Gå til innhold

Grip dagen!


CarpeDiem

Anbefalte innlegg

God morgen

Nok en natt er gått. Har sovet ganske godt, selv uten sovepille. Pussig sak. FØR jeg fikk beskjed om spredning trngte jeg hjelp til å klare å sovne, men nå, når jeg VET at jeg er syk, trenger jeg det ikke... :-? Det er noe med det der at det er usikkerheten som er verst. Søvnen er riktignok ikke den beste, jeg våkner mye og ofte, men likevel...

Det kom ingen telefon fra sykehuset i går heller. Verken innkalling til biopsi eller beskjed om skjelett-undersøkelsen. Håper at det er et godt tegn. Det er guffent å hjertet i halsen hver gang telefonen ringer. :roll:

Er det ikke merkelig hvordan man plutselig blir veldig syk i det man er syk? Etter at jeg fikk vite at klumpen i brystet var en kreftsvulst, har jeg kjent kreft overalt i kroppen. Jeg var litt tung i pusten, og hadde selvfølgelig spredning til lungene! Jeg kjente "noe" i magen, og hadde klart spredning til leveren. (der viste det seg jo dessverre at jeg hadde rett :-( ). Og nå har jeg mektig vondt i ryggen... :roll: Jeg prøver å overbevise meg selv om at det er på grunn av at jeg er så anspent, og at jeg belaster kroppen skjevt på grunn av operasjonen, men det er ikke så lett. I tillegg har jeg "alltid" hatt en svak rygg. OG der jeg har vondt nå er akkurat der jeg har hatt vondt tidligere. Hodet mitt forteller meg derfor at det er helt naturlig at jeg har vondt, men det er ikke så lett å bli overbevist. Kanskje jeg skulle ringt opp og hørt? Nei, det tør jeg ikke!

Carpe Diem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde forresten en fin dag i går. Var på lunsj med noen venninner på formiddagen, og koste meg hjemme på ettermiddagen. Jeg har satt i gang med å lage album. Vi har så massevis av bilder som ligger overalt. Og albumet til junior, som er to og et halvt, har bare bilder fra den første måneden... Albumet til Vesla på et halvt år er tomt ennå... Bryllupsalbumet også er tomt, og det er snart fem år siden... :o

Nok å gjøre, ja!

Men ikke i dag, tror jeg. Det er så fint vær. Hagekos og fotballkamp blir nok innholdet på denne dagen.

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag 1. juli

Fremdeles ingen telefon fra sykehuset. Ingen innkalling til biopsi og ingen beskjed om skjelett-testene. Er lei for det første og glad for det siste. :-?

Hadde en hyggelig dag i går. Var rundt om kring på tur med mannen og Vesla. Handlet litt og spiste lunsj ute. Fint vær var det også. I dag er det litt tøffere. Har gresselig vondt i ryggen. Tror jeg har ligget litt forkjært i natt. Skulle egentlig ut og treffe venninner i dag, men jeg orket ikke. Har bare vært hjemme. Sett på et par filmer på dvd og lest ferdig en bok. Drukket kaffe og pløyd meg sakte gjennom tre aviser... Deilig, i grunnen. :-)

Angsten fra helgen er borte igjen. Har en følelse av at kroppen er i ferd med å lege seg selv. Går det an? Tror ikke det, egentlig, men det kjenens sånn ut. Jeg kjenner ikke like mye til det "rare" i leveren, og magen fungerer bedre enn den har gjort på lenge. Ikke det at den er normal, men det har den i grunnen ikke vært på lenge... :roll:

Jeg har tenkt å gjøre det jeg kan for å få dette her til. Legene sier at det ikke spiller noen rolle hva jeg gjør, og at kosttilskudd og andre naturterapeutiske ting ikke hjelper. Det tror jeg ikke noe på. Jeg har tro på at kroppen kan fikse opp i en hel del greier, dersom den bare får litt starthjelp!

Jeg tar tre forskjellige kosttilskudd. Det første har jeg gått på en stund. Det skal styrke immunforsvaret. Tror ikke at det har noen direkte innvirkning på kreften, men det skal styrke kroppen, slik at den har større evne til å komme seg gjennom cellegiften. Tilskuddet (også kalt "kraftforet", siden det lukter som noe man git til huder...) blir brukt på kreftavdelinger på en del sykehus tundt omkring i verden. Det andre jeg tar er et tilskudd med stort innhold av aminosyrer og vitaminer. Forskning fra Ungarn har vist at en tilstrekkelig stor dose av dette her faktisk kan drepe kreftceller. Sammen med cellegift har tilskuddet vist å gi gode resultater. Håper det kan hjelpe meg også. I alle fall bremse utviklingen videre. I tillegg er det vist at ikke noen av disse er farlige... Selv i store doser.

Det tredje tilskuddet jeg tar er noni-juice... :-? Er klar over at meningene om den er mange, og at den nok ikke er så vitenskapelig, men det skader vel ikke å prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp snakket med CD på telefonen og hun ba meg om å oppdatere her inne. Så da gjør jeg det.

