Gå til innhold

KaDust's journal.


KaDust

Anbefalte innlegg

Jada, jeg klarer jo ikke leve uten dagbok på dette forumet viser det seg. Så her er det på'n igjen!

Starter med å fortelle litt om meg selv:

Jeg er ei jente på (snart) 24 år, og som holder til på Østlandet. Bor der med en fantastisk samboer og to søte katter. For tiden tar jeg en bachelor innenfor IT hvor jeg satser på å bli utvikler eller databasearkitekt. Vi får se! Nå i sommer har jeg en sommerjobb som er relevant i forhold til utdannelsen, og jeg stortrives. :nigo:

Har et bredt spekter av interesser: alt fra trening, kosthold, mote og skjønnhet til data, teknologi, vitenskap og handy arbeid. The best of two worlds, med andre ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første dagbok-innlegg:

Jeg sliter med å holde meg våken i dag! Vanligvis pleier det ikke være et problem så lenge jeg står opp fra senga, men i dag sovnet jeg igjen MENS jeg prøvde å sminke meg. Våknet av at jeg så fint skallet i speilet, veldig morsomt. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg må slutte å shoppe på nett. Liker IKKE å gå i butikker, men får bare bite i det sure eplet når jeg må ha klær, siden klærne på nettshopping aldri passer kroppen min. Skuffelse på skuffelse. Bortkasta penger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og hilser :takke:

Skjønner hva du mener med å handle klær i nettbutikker. Det har jeg sluttet med for lenge siden, kjøper kun sko og vesker + ting jeg evt. har prøvd i butikk først - men da faller jo poenget litt bort :fnise: Du hadde mange inspirerende matbilder på Instagram! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så koselig! :vinke:

Ja, jeg var bare desperat når jeg handlet på nettet. Har tross alt gått to av Norge's største kjøpesentre + 3 mindre de siste par ukene og funnet EN ting jeg kan kjøpe. Blir så lei av å aldri finne noe, ikke minst sliten av å gå 5-6 timer å lete etter noe som ikke finnes. Har ingen sommerklær, så var helt desperat. Like desperat enda siden alt var bomkjøp og jeg har fortsatt ikke et eneste sommerplagg som passer seg å bruke på jobben. :daane:

-------------------------------------------------------

I går fikk samboer kjørt seg stakkars. Bestefar fylte 75 år på onsdag, og bursdagen hans skal feires på lørdag. Samboer visste dette - men hadde glemt det, og derfor booket andre planer. Skuffet, siden det er jeg som blir sett på som den sorte fåren her hvis han nå blir med i bursdag i stedet for, så har bedt ham om å bare dra på de planene hans. Så, jeg var gretten på han for dette i går. I tillegg var jeg i en slags koma i hele går. Ble aldri kvikkere utover dagen, jeg var like trøtt som da jeg nettopp hadde stått opp resten av dagen. Skikkelig rart! Så var jo gretten pga dette i tillegg. OG SÅ, når jeg prøvde klærne jeg hadde fått fra nettshoppingen, ble jeg bare enda mer gretten. Rett og slett var jeg skikkelig grinebiter i går og samboer fikk alle de sure minene. Veldig koselig, siden det var første gangen vi så hverandre på nesten en uke. Han var jo ikke akkurat blid selv da, for han blir automatisk irritert når det er varme, så når jeg ikke fikk klem eller nuss første gangen han så meg igjen heller, ble jeg bittelitt grinete da og. :P

Kjenner jeg fortsatt er grinete, men håper det går over snart. Mest av alt håper jeg denne komaen går over snart, for det er ikke behagelig å sitte i ørska sånn som jeg gjør nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traska rundt på senter i dag og, fant ikke et eneste plagg nå heller. Kjøpte sandaler da, med litt hæl. I tillegg kjøpte jeg pre-order World of Warcraft Warlords of Draenor. :ninja:

Nå sitter jeg egentlig bare å slapper av på sofaen. Deilig å ikke måtte stresse i seng fordi jeg må sove innen 21:00, og deilig at jeg kan sove litt lenger i morgen. Bestefar har fylt 75 år og det skal feires i morgen, så da skal jeg ned en time før det starter for å hjelpe til med å ordne litt i ting. Gleder meg. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner hva du mener med å lete seg i hjel etter passende plagg! Synes også det er vanskelig å finne sommerklær til jobbruk! Akkurat nå er jeg i mammaperm og det gjør jo også sitt med garderoben.

Har prøvd å ta fram noen finere klær de siste dagene, er lei av å kun gå i shorts, t-skjorte og sneakers. Selv om det er veldig praktisk ;)

Koselig med feiring av bestefar! Min ble borte for noen år siden :dagens-rose:

Skjønner at du ble irritert på samboeren din, det er lov en gang i blant :sjarmor:

Hvilke nettbutikker liker du? Jeg er veldig glad i My Wardrobe, men kjøper som sagt aldri klær da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Jada, jeg må slutte å shoppe på nett. Liker IKKE å gå i butikker, men får bare bite i det sure eplet når jeg må ha klær, siden klærne på nettshopping aldri passer kroppen min. Skuffelse på skuffelse. Bortkasta penger..

relevant! http://i.imgur.com/tTJ82US.jpg

Endret av Trollkarlen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer har fikset så han kommer likevel! Guttene gadd ikke se så mye på båtene og det var ikke så bra boder der i år som i fjor. Så da kommer han hit etterhvert likevel!

