Gå til innhold

Når 3 blir 4 <3


lillemeg90

Anbefalte innlegg

Jeg er så dårlig i helgene.. tenker at det har nok mye med at jeg ikke får sovet så godt på dagtid når guttene er hjemme. 

Men har hatt en så god uke, så var tøft å være skikkelig dårlig igjen i går og i natt. Våknet flere ganger av kvalmen 😷 krysser fingrene for at det hjelper med væske i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11+0 og fosteret er like stor som en fiken. 

De to siste dagene har vert greie og jeg har fått i meg litt mer og kastet mindre opp. 

Jeg kjenner mye strekk i ligamentene og det er en utfordring å nyse 😅 godt å kjenne at det skjer noe da. Er spent på om jeg kan kjenne livmor snart. Føles ømt å ligge på magen så den er kanskje på vei over symfysen 👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra de to siste dagene har vært greie! Jeg har også vært mest dårlig i helgene, garantert fordi det da er full rulle på en helt annen måte enn i ukedagene. Det er jo litt sårt å nesten grue seg til å være hjemme med eldste flere dager i strekk ... Men sånn er det innimellom. Håper du får noen fortsatt gode dager utover i uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.10.2018 den 12.58, lille_frosk skrev:
 

Så bra de to siste dagene har vært greie! Jeg har også vært mest dårlig i helgene, garantert fordi det da er full rulle på en helt annen måte enn i ukedagene. Det er jo litt sårt å nesten grue seg til å være hjemme med eldste flere dager i strekk ... Men sånn er det innimellom. Håper du får noen fortsatt gode dager utover i uken!

Godt å høre at det ikke er bare jeg som kjenner på det.. 

I dag var jeg også i god form så valgte p hente storebror i barnehagen for første gang siden uke 5 🙈 endte med at jeg sov fra 16-18 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos jordmor i dag og fikk helsekort og henvisning til ordinær ultralyd :)

ellers ble jeg litt overasket for jeg hadde høyere BMI forrige svangerskap og fikk i utgangspunktet ingen ekstra oppfølging. Denne gangen blir det en del mer oppfølging, men jeg sier jo ikke nei takk til litt flere ultralyder:) og det er jo bare bra de følger med.  De vil visst også at jeg skal ha epidural, men hun sa siden jeg hadde styrtfødsel sist er det vel lite sannsynlig at det blir.

Fikk også vite at jeg hadde større blødning enn gjennomsnitt forrige fødsel så det vil også få litt konsekvenser under fødsel. Synes det er litt rart for jeg ba om blodoverføring da blodprosenten min var veldig lav, men fikk det ikke. I dag så jordmor at jeg skulle hatt det.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, lillemeg90 skrev:
 

Var hos jordmor i dag og fikk helsekort og henvisning til ordinær ultralyd :)

ellers ble jeg litt overasket for jeg hadde høyere BMI forrige svangerskap og fikk i utgangspunktet ingen ekstra oppfølging. Denne gangen blir det en del mer oppfølging, men jeg sier jo ikke nei takk til litt flere ultralyder:) og det er jo bare bra de følger med.  De vil visst også at jeg skal ha epidural, men hun sa siden jeg hadde styrtfødsel sist er det vel lite sannsynlig at det blir.

Fikk også vite at jeg hadde større blødning enn gjennomsnitt forrige fødsel så det vil også få litt konsekvenser under fødsel. Synes det er litt rart for jeg ba om blodoverføring da blodprosenten min var veldig lav, men fikk det ikke. I dag så jordmor at jeg skulle hatt det.. 


Merkelig at de vil du skal ha epidural pga styrtfødsel?! Eller var det en annen grunn kanskje? Er det for å senke fødselen slik ofte epidural gjør?
Jeg hadde styrtfødsel med første og greit rask med nr 2 også. Kjenner jeg er livredd for eventuelt fødsel i bil/hjemme. 
Vi har jo disse forbaska kynnerne vi to, spent på hvordan det blir nå. Får håpe det blir roligere!

Ha en fin kveld ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Vaiana skrev:
 


Merkelig at de vil du skal ha epidural pga styrtfødsel?! Eller var det en annen grunn kanskje? Er det for å senke fødselen slik ofte epidural gjør?
Jeg hadde styrtfødsel med første og greit rask med nr 2 også. Kjenner jeg er livredd for eventuelt fødsel i bil/hjemme. 
Vi har jo disse forbaska kynnerne vi to, spent på hvordan det blir nå. Får håpe det blir roligere!

