Gå til innhold

KaDust's journal.


KaDust

Anbefalte innlegg

Okey, da har den nye laptopen min kommet. Kjempegode specs og den virker solid hittil, men! Som det store vanedyret jeg er, må jeg klage litt:

- Har KG byttet font og gjort den fet mens jeg kjørte hjem i sted, eller er det den nye pc'en? :bond:

- Til grå å være er den fin altså, men klistremerkene som viser noen specc er skeive, så ser ut som de bare er kasta på jo!

- RART TASTATUR! SERIØST! Det er ikke menneskelig!

- Hvorfor må de ha så sinnsykt mye på kantene rundt skjermen? Det ser så dumt ut!

- Jeg fikset innstillinger som jeg ville ha de, logget IKKE på ASUS webstorage, likevel ble brått både innstillinger og bakgrunn lastet inn fra den gamle asus'en. :daane:

- RAR TEKSTUR DER MAN HVILER HENDA!

- ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ ALLE BOKMERKENE MINE ER BORTE

- Igjen: Hvorfor har de bare kasta på klistremerkene? :( Jeg tar de av etterhvert, men likevel da!

- USB-inputene er av en eller annen merkelig grunn skikkelig harde.

OKEY, nå MÅ jeg fikse denne fonten, fy faen så fæl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var scaling som gjorde det. Uvant med så høy dpi. Får bare zoome ut litt når jeg er på KG, så går det bra. Hvis jeg skulle ønske å se filmer på pc'en så blir det hvertfall en bra opplevelse, og spill burde også se ganske bra ut her - selvom jeg foretrekker å spille på stasjonær, er det jo godt å sitte i sofakroken å spille iblant og. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forresten pakke fra Nelly i dag og (herregud, glemmer at jeg har bestilt så mye :daane: ). Den ene kjolen var kjempefin og satt bra, men var litt veeel kort. Ikke så kort at jeg viser ræva, men kort nok til at jeg ikke kan bruke den på jobb. Tenker jeg tar vare på den og heller bruker den her hjemme da.

Den andre kjolen. Veel, jeg har egentlig litt for store pupper for den, så den var litt stram over brystet (men det synes ikke). Var litt kort den og, men stoffet er så tykt at det evt er en kjole jeg ville brukt på vinteren med tights/strømper under, så det gjør ingenting om den er så kort som den er. Skulle bare gjerne hatt input på hvordan dere synes den sitter på meg. Har selvfølgelig ingen gode speil i huset, og speilrefleksen har jeg lagt hos mamma så bildet er jo ikke akkurat bra da, men ja. :P

Den går egentlig ganske mye ut på slutten, men siden jeg har tits så ser man det ikke. :ler:

Må spørre siden jeg er litt VEL kritisk selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Koselig å se deg her inne!

Ja, de passer ikke kroppsfasongen. Du skjønner det at det er ikke mulig å være høy + slank, slank + former eller kvinne + lange armer, så derfor lager jo ikke designere klær som passer dette! :hoho:

Sjeldent jeg gidder å returnere klær også, men nå har jeg faktisk fikset retur for en av ordrene mine da, så er det mindre bortkasta penger i alle fall!

Om noen år ja. :ler:

Åh, en voff. :rodmer: Jeg vil også ha en voffe!

Ja det der er helt på tryne, de burde lage til alle str og alle fasonger. Vi er så forskjellige... men i følge designerne så skal jo man se ut som en tynn strek - uten hofter og former, så egentlig som tynne menn :P

Ja, det beste eeer jo å returnere... definitivt :P Nå sist bestilte jeg har choies, det var i februar og var noe sånn kinesisk festival der borte så tok jo år og dager før jeg fikk noe og masse styr så litt redd for å bestille der igjen... tok sååå lang tid sist, og derfor gadd jeg heller ikke returnere den jakka jeg kjøpte, blæ. Men de har mye fint der da. Hvor og hva bestilte du nå da? :)

Ja, voffer er best i test :rodmer: Jeg har en eurasier-hann ( det har forsåvidt Rainbow81 og :danse: ), nydelige :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det der er helt på tryne, de burde lage til alle str og alle fasonger. Vi er så forskjellige... men i følge designerne så skal jo man se ut som en tynn strek - uten hofter og former, så egentlig som tynne menn :P

