utenom studiene, og det blir ca. 2 dager i ukene + helgene. Vi er en veldig stor butikk nøye oppdelt i avdelingen, og jeg jobber altså i kassen. På alle vaktene jeg har er jeg ansvarlig for hele avdelingen min (=vi har 12 kasser + post + tipping), men jeg sitter gjerne i kassen om noen er på pause eller om vi f.eks har folk som er syke. Har flere ganger opplevd at kunder "heller spør hun der" (typisk en kollega på ca. 30 - 40) med den åpenbare tanken at den personen nok kan mer enn den unge jenta på 22 (noen ganger har de til og med sagt dette høyt.) Da titter typisk denne kollegaen som blir spurt bort på meg og sier "Duuu, vet du om ...." eller "Duu, kan du hjelpe meg litt med ...". :fnise:

Anonymous poster hash: 31489...aba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske så enig med deg her! :laugh: Jeg er en av de som har jobbet lengst i butikken vår - men jobber bare deltid utenom studiene, og det blir ca. 2 dager i ukene + helgene. Vi er en veldig stor butikk nøye oppdelt i avdelingen, og jeg jobber altså i kassen. På alle vaktene jeg har er jeg ansvarlig for hele avdelingen min (=vi har 12 kasser + post + tipping), men jeg sitter gjerne i kassen om noen er på pause eller om vi f.eks har folk som er syke. Har flere ganger opplevd at kunder "heller spør hun der" (typisk en kollega på ca. 30 - 40) med den åpenbare tanken at den personen nok kan mer enn den unge jenta på 22 (noen ganger har de til og med sagt dette høyt.) Da titter typisk denne kollegaen som blir spurt bort på meg og sier "Duuu, vet du om ...." eller "Duu, kan du hjelpe meg litt med ...". :fnise:

Anonymous poster hash: 31489...aba

Den får jeg ofte, kundene blir like flaue hver gang. Enkelte får seg til og med til å bli sinte fordi de "ikke kan få hjelp av noen andre enn ei lita jente" og påstår at de aldri skal handle i butikken vår igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, så hva sier det da om meg? Jeg har tatt utdanning og gått skole nettopp for å jobbe i butikk. Elsker jobben min gjør jeg også, og den er langt ifra noe som passer for tiltaksløse folk. Og bare for å overraske enda litt mer, så var jeg faktisk ganske skoleflink og kunne fint søkt meg inn på andre utdanninger om jeg ville ;)

Både du og pappaen din burde skamme dere. Hadde jeg vært henne, så hadde jeg gått fra pappaen din ganske kjapt på grunn av den holdningen.

Jeg er ung(begynnelsen av 20 årene), men er likevel den som har jobbet nest lengst i butikken jeg jobber i(hun som har jobbet der lengst begynte litt over et halvt år før meg). Jeg kan mye mer enn de fleste av de jeg jobber med(jeg er eneste under 30). Tro meg, dere ville blitt overrasket om dere visste hvor mye vi "unge og dumme" egentlig kan. Men selvfølgelig kan vi ikke noe om absolutt alt vi heller, på lik linje med de eldre :)

Jeg har i vertfall aldri til dags dato møtt en ungdom som kan noe som helt om varene de skal selge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt tydelig at TS her har en veldig lav sosial intelligens og kommer til å få slite videre i livet med slike holdninger. Alle over 14 år vet at man ikke rakker ned på andre pga. yrkestittel o.l. Det er så lavmål som det bare kan bli.



Anonymous poster hash: 13076...bf1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det noe å tenke over?

Så lenge jeg kan huske har det da alltid vært godt voksne kvinner og menn som har jobbet i butikker. Det må være noe nytt at det skal være uvanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker, "ah, der har vi butikksjefen som stepper inn i et knipetak, way to go!"



Anonymous poster hash: 5f276...3b2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Min favorittbutikk her i byen har et variert utvalg av ansatte i forskjellige aldre fra ca 17 til 65. Alle er hyggelige, hjelpsomme og serviceinnstilte. Jeg tror sjefen er veldig opptatt av personlig egnethet når han ansetter folk og han er tydeligvis flink til å lære de ansatte godt opp. Der er det ingen tyggegummityggende skravlehøner eller tafatte slappfisker som bare svarer "jeg vet ikke". Er de i tvil eller ikke vet, spør de noen andre. Og ikke minst: de har lite kø i kassa fordi de åpner ny kasse med en gang det blir antydning til kø. Selv om de har ganske dyre priser velger jeg ofte å handle her for å støtte opp om en så bra butikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i vertfall aldri til dags dato møtt en ungdom som kan noe som helt om varene de skal selge.

Gi de en sjans. Jeg spør alltid de unge i butikker, de må få utfordringer om de skal lære. Om de så henter noen andre, så hører de forhåpentligvis på samtalen og kan få noe ut av den. Eventuelt bør den andre ansatte lære bort etter å ha hjulpet deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...