Gjest Bond Skrevet 27. juli 2014 #101 Del Skrevet 27. juli 2014 Tråden ryddet for spekulasjoner bond, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KeyserSoze Skrevet 27. juli 2014 #102 Del Skrevet 27. juli 2014 See ikke problemet jeg. Hun er ung og lever livet som andre jenter på hennes alder gjør. Hun kan da bli en flink lege selv om hun har rosablogg. Hun kan også være profesjonell på legekontoret. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yellow_Taxi Skrevet 28. juli 2014 #103 Del Skrevet 28. juli 2014 Synes ikke jeg ser sjalusi i denne tråden. Ser ingen gammeldagse holdninger her, kun allmenngyldige sunne holdninger. Noe vil ALDRI gå av mote: tillit, respekt og troverdighet.Anonymous poster hash: 57e96...bd8 Det som er gammeldags er vel heller at du tilsynelatende mener en kvinne som er aktiv i sosial media, fører offentlig dagbok og har veldig erkefeminine interesser ikke kan vekke tillit, respekt og troverdighet i sitt yrke. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #104 Del Skrevet 29. juli 2014 See ikke problemet jeg. Hun er ung og lever livet som andre jenter på hennes alder gjør. Hun kan da bli en flink lege selv om hun har rosablogg. Hun kan også være profesjonell på legekontoret. Hun kan gjøre hva hun vil:-) Så gjør pasienter hva de vil: bytter lege.Anonymous poster hash: 57e96...bd8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #105 Del Skrevet 29. juli 2014 Så lenge de kan fikse meg så driter jeg i hva de gjør eller hvem de er på fritiden. Hadde latt Max Mekker ta celleprøve av meg med skrutrekker, så lenge han var flink til det. Deg om det. Andre er mer selektive enn hva du er...Anonymous poster hash: 57e96...bd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #106 Del Skrevet 30. juli 2014 Deg om det. Andre er mer selektive enn hva du er...Anonymous poster hash: 57e96...bd8 Hva heter den høye hesten din, da?Anonymous poster hash: 66504...edb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uhumskheter Skrevet 30. juli 2014 #107 Del Skrevet 30. juli 2014 Deg om det. Andre er mer selektive enn hva du er...Anonymous poster hash: 57e96...bd8 Huff ja, tanken på at legen min ikke gjør ting jeg ville gjort på fritiden er grusom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 30. juli 2014 #108 Del Skrevet 30. juli 2014 Syntes det er trist med tilsynelatende smarte jenter som dummer seg ned for oppmerksomhet 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #109 Del Skrevet 30. juli 2014 Nei, det tenkte jeg ikke at det var. Hvorfor tror du det er broren? Anonymous poster hash: db5e6...b9e Nicket Datasmurf har han brukt i laaaange tider på internett. Han er nok broren. Anonymous poster hash: e38d9...52e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KeyserSoze Skrevet 30. juli 2014 #110 Del Skrevet 30. juli 2014 (endret) Hun kan gjøre hva hun vil:-) Så gjør pasienter hva de vil: bytter lege.Anonymous poster hash: 57e96...bd8 Har du tatt en bakgrunnssjekk på din fastlege? Eller på personen som tar blodprøver på deg? Ikke jeg heller. Og tviler på at hennes framtidige pasienter gjør det samme. "La oss søke opp og se om hu har roseblogg" "fysj og fysj, nå må jeg bytte lege" Endret 30. juli 2014 av KeyserSoze 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #111 Del Skrevet 30. juli 2014 Skulle ønske det gikk an å google for å finne ut om legene jeg kan velge mellom har drevet med anonym netthets av bloggere. Da ville jeg mistet all respekt for vedkommende og valgt en annen. Anonymous poster hash: 5185c...1e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2014 #112 Del Skrevet 30. juli 2014 Nicket Datasmurf har han brukt i laaaange tider på internett. Han er nok broren. Anonymous poster hash: e38d9...52e Jaha! Takk for svar Anonymous poster hash: db5e6...b9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #113 Del Skrevet 3. august 2014 På et generelt grunnlag er dette et meget interessant tema. Personlig kan jeg bare ikke fatte og begripe hvordan enkelte utleverer seg og sine meninger i dagens digitaliserte samfun. Facebook, Twitter, Instagram, blogger etc. er med på å tegne et meget godt bilde av deg som person, og om man da for eksempel driver en rosablogg eller skriver smårasistiske statuser på facebook vil dette lett kunne ødelegge mer enn enkelte folk ser ut til å skjønne. Jeg tar en utdannelse som med høy sannsynlighet vil gjøre at jeg senere i livet vil komme i situasjoner der det vil være aktualt å eveluere jobbsøknader, og da er det rimelig innlysende at jeg kommer til å bruke google rimelig flittig. Halvparten vil nok rett og slett havne i søppelbøtta ene og alene på grunn av bilder og statuser på facebook. Sist gang jeg byttet fastlege ble selvfølgelig google også brukt. Mest for å kunne lese andres evalueringer av den aktualle legen, men om det hadde dukket opp enn rosablogg, eller bare lettkleddbilder om den skulle bli slettet(bilder forsvinner ikke fra nettet), hadde jeg selvfølgelig bare bladd videre. Mulig hun er lesesmart, men dømmekraften må være rimelig fraværende. Bruk nettvett folkens, for en dag blir du googla, og da kan det hende det er du ender i søppeldunken og får begrunnelsen "Du er ikke helt hva vi ser etter"... Anonymous poster hash: 484a4...726 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mykemule Skrevet 3. august 2014 #114 Del Skrevet 3. august 2014 Jeg vil si det er spesielt, som i "uvant" at en medisinstudent rosablogger. Utover det ser jeg ikke problemet. Ja, jeg synes det er spesielt at en kommende lege poserer i stay ups og undertøy på bloggen sin, men hun skader jo ingen. (Jeg synes det er spesielt at hvem som helst som ikke lever av å være undertøysmodell poster bilder av seg selv i undertøyet på Internett ... men det er meg.) Jeg ville syntes det var uheldig dersom hun drev på sånn som enkelte andre rosabloggere på topplisten, med drittslenging, intriger og hets av andre, men så vidt jeg kan se gjør denne unge kvinnen ingen av delene. Hun blir sikkert en flott lege. :-) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lisemm Skrevet 16. februar 2016 #115 Del Skrevet 16. februar 2016 (endret) Tragisk, men samtidlig litt morsomt. Det viser at det er mulig å bli lege i Norge selv om man ikke er intellektuell. Pushede legeforeldre, en destriksskole og en vanvittig innsats på vgs. er nok. Og en god porsjon smisk da selvfølgelig. Endret 16. februar 2016 av lisemm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 17. februar 2016 #116 Del Skrevet 17. februar 2016 13 timer siden, lisemm skrev: Tragisk, men samtidlig litt morsomt. Det viser at det er mulig å bli lege i Norge selv om man ikke er intellektuell. Pushede legeforeldre, en destriksskole og en vanvittig innsats på vgs. er nok. Og en god porsjon smisk da selvfølgelig. En blir ikke lege ved å gå på distriktshøyskole. Da går man på Universitet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayoo Skrevet 17. februar 2016 #117 Del Skrevet 17. februar 2016 16 timer siden, lisemm skrev: Tragisk, men samtidlig litt morsomt. Det viser at det er mulig å bli lege i Norge selv om man ikke er intellektuell. Pushede legeforeldre, en destriksskole og en vanvittig innsats på vgs. er nok. Og en god porsjon smisk da selvfølgelig. Blir en automatisk mindre intellektuell bare fordi en er en rosablogger? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 17. februar 2016 #118 Del Skrevet 17. februar 2016 17 timer siden, lisemm skrev: Tragisk, men samtidlig litt morsomt. Det viser at det er mulig å bli lege i Norge selv om man ikke er intellektuell. Pushede legeforeldre, en destriksskole og en vanvittig innsats på vgs. er nok. Og en god porsjon smisk da selvfølgelig. Skjønner ikke problemstillingen din. Når man søker på legestudiet, må man ha høye karakterer. Hvis hun f.eks har en deltidsjobb som servitør eller sitter i kassa på Rimi, jobber man dog ikke trenger faglig kompentanse for å utføre, er personen i følge deg "dum" da?? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lisemm Skrevet 17. februar 2016 #119 Del Skrevet 17. februar 2016 (endret) Den 17.2.2016 at 15.24, IglePigle skrev: Blir en automatisk mindre intellektuell bare fordi en er en rosablogger? Ja, definitivt. Bloggen viser ei perfeksjonistisk jente som er svært selvsentert. Av perfeksjonisme kommer gode karakterer. Botemiddel? - Syrelapp! Den 17.2.2016 at 15.57, Miranda16 skrev: Skjønner ikke problemstillingen din. Når man søker på legestudiet, må man ha høye karakterer. Hvis hun f.eks har en deltidsjobb som servitør eller sitter i kassa på Rimi, jobber man dog ikke trenger faglig kompentanse for å utføre, er personen i følge deg "dum" da?? Gode karakterer betyr ikke man er intelligent. Forskning viser at intelligente mennesker ofte gjør det dårlig på vgs. Ofte, men ikke alltid, inntar intelligente personer rollen som "klassens klovn" eller lignende roller fordi de kjeder rævva av seg. Pliktdrevenhet er den viktigste faktoren for gode karakterer på vgs. Å være pliktdreven er ikke en positiv egenskap. - Nei, man kan være svært intelligent og jobbe bak kassa på Rimi. Endret 20. februar 2016 av lisemm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lisemm Skrevet 17. februar 2016 #120 Del Skrevet 17. februar 2016 (endret) 7 timer siden, Honey Dew skrev: En blir ikke lege ved å gå på distriktshøyskole. Da går man på Universitet Elever fra distriktene får bedre karakterer på vgs enn elevene i byene. Elevene fra distriktene kaprer en uforholdsmessig stor andel av studieplassene på studiene med høye opptakskrav. Endret 17. februar 2016 av lisemm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg