Gjest Funky Punk Skrevet 27. juli 2014 #81 Del Skrevet 27. juli 2014 http://hannavaage.blogg.no/1311760070_sommer_og_sol.html Eller dette flotte bildet.... Det ser iallefall ut som henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #82 Del Skrevet 27. juli 2014 Det ser iallefall ut som henne Hva er det med deg? Anonymous poster hash: f83b8...161 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #83 Del Skrevet 27. juli 2014 Haha, dere blir aldri fornøyde! Først så er det ille at noen i det hele tatt lever kun av rosabloggingen. Så kommer det noen som utdanner seg som lege og som rosablogger ved siden av, ja da er det også galt. Og ja, jeg skriver dere. Det er vel den samme gjengen som sitter å sutrer her inne i disse blogger-trådene.Anonymous poster hash: 664f5...8d4 Hanna lever ikke av bloggen, hun har ingen inntekter i forbindelse med bloggingen, ikke nok til at hun kan leve av det. Hun lever på stipend, jobber i sommerferien og litt ved siden av studiene, og har foreldre som hjelper henne. Jeg syns hun virker som en flott person, men er ikke så begeistret for hvordan hun fremstiller seg selv (nå tenker jeg på stilen hennes)! Hun har også forandret seg litt utseendemessig, bruker ikke like mye sminke- og selvbruning etc. Anonymous poster hash: 46607...88f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #84 Del Skrevet 27. juli 2014 Hanna lever ikke av bloggen, hun har ingen inntekter i forbindelse med bloggingen, ikke nok til at hun kan leve av det. Hun lever på stipend, jobber i sommerferien og litt ved siden av studiene, og har foreldre som hjelper henne. Jeg syns hun virker som en flott person, men er ikke så begeistret for hvordan hun fremstiller seg selv (nå tenker jeg på stilen hennes)! Hun har også forandret seg litt utseendemessig, bruker ikke like mye sminke- og selvbruning etc. Anonymous poster hash: 46607...88f Nei nettopp! Det er det som er poenget; hun lever ikke av rosabloggen sin! Og hun utdanner seg som lege. Allikevel hagler kritikken siden hun er en rosablogger... Folk blir rett og slett ikke fornøyde. Enten så er det ille at de lever av rosabloggen, eller så er det ille at en som ikke lever av rosabloggen sin studerer medisin. Og som er rosablogger, sa jeg det?Anonymous poster hash: 664f5...8d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dude91 Skrevet 27. juli 2014 #85 Del Skrevet 27. juli 2014 IQ har vel ingenting med utseende å gjøre.... Anonymous poster hash: 8a7e4...2fa Det er heller ikke gitt at hun har spesielt høy IQ fordi hun kom inn på medisinstudiet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #86 Del Skrevet 27. juli 2014 Hvis man er lege skal man ha midtskill og musegrått hår, aldri være ute på byen, ikke kle seg utfordrende, kun ha hatt sex med sin ektefelle, aldri ha fått fartsbot, aldri bannet, aldri drukket alkohol. Man skal BARE være lege. Hele tiden. Herregud, for et stygt innlegg! Jegville mye heller ha møtt på henne som helsepersonell enn deg med din forutinntatthet. Har du disse fordommene og forutinntattheten din mot pasientene også?Anonymous poster hash: 66504...edb Dere skjønner ikke poenget. Livet må være lett for mindre oppegående mennesker... Anonymous poster hash: 87f22...ddd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #87 Del Skrevet 27. juli 2014 Det er heller ikke gitt at hun har spesielt høy IQ fordi hun kom inn på medisinstudiet. Kom inn? Hun har 2 år igjen så er hun lege. Anonymous poster hash: f83b8...161 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #88 Del Skrevet 27. juli 2014 http://hannavaage.blogg.no/1311760070_sommer_og_sol.html Eller dette flotte bildet.... Der ja. Godt å få det ut? Godt å kunne føle seg litt bedre ved å slenge fra seg sarkastiske kommentarer?Anonymous poster hash: 664f5...8d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest iGirl Skrevet 27. juli 2014 #89 Del Skrevet 27. juli 2014 Dere skjønner ikke poenget. Livet må være lett for mindre oppegående mennesker... Anonymous poster hash: 87f22...ddd Touché Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarinda Skrevet 27. juli 2014 #90 Del Skrevet 27. juli 2014 Nå er jo hun frua til Stordalen også lege. Høy platina- og trutmunnfaktor der også.. Vet ikke om jeg hadde valgt henne som fastlege. Men poenget er, hun framstår ikke alltid som den mest intelligente, men det er hun altså. Du kan da være bimbo i klesstil og i hvordan du sminker deg til tross for at du velger å studere lege. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dude91 Skrevet 27. juli 2014 #91 Del Skrevet 27. juli 2014 Kom inn? Hun har 2 år igjen så er hun lege. Anonymous poster hash: f83b8...161 Det forandrer ikke på validiteten av utsagnet mitt. Det kan godt hende at hun ikke er i nærheten av Mensa-grensen på 120. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #92 Del Skrevet 27. juli 2014 Herregud, for et stygt innlegg! Jegville mye heller ha møtt på henne som helsepersonell enn deg med din forutinntatthet. Har du disse fordommene og forutinntattheten din mot pasientene også?Anonymous poster hash: 66504...edb Stygt og forutinntatt??? Jeg beskriver hvordan mange pasienter føler det! I et lege-pasientforhold vil pasienten alltid være den underlegne, og dette forsterkes ytterligere når man opplever avstand til legen som skal behandle. Det kan være forskjeller i kultur, religion, kjønn, alder eller utseende som gjør at denne distansen oppstår, men det er likevel en faktor som forstyrrer god kommunikasjon og utveksling av nødvendig informasjon. Hvis pasienten syns det er flaut å forklare noe til legen og dermed lar være, så blir behandlingen dårligere. Det samme hvis de ikke har troverdighet til den som er lege. Det er en kjennegjerning du også burde forstå. Å være helsepersonell handler om å gi pasienten best mulig behandling og derved også å tilrettelegge for god kommunikasjon slik at hele pasientens sykdomsbilde kommer frem for å gi rett diagnose og dermed rett behandling. Det er dessverre en ganske vanlig problemstilling som alle må jobbe med enten de er i spesialist eller kommunehelsetjeneste. Det skjer daglig at viktig informasjon gis til sykepleier og ikke til lege, fordi pasienten ikke tør, vil, "har glemt" e.l. Jeg møter ingen av mine pasienter med forutinntatthet, men jeg er oppmerksom på det som er beskrevet over og tilrettelegger deretter. At du ikke forstår det sier egentlig mest om deg. De som verdsetter prestasjon, må få lov til å kunne plukke leger etter prestasjon, og ikke hvor godt de passer inn i samfunnsskapte roller. Argumentet med at hun ikke kan se fresh ut når du ikke har barbert og vasket fitta på 15 uker er latterlig. Da burde heller ikke idrettsstjerner få bli leger - de liker ikke jeg å gå til. Alle de jeg har vært borti med den bakgrunnen har også vært noen beregnende drittsekker. Du forstod helt tydelig ikke det jeg skrev, for det du har svart her er bare usammenhengende vrøvl. Anonymous poster hash: 46e8b...5c0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uhumskheter Skrevet 27. juli 2014 #93 Del Skrevet 27. juli 2014 Så lenge de kan fikse meg så driter jeg i hva de gjør eller hvem de er på fritiden. Hadde latt Max Mekker ta celleprøve av meg med skrutrekker, så lenge han var flink til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #94 Del Skrevet 27. juli 2014 Du klarer ikke skjønne selv at det er broren utifra innlegget?Anonymous poster hash: d0824...799 Nei, det tenkte jeg ikke at det var. Hvorfor tror du det er broren? Anonymous poster hash: db5e6...b9e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slemgutt81 Skrevet 27. juli 2014 #95 Del Skrevet 27. juli 2014 Stygt og forutinntatt??? Jeg beskriver hvordan mange pasienter føler det! I et lege-pasientforhold vil pasienten alltid være den underlegne, og dette forsterkes ytterligere når man opplever avstand til legen som skal behandle. Det kan være forskjeller i kultur, religion, kjønn, alder eller utseende som gjør at denne distansen oppstår, men det er likevel en faktor som forstyrrer god kommunikasjon og utveksling av nødvendig informasjon. Hvis pasienten syns det er flaut å forklare noe til legen og dermed lar være, så blir behandlingen dårligere. Det samme hvis de ikke har troverdighet til den som er lege. Det er en kjennegjerning du også burde forstå. Å være helsepersonell handler om å gi pasienten best mulig behandling og derved også å tilrettelegge for god kommunikasjon slik at hele pasientens sykdomsbilde kommer frem for