Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Gratulerer hvitløk, så gøy! 

Her satser vi på prøving neste måned, krysser fingrene for at det klaffer fort :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer :hoppendeglad:da var vi jo plutselig mange med nr 2 da!  Så moro 😀

Foreløpig har det gått som en lek denne gangen i forhold til sist 😍 Krysser for at formen holder seg og håper dere andre har det fint under graviditeten også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Gratulerer til alle som er gravide igjen! Spennende da! Har ikke vært her inne på evigheter for er litt av en hverdag med to små og jobbe i barnehage. Men er veldig moro også nå som depresjonen ikke er der i den grad lenger. Min lille røver har blitt 16 mnd og hun er en helt annen type enn storesøster. Hun er høyt og lavt, skal plukke på ALT og slårseg gul og blå flere ganger om dagen. Hun har også begynt med å.prate litt og gjør seg godt forstått. Hun spiser nesten alt hun får og spiser mer enn storesøster. Så det er jeg glad for.

 

Her blir det nok ikke flere barn, tenkte først på å få tre men det holder med to 😅 Men selvom det er hektisk er det kjempefint å ha dem så tett som 2 år imellom,  så dere som er gravide nå får bare glede dere!

Endret av Dyregod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

Det går fint med meg og mini :) han har blitt en stor gutt som klatrer over alt og har utviklet svært bestemte meninger, selv om språket ikke har kommet så nye ennå 😂 toårstrassen har kommet for fullt :P det er en veldig herlig alder og det er gøy å se personlighetene deres nå. Han er veldig mammadalt om dagen, så er spent på hvordan han kommer til å reagere på lillebror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint med oss! Vi har ei jente som er ganske sent ute med både språk og motorikk, men hun forstår veldig mye. Som regel blid og glad og vet å sjarmere! Hun elsker å kle seg ut, så det er ikke uvanlig at hun tramper rundt i mammas bunadssko med pappas shorts på armen :hoho: Lillesøster kan komme når som helst nå, så jeg er spent på hvordan det går. Barseltiden sist var ikke bare fryd og gammen, men nå er jeg i alle fall litt forberedt på hva som kan vente etter fødsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går så bra! Lillebror blir to år på torsdag (20 april). Han er en skikkelig liten godklump som susser og koser og prater som en foss. Han eeeeelsker kaptein Sabeltann (eller 'sataaan' som han sier;)) og synger på sangene hele dagen 'Jaangemann jujej alle!' (Langemann lurer alle) 

Han er en skikkelig fysisk type som løper, hopper og klatrer. Følger etter sin store helt, storebror,  hele tiden, og søskenkjærligheten er herlig å være vitne til. :)

Det er utrolig deilig å være ferdig med babytiden, må jeg innrømme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo fortelle jeg også. 

Her er S i strålende form om dagen. Han er som (snart) toåringer flest veldig aktiv og sitter knapt i ro. Bil, bok og ball er favorittaktivitetene. Han er stort sett i godt humør og han har absolutt funnet ut at han har en egen vilje. Men synes ikke "trassen" er noe stort problem, vi har funnet gode metoder for å unngå og korte ned de største utbruddene. 

Han prater hele tiden, men det er ikke så mye som er forståelig ennå. Men hans forståelse er det ingenting å si på, vi opplever at han forstår nesten alt vi sier og han elsker å hjelpe til med ting. Som å legge i tømme oppvaskmaskin/vaskemaskin. Henge opp klær, kaste søppel og støvsuge. Noe sier meg at interessen for husarbeid kommer til å dabbe av. :fnise: 

Ellers er han veldig opptatt av rettferdighet. (Uten at jeg tror det ligger noe særlig refleksjon bak) Men når en får kos, så får alle. Det samme med high fives etc. Han er veldig kosete, kjærlig og  tillitsfull. :hjerte: 

Nå blir han snart storebror også, og det blir spennende å se hvordan det blir. Han er veldig opptatt av babyer vi treffer, men det spørs om det blir like spennende og morsomt når babyen skal være hos oss hele tiden. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går veldig fint, nå er hun snart 2 år! Rart å tenke på at for to år siden var vi høygravide.. Hun er ei aktiv og kreativ jente (i hvert fall når det gjelder å komme seg opp og klatre), stort sett i godt humør med unntak av noen episoder med trass i løpet av dagen. Det morsomste hun vet er å være ute og være sosial, barnehagen er topp! Ting skal helst skje med en gang (lik sin mor), sier jeg at etterpå skal vi ut går hun å kler på seg med en gang. Jeg som bare prøver å være litt pedagogisk å forberede henne på det som skal skje :PHun snakker stort sett hele tiden, språket har virkelig løsnet nå de siste månedene. 

I august blir hun storesøster, det blir spennende :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig å lese om de små store snart 2-åringene. 

Her går det veldig bra med jenta vår. Hun blir to om litt under en måned og er en herlig, kosete og veldig snill jente. Hun er godt i gang med språket og er nok som de fleste to-åringer. Hun har sine trassanfall, men er stort sett veldig blid og fornøyd. Hun elsker kos, eventyr, sang og å være ute.

Dette med barnehagen har hun et litt rart forhold til. Som en hovedregel syns hun barnehagen er unødvendig og vil være hjemme med meg, men når hun er der koser hun seg sånn at hun fint kunne tenke seg å dra dit igjen. Hun skulle nok likevel ønske at vi var der. 

Jeg er høygravid og venter på nr to. Det merkes nok godt for både jenta vår og meg. Er veldig spent på hvordan vår supermammadalt takler søsken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har litt toårstrass vi og. Men enten er det ikke så ille eller så har jeg bare storebrorens treårstrass friskt i minne, for jeg synes liksom det er så enkelt å håndtere. En rasende treåring var hundre ganger verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Så moro å lese om hvordan det går med barna. Og mange som snart skal føde igjen,  spennende! 

Her går det fint, men til tider veldig slitsomt med en 2åring og 4 åring som er veldig ulike. Men veldig morsom også!

Lillesøster blir 2 år 2 juli og hun er en liten luring! Hun er veldig aktiv og uredd, klatrer og hopper, putter alt mulig i munnen, og hun skravler og synger noe veldig med et lurt glimti øyet. Hun har begynt å prate endel og er lett å forstå så det hjelper masse. Men hun er blitt veldig manmadalt og vil helst at jeg skal bære henne hele tiden. Når jeg ikke kan det blirhun illsint og skriker og kaster ting. Hun har et veldig temperament 😁 men det er jo ikke unormalt i den alderen. Hun og storesøster har masse gøy sammen, men de krangler mer enn de leker 😅 Hovedgrunnen til det er at lillesøster ikke skjønner hvordan storesøster vil ha det og ødelegger det som hun har begynt med. Men de er så herlige når de koser seg sammen!

Hun er veldig glad i mat og spiser nesten ALT hun blir servert. Hun spiser mer enn storesøster. Men er så glad for det! Vi har slitt med mat til storesøster så er fint når det går som det skal.

Ellers er jeg også glad for at jeg er ferdig med babytiden og at de vokser seg større. Men det vil alltid være en del av meg som vil savne baby på et tidspunkt. Men flere barn blir det nok ikke😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Så gøy å finne denne tråden igjen! Gratulerer til alle med nr 2! Her fikk vi nylig to streker igjen vi også. Hilsen Fionel :) (måtte lage ny bruker) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Mailo skrev:

Så gøy å finne denne tråden igjen! Gratulerer til alle med nr 2! Her fikk vi nylig to streker igjen vi også. Hilsen Fionel :) (måtte lage ny bruker) 

Hurra!! Og gratulerer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...