AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #1 Skrevet 10. august 2014 Overposting (kan det vel kalles?) i form av hyppige statuser/bilder på fb... hvor går grensen for hva som er "sunn" fb- posting? Det er jo noen av oss som poster noe hyppigere enn andre, for eksempel noen jeg kjenner... Et eksempel: Voksent par på hotellweekend: 16 postinger inkl. 11 bilder (av seg selv, hotellets utsikt/interiør, mat som ble spist). Dette summert etter ca. 1.5 døgn på tur. Ellers postes myye i hverdagen, selfies i fleng osv., noen få dager uten noe- men innimelom gjerne flere postinger per dag også. Det er kvinnen som står for de fleste postinger. Er det forholdsvis vanlig å poste så voldsomt? Blandt mine fb-venner er det disse pluss to andre (to jeg derfor har valgt å fjærne de fra min visning)- de som jeg vil si poster ekstremt mye. Hva tenker dere om dette? For min del tenker jeg at dette umulig kan være bra- når tenker dere det rett og slett kan være grunn til bekymring? Anonymous poster hash: d2f22...528 Anonymous poster hash: d2f22...528
Djungelvrål Skrevet 10. august 2014 #2 Skrevet 10. august 2014 Jeg tenker at de som poster for mye er lite til stede i sitt eget liv. De vier for mye oppmerksomhet til omverdenen i stedet for å være i nuet. Når man er tilstede i nuet har man ikke behov for andres bekreftelser, da er man tilfreds. De later som om de har det perfekt, men de lurer ikke meg et sekund.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #3 Skrevet 11. august 2014 Hvis man kan beskrive det så nøye som du gjør og henge seg så mye opp i det, så er man litt merkelig selv også, spør du meg. Ja disse menneskene er der og de finnes, men hva så... er de rare? Wow. Stor sak. Hvis DU synes at de er rare, så er det sikkert en saueflokk bak deg om du har behov for det. Samme gjelder nok de som er rare også. og de som gir faen. Lev i nuet og finn på noe kult å gjøre, du også...også kan du slippe å fb`e det du gjør. Kanskje du hadde gjort det samme hele tiden selv (noe sier meg det) hvis majoriteten gjorde det. Anonymous poster hash: 550c6...3dc 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #4 Skrevet 11. august 2014 Jeg tenker at de som poster for mye er lite til stede i sitt eget liv. De vier for mye oppmerksomhet til omverdenen i stedet for å være i nuet. Når man er tilstede i nuet har man ikke behov for andres bekreftelser, da er man tilfreds. De later som om de har det perfekt, men de lurer ikke meg et sekund. Ts her. Ja, er vel slik jeg også generelt tenker om årsaken til at folk poster ofte og mye på fb- men slik jeg kjenner de to i mitt lille eksempel, så ser jeg ingen grunner til at de IKKE skulle være tifreds med livet, og jeg oppfatter ellers i det såkaldte virkelige liv- at de har det godt i livet på alle vis. Det er "bare" dette behovet for (og kanskje avhengigheten av?) å få disse tibakemeldingene fra fb-venner på hvor flott man er, nydelig, flink osv. osv. som faktisk bekymrer meg litt. Og da undrer man jo på hvor mye som er for mye... kanskje min terskel for dette er for lav, i så fall er jo det forsåvidt fint- så skal jeg legge all min bekymring på hylla Anonymous poster hash: 8aeb5...115
Polly Ester Skrevet 11. august 2014 #5 Skrevet 11. august 2014 Jeg syns det er helt greit med bilder så lenge det er bilder av ting de opplever, steder de er osv. Det jeg syns blir for mye er de som hele tiden legger ut slike bilder av visdomsord og bikkjer som sier sånn og katter som gjør sånn osv. Jeg har noen på kontaktlista som jeg har sluttet å følge fordi det er det eneste de legger ut. Bilder av dem selv, barna deres osv syns jeg er bare fint å følge med på.
Gjest Whitestripes Skrevet 11. august 2014 #6 Skrevet 11. august 2014 Overposting (kan det vel kalles?) i form av hyppige statuser/bilder på fb... hvor går grensen for hva som er "sunn" fb- posting? Det er jo noen av oss som poster noe hyppigere enn andre, for eksempel noen jeg kjenner... Et eksempel: Voksent par på hotellweekend: 16 postinger inkl. 11 bilder (av seg selv, hotellets utsikt/interiør, mat som ble spist). Dette summert etter ca. 1.5 døgn på tur. Ellers postes myye i hverdagen, selfies i fleng osv., noen få dager uten noe- men innimelom gjerne flere postinger per dag også. Det er kvinnen som står for de fleste postinger. Er det forholdsvis vanlig å poste så voldsomt? Blandt mine fb-venner er det disse pluss to andre (to jeg derfor har valgt å fjærne de fra min visning)- de som jeg vil si poster ekstremt mye. Hva tenker dere om dette? For min del tenker jeg at dette umulig kan være bra- når tenker dere det rett og slett kan være grunn til bekymring? Anonymous poster hash: d2f22...528 Anonymous poster hash: d2f22...528 Lurer på om vi er venn med samme person... Jeg har flere på vennelista mi som poster mye hver dag. I noen tilfeller vet jeg at det er fordi vedkommende lever gjennom sosiale medier, i andre tilfeller er det folk som faktisk ikke skjønner at de spammer, og de vet heller ikke sitt eget beste. Hver eneste tanke som detter ned i hodet på dem, går rett ut på facebook. Bekymrer meg ikke, men synes de er fryktelig slitsomme. Har skjult oppdateringene fra mange av dem.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #7 Skrevet 11. august 2014 Hvis man kan beskrive det så nøye som du gjør og henge seg så mye opp i det, så er man litt merkelig selv også, spør du meg. Ja disse menneskene er der og de finnes, men hva så... er de rare? Wow. Stor sak. Hvis DU synes at de er rare, så er det sikkert en saueflokk bak deg om du har behov for det. Samme gjelder nok de som er rare også. og de som gir faen. Lev i nuet og finn på noe kult å gjøre, du også...også kan du slippe å fb`e det du gjør. Kanskje du hadde gjort det samme hele tiden selv (noe sier meg det) hvis majoriteten gjorde det. Anonymous poster hash: 550c6...3dc Mulig jeg ordla meg feil i innlegget mitt, men altså... Nei, jeg henger meg ikke opp i dette, men kan ikke unngå å legge merke til slik posting- mulig mine andre fb-venner poster ekstremt lite, siden jeg i det hele til merka dette? Ja, meget mulig jeg er merkelig, men av helt andre årsaker Og jeg syns absolutt ikke de er rare (hvor har du det fra?), jeg kjenner de derimot som flotte mennesker som jeg har all respekt for. (Altså i det virkelige liv). Så... det jeg altså lufter her er hva folk mener er for mye posting på fb, tror nok desverre mange oppnår en slags avhengighet, i større eller mindre grad, og spørsmålet er da- når skjer det? Selvsagt individuelt, og kanskje de i mitt eksempel er langt fra å ha det man kan kalle et usunt forhold til fb- men da kan du svare på det istedet for å påstå at jeg forsøker å henge ut noen her, for det var aldeles ikke meningen:) Anonymous poster hash: 8aeb5...115
flexi Skrevet 12. august 2014 #8 Skrevet 12. august 2014 Tirsdag , ny dag og nye muligheter ! Eller ikke, jeg dro visst på jobb igjen nå ... Syns der er verst de som legger ut dikt og ordtak , pyntet med bilder og blomster i hyttepine !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå