Gå til innhold

Grip dagen!


CarpeDiem

Anbefalte innlegg

5. juli:

Vekkes tidlig for å ta CT av brystben og brystkasse. De hadde funnet et hotspot på brystbeinet på scintigrafien. Ble så kjørt tilbake på rommet og fikk slappet av litt før det ble satt to sprøyter, en likegylidighetssprøyte og en petidin. Så var det biopsi, tre prøver. Det var litt vondt, men mest ekkelt. Etterpå måtte hun ligge fire timer helt i ro for å ikke få blødninger. Da er det greit med Jan Garbarek på øret... :digge: Klarte å sove det aller meste av de fire timene, så kom mann og svoger på besøk rett før hun fikk reise seg igjen. Så var den dagen gått. En bra dag alt i alt.

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6. juli:

Mann med begge barna kom opp for å hente henne for å dra på lunsh til et vennepar av seg. Lillegutt på 2,5 år fikk se hvor mamma hadde vært og at sykehus ikke er farlig. Mamma har seng og do og får mat av snille damer. Han fikk også hilse på legen. Etter lunsh var det tilbake til sykehuset hvor de hadde avtale med legen. Da trodde CD helt ærlig at hun skulle få beskjed om at det var spredning til brystbenet også, men det var det jo ikke. Da de kom tilbake til rommet så var det kommet en annen dame der også, så CD var glad for at legen sa at hun kunne reise hjem. Hun skulle bli oppringt når resultatene fra biopsien var klar, så skulle hun inn igjen for cellegift.

Og nå koser hun seg sammen med mann og barn, som hun selv skrev. Så får vi vel alle bare smøre oss med mer tålmodighet før resultatene fra biopsien kommer!!

M-den av oss som ikke surrer... så mye... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :vinke:

Legger igjen noen ord når jeg først er her inne :)

Ha en finfin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, og takk for hilsener og for oppdateringshjelp...

Tenkte jeg skulle prøve meg på litt oppdatering selv også, selv om Magnhild har fått med det mest essensielle. (Jeg kan uansett ikke gå og legge meg på en stund... Har et aldri så lite mageproblem. Morfin virker veldig stoppende, og jeg må derfor ta avføringsmiddel, og det er en smule vanskelig å finne riktig dosering... :oops: )

Som jeg skrev, så begynte jeg å føle meg uggen og få smerter forrige torsdag. Jeg gikk og la meg og håpet at det skulle gå over til dagen eter. Den gang ei. Våknet av vesla etter halvannen time, med umenneskelige smerter! Jeg har vært gjennom to fødsler, og diverse operasjoner, og dette var det verste jeg noengang har kjent!!! :o Fikk ringt til sykehuset, fikk komme opp, og ble lagt inn. Jeg tok en paralgin forte før vi dro. Den hjalp ikke. Fikk to til på sykehuset. De hjalp litt. Fikk ytterligere to et par timer etterpå. Ikke spor av virkning. Da satte de sprøyte med morfin....

Jeg hadde så vondt at jeg ikke tenkte over å bli redd. Jeg fokuserte kun på å klare å puste gjennom smertene. Mannen min, derimot, ble vettskremt. Han så jo hva som hadde skjedd med meg på kort tid, og ble redd for at ting gikk så fort. Det var først etter noen dager at jeg begynte å reflektere over det samme... Men samtidig følte jeg meg trygg siden jeg var på sykehuset. Da skjer det i hvert fall noe. De undersøkte hele megbrystkase og bukhule. Og de fant ikke noe annet som feilte meg. Og det var jo betryggende. I tillegg så er jeg nå et menneske og et ansikt for de der oppe, og ikke bare et navn på et papir. Det føles litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde i utgangspunktet at jeg ville bli skrevet ut igjen dagen etterpå, altså fredag 2. juli Men det ble jeg ikke. De ville ha meg derfor å være sikker på hva det var som gjorde vondt, og for å få kontroll på smertene. Jeg fikk besøk av en god venninne som bor Wien. Hun skulle være i byen én dag denne sommeren, og det var selvfølgelig den fredagen... Vi skulle treffes i byen og gå på café og shoppe og slikt... Men hun var med meg hele dagen på sykehuset. Hjalp meg med tannpussen, fikk i meg litt mat, hjalp meg opp og på toalettet... :-? Det var godt å ha henne der. Ikke minst fordi jeg da ikke lå alene inne på et rom med tankene mine. Det var veldig godt å ha noe annet å tenke på og noen å prate med. Ingenting er som gode gamle venner!!! :P

Jeg ble flyttet over til den sengeposten der de har brystkreftpasientene. Fikk komme inn på et tomannsrom. Der var det en dame fra før. En gammel, søt (?), masete og litt surrete og selskapssyk dame. Ville gjerne prate med oss. Men vi hadde egentlig nok med å prate med hverandre. Det var tross alt et år siden sist vi møttes. Og dessuten så spurte hun oss om vi var mor og datter!!!!!! :evil: Vi er hhv 32 og 32!!! hele en måned og fire dager mellom oss. Vi valgte å ikke spørre hvem av oss som skulle være moren... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for klem, Betty!

Jeg skriver i utgangspunktet for meg selv, men det er kjekt å se at andre leser og bryr seg.

:-) CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære deg,

Jeg følger kampen din med tårer og smil.

Du har en uendelig styrke i deg - hold på det!

Og klyng deg til håpet!

Feir de positive nyhetene du får, og omring deg av gode ting - av kjærlighet!

Vi står bak deg og heier!

Stor varm klem fra lilja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Selv om du skriver hovedsaklig for deg selv, takker vi for at du deler med oss - for det er en tankevekker for mange av oss, at ting kan skje fort - og at vi må dsette pris på det vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du og J mor og datter???

:o :hoho:

Du har glemt å skrive at kuren starter på tirsdag. Inn på mandag for blodprøver og innskriving. Og så håper vi på at alt går bra slik at cellegiftkuren starter på tirsdag. Åh jeg er så glad for at det starter nå slik at du skal bli frisk igjen snart... :hoppe:

:sur: Vil prøve brudekjoler. Nå er vel du vekkreist når de kommer tilbake da... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kommet så langt ennå... Hadde tenkt å skrive mer i dag. Kronologisk... :-? I min egen avhandling her er jeg fortsatt på sykehuset.

Men, ja, jeg legges inn mandag. ENDELIG!!! Og tirsdag skal jeg begynne på cellegift-kur. Om de ikke nok en gang finner en grunn til å utsette... Akkurat nå er jeg full i kløende prikker, så kanskje det er et problem. :o

Det begynte så smått på ryggen i går, og nå er magen og ryggen og baken fulle av prikker, og de har begynt å bevege seg nedover lårene. Det klør litt, men ellers plager det ikke. Ringte til Haukeland tidligere i dag, og de trodde kanskje det var en allergisk reaksjon på ett eller annet. Dersom jeg ikke begynte å føle meg verre, men hadde det ok, så skulle jeg bare vente og komme til sykehuset på mandag, som avtalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trekker tilbake :tunge1: og setter heller inn en :klem:

Det var bedre! Det er ikke pent å geipe i andre folk sine dagbøker! :-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest baby-E

God morgen, og lykke til i morgen!!

Sender deg en :klem: .Sender deg også en lykkerose

:dagensrose: , slik at du skal få gjort det du kommer for på sykehuset i morgen, og slipper å vente så lenge på behandlingen!

klem fra baby-E :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...