Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da satser jeg på at vi har nok i str 50 :)

Vi har kjøpt stellebord på babyshop, en skuff under stelleplaten og to hyller under der igjen. Virker veldig greit :) Tenkte å kjøpe Gulliver stellebord på IKEA, men de var utsolgt for hvitt, og får det ikke inn igjen før i august, da kommer en ny modell. Ble litt lenge å vente :)

Kjøpte et sånn sett på IKEA med oppbevaringskurver man kan henge på sidene av stellebordet, da kan vi ha det meste vi trenger innen rekkevidde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det et stellebord på hjul med hyller under. Vil ha mulighet til å flytte litt på det, da det kan bli veldig trangt å ha det inne på vårt bad, så det kommer nok til å stå en del på gjestebadet. Jeg ser det er mange som har badebalje i toppen, men ser ikke for meg at det er noe som kommer til å bli mye brukt? Tror heller jeg kjøper en balje utenom.

Lykke til på vekstestimering, Nori :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som noe av det vi ser etter Dyregod. Må ha noe med oppbevaringsmuligheter, tror det er mest praktisk.

Lykke til på vekstestimering Nori!

Etter dagens episode av Fødeavdelingen innså jeg at jeg IKKE vil ta keisersnitt :P

ÅÅ fødeavdelingen har hoppa av serieopptak her!! :( Tenkte jeg skulle se er par episoder nå som jeg hadde tid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min snekret et stellebord sist, da vi hadde et lite bad og det var best med et spesialtilpasset. Denne gangen går vi for en stellematte på klesbrettebordet på badet i første etasje. Trenger ikke noe eget stellebord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det et stellebord på hjul med hyller under. Vil ha mulighet til å flytte litt på det, da det kan bli veldig trangt å ha det inne på vårt bad, så det kommer nok til å stå en del på gjestebadet. Jeg ser det er mange som har badebalje i toppen, men ser ikke for meg at det er noe som kommer til å bli mye brukt? Tror heller jeg kjøper en balje utenom.

Lykke til på vekstestimering, Nori :)

Vi syns i hvert fall det ble no pirk med badebalje under lokket. Har en sånn flexibath-sak som vi satte oppå stellebordet i steden. Mindre vannsøl og bedre "arbeidshøyde".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet at mange med lite bad har stellematte oppå vaskemaskinen. Kanskje det kunne vært en løsning?

Her har forresten første cravingsen kommet! Jeg MÅ ha baguetter med reker, majones, sitronpepper og dill!! Masse dill!!! Kan spise det til det uendelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde på Fødeavdelingen, Hvitløk?

Det var ei som hadde planlagt keisersnitt og de filmet alt veldig nærme. I tillegg fungerte ikke spinalbedøvelsen helt til den gravide så hun lå og kjente på operasjonen. Riktignok ble hun tilbudt narkose, men hun nektet fordi da måtte mannen forlate rommet.

Heldigvis dekker de for slik at hvis jeg må ta keisersnitt, så ser jeg ingenting. Og jeg skal være skikkelig neddopa før noen får nærme seg meg med en skalpell :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitløk: hvis du må ha keisersnitt, vil du ikke se noenting. De er også veldig nøye med å sjekke at bedøvelsen fungerer som den skal.

Jeg har null problem med å se sånne operasjoner. Er bare glad for at de kan gjøre sånne inngrep når det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle lykkeønskningene!

Da var vi tilbake fra sykehuset og trollet ble nå beregnet til å være 2% under snittet, noe som på ingen måte er bekymringsfullt. Det spørs nok om målene som ble tatt for tre uker siden rett og slett var litt unøyaktige. Vi fikk en god gjennomgang og en skikkelig undersøkelse og alt ser fint ut. Legen var også fornøyd og med mindre det skulle dukke opp noe skal vi ikke tilbake dit før i mai. :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På programmet Liv og død viste de et ganske usensurert keisersnitt :O Håper jeg slipper!

Jeg har vært så kvalm de to siste dagene, og en del hodepine. Våkner med vondt i hodet og det gir seg ikke. Hadde fint blodtrykk og urinprøve tidligere i uka hos jordmor. Har en søster som har hatt svangerskapsforgiftning i sine svangerskap, så jeg blir litt stressa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle lykkeønskningene!