Begge mine besteforeldre på morssiden er gått bort, men har heldigvis de på farssiden igjen. Var like før bestefar gikk bort i fjor da, men han klarte heldigvis å bli frisk!

Ja, det er akkurat sånn det er, Trollkarlen. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjempekoselig i går! Bestefar visste vi skulle feire han - det gjør vi jo hvert år - men han trodde det skulle være som alle andre gangene. I stedet for hadde vi nå lånt klubbhuset på båthavna hvor pappa har båten sin, fikset så ABSOLUTT ALLE i familien var til stede (det er mange mange år siden sist pga konflikt), og så hentet onkelen min han i brannbil. Bestefar var nemlig brannmester i sine yngre dager.

Det var helt himmelsk å se uttrykket hans når hele familien stod linet opp utenfor klubbhuset når han ankom i brannbil med lys og sirener. Han ble filmet både utenfor og inni brannbilen og vi viste det på projektor etter maten. Han hadde sagt til onkel at han ikke kunne kjøre med sirener for han skremmer jo livskiten ut av alle folka som står der - før han innså at det var oss. Når han så det hadde han banna. :laugh: Han er så søt! Han var helt rørt til tårer når han så at alle i familien var på plass, og han ville si takk høyt foran alle men klarte ikke fordi han var så rørt. Jeg er veldig glad i bestefaren min. :hjerte:

Vi er generelt en veldig sammensveiset familie som er veldig glad i å være sammen selvom det ikke skjer så veldig ofte, så jeg koste meg masse. Jeg var der fra 13:00 - 21:30 og kunne ikke ha tenkt meg å dra tidligere! Kjempefin dag. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten drev samboer å passet mye på fetteren min under selskapet. Fetteren min er bare 1 år og 8 måneder, og samboer var veldig flink med han! Jeg passet en del på han jeg også. Jeg har alltid vært ekstremt dårlig med barn - både babyer og unger, men merket nå at jeg i alle fall har blitt bedre. Det er jo litt beroliggende, sånn at jeg kanskje klarer å håndtere en fremtidig baby en eller annen gang i fremtiden. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg kjøpt meg ny laptop også da, siden lønningen ble større enn forventet. Det trengte jeg virkelig nå! Den jeg sitter på nå har vært herpa ganske lenge, men jeg har ikke villet gi den opp fordi den er rosa. :lol: Selvfølgelig fant jeg ingen gode kandidater i et fint design denne gangen, så da ble det en kjedelig metall- og grå laptop. Tenker å lage keyboard stickers til den, så den ikke er heeelt plain da. Så får vi se.

Laptopen jeg har kjøpt har intel core i7-4500U, 8GB RAM og SSD harddisk. Gleder meg til å få testet den ut før skolen begynner! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt! Har drukket en kopp te i håp om at jeg våkner litt. :kaffekopp:

Jeg er ganske fast bestemt på å finne en klesstil jeg er komfortabel med, men det er neimen ikke lett! Jeg kler svært lite av det jeg prøver. Trenger vel kanskje å plukke litt andre plagg enn det jeg gjør, men vet jo ikke hva jeg skal se etter og det er ikke akkurat mye som ser veldig pent ut der det henger på kleshengeren. Kjenner jeg mister motet litt noen ganger, og da vil jeg bare dra på meg godbuksene og spill-tskjortene mine. :daane:

Har forresten pre-ordered World of Warcraft - Warlords of Draenor. Kjøpt standard edition i butikken fordi jeg vil ha omslaget, men så måtte jeg jo kjøpe digital edition også fordi jeg da får pet og mount. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har forresten pre-ordered World of Warcraft - Warlords of Draenor. Kjøpt standard edition i butikken fordi jeg vil ha omslaget, men så måtte jeg jo kjøpe digital edition også fordi jeg da får pet og mount. :sjenert:

Kult :) Betalte du dobbelt eller hvordan gjorde du det..? Jeg har lyst på pet og mount, men omslaget er liksom obligatorisk å ha når jeg har alle de andre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult :) Betalte du dobbelt eller hvordan gjorde du det..? Jeg har lyst på pet og mount, men omslaget er liksom obligatorisk å ha når jeg har alle de andre :fnise:

Altså, du får digital edition billigere hvis du har standard edition fra før av. Så om du kjøper den må du bare legge inn nøkkelen før du bestiller digital edition! Jeg kjøpte det uavhengig da, så jeg kan gi ei venninne nøkkelen fra standard edition. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag! :blomst:

Sååå koselig å lese feiring av din bestefar, ble litt rørt selv jo :rolleyes: Så utrolig snilt gjort av dere å gjøre så mye utav det, og med brannbil og alt,, herregud så kult!! :jepp: Godt å lese du har et godt forhold til ham og er glad i ham, besteforeldre er gull :hjerte:

Hva er greia med klærna da? Passer det ikke kroppsfiguren liksom? Skjønte ikke helt hva du mente :) Men vet hvordan det er å ikke finne noe man liker... og på nettet ser alt sååå fint ut - så får man det og blir skuffa. Og ikke alltid jeg gidder returnere heller, og det gjør ikke ting bedre :fnise:

Og nå fikk jeg bekreftet at du hadde samboer ja :nigo: Da blir det sikkert bebis om noen år :lur: :lur:

Og puser :rodmer: vi har og to, og en voff :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God dag! :blomst:

Sååå koselig å lese feiring av din bestefar, ble litt rørt selv jo :rolleyes: Så utrolig snilt gjort av dere å gjøre så mye utav det, og med brannbil og alt,, herregud så kult!! :jepp: Godt å lese du har et godt forhold til ham og er glad i ham, besteforeldre er gull :hjerte:

Hva er greia med klærna da? Passer det ikke kroppsfiguren liksom? Skjønte ikke helt hva du mente :) Men vet hvordan det er å ikke finne noe man liker... og på nettet ser alt sååå fint ut - så får man det og blir skuffa. Og ikke alltid jeg gidder returnere heller, og det gjør ikke ting bedre :fnise:

Og nå fikk jeg bekreftet at du hadde samboer ja :nigo: Da blir det sikkert bebis om noen år :lur: :lur:

Og puser :rodmer: vi har og to, og en voff :rodmer:

:vinke: Koselig å se deg her inne!

Ja, de passer ikke kroppsfasongen. Du skjønner det at det er ikke mulig å være høy + slank, slank + former eller kvinne + lange armer, så derfor lager jo ikke designere klær som passer dette! :hoho:

Sjeldent jeg gidder å returnere klær også, men nå har jeg faktisk fikset retur for en av ordrene mine da, så er det mindre bortkasta penger i alle fall!

Om noen år ja. :ler:

Åh, en voff. :rodmer: Jeg vil også ha en voffe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, en voff. :rodmer: Jeg vil også ha en voffe!

:hallo:

Hvordan går det?

Jeg har forresten spilt Mass Effect! Riktig nok mest etter at M fiksa så jeg dreper alle med ett skudd og nærmest ikke kan dø da, da var det litt mindre stressende... :jepp:

Det siste sier du bare fordi du ikke har voff selv! Nei da. :fnise: Men jeg føler meg ganske ''fanget'' med valp altså. Orker ikke tanken på å skulle gå til toget og dra noe sted når en tur til naboen tar en halvtime frem og tilbake (bruker maks fem minutter om jeg går alene....). Klumsete, vimsete små pelsdotter som ikke skjønner noe som helst er det de er. Heldigvis søte i alle fall! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Hvordan går det?

Jeg har forresten spilt Mass Effect! Riktig nok mest etter at M fiksa så jeg dreper alle med ett skudd og nærmest ikke kan dø da, da var det litt mindre stressende... :jepp:

Det siste sier du bare fordi du ikke har voff selv! Nei da. :fnise: Men jeg føler meg ganske ''fanget'' med valp altså. Orker ikke tanken på å skulle gå til toget og dra noe sted når en tur til naboen tar en halvtime frem og tilbake (bruker maks fem minutter om jeg går alene....). Klumsete, vimsete små pelsdotter som ikke skjønner noe som helst er det de er. Heldigvis søte i alle fall! :P

Det går bra! Sliten av mye jobbing da, skal bli godt med ferie etter neste uke. :jepp: Med deg da?

Så bra! Du liker det eller? :nigo:

Pff, jeg er oppvokst med voffser (i flertall) og har hatt før, og med den hundefamilien jeg er medlem i kommer jeg aldri til å være låst. Her sloss folk om å få passe dyra. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra! Sliten av mye jobbing da, skal bli godt med ferie etter neste uke. :jepp: Med deg da?

Så bra! Du liker det eller? :nigo:

Pff, jeg er oppvokst med voffser (i flertall) og har hatt før, og med den hundefamilien jeg er medlem i kommer jeg aldri til å være låst. Her sloss folk om å få passe dyra. :ler:

Fint med ferie snart da, har du noen ferieplaner? :biggrin: Det går for så vidt bra, valp er koselig, men jeg er også sliten... Etter pus fant ut at det var gøy å plage valp og valp fant ut at det er gøy å løpe etter og bjeffe på pus er det nemlig ikke mye avslappning hjemme! Men de er søte når de er slitne da. :rodmer:

Hm, tja, ja... Det er gøy til spill å være! Men jeg kommer nok aldri til å forstå den greia med spill helt altså. Og Stalljenta 2 er nok fortsatt mitt favorittspill, om man skal være helt ærlig... :sjenert:

Ah, da blir det litt bedre ja! Kjenner ingen som kunne passet voffen over lengre tid og de fleste som kunne passet han en dag bor i Oslo, så da ender det opp med at vi er hjemme. :P Blir nok greiere når han faktisk klarer å gå til tog/buss/butikk i normalt tempo da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...