Ja, det beste eeer jo å returnere... definitivt :P Nå sist bestilte jeg har choies, det var i februar og var noe sånn kinesisk festival der borte så tok jo år og dager før jeg fikk noe og masse styr så litt redd for å bestille der igjen... tok sååå lang tid sist, og derfor gadd jeg heller ikke returnere den jakka jeg kjøpte, blæ. Men de har mye fint der da. Hvor og hva bestilte du nå da? :)

Ja, voffer er best i test :rodmer: Jeg har en eurasier-hann ( det har forsåvidt Rainbow81 og :danse: ), nydelige :rodmer:

Bestilte fra Nelly, de har mye rart der men det er lett å returnere hvis det ikke skulle passe. Orker ikke bestille klær fra utlandet, det er jo bare pes. :daane: En av tingene jeg bestilte er i posten over din, men har bestilt ekstremt mye der i det siste - og det er vel 3 plagg (av mange) som jeg kan bruke av alt jeg har bestilt. Mye er for sent å levere tilbake også, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en veldig koselig feiring av bestefaren din :) Kan skjønne han ble både imponert, glad og rørt av hva dere hadde gjort for han!

Så heldig du er som har en sammensveiset familie! Det virker veldig koselig :)

Grattis med ny pc! Alltid deilig med en ny start :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syntes kjolene forsåvidt var fine jeg altså, og de satt jo fint. Det er egentlig den typen kjoler jeg lenge har brukt også!

Men, for her kommer men'et, og det er at den gjør ikke så mye for figuren. Jeg følte i alle fall at jeg selv kunne latt meg selv forfalle ganske så mye mer kroppslig og likevel bruke sånne kjoler, så jeg synes du fortjener en kjole som framhever fasongen din bedre! Usj, nå høres jeg vel ut som en eller annen dame fra en dårlig makeoverserie på TLC :fnise:

Det jeg tenker er at jeg føler du kan gjøre det bedre og det er ment som et kompliment :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes kjolene forsåvidt var fine jeg altså, og de satt jo fint. Det er egentlig den typen kjoler jeg lenge har brukt også!

Men, for her kommer men'et, og det er at den gjør ikke så mye for figuren. Jeg følte i alle fall at jeg selv kunne latt meg selv forfalle ganske så mye mer kroppslig og likevel bruke sånne kjoler, så jeg synes du fortjener en kjole som framhever fasongen din bedre! Usj, nå høres jeg vel ut som en eller annen dame fra en dårlig makeoverserie på TLC :fnise:

Det jeg tenker er at jeg føler du kan gjøre det bedre og det er ment som et kompliment :blomst:

Ja, men det finnes jo ingen kjoler som fremhever figuren min, derfor jeg prøvde en som ikke hadde som formål å fremheve form for en gangs skyld. :lol: Ja, vi får se. Tenker den kan være søt på vinteren med noen farget/mønstret tights/strømper til og en søt kåpe. Må bare finne det og da, så vi får se. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som er innom dagboka mi som er flinke til å sy? Ikke det, nei? Nei, nei.

Har en topp som er i en ganske fin farge og i fin form, men som jeg ikke får brukt fordi den er i et dobbeltlag og har innlegg til puppene. Disse innleggene er ikke festet i begge sider av stoffet og toppen ruller derfor bare av meg. I tillegg er ikke stoffet (de to lagene) festet ordentlig ellers heller, siden det bare ruller her og. Problemet er at jeg ikke har overlock-maskin, eller en symaskin med god nok stretch-søm, til at jeg får sydd den selv, siden den ikke har glidelås og jeg er avhengig av å kunne få den over skuldrene eller hoftene. :roll: Jeg er ikke flink nok til å få det pent hvis jeg skulle sy på glidelås heller.

Ellers har jeg vel en masse klær jeg burde prøve å sy nå, men jeg har ikke rørt en symaskin til annet enn gardiner siden jeg gikk ut av VGS (hadde scenografi der hvor vi lærte å lage kostymer, men uten spesielt flinke lærere så vi ble jo egentlig aldri veldig flinke). Så vet ikke heeeelt om jeg tør å satse på at jeg får det til eller ei. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal grille på hytta mi neste helg. Nok en gang blir det bare venner av samboer der, siden de to vennene jeg har ikke kan. :sukk:

Blir litt demotivert når det bare er folk jeg ikke har noe til felles med som kommer, men får bare gjennomføre for samboer sin skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal grille på hytta mi neste helg. Nok en gang blir det bare venner av samboer der, siden de to vennene jeg har ikke kan. :sukk:

Blir litt demotivert når det bare er folk jeg ikke har noe til felles med som kommer, men får bare gjennomføre for samboer sin skyld.

