Gå til innhold

Kjæresten min døde i går


Perelandra

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Klem til dere som har kommet med gode ord og vist medfølelse. :klem:

Nå har jeg vært i kapellet på Ullevål sykehus og sett kjæresten min ligge i kista. Han var så vakker og fin der han lå helt fredelig og uten noen tegn til smerter. Jeg hadde først en stund alene med han hvor jeg sang to salmer jeg vet han likte. Deretter ble lokket lagt på og noen av hans slektninger kom inn i kapellet. Selv om det var fryktelig trist, var det samtidig godt å få sett han en siste gang. Nå som jeg har sett han i kista, blir det mer virkelig at han faktisk er død og kommer ikke tilbake. Jeg tror også det blir lettere å se kista i kirka når jeg har sett den på forhånd. Det er tre ting jeg virkelig har grudd meg for i forbindelse med dødsfallet. Det første var å se dødsannonsen i avisa, videre å se kista og til slutt se gravsteinen med hans navn på.

Sorgen over tapet av kjæresten vil aldri bli helt borte, men jeg håper den blir lettere å bære etter verdt. Tida leger ikke alle sår, men gjør dem mindre vonde.


  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det begravelse. Jeg gruer meg fryktelig, men tror det vil bli en fin og verdig avskjed for en unik og flott person. Det verste blir å se at kista senkes i jorda. I dag har jeg arbeidet mye med minnetalen jeg skal si i kirka. Jeg håper det går greit. For meg er den en del av sorgarbeidet.

Følelsene svinger veldig. Noen ganger vil jeg bare hyle og skrike, mens andre ganger kjenner jeg at det går ganske bra med meg tross alt. Det er vel sånn det pleier å være når man er i sorg. Det er godt at jeg ikke er på bunnen hele tida. I dag har jeg til og med hvert hos frisør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ufattelig sterk. <3 Lykke til i begravelse i morgen. Skal tenke på deg. :hug:



Anonymous poster hash: 2111f...7b4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampen

Jeg vil bare sende deg en stor klem, de varmeste tanker og mange lykkeønsninger til i morgen.:klem: Å skrive minnetale er en fin måte å bearbeide på. Jeg opplevde å miste to av mine nærmeste brått og brutalt i vinter, og måtte holde to minnetaler med 6 ukers mellomrom. Det var tøft der og da, men i ettertid er jeg glad for at jeg gjorde det. Og jeg er helt sikker på at det går greit. Alle som hører på kjenner på savnet og sorgen etter kjæresten din, så uansett hvordan du reagerer når du står der, så vil de forstå.

Å se kisten forsvinne ned er vondt, fryktelig vondt. Det er på en måte så endelig. Har du noen du kan støtte deg på? Det hjelper bare å ha en hånd å holde i.

Igjen, jeg føler inderlig med deg. Lykke til i morgen, jeg håper det blir en fin og verdig avskjed.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ufattelig sterk. <3 Lykke til i begravelse i morgen. Skal tenke på deg. :hug:

Anonymous poster hash: 2111f...7b4

Tusen takk!

Jeg har fått god støtte av folk rundt meg, særlig fra familien hans. Vi er i utgangspunktet veldig ulike, men sorgen vi har felles knytter oss sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lypcha

Så trist å lese! Ønsker deg masse lykke til i morgen og videre i livet ditt <3 Du virker som en sterk person og jeg tror du kommer til å klare deg bra :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare sende deg en stor klem, de varmeste tanker og mange lykkeønsninger til i morgen. :klem: Å skrive minnetale er en fin måte å bearbeide på. Jeg opplevde å miste to av mine nærmeste brått og brutalt i vinter, og måtte holde to minnetaler med 6 ukers mellomrom. Det var tøft der og da, men i ettertid er jeg glad for at jeg gjorde det. Og jeg er helt sikker på at det går greit. Alle som hører på kjenner på savnet og sorgen etter kjæresten din, så uansett hvordan du reagerer når du står der, så vil de forstå.

