Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skjer uansett ikke endringer før 25.august, fram til da er alt ved det samme gamle, og man kan heller ikke booke timer på Elixia før 25. august. Fram til da vil man få den meget informative: du kan ikke booke timer mer enn 6 dager i forveien etc. :P

Er spent på timene på Elixia, det er flere jeg har lyst til å prøve meg på, og håper ikke alt blir slukt av SATS sitt opplegg.

Synes for øvrig sammenslåingsprosjektet er noe av det mest talentløse jeg har vært borti. Null info med mindre man haler det ut av kundeservice på telefon, mail eller fb, og selv da svarer de bare på det de vil svare på og ignorerer resten eller kommer med svada. Feilmeldingen man får når man forsøker å booke timer på Elixia i dag er jo helt feil, og hvorfor i alle dager lansere felles side når man enda ikke er slått sammen?

Så lenge som de har visst om dette burde tekniske løsninger vært på plass, bare så enkelt som å opplyse på bookingsiden at dere har dessverre ikke mulighet til å booke timer på Elixia/SATS før 25. august? Jeg fikk noen helt latterlige grunner av en meget utålmodig person på kundesenteret da jeg ringte i går, og hun avbrøt meg hver gang jeg forsøkte å si noe og svarte på det hun hadde bestemt seg for at jeg skulle spørre om. Det har jo ikke engang vært mulig å få like svar, spør man forskjellige mennesker får man totalt forskjellig svar, og kritikken angående dette har de ikke villet ta til seg. Men vi får nå håpe det blir bra til slutt. :)

Da er det med andre ord ikke bare jeg som ikke har fått noe info :)

Helt enig med deg i at det hadde vært fint med en mail med informasjon. Jeg går ikke på timer, så har ikke vært inne å sett noe særlig på de nye bookingsidene, men at vi kan trene på Elixia kan jo være praktisk også - hvis det er nærmere eller om man har en elixia-venn.

Satser (hoho) på at det blir bra til slutt!

Skrevet

Det skjer uansett ikke endringer før 25.august, fram til da er alt ved det samme gamle, og man kan heller ikke booke timer på Elixia før 25. august. Fram til da vil man få den meget informative: du kan ikke booke timer mer enn 6 dager i forveien etc. :P

Er spent på timene på Elixia, det er flere jeg har lyst til å prøve meg på, og håper ikke alt blir slukt av SATS sitt opplegg.

Synes for øvrig sammenslåingsprosjektet er noe av det mest talentløse jeg har vært borti. Null info med mindre man haler det ut av kundeservice på telefon, mail eller fb, og selv da svarer de bare på det de vil svare på og ignorerer resten eller kommer med svada. Feilmeldingen man får når man forsøker å booke timer på Elixia i dag er jo helt feil, og hvorfor i alle dager lansere felles side når man enda ikke er slått sammen?

Så lenge som de har visst om dette burde tekniske løsninger vært på plass, bare så enkelt som å opplyse på bookingsiden at dere har dessverre ikke mulighet til å booke timer på Elixia/SATS før 25. august? Jeg fikk noen helt latterlige grunner av en meget utålmodig person på kundesenteret da jeg ringte i går, og hun avbrøt meg hver gang jeg forsøkte å si noe og svarte på det hun hadde bestemt seg for at jeg skulle spørre om. Det har jo ikke engang vært mulig å få like svar, spør man forskjellige mennesker får man totalt forskjellig svar, og kritikken angående dette har de ikke villet ta til seg. Men vi får nå håpe det blir bra til slutt. :)

Helt enig i all din kritikk. Det ser ut som at endringene er større for oss Elixia-medlemmer enn for Sats-medlemmer. Og det ser ut som at alt skal bli "Sats"-standard (som jeg mener har vært dårligere enn Elixia).

Og jeg som har vært møkk-lei av Elixia i det siste. Dette gjør ikke saken bedre.

Ikke bare fulle timer og trengsel, men det er også kommet stadig flere "bootcamp"-type trenere, som bare snakker om six packs, "oppnå resultater" (som kun er ensbetydende med endret utseende), og som forteller om og om igjen at vi ikke skal være late og trene tyngre og mer (..som om alle deltagere er late og hater å trene).

Jeg mister helt lysten og gleden av slike instruktører.

Ellers kan jeg også opplyse deg om at jeg som Elixia-medlem kan nå booke timer på Sats. Merkelig at det ikke går motsatt vei.

Jeg har heller ikke hørt om datoen 25. august som en merkedato for endringen.

