Gå til innhold

Terrortrussel mot Norge - PST skaper frykt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Dalma

Hvorfor hadde det blitt så ille om de hadde holdt kjeft om det? Nordmenn generelt er vanvittig tålmodige og godtar så og si alt. I andre land hadde det blitt full baluba men jeg kan aldri se for meg det skje i Norge hvor sinne blir undertrykket fra tidlig alder.

Anonymous poster hash: e39f2...4ee

Fordi da hadde myndighetene holdt fra oss informasjon om noe som i stor grad angår oss. Norske myndigheter er ikke PR-kåte jævler; de holder tett så langt de kan for ikke å spre frykt i befolkningen. Når de faktisk går ut med noe er det fordi de mener det er såpass alvorlig at befolkningen har rett til å vite det og tenke over forhåndsregler som bør tas.

Dersom noe hadde skjedd og myndighetene så hadde gått ut etterpå og fortalt at de hadde fått trusler som virket nokså reelle, men at de ikke ville gi beskjed til oss for å ikke skape hysteri. Jeg ville blitt forbanna, og jeg vet jeg har mange med meg på det. Det er ikke om at vi alle skal bli livredde, men om at vi er oppmerksomme (som noen andre sa her, myndighetene ønsker nok også informasjon; om noen fikk høre noe tidligere, men tenkte det sikkert ikke var noe ettersom det aldri er noe i Norge, og deretter får vite om terrortruslene, vil de antakelig gi beskjed likevel) og at vi vet.

Jeg synes iallfall vi har rett til å få vite det når noen truer med å terrorisere landet vårt, og jeg synes myndighetene har gjort riktig i å gå ut med informasjonen. De skaper ikke frykt, de lar oss få vite hva som skjer.

Og jeg synes forresten nordmenn er akkurat passe sinna, jeg. Heller sindige nordmenn enn fjotter som flyr i flint over ingenting.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde det vært en useriøs trussel ville de ikke gått ut med det.



Anonymous poster hash: 124f7...6ef
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravle

Om det skal skje noe konkret terror i Norge de nærmeste dagene så vil det ihvertfall ikke skje før etter solnedgang førstkommende mandag. Siden det da er id og slutten på ramadan..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vill synsing, men tenk om de hadde gått etter Dovre? Enige og tro til Dovre faller, liksom. Det hadde vært jævlig symbolsk, ihvertfall!



Anonymous poster hash: 1bea1...df6
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aahhhh....sjeleglad jeg bor MEGET desentralisert til. Her bor det et fåtall mennesker og man må ha ferge for å komme hit. Den går heller ikke hver dag.

Dette tar jeg med stoisk ro og priser meg lykkelig for at jeg ikke har valgt å bo i en by. Dette kommer bare til å bli mer og mer av. Syns synd i dere som bor i byer og må ha dette hengende over dere:-(



Anonymous poster hash: 15fce...a42
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nickandj

Jøder er heller ikke så populære om dagen, og syriakrigere har angrepet synagoger før.

Det har du rett i. Men her er det ikke så mange jøder å angripe lenger... Stakkars dem. De fleste jødene som er igjen i Norge er også "kultur-jøder", og ikke praktiserende jøder..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tipper at olje og gass er mulige mål. Melkeøya i Hammerfest er nevnt



Anonymous poster hash: f3097...921
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen svare meg på hvorfor ekstreme islamister går til angrep?

-Jihad?

-Kall fra Allah?

-For at alle skal bli muslimer?

Jeg skjønner det ikke!

Anonymous poster hash: 74412...c45

For å skremme folk og få oppmerksomhet til sin gruppe. Terrorister forholder seg ikke til religion, men de bruker det for å få oppslutning om sitt arbeid. Mange av dem bærer dessuten nag til Vesten, så det er et naturlig mål for dem.

Jeg synes det er bra PST går ut med dette, bedre at folket er forberedt. Slikt som det her skjer over hele verden, vi ii Norge er heldige som har blitt spart for trusselen i såpass lang tid.

Anonymous poster hash: dbdc4...236

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk ikke. Det er stort sett ingenting positivt med å skape felles frykt. I Praksis kunne de som ønsket å utføre terror vente 2 uker og sende ut en melding om at " Vi utsetter til ett senere tidspunkt; dere er alle våre ofre" og på den måten faktisk ha utført terror uten å ha drept ett eneste menneske og med PST som våpen.

Kjøp av våpen og komponenter til eksplosiver kommer fort på radaren til sikkerhetsmyndigheter (noe som sikkert er grunnen til at de går ut med advarsel), og da er det logiske å utføre angrepet raskest mulig etter man har anskaffet utstyret som i en rettssak kan felle deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fryktelig diffust fra PST til å være "konkret".



Anonymous poster hash: 70e55...818
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å skremme folk og få oppmerksomhet til sin gruppe. Terrorister forholder seg ikke til religion, men de bruker det for å få oppslutning om sitt arbeid. Mange av dem bærer dessuten nag til Vesten, så det er et naturlig mål for dem.

Jeg synes det er bra PST går ut med dette, bedre at folket er forberedt. Slikt som det her skjer over hele verden, vi ii Norge er heldige som har blitt spart for trusselen i såpass lang tid.

Anonymous poster hash: dbdc4...236

Hm, det er vel flere selvmordsbombere, for eksempel, som i forkant hevder at de gjør det på grunn av "Allahs" vilje?

Anonymous poster hash: 74412...c45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble veldig redd av dette! Håper PST vet mer enn de går ut med.

