Gå til innhold

Hva gjør du for å holde deg sunn og ung?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest lillelarve

Jeg er jo ung enda, men det jeg gjør for å "holde meg ung lengre" er å spise rent og sunt, trene regelmessig (uansett hva, bare jeg rører kroppen) og lytte til kroppen.

Jeg trener 3-4 ganger i uka, noen ganger mer, andre ganger mindre. Men jeg har det som mål å trene MINST 3 ganger i uka (og det målet har jeg klart hittil); alt fra styrketrening til jogging, pilates, HIIT, etc. Minst 30 minutter trener jeg, men helst 60 minutter per økt.

Jeg spiser vanligvis mellom 4 og 6 ganger per dag. Jo flere måltid - jo mindre porsjoner. Spiser jeg færre ganger, tar jeg en større porsjon for å få like mye kalorier. Ellers har jeg ikke nok energi i løpet av dagen.

Å holde seg aktiv regelmessig, spise sunt og godt (og nok), og det å lytte til kroppen tror jeg er nøkkelen til å "holde seg ung" og frisk. Man kan jo såklart ikke holde seg ung i løpet av hele livet, men man kan likevel "forsinke" alderdommen litt (i alle fall gjøre alderdommen lettere) ved å være sunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Jeg spiser sunt og nyter livet

Jeg ser ikke noe grunn til å holde meg ung. Blir eldre uansett hva man gjør, og jeg har ikke noe behov for å se ut som en 20-åring når jeg er 40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel kun en ting jeg gjør med den begrunnelsen, og det er å ikke sole meg noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...