Gå til innhold

Terrortrussel mot Norge - PST skaper frykt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

At noen sier de nesten får angst anfall av dette.. Tror de kan ha noen skruer løse der oppe gitt.

Blir spennende å se om noe faktisk skjer. Tviler på det.



Anonymous poster hash: 48f37...e15
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke vi skal leve i frykt, men bare være årvåkne som de sier på nyhetene. PST vet nok mye mer enn det de har sagt til folket også. Tror ikke terroristene har regjeringen som mål, men å ta flest mulig liv.. Så et arrangement eller en flyplass tror jeg kan være et planlagt mål..

Leste også at Norway cupen ikke ville være et mål siden det ville være likt med utøya tragedien..

Uansett, holder meg mest mulig hjemme i Oslo og drar heldigvis hjem til familien som bor langt oppi bygda til helga:)

Du er trygg i helgen uansett. Islamister vil aldri utføre terror på ramadan. Men på mandags kveld er ramadan over i Norge.

Anonymous poster hash: 98903...79f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er livredd, og synes egentlig dette ikke var noe særlig å gå ut med.

Anonymous poster hash: 98b99...34b

Vel, jeg for min del hadde blitt reddere av å plutselig møte på massevis av bevæpnet politi uten å få en forklaring på hvorfor.

Anonymous poster hash: 1577c...102

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seajewel

At noen sier de nesten får angst anfall av dette.. Tror de kan ha noen skruer løse der oppe gitt. Blir spennende å se om noe faktisk skjer. Tviler på det. Anonymous poster hash: 48f37...e15

Altså... Du vet ikke hva de har opplevd før, kan være en grunn til at de reagerer sånn og ikke lever hele livet på ei rosa sky hvor de har innstillingen "det skjer ikke meg" fordi de aldri har opplevd traumatiske ting i livet før. Noen har lært her i livet at alt faktisk kan skje. Trenger ikke ha en skrue løs for det.

Endret av Seajewel
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TV2 har en terrorist i nyhetsstudioet sitt, og kaller han "Terrorekspert"


Svært upassende.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje dumt av meg å være redd, men jeg må innrømme at jeg virkelig har angst for faren min som lander på Gardermoen i kveld og må innom Oslo S på vei hjem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TV2 har en terrorist i nyhetsstudioet sitt, og kaller han "Terrorekspert"

Svært upassende.

TV2 kunne like godt hyret inn en terrorsjef fra noen av landets russestyrer. Bare svada og selvfølgeligheter

Anonymous poster hash: 98903...79f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TV2 har en terrorist i nyhetsstudioet sitt, og kaller han "Terrorekspert"

Svært upassende.

Hvem da?

Anonymous poster hash: b4f05...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars Gule, men temmelig rødt politisk..



Anonymous poster hash: 98903...79f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor

Storsak i media nå. Konkret terrortrussel mot Norge fra ekstrem gruppe tilknyttet Syria.

PST velger å offentliggjøre dette. Dette skaper unødig frykt. De vet ikke hvem og de vet ikke når. Bare at trusselen er konkret og troverdig.

Spørsmålet er hvorfor de finner det hensiktsmessig at du og jeg vet om denne trusselen? Det vil skape en voldsom frykt i folk, spesielt barn.

De har vel sine grunner, og jeg håper de vet hva de gjør.

Anonymous poster hash: 4876b...83f

Jeg finner det hensiktsmessig og vite sannheten takk.

Trenger ingen pappafigur som skal holde ting unna meg for mitt "eget gode".

Det er alt for mye hemmlighetskremmeri som det er, vi trenger visserligen ikke mer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke akkurat redd. Mest fordi jeg bor midt i skogen. Hadde jeg bodd i storbyen, ville jeg nok ha tatt forholdsregler ved å unngå fly, tog og store folkeansamlinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Det er kanskje dumt av meg å være redd, men jeg må innrømme at jeg virkelig har angst for faren min som lander på Gardermoen i kveld og må innom Oslo S på vei hjem.

Med tanke på hvor mye sikkerhet det er på gardemoen nå er det vel det sikkreste stedet i norge nå.

Poliitet må være ekstremt uduglige om de ikke finner bomber eller slike ting der.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med tanke på hvor mye sikkerhet det er på gardemoen nå er det vel det sikkreste stedet i norge nå.

Poliitet må være ekstremt uduglige om de ikke finner bomber eller slike ting der.

Tror ikke godt forberedte terrorister vil nøye seg med å bare legge igjen en koffert i terminalbygget. De vil nok enten sprenge seg selv i luften eller finne finurlige måter å gjemme sprengstoffet på.

Anonymous poster hash: 98903...79f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv ikke i Norge kan vi forvente at vi er 100% trygge til enhver tid. Dette er realiteten, og det er bedre at vi vet om det og at de da bidrar med å forhindre det enn at vi blir slått ut av sjokk når det eventuelt skjer. Nå vet vi det, slik at vi kan ta forhåndsregler.



Anonymous poster hash: d0818...9ce
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål. Dersom man ser noe mistenkelig, bør man kontakte politet da? Jeg tenker dersom man er på et folksomt sted, hvor feks. en stor bag ligger blandt folkemengden, men uten noen tydlig eier. Eller andre mistenkeligheter....

Det er jo slikt jeg har sett før, men det blir jo mye styr dersom man sier i fra. Men akkurat nå må man vel være litt mer obs...



Anonymous poster hash: 2ef4b...fae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Med tanke på hvor mye sikkerhet det er på gardemoen nå er det vel det sikkreste stedet i norge nå.

Poliitet må være ekstremt uduglige om de ikke finner bomber eller slike ting der.

Det burde være sånn alltid. At de politifolkene som eventuelt måtte befinne seg på flyplasser hadde våpen.

Så er det også opp til hver enkelt vil jeg si å ha ekstra åpne øyne og varsle hvis de ser noe som ikke er som det skal være. En person kan jo legge fra seg noe inne på et toalett på en terminal eller på en togstasjon (tror liksom ikke egentlig at det er sånn fare på Gardermoen, men er mer redd for Oslo S), og den tingen som blir lagt et sted er ikke nødvendigvis noe politiet ser. Så den vanlige mann/kvinne får virkelig være mer observante enn før.

Nå vet vi vel kanskje hvordan det er i steder som Gaza og Israel?

En ting til som jeg ser nevnes er at det mest sannsynligvis er norske statsborgere som har kriget i Syria..hvis det viser seg å være sant, bør de fratas sitt norske statsborgerskap pronto!

Og jo, jeg synes man skal være veldig var på å tillate at norske statsborgere drar til krigsutsatte områder for å sloss der, hvis dette er det man kan risikere.

Anonymous poster hash: 4aa4e...334

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål. Dersom man ser noe mistenkelig, bør man kontakte politet da? Jeg tenker dersom man er på et folksomt sted, hvor feks. en stor bag ligger blandt folkemengden, men uten noen tydlig eier. Eller andre mistenkeligheter....

Det er jo slikt jeg har sett før, men det blir jo mye styr dersom man sier i fra. Men akkurat nå må man vel være litt mer obs...

Anonymous poster hash: 2ef4b...fae

Da ringer du vel 112 ja. Heller at det ringes enn at det ikke ringes for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 4aa4e...334

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker med utenlandske venner nå, og det eneste spørsmålet de stiller er hvorfor noen ville angripe Norge. Sliter ærlig talt med å komme på grunner selv - innspill, noen..?



Anonymous poster hash: 1a9b0...9b6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...