Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Hm.. Jeg lurer på om jeg har begynt å kjenne mini i magen nå...? Jeg er førstegangs, så vet liksom ikke heng hvordan det skal kjennes ut. Men da jeg la meg i senga krøller jeg meg alltid inntil mannen mens vi leser litt. Og plutselig var deg en merkelig (ubehagelig?!) følelse på høyre side. Det var absolutt ikke vondt, men jeg skvatt litt.. Var som om noen små knipset meg på innsiden/ eller som om en tjukk boble sprakk... Hm.. Det er ikke luftbobler for det har jeg nok av ellers :P ææ vanskelig å forklare, men kan det ha vært mini? Vi lyttet på hjertet litt før, og det stemmer med hvor mini ligger... Hm...

Edit: skriveleif, men se på klokken da dere! :P

Det høres veldig ut som babyspark :) er litt uvante følelser i begynnelsen, men så blir du veldig sikker på at det er spark :) min liker å lage masse liv når jeg skal sove. Ellers kjenner jeg spark hvis jeg ligger på ryggen etter jeg har spist ;) en deilig følelse :) <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer Nautika! :) Listen er oppdatert.

Hvor har dere fått fødeplass forresten? Vi skal på Ahus.

I går fikk jeg med en lapp fra Jormor om at de skal lage en norsk versjon av "Fødeavdelingen" på FEM og at den skal filmes på Ahus. Jeg viste den til gubben, som ikke var helt overbevist gitt ;)

Endret av Dorey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Nautika! :) Listen er oppdatert.

Hvor har dere fått fødeplass forresten? Vi skal på Ahus.

I går fikk jeg med en lapp fra Jormor om at de skal lage en norsk versjon av "Fødeavdelingen" på FEM og at den skal filmes på Ahus. Jeg viste den til gubben, som ikke var helt overbevist gitt ;)

Jeg skal også på ahus :P Haha, jeg drømte om det her om dagen, at de drev og filmet fødeavdelingen ;) Håper det i så fall er mulig å trekke seg hvis man blir helt ape under fødselen :P

Jeg har ikke vært hos jordmor enda, så mulig jeg får info om det når jeg skal dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra hvilken uke skal man kjenne liv hver dag? I dag har jeg merket lite til mageboeren.. Sikkert ingen grunn til bekymring, men har jo merket så mye i det siste så da blir jeg ekstra oppmerksom på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...mens andre sier fra uke 28. De er små, og hvis de ligger og sparker innover mot ryggen din er det fort gjort å ikke merke så mye. Prøv evt. med et glass kald saft og dytt litt i magen hvis du er bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal også på ahus :P Haha, jeg drømte om det her om dagen, at de drev og filmet fødeavdelingen ;) Håper det i så fall er mulig å trekke seg hvis man blir helt ape under fødselen :P

Jeg har ikke vært hos jordmor enda, så mulig jeg får info om det når jeg skal dit.

HÆÆ!? HAHA GLEM DET HER I GÅRDEN IHVRTFALL ! :P vi skal også på Ahus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HÆÆ!? HAHA GLEM DET HER I GÅRDEN IHVRTFALL ! :P vi skal også på Ahus!

Haha! Mente ikke at jeg planla å stille opp, men de burde jo ha en retrettmulighet hvis fødekvinnen oppfører seg på en slik måte at hun ikke ønsker å vise det for det ganske land :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahus her også! Tror ikke det blir aktuelt å være med på fødeavdelingen altså, haha. Sist gang skreik jeg utover hele ahus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Nautika :)

Oi, fødeavdelingen tror ikke jeg at jeg ville vært med på. Godt jeg skal føde på et lite lokalt sykehus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra hvilken uke skal man kjenne liv hver dag? I dag har jeg merket lite til mageboeren.. Sikkert ingen grunn til bekymring, men har jo merket så mye i det siste så da blir jeg ekstra oppmerksom på det.

Det står litt forskjellig på nett selv om jeg ser at det er jordmødre som har svart. Jeg opplevde det samme at set plutselig ble veldig rolig, men tror bare h*n lå me ryggen ut. Sparken kom hvertfall tilbake igjen :) det hjelper å spise noe søtt og ligge på ryggen p kjenne etter for min del.

Så kjekt at det kommer en norsk versjon av fødeavdelingen, men jeg ville aldri latt noen filme meg under fødsel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at alt er i orden. Jeg kjenner jo bevegelse, er bare det at det ikke har vært like tydelig som det har vært. Er nok bare det at fosteret har snudd litt på seg ja.

Natten i natt var fæl. Våknet 01:30 og fikk ikke sove igjen før klokka var over 05:30. Arbeidsdagen i dag blir nok tung å komme igjennom.

For meg ville det vært fullstendig uaktuelt å la meg filme under fødsel! :redd:

Endret av Nori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var innom babyshop og titta i går. Mye fint, men vi har jo alt :) Gøy for dere som trenger masse!

Trøtt her også gitt. Storebror våknet 0430 og var ikke trøtt, ville spise, ville leke, ville ikke ha mat etc O.o Sov litt i vår seng, men snorka som en tømmerhugger og lå tilsutt og pirket meg i ansiktet i en halvtimes tid før han lurte på hva klokka var nå. :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mest de små tingene det er salg på, ikke store greier som barnevogner og sånt...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har fått time hos jordmor i morgen. Kjenner at hodet mitt trenger en bekreftelse på at alt er i orden og at det jeg opplever er normalt. Tok en feilvurdering i formiddag og besøkte dr. Google og det er jo alt annet enn beroligende. At man aldri lærer. :klaske:

Endret av Nori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får bekreftelse hos jordmor, Nori :) ikke gøy å være redd for at noe er galt.

Er det noen av dere her sykemeldte her inne som kan gi meg noen gode tips på hva jeg kan fylle dagene mine med? Akkurat nå føles det ut som om jeg skal gro fast i sofaen, siden det å gå eller stå mye er uaktuelt. Fysioterapauten var ikke akkurat positiv til at jeg skulle tilbake noe særlig i jobb, så nå ser jeg litt svart på de neste månedene hvis jeg blir sm mer (hjelper ikke å være hormonell og at det er guffent ute :P ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får bekreftelse hos jordmor, Nori :) ikke gøy å være redd for at noe er galt.

Er det noen av dere her sykemeldte her inne som kan gi meg noen gode tips på hva jeg kan fylle dagene mine med? Akkurat nå føles det ut som om jeg skal gro fast i sofaen, siden det å gå eller stå mye er uaktuelt. Fysioterapauten var ikke akkurat positiv til at jeg skulle tilbake noe særlig i jobb, så nå ser jeg litt svart på de neste månedene hvis jeg blir sm mer (hjelper ikke å være hormonell og at det er guffent ute :P ).

Ja, jeg er i samme bås :) Og blir mest sannsynlig sm mer fra uken av etter å ha vært hos jordmor i dag... MEN, jeg begynte da i går med å strikke et babyteppe :) mor-Signe teppe. Strekker vertikalt og det er fryktelig lett, om du så har strukket mye før eller ei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...