Gå til innhold

Da er jeg gravid da ..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fant ut idag at jeg er gravid, via en test. Har kun tatt en test til sammen. Har hatt symptomer som mye tissing og ømme bryster. Bestilte en sånn billig test via shoplink.no og etter den ble brukt, lyste det opp to røde streker... Saken er det at jeg ikke kan beholde det barnet, og nå sitter jeg her og er utrolig stresset. Hvor skal jeg få den hjelpen jeg trenger? Finnes det noen type helesestasjon eller noe slikt som jeg kan ringe, som befinner seg her i Oslo? Vil gjerne prate med noen om dette og få litt mer info om hva jeg gjør videre. Jeg må helst ha denne aborten ganske fort, før det er for sent.

Har prøvd å søke litt rundt uten hell, jeg finner ikke noe telefonnummer eller noe jeg kan ringe til ..

OM det skulle være noen som skulle prate om ansvar og slike ting, så er jeg fullstendig klar over at dette er kun min egen feil. Kondomet må ha sprukket og jeg har ikke hatt ubeskyttet sex. Visste ikke noe om dette her før jeg bestilte en test og fikk den noen dager senere. Sexen var for litt over en måned siden..



Anonymous poster hash: 1f5f6...37c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo en mulighet, men jeg er utrolig redd og flau over det hele. + Har egentlig ikke penger til å betale dette og vet ikke hvor alt vil koste ..



Anonymous poster hash: 1f5f6...37c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal gå fint ska du se. Har du ikke en fastlege som kan henvise deg videre?

Har du prøvd noen av disse?

https://www.google.no/search?q=helsestasjon+oslo&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a&channel=sb&gfe_rd=cr&ei=L87IU_e_CYHK8geO6oDoCg

Jeg har vært i din situasjon og kan tenke meg hvordan du føler deg nå, men bare sett i gang prosessen så skal du se at ting ordner seg fort. Lykke til!



Anonymous poster hash: 0895d...b98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gå til fastlegen din, eller ringe direkte til sykehuset. På sykehuset får du først prate med en sykepleier - så der får du god hjelp. Jeg ville gått så tidlig som mulig. Sykehusene foretrekker medisinsk abort, da denne er mest skånsom for kroppen. Og det vil være mindre ubehagelig for deg om aborten skjer på et tidlig tidspunkt. Jo lengre tid som går, jo mer kommer abortproduktet til å ligne på et lite menneske når det kommer ut. Sier ikke dette for å skremme deg, men av egen erfaring.

Lykke til. :)



Anonymous poster hash: 8324c...177
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror alt som har med graviditet å gjøre er gratis hos legen....har et lite minne om dette, men det kan hende jeg tar helt feil altså!

Uansett, det er ikke flaut og legen har garantert vært borti verre ting!



Anonymous poster hash: 0895d...b98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette skal gå fint ska du se. Har du ikke en fastlege som kan henvise deg videre?

Har du prøvd noen av disse?

https://www.google.no/search?q=helsestasjon+oslo&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a&channel=sb&gfe_rd=cr&ei=L87IU_e_CYHK8geO6oDoCg

Jeg har vært i din situasjon og kan tenke meg hvordan du føler deg nå, men bare sett i gang prosessen så skal du se at ting ordner seg fort. Lykke til!

Anonymous poster hash: 0895d...b98

Skal se igjennom de linkene, tusen hjertelig takk!

Du kan gå til fastlegen din, eller ringe direkte til sykehuset. På sykehuset får du først prate med en sykepleier - så der får du god hjelp. Jeg ville gått så tidlig som mulig. Sykehusene foretrekker medisinsk abort, da denne er mest skånsom for kroppen. Og det vil være mindre ubehagelig for deg om aborten skjer på et tidlig tidspunkt. Jo lengre tid som går, jo mer kommer abortproduktet til å ligne på et lite menneske når det kommer ut. Sier ikke dette for å skremme deg, men av egen erfaring.

Lykke til. :)

Anonymous poster hash: 8324c...177

Hvis jeg skal ringe sykehuset hvilket nummer ringer jeg da? Og hva skal jeg evt si? At jeg vil prate med en eller annen om abort? Tusen takk for svaret, er klar over det du sier og vil helst få dette gjort så fort som mulig ..

Anonymous poster hash: 1f5f6...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen min holder stengt idag, fant jeg ut nå ..



Anonymous poster hash: 1f5f6...37c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta kontakt direkte med gynekologisk poliklinikk på sykehuset. Det er mulig du må betale en egenandel, men det er ikke snakk om mye penger.



Anonymous poster hash: 9d63a...70d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...