å gi rett diagnose og dermed rett behandling. Det er dessverre en ganske vanlig problemstilling som alle må jobbe med enten de er i spesialist eller kommunehelsetjeneste. Det skjer daglig at viktig informasjon gis til sykepleier og ikke til lege, fordi pasienten ikke tør, vil, "har glemt" e.l. Jeg møter ingen av mine pasienter med forutinntatthet, men jeg er oppmerksom på det som er beskrevet over og tilrettelegger deretter. At du ikke forstår det sier egentlig mest om deg. Du forstod helt tydelig ikke det jeg skrev, for det du har svart her er bare usammenhengende vrøvl. Anonymous poster hash: 46e8b...5c0 At ikke du forstår svaret, betyr ikke at det er vrøvl. Det later også til at du bruker dine egne spekulasjoner på hva slags form en lege må ha for å tilfredsstille befolkningen og sidestiller dette med empirisk sannhet. Du ordlegger deg som om du er en tankeleser. Jeg kan enkelt se, både i tråden, og ellers, at det du skriver passer for veldig mange. Men de som er yngre nå, har de et problem med rosabloggere, piercingleger, gothere, osv? Du overser at enkelte holdninger til hvordan en lege skal være, og hvordan lege-pasient-kommunikasjon skal være. Yngre pasienter kan slenge innom legen i hoodie og jeans, og eldre kommer i større grad pyntet. Det er en heterogen befolkning. Hvis du skal designe leger v.hj.a et sentralt seleksjonsfilter, så lurer jeg på hvor godt dette filterets design passer overens med a) diverse parametere på prestasjon i yrket og b) befolkningens opplevde ønsker om hvordan legen deres skal være. Da ga jeg et eksempel på andre typer som alternativ til rosabloggere, f.eks narsissistiske idrettsutøvere som det også fins en del av i legeyrket. Vi kan også stille spm ved om det å være kristen burde vært et eksklusjonskriterium. Deretter kan vi stille spm ved om sentrale eksklusjonskriterier er av et gode, eller om seleksjon og eksklusjon skulle vært overlatt til et perifert marked. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slemgutt81 Skrevet 27. juli 2014 #96 Del Skrevet 27. juli 2014 Det er heller ikke gitt at hun har spesielt høy IQ fordi hun kom inn på medisinstudiet. Hun er ung og kom inn på NTNU. Sjansene for at hun er ganske glup, er allikevel gode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #97 Del Skrevet 27. juli 2014 (endret) Rimelig spesielt å være smart nok til å studere medisin, men dum nok til å legge ut slike bilder av seg selv: http://hannavaage.blogg.no/1404033447_marlies_dekker__undre.html Anonymous poster hash: 820b0...b43 Endret 27. juli 2014 av Bond 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #98 Del Skrevet 27. juli 2014 Kanskje ikke direkte heldig å ha en sånn blogg, ikke vet jeg, har aldri vært i en posisjon hvor jeg skal ansette leger. Men jeg hadde ikke hatt noe problem med å ha henne som fastlege Ville heller hatt henne enn en av disse halvgamle legene som jeg har hatt før, de vil jeg virkelig ikke ha. Har en kvinnelig lege nå, hun er eldre, men bruker mye sminke og bryr seg veldig tydelig om hvordan hun se ut, men jeg virkelig ELSKER henne, hun tar problemene mine på alvor, og jeg føler hun lytter til meg. Det er mye viktigere enn andre ting når det kommer til fastlege. Synes også hun var veldig pen, så hun har tydeligvis fått i pose og sekk Anonymous poster hash: 95189...680 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yellow_Taxi Skrevet 27. juli 2014 #99 Del Skrevet 27. juli 2014 Mye sjalusi i denne tråden. Om hun består studiet så er hun kvalifisert og dyktig nok til å praktisere som lege, vi har heldigvis andre måter å kvalitetssikre fremtidig helsepersonell enn gammeldagse holdninger og fordommer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #100 Del Skrevet 27. juli 2014 Mye sjalusi i denne tråden. Om hun består studiet så er hun kvalifisert og dyktig nok til å praktisere som lege, vi har heldigvis andre måter å kvalitetssikre fremtidig helsepersonell enn gammeldagse holdninger og fordommer. Synes ikke jeg ser sjalusi i denne tråden. Ser ingen gammeldagse holdninger her, kun allmenngyldige sunne holdninger. Noe vil ALDRI gå av mote: tillit, respekt og troverdighet.Anonymous poster hash: 57e96...bd8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg