Gå til innhold

Svir og verker i brystet


sjøhest

Anbefalte innlegg

Det ene brystet svir og verker konstant, hva kan det være? Er kjempevondt å ta på. Hva gjør jeg? Har prøvd å få tømt det skikkelig og det er ikke sprengt, det bare verker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må vente til mandag da sikkert, er vel ikke noe å gå til legevakten med? Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det annerledes ut enn det andre på noen måte? Hvis ikke kan det være sopp. Canesten og luft fram til legebesøk.

Jeg fikk sopp av ammeinnlegg i ull. Bruk engangs når du ikke er hjemme og har dem framme til tørk. har ungen hvit tunge? Farris og qtips på brystvorte og tunge kan lindre /hjelpe.

Hvis det er rødt og fullt så er det brystbetennelse.da er det å tømme det ved hver amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du noen kuler noe sted, rundt brostvorten eller ellers?

Prøv å finne ut om det er harde områder noe sted, og hvis det er det kan du prøve å massere ut. Tett melkegang, betennelse på gang eller sopp.

Da jeg hadde sopp brant hele brystvorta konstant, men ikke hele brystet.

Anonymous poster hash: 77592...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan jeg gjøre for å ikke ha så vondt? Å ligge er fælt, kjennes som en diger verkebyll som velter rundt når jeg beveger meg:( hvor fort går det vekk hvis jeg begynner å smøre med canesten?

Det er ikke noen klumper.

Endret av sjøhest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv å bruk varmebehandling.

Varme håndkler, eller gå i dusjen kan hjelpe og lindrer ofte.

Anonymous poster hash: 77592...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sopp kan stråle inn i brystet. Har du feber? Hvis det ikke er rødt og hovent med klumper så er sopp. Har du pumpe? Gå med dem ute i hele dag. Smør med Canesten og vask med farris.vask tungen til barnet med farris og stapp brystet godt inn i munnen ved amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sopp er forferdelig vondt! Ta kontakt med fastlegen i morgen og få medisin til babyen og canesten til deg selv. Vi ble bedre etter 3-4 dager.

Strålende/stikkende smerter i brystet under og etter amming er symptom på sopp. Røde og såre/sprukne brystvorter kan også være symptom på sopp.

Anonymous poster hash: d88e3...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...