Gå til innhold

Må man være med på immatrikuleringen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal studere ved NTNU Dragvoll i Trondheim, og det er immatrikulering på Gløshaugen fra 9.30-11, før man blir kjørt med busser til Dragvoll for å få tildelt faddergrupper.

Dessverre har jeg ikke mulighet til å komme meg til Trondheim så tidlig som kl 9.30 denne dagen, men rekker å kjøre rett opp til Dragvoll og være der ca 11.30. Men jeg lurer på om noen vet om man MÅ være med på immatrikuleringen, og hva man eventuelt går glipp av ved å ikke være der? Kan jeg møte opp direkte på Dragvoll men likevel få være med i en faddergruppe?

Hvis du vet noe om dette, setter jeg pris på svar :)



Anonymous poster hash: 7d4b1...cea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Møt opp på Dragvoll du, absolutt ikke nødvendig med immatrikuleringen. Immatrikuleringen er mer som en konsert med litt taler osv. Faddergruppene får man tildelt når man kommer opp til Dragvoll.

Lykke til med fadderuke :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faddegruppene blir tildelt på Dragvoll. Ingen merker at du ikke er på Gløs - alle står utenfor og man får underholdning og taler på en scene, det er ikke noe opprop av noe slag.

Men hvis du vil bli med i faddergruppe, så pass på at du rekker opp tidsnok til å bli med på inndelingen i faddergrupper. Da jeg startet foregikk dette i idrettsbygget hvor de ulike fadderene for studieretningene stod rundt på stands hvor folk kunne melde seg på + få bånd til fadderuken osv. Hvis du kommer for sent så kan du sikkert kontakte fadderutvalget på dragvoll og be om kontaktinfo for de som har ansvaret for fadderuken, slik at du får hengt deg med.

Lykke til med studiestart. :)



Anonymous poster hash: faeb4...dbf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min immatrikulering var oppmøte obligatorisk! Ikke NTNU. Det ble registrert at vi hadde møtt opp. Ofte er det slik at en må møte opp første skoledag for å beholde skoleplass, og en må gi beskjed i god tid i forveien med begrunnelse for hvorfor en ikke møter opp. Ledige skoleplasser frigjøres kjapt til ventelisten.

Men igjen, skoler er ulike, og ikke alle immatrikuleringer registrerer oppmøtte.



Anonymous poster hash: 097b5...865
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min immatrikulering var oppmøte obligatorisk! Ikke NTNU. Det ble registrert at vi hadde møtt opp. Ofte er det slik at en må møte opp første skoledag for å beholde skoleplass, og en må gi beskjed i god tid i forveien med begrunnelse for hvorfor en ikke møter opp. Ledige skoleplasser frigjøres kjapt til ventelisten. Men igjen, skoler er ulike, og ikke alle immatrikuleringer registrerer oppmøtte. Anonymous poster hash: 097b5...865

I dette tilfellet skjer dette på Dragvoll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...