Ha en fin kveld ❤️ 

Nei, det var pga BMI. Men hun sa også at det kan være at de uansett ikke "tilbyr" det pga så rask og grei fødsel sist. Så får bare vente til uke 34 og høre hva de sier 😅 jeg må ærlig talt si at jeg synes det er litt teit. Jeg skjønner at høy BMI er en risiko og at det er for i tilfelle om jeg må ha KS. Og at er man veldig overvektig kan det være vanskelig å finne ryggraden men min er i hvertfall veldig tydelig.

Hvor lang tid er det for deg til sykehus nå? Vi bor jo bare 5 min unna heldigvis.

Blir veldig spennende om det blir sånne med kynnerene ja. Vil jo egentlig tro det.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, lillemeg90 skrev:
 

Nei, det var pga BMI. Men hun sa også at det kan være at de uansett ikke "tilbyr" det pga så rask og grei fødsel sist. Så får bare vente til uke 34 og høre hva de sier 😅 jeg må ærlig talt si at jeg synes det er litt teit. Jeg skjønner at høy BMI er en risiko og at det er for i tilfelle om jeg må ha KS. Og at er man veldig overvektig kan det være vanskelig å finne ryggraden men min er i hvertfall veldig tydelig.

Hvor lang tid er det for deg til sykehus nå? Vi bor jo bare 5 min unna heldigvis.

Blir veldig spennende om det blir sånne med kynnerene ja. Vil jo egentlig tro det.. 

Men i alle dager, jeg kjenner jeg blir så matt over den bmi greien av og til. Noen har jo høy bmi men ser normal ut og motsatt.
Og du fødte jo greit sist, selv om det gikk fort vel? Det bør jo være med i vurderingen. 
Du er jo langt i fra veldig overvektig! Ikke bry deg om det. 
 

Før hadde jeg 40 minutter, nå har jeg 30 😅 Så det bør jo gå tenker jeg. Men på en dag med rush kan det jo fort gå over en time... 

Ja, jeg hadde det både med nr 1 og 2, så tviler liksom på at det blir noe annerledes denne gangen. Det må jo ha noe med endo å gjøre tenker jeg. Ikke godt å vite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Vaiana skrev:
 

Men i alle dager, jeg kjenner jeg blir så matt over den bmi greien av og til. Noen har jo høy bmi men ser normal ut og motsatt.
Og du fødte jo greit sist, selv om det gikk fort vel? Det bør jo være med i vurderingen. 
Du er jo langt i fra veldig overvektig! Ikke bry deg om det. 
 

Før hadde jeg 40 minutter, nå har jeg 30 😅 Så det bør jo gå tenker jeg. Men på en dag med rush kan det jo fort gå over en time... 

Ja, jeg hadde det både med nr 1 og 2, så tviler liksom på at det blir noe annerledes denne gangen. Det må jo ha noe med endo å gjøre tenker jeg. Ikke godt å vite. 

Ja, jeg forstår risikoen og det er bra med ekstra oppfølging! Men jeg mener man kan ta noen ting med en klype salt og vurdere hver enkelt tilfelle 😊

Ja. Han ble tatt med tang men det var jo fordi han taklet stormriene dårlig. Hadde jo visstnok en stor blødning og det kan være pga overvekt. Men ifht. Det var det visst bare to venefloner og at de gav raskere et drypp for å stoppe blødning.

Men et vel heldigvis verre andre veien i rushen? Vet jo det kan stoppe opp uansett.. får i verste fall ringe ambulanse 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, lillemeg90 skrev:
 

Ja, jeg forstår risikoen og det er bra med ekstra oppfølging! Men jeg mener man kan ta noen ting med en klype salt og vurdere hver enkelt tilfelle 😊

Ja. Han ble tatt med tang men det var jo fordi han taklet stormriene dårlig. Hadde jo visstnok en stor blødning og det kan være pga overvekt. Men ifht. Det var det visst bare to venefloner og at de gav raskere et drypp for å stoppe blødning.

Men et vel heldigvis verre andre veien i rushen? Vet jo det kan stoppe opp uansett.. får i verste fall ringe ambulanse 🙈

Ikke sant! 

Ja, jeg var ett trykk unna tang/sugekopp selv når jeg fikk stormrier. Han taklet det dessverre ikke bra heller.
Det er ikke bare bare med stormrier nei, selv om alle bare "så deilig å bli fort ferdig". Men nei, ville heller valgt den lengste fødselen fremfor den korteste. 

Nå har jo han banet vei så nå er det jo litt lettere for nummer to som kommer :) Det hjelper jo også på! 
Jeg har troen på at det går fint denne gangen. Men godt med god oppfølging uansett.

Rushen her er dessverre kaos etter bompengegreiene kom føler jeg. Men man vet jo aldri. Har heldigvis reist til sykehuset på kvelden/natten så jeg har slippet unna rush tidligere :) Og ja, jeg ringer helt klart ambulanse om jeg skulle ha behov for det, puh!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2018 den 22.26, Vaiana skrev:
 

Ikke sant! 

Ja, jeg var ett trykk unna tang/sugekopp selv når jeg fikk stormrier. Han taklet det dessverre ikke bra heller.
Det er ikke bare bare med stormrier nei, selv om alle bare "så deilig å bli fort ferdig". Men nei, ville heller valgt den lengste fødselen fremfor den korteste. 

Nå har jo han banet vei så nå er det jo litt lettere for nummer to som kommer :) Det hjelper jo også på! 
Jeg har troen på at det går fint denne gangen. Men godt med god oppfølging uansett.

Rushen her er dessverre kaos etter bompengegreiene kom føler jeg. Men man vet jo aldri. Har heldigvis reist til sykehuset på kvelden/natten så jeg har slippet unna rush tidligere :) Og ja, jeg ringer helt klart ambulanse om jeg skulle ha behov for det, puh!

 

Jordmor sa vi skulle lage en fødselsplan siden det gikk så fort sist. Så det er nok lurt:) 

Så kjedelig da.. håper det blir nattestid eller kveld denne gangen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så forvirret av dette her med termin 😅 jeg får jo endelig termin på OUL men når jeg ligger her hjemme hele dagen får jeg jo god tid til å tenke og fundere 🙈 

- Jeg regnet meg først frem til 12. Mai.

- Var på tidlig ul 6+5. Da kunne de ikke måle pga embryo er for lite for CRL men det kunne stemme sånn ca. Siden hjerte slo og det de så.

- kommer til jordmor som sier jeg har termin  10. Mai. Ok.

- så har jeg tidlig ul igjen som gir en CRL dom stemmer med 10-11 mai.

- kommer til jordmor og får helsekort. Nå skriver hun 9. Mai med samme dag for siste mens 🤔🤔 

Så jeg blir litt nysgjerrig og tester de terminkalkulatorene jeg finner og får alt fra 7-12 mai 😂😂 noen som vet hvor mange dager man sier et svangerskap i Norge er? Er det 280?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 12 uker på tirsdag og er mer bekymret enn noen sinne.. kvalmen har kommer seg en del og det et nok det som utløser det for jeg har ingen blødning  (som de gangene jeg mistet) og jeg har fremdeles sterke graviditets symptomer. Er bare kvalmen som ikke er like overveldende. 

Jeg klarer ikke å tro at det skal bli en baby ut av det og det gjør meg så trist. Men likevel har jeg ikke noen dårlig følelse. Blir gal av dette her... 

Det blir en ultralyd neste uke for å si det slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenge siden jeg har sett innom denne dagboka nå. Men det var absolutt verdt et besøk i dag :) Gratulerer med graviditeten, holder virkelig tomlene opp for dere :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Millimani skrev:
 

Lenge siden jeg har sett innom denne dagboka nå. Men det var absolutt verdt et besøk i dag :) Gratulerer med graviditeten, holder virkelig tomlene opp for dere :tommelopp:

Tusen takk for det! Satser på det går vår vei nå 😁😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk se et foster som stemte til str hadde bra med hjerteblink og veivet med armene i dag! Mon tro om jeg klarer å slappe av nå 🙈 

Var en uerfaren lege som gjorde det og hun brukte så lang tid før hun sa noe. Jeg var sikker på at ting ikke var i orden. Lengste minuttene i mitt liv 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, bondekone skrev:
 

Huff, kan tenke meg det var ekkelt! Men så godt å se foster med både hjerteslag og bevegelse❤

Det var veldig godt å se! Men siden hun var litt ny hadde hun for lite gel oppi "kondomen" noe som gjorde bilde litt sløret så jeg klarer ikke slappe helt av 🙈🙈🙈🙈 overlegen sa det var det, men likevel 🙈😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så ekkelt når legen ikke sier noe. Da begynner man å tenke det verste. Det er godt du fikk bekreftet at alt er i orden! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Gakkepus skrev:
 

Det er så ekkelt når legen ikke sier noe. Da begynner man å tenke det verste. Det er godt du fikk bekreftet at alt er i orden! 😊

Ja, det var lange minutter 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...