Det siste hun skrev var jo at hun hadde vondt. Så i går tok hun to paracet og en sovetabelett og gikk og la seg. Etter noen timer, kanskje to-tre så våknet hun fordi småen våknet. Da hadde hun forferdelig vondt. Klarte nesten ikke bevege seg eller puste. Hun ringte Haukeland som ba henne komme opp. Så ringte hun oss så min mann dro bort og passet barna slik at CD og mannen kunne dra på Haukeland. Der ble hun undersøkt og innlagt siden smertene var så store. Kl 0900 i dag ble hunkjørt til CT-scanning. Var veldig spent på hva det var som gjorde så vondt. Fikk også mye morfin for å forsøke å holde smertene i sjakk. Og den virker så lenge hun ikke beveger seg noe særlig.

VEnninne fra Wien kom på besøk og var der oppe hos henne lenge i dag, mens mannen ordnet opp med barn og barnevakt slik at han kunne være der i visittiden. Da fikk de også vite om resultatene fra CT og der hadde de ikke funnet noe nytt. Det var jo gode nyheter. Det eneste de så var det samme som er sett før. Grunnen til at hun har så vondt er at svulstene i magen er så store at det ikke er blodtilførsel i midten. Og det gjør visst veldig vondt skjønte jeg ut fra det legene hadde sagt.

Annet bra er at biopsien er fastsatt til mandag en gang. Det er jo kjapt. Og så må de vente på analysene av denne prøven før cellegiften kan settes i gang. Sykepleier hadde visst sagt at disse prøvene tok inntil en uke å analysere, og det var om de var veldig innviklete. Så håper nå er vel at cellegiftkuren starter om en ukes tid omtrent. Det som jeg synes er mest kjedelig er at CD nå vil måtte ha det vondt frem til svulstene er små igjen. Det vil si en stund enda. Håper bare de kan gi nok morfin slik at det ikke gjør vondt hele tiden.

Ut fra det jeg forstod var ikke resultatene fra rønken ferdige enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤Chanela¤

Jeg nekter å tro at kreft bare utvikler seg èn vei. Jeg tror det hjelper å være optimistisk og sterk. Og det virker det som om du er!

Mange klemmer fra Chanela :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke ord :cry: :cry:

Forferdelig trist historie som jeg håper ender godt.

Du virker sterk og ståpå vilje, åhhh tenker på deg.

klemmer fra Pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Ord strekker ikke til bestanding og dette er en sånn stund, så jeg sender bare en stor god :klem: .
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD er fortsatt på Haukeland og har fortsatt store smerter. Går på morfin og da er det greit en stund. Var og besøkte henne i dag, og det var ikke bare godt...

3. juli:

CD og mannen var i besøk hos en venninne. Det hadde vært helt topp, men litt slitsomt med mange unge.r Hun klarer ikke helt å følge med når det er flere samtaler på en gang. Men uansett så var denne dagen en god dag. Hun hadde klart å mate lille datteren sin også, noe hun likte godt.

4. juli:

En dårlig dag.

Har mye vondt, men klarer å sitte oppreist i sengen. Får en del besøk og synes det er litt deilig. Fikk også tv på rommet slik at hun kan se på fotballkampen.

Vet ikke om hun ville jeg skulle skrive så masse her inne, men ba meg oppdatere slik at hun husket litt mer. Tror ikke alt sitter så godt når man går på morfin.

I morgen blir det CT av sternum og thorax, pluss biopsi. Det blir spennede å få resultater på alt sammen. Og så er det cellegift etter de igjen...

M - som synes dette er kjedelig, men som er helt sikker på at det går bra til slutt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender den en kjempestor :klem:

Tenker masse på deg :trøste:

:dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk sms av CD før i dag og hun har hatt en god dag. Nesten ikke smerter. Regner med at de har funnet riktig dose nå. Også har alle prøver og biopsien gått bra. Så nå venter vi i spenning på resultater. Og i dag har jeg vært uteog kjøpt mp3 spiller til henne. Går hjem her og skal laste inn musikk og greier, så viser det seg at vi har ikke ny nok programvare, så dette må vi vente med til vi har fått 98se... Vi får se nå da...

Kanskje CD kommer hjem i morgen!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

HJEMME IGJEN!

Mange takk Magnhild, for oppdateringer, og mange takk alle dere andre for hilsener og lykkeønskninger.

Jeg ble skrevet ut i dag, og er nå hjemme og koser meg med mann og barn. Slitsomt (ALT er slitsomt i forhold til å ligge pal i en seng på enerom på sykehuset, spesielt om helgen...), men utrolig deilig.

Jeg går på ganske høye doser med morfin, og er ganske så susete, men jeg skal fortsette å skrive he. Tror jeg tar kvelden nå, og skriver i morgen.

God natt, alle

Carpe Diem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Ønsker deg alt godt, og håper at det bare blir positive nyheter fra nå av :D

Dette skal du klare, vettu :tommelsmil:

Stor klem :)

- Diva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Carpe Diem.

Dette var tøff lesning. Kjenner klumpen i halsen nå.

Er tom for ord... men jeg sender deg mange varme tanker i kampen mot kreften. :trøste: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...