Da var vi tilbake fra sykehuset og trollet ble nå beregnet til å være 2% under snittet, noe som på ingen måte er bekymringsfullt. Det spørs nok om målene som ble tatt for tre uker siden rett og slett var litt unøyaktige. Vi fikk en god gjennomgang og en skikkelig undersøkelse og alt ser fint ut. Legen var også fornøyd og med mindre det skulle dukke opp noe skal vi ikke tilbake dit før i mai. :gravid:

Så bra :) 2% er jo ingenting!!

Tok de ultralyd? I såfall, måtte du spesifisere at du ikke ville vite kjønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at alt sto fint til, Nori!

Bygdis: greit å være oppmerksom, men hvis du hadde fine verdier tidligere i uka ville jeg ikke bekymret meg veldig. Kanskje tatt en telefon til uka om det ikke ga seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det gikk fint Nori 😃👍

Jeg er nok litt overbekymret, men synes det er litt ekkelt når det er plager som kan gå utover babyen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :) 2% er jo ingenting!!

Tok de ultralyd? I såfall, måtte du spesifisere at du ikke ville vite kjønn?

Ja, det var ultralyd. Jeg sa i fra før vi startet at vi ikke visste kjønn og at vi ikke ønsket å vite, slik at hun kunne advare oss i de "farlige" områdene og vi så bort. Vet ikke om det var nødvendig, men fikk jo beskjed sist om at det var fint vi sa i fra for ellers forsnakker de seg fort. De fleste vet jo kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var ei som hadde planlagt keisersnitt og de filmet alt veldig nærme. I tillegg fungerte ikke spinalbedøvelsen helt til den gravide så hun lå og kjente på operasjonen. Riktignok ble hun tilbudt narkose, men hun nektet fordi da måtte mannen forlate rommet.

Heldigvis dekker de for slik at hvis jeg må ta keisersnitt, så ser jeg ingenting. Og jeg skal være skikkelig neddopa før noen får nærme seg meg med en skalpell :P

Ojsann! Men var det sånn at hun hadde vondt eller bare kjente at de holdt på? For det siste gjør man nemlig. Meget sært å kjenne.

Man gir vel for øvrig bare narkose ved akutt keisersnitt, så man får ikke velge selv. Men med en spinal gjør det jo ikke vondt og det er fint å få være våken når man møter barnet sitt :) Apropos å se: jeg så (uplanlagt, men facinerende) hele operasjonen via refleksjonen i en lampearm i metall, så man skal aldri si aldri ;)

Jeg er nå 95% sikker på at jeg går for elektiv sectio denne gangen.

Endret av Dorey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojsann! Men var det sånn at hun hadde vondt eller bare kjente at de holdt på? For det siste gjør man nemlig. Meget sært å kjenne.

Man gir vel for øvrig bare narkose ved akutt keisersnitt, så man får ikke velge selv. Men med en spinal gjør det jo ikke vondt.

Jeg er 95% sikker på at jeg går for elektiv sectio.

Hun hadde vondt. De sa at i sjeldne tilfeller fungerte ikke bedøvelsen som den skulle og det var et slik sjeldent tilfelle. Men som sagt: hun fikk tilbud om narkose siden spinal ikke fungerte, men ville ikke ha det.

Nå som jeg har fått episoden på avstand, så er jeg ikke like nervøs :P Men håper hvertfall på å unngå hastesnitt.

Har hatt en operasjon selv der jeg var våken og bare hadde lokalbedøvelse, skikkelig rart å kjenne alt de gjør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde vondt. De sa at i sjeldne tilfeller fungerte ikke bedøvelsen som den skulle og det var et slik sjeldent tilfelle. Men som sagt: hun fikk tilbud om narkose siden spinal ikke fungerte, men ville ikke ha det.

Nå som jeg har fått episoden på avstand, så er jeg ikke like nervøs :P Men håper hvertfall på å unngå hastesnitt.

Har hatt en operasjon selv der jeg var våken og bare hadde lokalbedøvelse, skikkelig rart å kjenne alt de gjør ;)

Skitt så ekkelt! Det er godt det skjer skjeldent. Hadde glatt tatt narkosen da gitt!

Får håpe du slipper hastesnitt, men det gjør du jo sansynligvis :) Jeg velger elektivt KS for å slippe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skitt så ekkelt! Det er godt det skjer skjeldent. Hadde glatt tatt narkosen da gitt!

Får håpe du slipper hastesnitt, men det gjør du jo sansynligvis :) Jeg velger elektivt KS for å slippe det.

Det er jo mye bedre det, for da vet du hva som skjer og kan forberede deg på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...