Åhh, føler med deg :blomst:

Jeg kunne bli fryktelig lei meg når venner kansellerte før i tiden, blir forsåvidt litt lei nå og, har bare sluttet å invitere :rolleyes:

Men i mitt tilfelle er det mer at jeg føler de finner noe bedre å gjøre, selv om jeg inviterte først og har en spesiell anledning :glare:

Har du ingenting felles med de? Skal de være der lenge?

Hva synes du er den største forskjellen mellom dere?

Skjønner at du gjerne skulle hatt dine venner der :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, føler med deg :blomst:

Jeg kunne bli fryktelig lei meg når venner kansellerte før i tiden, blir forsåvidt litt lei nå og, har bare sluttet å invitere :rolleyes:

Men i mitt tilfelle er det mer at jeg føler de finner noe bedre å gjøre, selv om jeg inviterte først og har en spesiell anledning :glare:

Har du ingenting felles med de? Skal de være der lenge?

Hva synes du er den største forskjellen mellom dere?

Skjønner at du gjerne skulle hatt dine venner der :enig:

Regnet ikke med de to vennene jeg har kunne komme heller, visste de var opptatte den helga. :sukk:

Ikke så veldig mye til felles, nei. Jeg har visst hvem de er i 10 år, snakket mer med noen enn andre, men jeg må anstrenge meg så mye og det er slitsomt. Aner ikke hvor lenge de skal være der. Jeg er litt redd de tror det er fest og ikke kose-grilling. Med dems modenhetsnivå, kommer de sikkert med pose på pose med drikke og tror det er en stor fest.

Den største forskjellen er vel nettopp det. De skal drikke mye og feste som om de fortsatt var 16. I tillegg vet jeg aldri hva de snakker om, siden de ikke gjør annet enn å sladre, og sladderen omhandler folk jeg ikke har peiling på hvem er. Sladder har heller aldri vært et særlig interessant tema. Faktisk, etter å ha vært med disse folkene nå og da i 10 år, vet jeg fortsatt ingenting om dem. Vet kun yrket til èn av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååååh, jeg liker stilen til Blair Waldorf i Gossip Girl så utrolig mye!

blair-waldorf-fashion-blair-waldorf-fash

blairwaldorf4.jpg

BWF-333-blair-waldorf-fashion-4383655-96

Blair-s-Style-blair-waldorf-fashion-4003

290973-blair-waldorf-alias-leighton-mees

ddd47a06bbf4fb25db8d279ef2694194.jpg

Blair-Waldorf-Style-and-Fashion-animal-p

Blair-Waldorf-Style-and-Fashion-Leighton

m224813373.jpg

BLAIR+WALDORF+INSPIRED.jpg

n18356008301_860249_2249.jpg

color+blair.jpg

blair+kot.jpg

Impossible-Unhappy-When-Wearing-Fancy-Ha

Always-Coordinate-Your-Athletic-Equipmen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir irritert når familien til samboer skal blande i seg hvordan jeg steller med kattene, og kjefter for at jeg gjør ting feil (når jeg ikke gjøre noe feil). Guttepusen skal ha medisiner morgen og kveld, med minimum 12 timers mellomrom. Når han nå kom inn fikk jeg kjeft fordi jeg ikke ga han medisiner med en gang, fordi de mente han kunne gå ut igjen og ikke komme tilbake. Det er nå gått 10 timer siden han fikk forrige dose, altså er det 2 timer til jeg kan gi han neste tidligst.

Jeg ga han med vilje ikke våtfor nå, for da vet jeg at han kommer inn igjen når samboer kommer hjem, eller litt utpå kvelden. Han er matvrak så det holder, og SKAL ha våtforet sitt, så lenge jeg da ikke gir han våtfor nå er det ikke noe fare for at han stikker og ikke kommer tilbake.