Å se kisten forsvinne ned er vondt, fryktelig vondt. Det er på en måte så endelig. Har du noen du kan støtte deg på? Det hjelper bare å ha en hånd å holde i.

Igjen, jeg føler inderlig med deg. Lykke til i morgen, jeg håper det blir en fin og verdig avskjed.

Takk for gode tanker og lykkeønskninger!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ufattelig trist å lese dette. Kondolerer, og sender en Internett-klem ♡

Min bestemor pleide å sitere den sangen som handler om at når du kommer til himmelen vil Jesus komme deg i møte. Hub sa at det ville bli spennende å møte Jesus, men at hun håpte at Jesus ikke ble sur om de bare hilste kjapt, så hun kunne gå videre til å treffe igjen bestefar :-)

Hun pleide stå ved kjøkkenvinduet og se ut når han kom gående hjem langs åkeren. Hun sa at han så så kjekk ut med solnedgangen bak seg der han labbet hjem til kone og barn. Hun sto mange ganger og speidet ut vinduet etter at han gikk bort. Hun sa at hun så for seg at den dagen hun skulle se ham igjen ville hun stå ved vinduet, og så ville han komme gående langs åkeren. Da skulle hun løpe ut, og komme ham i møte i solnedgangen.

Tenk på at du en dag vil få se din kjæreste igjen. Tiden din her på jorden vil bare være ett minutt for ham mens han venter på deg. Det gjør vondt nå, men etter hvert vil det bli lettere å huske på alle de fine stundene. Lev hver dag slik kjæresten din ville vært stolt av deg. Tiden går alt for fort ♥

Anonymous poster hash: 8e2c8...c37

Nå kjenner jeg at tårene kommer trillende ned. Det var hjerteskjærende, trist og samtidig vakkert å lese. Jeg har aldri mistet noen som står meg nær, men bare tanken på det her jeg sitter, er for meg helt utenkelig. Kjenner at jeg må gripe etter pust, for jeg klarer å kjenne frykten komme snikende på.

Dere er noen utrolig sterke personer. Sorgen blir nok aldri borte, men etterhvert blir det lettere å puste. Sender en stor klem til dere :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest avocadoen

Vet ikke hva jeg skal si engang. Helt ufattelig trist. Kondolerer. Skal be for både deg og han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen for alle gode hilsener!

Begravelsen er overstått. Det ble en god og verdig avskjed for min kjære. Jeg holdt tale og sang, og klarte det uten å knekke sammen. Det er rart hvordan man kan få styrke når det virkelig gjelder. All omsorgen og støtten jeg har fått var med på å gi meg de kreftene jeg trengte.

Jeg er vant med å stå foran en forsamling, og har tidligere sunget mye for publikum. Denne gangen var det likevel noe helt annet. For å klare å synge og tale, hadde jeg forberedt meg grundig og sunget gjennom sangene veldig mange ganger. Å synge i begravelsen til kjæresten min, er den viktigste framføringen jeg noen gang har gjort. Den var på en måte både den verste og den beste jeg noen gang har gjort.

Etter at jeg hadde sunget ferdig kunne jeg slippe gråten og fortvilelsen løs. Jeg hadde grudd veldig for å se kista bli senket i jorda. Det var også ille å se kista som inneholder kroppen til min elskede forsvinne ned i jorda. Aldri mer skal han legge armene sine rundt meg og vise sin kjærlighet. Likevel kjente jeg trøst fra alle de flotte menneskene som var med i begravelsen. Foreldrene hans og jeg kunne holde rundt hverandre og slippe sorgen løs. Nå som kista er i jorda blir det ettervert mer virkelig at han faktisk er død. Jeg er også glad for at jeg valgte å se han en siste gang etter han ble stelt og lagt i kista. Da ble ikke sjokket over å se kista så tungt. Håpet om en himmel og et liv etter døden er også en stor trøst for meg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lypcha

Selvom jeg ikke kjenner deg, merker jeg at jeg blir veldig stolt og imponert over det du har gjort💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...