Gå til innhold

Baby hater skjeen! Jeg gjorde noe som jeg kanskje ikke burde!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest FuturePrimitive

Hahaha

Prøv å ikke overgripe deg på babyen mens du mater henne, så kanskje hun synes det er mer allright å spise!!!!!!

:)

Fra pedospøk til alvor, så ville jeg kanskje fortsatt å mate med skje jeg, med mindre hun skriker og har noen issues med skjea. Jeg ville i hvert fall ikke fortsatt med smokk+skje dersom hun bare kåler og griser med skjea alene. Vår har mer mat i trynet, i håret, på bordet, på gulvet og på seg selv og ikke minst meg når han er ferdig enn i magen. Men det er jo ikke først og fremst for næringens skyld (at den skal få i seg næring) man spiser fast føde..det er for treningen. Så om du ødelegger treningen (med å smokke hu samtidig - eventuelt la henne suge kuk...) så blir jo litt av poenget borte :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 20.8.2014 den 17.56):

Kjøp en annen type skje.

Anonymous poster hash: d641a...2f8

Unnskyld, men nå lo jeg bare enda mer.. 😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LexSuperior skrev (På 20.8.2014 den 22.54):

Unnskyld, men nå lo jeg bare enda mer..

Jeg trakk assosiasjoner der jeg også. Hahaha!! :D

Anonymous poster hash: 738de...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guybrush skrev (På 20.8.2014 den 17.55):

Du kan ikke redigere noe som er skrevet som AB.

Forresten. Er det ikke slik at autocorrect legger til og prioriterer ord man bruker mye? ;)

Ikke nødvendigvis, jeg skulle skrive en melding til datteren min en gang om at jeg var i " blablasted", og telefonen min rettet det til narkohandel. Og det kan jeg love at jeg ikke har for vane å verken drive med eller tekste om, haha.

Sikkert en artig meldig å få av mammaen sin.

Anonymous poster hash: 395b3...6b0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.8.2014 den 23.18):

Ikke nødvendigvis, jeg skulle skrive en melding til datteren min en gang om at jeg var i " blablasted", og telefonen min rettet det til narkohandel. Og det kan jeg love at jeg ikke har for vane å verken drive med eller tekste om, haha.

Sikkert en artig meldig å få av mammaen sin.

Anonymous poster hash: 395b3...6b0

Samme her, men det er fordi jeg lastet ned et annet tastatur, auto-correcten er ganske gal :P

Men som andre sier, prøv andre skjeer :) Du kan også gi brød snart, men gi mmme ved siden av eller amme. For hun må ennå ha melka si :) Er mme i grøten (om du gir Nestle/Hipp/Småfolk)

Anonymous poster hash: f4ecf...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du presset henne til å ta skjeen tidligere? Da kan hun nok ha fått negative assosiasjoner til den. Jeg startet med brød ved 6 mnd og da fikk hun noen biter hun selv puttet i munnen. Generelt liker hun alt hun får spise uten hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FuturePrimitive skrev (På 20.8.2014 den 21.32):

Hahaha

Prøv å ikke overgripe deg på babyen mens du mater henne, så kanskje hun synes det er mer allright å spise!!!!!!

:)

Fra pedospøk til alvor, så ville jeg kanskje fortsatt å mate med skje jeg, med mindre hun skriker og har noen issues med skjea. Jeg ville i hvert fall ikke fortsatt med smokk+skje dersom hun bare kåler og griser med skjea alene. Vår har mer mat i trynet, i håret, på bordet, på gulvet og på seg selv og ikke minst meg når han er ferdig enn i magen. Men det er jo ikke først og fremst for næringens skyld (at den skal få i seg næring) man spiser fast føde..det er for treningen. Så om du ødelegger treningen (med å smokke hu samtidig - eventuelt la henne suge kuk...) så blir jo litt av poenget borte :)

Ved 6 mnd er det strengt tatt for næringens skyld.