Neida, dette var helt feil. Jeg måtte for all del gi han mat nå med medisiner i og jeg stod å diskuterte en stund før de ga seg på at jeg skulle gi han de nå. Hvis jeg ikke ga de nå måtte jeg lukke alle dører og vinduer så han ikke kommer seg ut. For guds skyld, steng meg inne i dette jævla varme huset uten mulighet for å lufte når det ikke er noen fare for at han stikker uten å ha fått våtforet sitt. HAN HAR ALDRI GJORT DET FØR! De ringte faen meg samboer så jeg skulle lukke de jævla dørene og vinduene også, så nå er det skikkelig utrivelig varmt her og jeg føler jeg kommer til å svime av snart. Vurderer å si til samboer at jeg stikker til mamma og at vi sees i helga. Jeg koker over og det er ingen steder med skygge ute her som jeg kan rømme til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, liten overdrivelse her over. Har skikkelig humørsvigninger for tiden. Skulle trodd jeg var gravid, i overgangsalderen og hadde mensen samtidig. :fnise: Stakkars samboer. I det ene øyeblikket vil jeg dra, og når jeg er ferdig pakket gråter jeg fordi jeg ikke vil dra.

Mistenker at humørsvigningene kommer av at jeg har hoppet over mensen litt for mange ganger nå (pilla) så pms'en blir sterkere for hver gang. Jeg som vanligvis ikke merker noe til pms.

Samboer har forresten fikset myggnetting så vi kan lufte samtidig som katta holdes inne. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg og liker stilen til Blair Waldorf! Hadde en liten periode hvor jeg lot meg inspirere litt og angrer på at jeg ikke gjorde det mer, for nå føler jeg meg for gammel og mye av det gikk litt over som f.eks. hårbøyler.

Men kan absolutt hente inspirasjon fra henne den dag i dag selv om Gossip Girl er over og hårbøyler ikke er like kledelig på en som er ferdig med ungdomsårene ;)

Og tilbake til de kjolene du kjøpte, de var veldig fine altså :) Jeg sliter med det samme, finner ikke klær til min kropp! Tror jeg har litt eplefasong, men er ikke helt sikker.. Mitt største problemområde er magen!

Har alltid vært et problem egentlig. Jeg kan bli så tynn som en stilk, men vil fortsatt ha mage.

Huff, slitsomt med folk som skal bry seg på den måten når det ikke er grunn til bekymring. Tipper du kjenner kattene dine best selv :) Om det var dine katter da, høres jo uansett som du har kontroll så teit av de å ringe samboeren din for å "sladre". Er katten syk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mye av det er jo litt ungdommelig, som feks hårbøylene, men ellers har hun jo en veldig klassisk stil! Føler meg litt for gammel til noe av det selv da, men er bare 23 (snart 24) så herreguuud, skal jaggu meg gå kledd sånn uansett! Bortsett fra nå i varmen på hytta. Da blir det bikini og shorts. :nigo:

Jeg vet ikke hvordan fasong jeg er, er ingen beskrivelse som passer. :vetikke:

Er mine og samboer sine katter. Gutten har hemolytisk anemi, så han må ha medisiner morgen og kveld i et halvt år fremover. De fikk dårlig samvittighet da, for de skjønte jeg tok meg nær av det. Så var bare styr og ordning for meg etterpå. Fikk nyplukka blåbær, middagsønske osv osv. Sånn typisk hønemor fiksing. :ler:

-----

Ja, da har jeg ENDELIG ferie og skal kose meg på hytta de neste to ukene. Har ikke Internett her annet enn mobilen, men tok med pcen ned for å se serier. Bare at jeg glemte å laste ned noe jeg kan se uten samboer da.. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vanskelig å se formen på kroppen din, som du sa gjorde ikke den kjolen så mye for å framheve.. Men sjekk bloggen til Ella Stormark, lurer på om dere har litt lik fasong?

Endret av Porcelain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vanskelig å se formen på kroppen din, som du sa gjorde ikke den kjolen så mye for å framheve.. Men sjekk bloggen til Ella Stormark, lurer på om dere har litt lik fasong?

Takk for tipset, men ser ikke kroppsformen hennes på noen av bildene jeg fant i alle fall. :vetikke:

Har bilde hvor man ser kroppsformen min mer, jeg må bare få tilgang på nett til pcen før jeg evt. legger det ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...