Jeg finner faktisk ingen informasjon om fusjonen på de nye web-siden (som er de gamle Sats-sidene?), bortsett fra at man må ha nytt medlemskort.

Det står også veldig lite på Facebook-sidene (som merkelignok ikke er endret) til hvert senter .

Anonymous poster hash: 14cf3...c83

Skrevet

Haha - jeg booket akkurat en time på et SATS senter og fikk lov til det - men jeg antar at jeg ikke kommer inn der med mitt medlemskort.

Skrevet

Da er det med andre ord ikke bare jeg som ikke har fått noe info :)

Helt enig med deg i at det hadde vært fint med en mail med informasjon. Jeg går ikke på timer, så har ikke vært inne å sett noe særlig på de nye bookingsidene, men at vi kan trene på Elixia kan jo være praktisk også - hvis det er nærmere eller om man har en elixia-venn.

Satser (hoho) på at det blir bra til slutt!

DU må ha et eget medlemskap for å trene på begge sentre - de har et nå som de sier er kampanje til 25 august og koster 590 kr. Etter det skal det bli dyrere - men jeg har ikke funnet noen info om hvilke typer det er og hva de koster. Jeg avventer det hele og ser - men hvis du betaler nærme 590 kr nå så skulle du kanskje vurdere å bytte. De påstår at du står fritt til å endre det senere mener jeg.

Skrevet

DU må ha et eget medlemskap for å trene på begge sentre - de har et nå som de sier er kampanje til 25 august og koster 590 kr. Etter det skal det bli dyrere - men jeg har ikke funnet noen info om hvilke typer det er og hva de koster. Jeg avventer det hele og ser - men hvis du betaler nærme 590 kr nå så skulle du kanskje vurdere å bytte. De påstår at du står fritt til å endre det senere mener jeg.

Ja, det er jo ikke langt unna 590 jeg betaler faktisk. Hm. Det må jeg se på. Takk for tips :)

Skrevet

Det som du n betaler 590,- for vil nok koste 700,-/mnd etter 25.august etter hva jeg har fått med meg. Da kan du trene på alle Elixia- og SATS-sentre i hele Norden. Utover det har de holdt kortene tett til brystet og nekter å uttale seg om andre varianter før 25.august, men det skulle komme flere forskjellige varianter som skal være billigere enn 700,-.

Hvilke SATS du kommer inn på eller ikke kommer an på de som står der. Hun som fikset mitt medlemsskap på Solli sa at hun ville IKKE nekte noen som kom med Elixiamedlemsskap nå så tett opptil sammenslåingen, så lenge man hadde det nye medlemskortet eller kontrakt, mens på kundesenteret sa de at det gikk jo IKKE an at folk trente på andre sentre før 25 :P

Skrevet

Når man har binding, kan de øke månedprisen uten videre da?

Jeg fikk nytt medlemskort sist jeg var innom, og da tok de bilde av meg med webkamera. Til internt bruk, sa de.

Da jeg åpnet appen, fikk jeg se det jævlige bildet de tok...

Anonymous poster hash: 913cb...b57

Skrevet

Når man har binding, kan de øke månedprisen uten videre da?

Jeg fikk nytt medlemskort sist jeg var innom, og da tok de bilde av meg med webkamera. Til internt bruk, sa de.

Da jeg åpnet appen, fikk jeg se det jævlige bildet de tok...

Anonymous poster hash: 913cb...b57

I dette tilfellet er det et tilbud som man må benytte seg av innen 25. august, og så er man garantert den samme prisen i et år. Jeg regner med at prisen stiger betraktelig om et år, og det kan de fritt gjøre, men du blir varslet på forhånd. Så vidt jeg vet kan de også øke priser på bindingstid i bindingsperioden, så lenge de varsler en viss tid på forhånd.

Skrevet

Angående fulle timer: Jeg går på timer hos SATS akersgata, spektrum og nationalteateret etter klokka 17 på hverdager, og nå etter sommeren har det vært god plass :) Er egentlig bare i januar og februar at det er et helvete.

Anonymous poster hash: d387c...3c8
Skrevet (endret)

Angående fulle timer: Jeg går på timer hos SATS akersgata, spektrum og nationalteateret etter klokka 17 på hverdager, og nå etter sommeren har det vært god plass :) Er egentlig bare i januar og februar at det er et helvete.

På Bislett er det typ 50-90 i kø på enkelte timer uansett, året rundt, så det varierer veldig fra senter til senter. Noen sentre er mer populære og har mer populære timer enn andre. Nesten litt overraskende at et såpass nytt senter som Akersgata ikke er mer populært, samtidig bor det færre folk akkurat der, og du kan velge mellom 3 sentre i kort avstand til hverandre. Solli har også mindre kø på timene sine enn Bislett.