Anonymous poster hash: ea335...433

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min slurper liksom maten av skjeen. Tar stadig skjeen mer på vanlig måte, men til å begynne med var det ikke Snakk om. Vet ikke om det kan funke for din også? Forøvrig er det bare plastskje som funker også. ☺

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Takk for svar! Så bra at jeg fikk igang noen magemuskler med innlegget mitt! hehe! Autocorrect ja, jeg har ikke for vane å skrive suge k**!:P

Har plastskje og jeg har aldri tvunget ho til å ta skje. Ho var skeptisk til det allerede første gangen. Der ser ut som at hun blir sint hvis ho ikke får flasketuten i munnen. Sugerefleksen hennes begynner å jobbe med engang hun får skjeen/mat i munnen. Da går det noen ganger i vranghalsen eller så begynner hun å skrike. Blir bare søl og rot!

Anonymous poster hash: c1db1...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive
  AnonymBruker skrev (På 21.8.2014 den 6.44):

Ved 6 mnd er det strengt tatt for næringens skyld.

Anonymous poster hash: ea335...433

Nei. Mange fullammes ved 6mnd.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.8.2014 den 17.51):

TS

Oh herreguud!!! GRØTEN, GRØTEN!! AUTOCORRECT!

:hoho::rulle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest avocadoen
  FuturePrimitive skrev (På 21.8.2014 den 14.12):

Er det ikke slik at barn egentlig skal fullammes når de bare er 6 mnd da? Var det jeg trodde i alle fall :klo:

Uansett: ville prøvd en annen skje ja! Finnes jo en del skjeer på markedet med kule farger f.eks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var hysterisk, nesten så jeg mistenker at det var med vilje, men morsomt uansett

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å ta en screenshot av den der og sende den til en venn?

Beklager, TS. Jeg greide ikke å motstå fristelsen...

Ohj... Lol.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  AnonymBruker skrev (På 21.8.2014 den 9.15):

TS

Takk for svar! Så bra at jeg fikk igang noen magemuskler med innlegget mitt! hehe! Autocorrect ja, jeg har ikke for vane å skrive suge k**! :P

Har plastskje og jeg har aldri tvunget ho til å ta skje. Ho var skeptisk til det allerede første gangen. Der ser ut som at hun blir sint hvis ho ikke får flasketuten i munnen. Sugerefleksen hennes begynner å jobbe med engang hun får skjeen/mat i munnen. Da går det noen ganger i vranghalsen eller så begynner hun å skrike. Blir bare søl og rot!

Men siden barnet er 6 mnd så har dere jo introdusert en mengde ting som frukt, ulike bær, grønnsaker ++ Har det reagert dårlig på alt som ikke er suttbart?

Barnet må læres å spise, ikke sutte, og den jobben må du nok bare ta. Å lære det med ting som kan spises uten skje er kanskje lettere (da det ikke er så rennende at det går rett i vrangstrupen)?

Anonymous poster hash: 0a45f...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avocadoen skrev (På 21.8.2014 den 14.19):

Er det ikke slik at barn egentlig skal fullammes når de bare er 6 mnd da? Var det jeg trodde i alle fall :klo:

Uansett: ville prøvd en annen skje ja! Finnes jo en del skjeer på markedet med kule farger f.eks :)

Nei.

De skal starte innføring av fast føde ved 4 mnd. Og babyen vil ikke respondere på kule farger i matesituasjon.

Anonymous poster hash: cc972...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FuturePrimitive skrev (På 21.8.2014 den 14.12):

Om du leser helsedirektoratets anbefalinger så skal man starte fast føde ved 4 mnd.

Før var det 6 mnd, men ny forskning på blant annet cøliaki og B12 gjør at man har endret anbefalingene.

Anonymous poster hash: cc972...a93

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.8.2014 den 17.51):

TS

Oh herreguud!!! GRØTEN, GRØTEN!! AUTOCORRECT!

Hahahahaha :'D

Anonymous poster hash: 3efb6...d51

Anonymous poster hash: 3efb6...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...