Jeg skal flytte til Oslo neste uke, men nå vet jeg ikke om jeg tør:(

Anonymous poster hash: 0cab7...24a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt som det her skjer over hele verden, vi ii Norge er heldige som har blitt spart for trusselen i såpass lang tid.

Anonymous poster hash: dbdc4...236

Nei, det skjer slett ikke over hele verden. Det er en myte. Hvorfor tror så mange det? Er det media som skaper et inntrykk av at hele verden er full av slikt? Norge er et knøttlite land, tar imot enormt mange folk fra konfliktområder sammenliknet med andre land, og har en langt høyere terrortrussel hengende over seg enn svært mange land når man tar hensyn til folketall.

Anonymous poster hash: e39f2...4ee

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest skravle

For å skremme folk og få oppmerksomhet til sin gruppe. Terrorister forholder seg ikke til religion, men de bruker det for å få oppslutning om sitt arbeid. Mange av dem bærer dessuten nag til Vesten, så det er et naturlig mål for dem.

Jeg synes det er bra PST går ut med dette, bedre at folket er forberedt. Slikt som det her skjer over hele verden, vi ii Norge er heldige som har blitt spart for trusselen i såpass lang tid.

Anonymous poster hash: dbdc4...236

Tull. Det er jo nettopp fordi terrorister er så farlige. Fordi de er villig til å dø for sin Gud, da paradis og martyrdøden venter. Om det er et gudsbilde som ikke har legitimitet i retttroende religiøse er en annen sak.

Er derfor det er så vanskelig å beskytte seg mot slike kamikaze-terrorister. Når de vil gi livet sitt i terrorhandlingen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert noe regjeringen har rotet seg borti, som ikke kommer fram i media....



Anonymous poster hash: e68b7...5d1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble veldig redd av dette! Håper PST vet mer enn de går ut med.

Jeg skal flytte til Oslo neste uke, men nå vet jeg ikke om jeg tør:(

Anonymous poster hash: 0cab7...24a

Tja, hvis dette er så skremmende for deg, da bør du helst holde deg unna Oslo. Ser ikke for meg hvordan du kan være glad og fornøyd med tanke på all kriminalitet som skjer her.

Hvorfor Oslo, tenker jeg? Hvorfor ikke slå til et sted man ikke forventer det?

Jeg tenker da på f.eks Color Line eller badestrender rundt omkring på Østlandet.

Det er jo mange attraktive mål i Oslo hvor både personlige og materielle skader blir av stort omfang. Det spørs hva er terroristenes mål.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi oi oi..

Tydeligvis noe som har skjedd her. Kom nettopp fra Gardermoen etter å ha hentet en venninne. Utenfor terminalbygget så jeg ihvertfall 3 politibiler lainet på rekke med fronten ut. Så også 4-5 polititjenestemenn/kvinner med tunge våpen nede i ankomsthallen.

Skal det være slik i mange dager/uker fremover? Eller er det bare i dag pga den pressekonferansen... Ellers blir det litt komisk synes jeg.

Når jeg tenker på det så har jeg vært på endel flyplasser rundt om i verden. Og der ser du alltid synlig bevæpnet politi vandre rundt.

På tide vi utstyrer politiet i Norge med våpen for hånden?

Blir temmelig dumt om onkel politi vandrer rundt med kun håndjern i beltet, og så kommer en terroristgærning å skyter rundt seg...og onkel politi må søke om tillatelse for å ta ut våpenet fra politibilen. Mens folk rundt blir skutt i filler av en gærning. Hurra Norge!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi..

Tydeligvis noe som har skjedd her. Kom nettopp fra Gardermoen etter å ha hentet en venninne. Utenfor terminalbygget så jeg ihvertfall 3 politibiler lainet på rekke med fronten ut. Så også 4-5 polititjenestemenn/kvinner med tunge våpen nede i ankomsthallen.

Skal det være slik i mange dager/uker fremover? Eller er det bare i dag pga den pressekonferansen... Ellers blir det litt komisk synes jeg.

Når jeg tenker på det så har jeg vært på endel flyplasser rundt om i verden. Og der ser du alltid synlig bevæpnet politi vandre rundt.

På tide vi utstyrer politiet i Norge med våpen for hånden?

Blir temmelig dumt om onkel politi vandrer rundt med kun håndjern i beltet, og så kommer en terroristgærning å skyter rundt seg...og onkel politi må søke om tillatelse for å ta ut våpenet fra politibilen. Mens folk rundt blir skutt i filler av en gærning. Hurra Norge!

Jeg er absolutt for at politiet får bære våpen. Jeg har også reist mye rundt og nesten overalt er det bevæpnet politi som patruljerer på flyplassene. Bare Norge lever i sin egen boble og synes at det kan fortsette for alltid.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen svare meg på hvorfor ekstreme islamister går til angrep?

-Jihad?

-Kall fra Allah?

-For at alle skal bli muslimer?

Jeg skjønner det ikke!

Anonymous poster hash: 74412...c45

Fordi de hater Vesten.

Anonymous poster hash: b4f05...161

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke vi skal leve i frykt, men bare være årvåkne som de sier på nyhetene. PST vet nok mye mer enn det de har sagt til folket også. Tror ikke terroristene har regjeringen som mål, men å ta flest mulig liv.. Så et arrangement eller en flyplass tror jeg kan være et planlagt mål..

Leste også at Norway cupen ikke ville være et mål siden det ville være likt med utøya tragedien..

Uansett, holder meg mest mulig hjemme i Oslo og drar heldigvis hjem til familien som bor langt oppi bygda til helga:)

Endret av Ida-Lotta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...