Endret av *Enigma*
Skrevet

I dette tilfellet er det et tilbud som man må benytte seg av innen 25. august, og så er man garantert den samme prisen i et år. Jeg regner med at prisen stiger betraktelig om et år, og det kan de fritt gjøre, men du blir varslet på forhånd. Så vidt jeg vet kan de også øke priser på bindingstid i bindingsperioden, så lenge de varsler en viss tid på forhånd.

Jeg spurte for noen uker siden med en gang disse kampanjebukkene kom opp om å reservere medlemskap før 25. august betydde, og fikk til svar at det kun gjaldt nye medlemmer. De resepsjonsansatte visste hvordan det ville bli for eksisterende medlemmer. Det ville de få vite først mandagen etter.

Jeg antar at de ville ha kontaktet medlemmene (kundene!) sine direkte, om de var en absolutt frist vi måtte forholde oss til, -å ikke forvente at vi skal fortolke kryptiske reklameslagord.

Skrevet

Det mest rettferdige er jo t du får et påslag på eksisterende medlemspris for å oppgradere medlemskapet. Er noen år siden nå men husker jeg fikk en økning på 40-50 kr for å kunne trene på alle Elixia sentre.

Jeg tror folk betaler veeeldig forskjellig - men synes jo det er urettferdig at vi som har forh.billig medlemskap (pga. mange års medlemskap) skal måtte kjøpe medlemskap til samme pris som helt nye medlemmer.

Skrevet

På Bislett er det typ 50-90 i kø på enkelte timer uansett, året rundt, så det varierer veldig fra senter til senter. Noen sentre er mer populære og har mer populære timer enn andre. Nesten litt overraskende at et såpass nytt senter som Akersgata ikke er mer populært, samtidig bor det færre folk akkurat der, og du kan velge mellom 3 sentre i kort avstand til hverandre. Solli har også mindre kø på timene sine enn Bislett.

Ja, har lagt merke til at det er ekstreme ventelister på Bislett, så der går jeg aldri. Jeg trener på Sjølyst, Hauketo, Storo og Nydalen av og til også og det er stort sett aldri lange ventelister med unntak av i høysesongen. Bislett er litt crazy, skulle vært flere sentre i nærheten der for avlasting. De stengte vel SATS majorstua?

Skrevet

Er jo ganske mange som bor i omr. Bislett/Majorstua eller jobber/studerer der. Elixia Colosseum som ligger på Majorstua vil jo sanns. få en del SATS'ere - heldigvis er det ganske stort så det har plass til mange.

Synes Elixia var flink til å ha litt ulike fokus på de nye sentrene de åpner - noen med fokus på kondisjon mens andre mer fokus på styrke/crosstrening. Litt vel mye fokus på andre ting enn ren trening som SPA , kidz men det var jo tydeligvis noe mange ville ha så det er forsåvidt greit.

Jeg kan godt reise litt for å komme på et bra senter mens andre går kanskje på det som er nærmest - det er jo litt avh. av hva man skal trene.

Hvordan har forresten spinningtimene vært på SATS ? Synes altfor mange har fokus på ren forbrenning - mye opp og ned og mye 'dill dall' - jeg vil ha spinningtimer men med fokus på sykkelspesifikk trening - med feks. styrketråkk , lange intervaller osv.

Skrevet

Tror dette blir veldig bra! Denne konsolideringen vil skape gode synergier for kundene, og medføre bedre kapitalflyt for holdingselskapet, noe som vil reflekteres på bunnlinjen.

Anonymous poster hash: 4d259...1ba

Svulstige ord.

Skrevet

Er jo ganske mange som bor i omr. Bislett/Majorstua eller jobber/studerer der. Elixia Colosseum som ligger på Majorstua vil jo sanns. få en del SATS'ere - heldigvis er det ganske stort så det har plass til mange.

Synes Elixia var flink til å ha litt ulike fokus på de nye sentrene de åpner - noen med fokus på kondisjon mens andre mer fokus på styrke/crosstrening. Litt vel mye fokus på andre ting enn ren trening som SPA , kidz men det var jo tydeligvis noe mange ville ha så det er forsåvidt greit.

Jeg kan godt reise litt for å komme på et bra senter mens andre går kanskje på det som er nærmest - det er jo litt avh. av hva man skal trene.

Hvordan har forresten spinningtimene vært på SATS ? Synes altfor mange har fokus på ren forbrenning - mye opp og ned og mye 'dill dall' - jeg vil ha spinningtimer men med fokus på sykkelspesifikk trening - med feks. styrketråkk , lange intervaller osv.

Elixia Colusseum er mer enn overfyllt allerede. Skrekk og gru om det blir enda flere.

Jeg må begynne å se etter et annent treningssenter å melde meg inn i. Elixia har bare blitt dårligere i løpet av årene, og nå med fusjonen blir det vel raskt enda verre.

Skrevet

Elixia Colusseum er mer enn overfyllt allerede. Skrekk og gru om det blir enda flere.

Jeg må begynne å se etter et annent treningssenter å melde meg inn i. Elixia har bare blitt dårligere i løpet av årene, og nå med fusjonen blir det vel raskt enda verre.

Jeg prøver bare å tenke positivt her ........ :-)

Er jo ikke så mange alternative sentre da - for nesten alle er jo SATS eller Elixia. Jeg vil ha et senter med gruppetimer men samtidig også muligheter for å trene styrke med vekter , ikke apparater. De typiske billigsentrene er ikke noe alternativ for meg for de har ikke dette tilbudet.

Skrevet

Hvis du går på sykkeltimene til Car Petter Gare så kan du kanskje få tingene du ønsker punkyB. Han kjører styrketråkk, maser mye om teknikk, og det er ikke mye dill på hans timer. Han pusher veldig, og timene hans er ganske så tøffe. Han skrur på motstanden din om han ikke er fornøyd med den, eller står foran deg og pusher til du ser mannen med ljåen. Han er den eneste sykkelinstruktøren jeg har vært på timer hos, som fokuserer noe særlig på teknikk utenom gjennomgangen først i timen og et par "ned med skuldrene"-kommentarer.

Skrevet

Hvis du går på sykkeltimene til Car Petter Gare så kan du kanskje få tingene du ønsker punkyB. Han kjører styrketråkk, maser mye om teknikk, og det er ikke mye dill på hans timer. Han pusher veldig, og timene hans er ganske så tøffe. Han skrur på motstanden din om han ikke er fornøyd med den, eller står foran deg og pusher til du ser mannen med ljåen. Han er den eneste sykkelinstruktøren jeg har vært på timer hos, som fokuserer noe særlig på teknikk utenom gjennomgangen først i timen og et par "ned med skuldrene"-kommentarer.

Takk for tips. Tilsvarende intrsuktør hos Elixia er David - han har hatt timer på Colosseum og Ringnes Park - litt usikker på om det er noen nå men starter forh. opp utover høsten/vinteren.

Skrevet

Jeg prøver bare å tenke positivt her ........ :-)

Er jo ikke så mange alternative sentre da - for nesten alle er jo SATS eller Elixia. Jeg vil ha et senter med gruppetimer men samtidig også muligheter for å trene styrke med vekter , ikke apparater. De typiske billigsentrene er ikke noe alternativ for meg for de har ikke dette tilbudet.

Bra at noen forsøker å være positiv, for jeg er bare sur og misfornøyd! :biggrin:

Jeg har tidligere tittet på Sats' bookingsider og syns det så bra ut å kunne bestille en uke på forhånd. Nå har jeg oppdaget store ulemper:

• Timer som har vært forsvinner fra timeplanen. Ofte ser jeg timer når jeg er på trening som interesserer, - enten navnet på timen, eller navnet på instruktør. Tidligere kunne jeg slå opp i timeplanen vel hjemme og sjekke, men det er altså ikke lenger mulig.

• Det er enda mer tungvindt å få oversikt over dagens timer på flere forskjellige sentre. For meg er 5-6 Elixia-sentre aktuelle, og før kunne man markere et utvalg sentre og sammenligne timeplaner. Selv da var det noe tungvindt fordi det ikke er gruppert geografisk, slik at man i tillegg til Oslo-sentrene, får listet opp sentre på den andre siden av landet.

Nå er ikke listen av sentre bare veldig mye lenger, men man kan heller ikke sammenligne flere samtidig på samme dag.

Jeg lurte på om jeg kunne finne noen interessante timer i dag, men gadd ikke en gang å søke. (Erfaringsvis er utvalget timer elendig på søndager, iallefall hvis man ikke ønsker å trene tidlig.)

Jeg er som deg også interessert i gode og varierte gruppetimer, og jeg er enig, - nå som Sats og Elixia fusjonert, er det vel ingen alternativ.

Og derfor kan jeg heller ikke fatte og begripe hvorfor Konkurransetilsynet tillot dette! (Jeg bare håper noen etterhvert vha medier vil lave et massivt ramaskrik om dette.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...