Gå til innhold

Hvor ærlig forventer dere at en toppblogger er?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er mye kritikk her, rettet mot bloggere som oppfattes som uærlige om hva de fikser på. Mange diskusjoner om silikon og what not. Hvorfor så mye sinne mot dette at de ikke forteller at "nå har jeg fått nye pupper" eller "dette bildet er redigert for å få meg til å se tynnere/brunere ut" etc.? Noen ganger er det jo så åpenbart også... At de har fiksa noe, mener jeg.

Anonymous poster hash: 74438...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal de brette ut hele livet sitt slik så må de stå for det. Om de får nye pupper og alle ser det når de viser seg i bikini. Når de får sponsa det ene og det andre. De må være ærlige, først da er det troverdig.



Anonymous poster hash: ced06...962
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er tullete at folk forventer ditt og datt. Stort sett tror jeg mange lever i en fantasi når de fokuserer så overdrevent på disse menneskenes liv og synes de er "pliktig" å vite alt mulig.

En blogg er jo et utvalg av en persons liv. En versjon og et (som regel) glanset bilde av hva de foretar seg, dvs. delen av deres liv andre er interesserte i.

De er ikke pliktige å dele noe som helst, og om noen vil holde en nesejobb eller silikon privat, så kan de da vitterlig det.

Det handler bare om at mange mennesker har et hat-elsk forhold til kvinner i media, og vil ha mer og mer fordi de ser opp til dem men iblant vil stikke hull på ballongen for å trekke dem ned.



Anonymous poster hash: 8a7dc...790
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mer sensuren jeg reagerer på (jr frk Orvik), at man knebler lesernes kommentarer.

Strutsetaktikk.



Anonymous poster hash: dcaeb...491
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Photoshoot i vanlig kropp og man ser fine, normale pupper. Så går det noen uker og ny photoshoot der puppene plutselig ble gigantiske. Leserene påpeker dette, men får kjeft, eller de sier det bare er en god BH. Men så dukker de opp i stramme topper uten bh, og man SER jo at damen har lagt inn silikon.



Anonymous poster hash: ced06...962
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KeyserSoze

Enig her. La folk få operere hva de vil uten å føle de må dele alt de gjør i livet sitt. De har ingen plikt til å si noe som helst. Om man SER at personen har silikon...Ja da ser du det da. Ferdig med saken. Hun må da ikke bekrefte det for noen som helst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den ene siden, så velger mange av bloggerne å gå inn i rollen som selve produktet/merkevaren. Leserne interesserer seg for alt fra hva de spiser, til hvor de har kjøpt skittentøyskurven (som jeg leste i et kommentarfelt her tidligere i dag). Som forbrukere er vi gjerne opptatt av å tilegne oss riktig og god informasjon før vi velger å kjøpe noe. At en blogger f.eks. har fått merkbart større pupper gjør nok mange nysgjerrige på hemmeligheten bak. Det kan vel på en måte sammenlignes med en kommersiell sammenheng, hvor en produsent velger å tilbakeholde informasjon som kommer tydelig frem for forbrukerne. Det dannes naturlig nok skepsis, og troverdigheten blir satt på prøve.

På den andre siden, så er ingen pliktig til å utlevere seg selv 100%. Om man velger å tilbakeholde informasjon er jo dette høyst forståelig. Mange kan vel også velge å gjøre dette bevisst for å pirre nysgjerrigheten til leserne og på den måten oppnå et større lesertall. Konsekvensene blir jo gjerne spekulasjoner og tap av troverdighet, jeg sier ikke at man skal forvente det, men det er gjerne erfaringsmessig slik det blir.



Anonymous poster hash: 5a096...1db
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere eksempler der det er helt tydelig operasjoner inne i bildet, men dette blir i all enkelhet en privatsak.

På en annen side, er mye av det kommersielle på enkelte av disse bloggene, fokusert rundt kropp og utseende. Da synes jeg samtidig det kan bli galt å tilbakeholde informasjon.

Eksempelvis var det mange spørsmål rundt hvorvidt fotballfrue tok Restylane for et par år tid tilbake. Dette innrømte hun selv først etter flere måneder. I mellomtiden reklamerte hun for produkter som for eksempel lip-plumper. Fra et etisk perspektiv mener jeg dette blir feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...