Gå til innhold

LovelyMonroe's mamma og treningsdagbok ♡


LovelyMonroe

Anbefalte innlegg

Jeg hadde faktisk tenkt å belønne meg med en ny tatovering når jeg hadde gått ned 10 kg men har litt ekstra utgifter i det siste så får se :) Kanskje heller ta det ved 20 kg, trenger motivasjon!

Spiste i sta slush som jeg laget av smoothie ;) Har du tips ang funlight-is? Har laget det og den ble steinhard og hadde skilt seg. Men går bra å lage slush av :)

Vi har slitt mye med dagsoving og det beste her har vært å ta han ut av vogna/senga og prøve igjen senere. Noen dager har han kun hatt en blund. Selv om han virker trøtt så må han bestemme selv når han skal sove, er han ikke klar så går det ikke. Han gråter kun (i forbindelse med at han er trøtt) når han er overtrøtt og der bommet jeg masse når han var nyfødt fordi han måtte noen ganger ha hjelp til å sove da, da bysset jeg. Trenger ikke det lenger, og han hater nå å ligge i armene våre :P Skal opp og se! Når vi legger han for natta så tar vi han kun opp om han gråter (noen uker siden sist), tar han ikke ut av rommet. Men alle babyer er forskjellige. Det kan ikke være at hun er overtrøtt når du legger henne? Har gjort det selv noen ganger som sagt, da blir det vanskeligere å sovne for de små.

Men i denne stekvarmen er det annerledes, han nekter å sove i vogna når vi ikke triller så om det ikke passer å trille så legger vi han i senga vår. Og vi må kose med han til han sovner, trenger litt hjelp igjen :)

Oi, så smart!!!! Ha tatovering som motivasjon og belønning, det var veldig lurt!!! :jepp: :jepp:

Kjekt du forteller din erfaring med soving på dagtid :) veldig greit å høre hva andre gjør. På natta om hun våkner helt så tar vi hun heller ikke ut av rommet, men opp å bysse osv er helt ok :)

Ja de blir litt annerledes nå i varmen! Godt å høre det ikke bare er min L som er slik... men hun er veldig annerledes. Også kommer den ikke avføring. Det skjedde sist det var SÅÅÅ varmt og, null avf. Tok termometer litt inni og splæsh, bare kommer avføring i strie strømmer, godt å få det ut!! Har du opplevd noe lignende??

Så rart, den isen jeg har lags har ikke skilt seg? Blander du det først ut i mugge og så heller oppi eller rett oppi? Lurt å blande ut først hvertfall :jepp: oooo, slush?? Hvordan lager man det :nigo: ?? Mmmm!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er sikkert mammadalt for tiden :hjertesmil: Mini er det. Vi har jo et større bånd til de små enn fedrene :)

Lykke til i morgen! ;)

Får ikke til å multisitere på mobil :P

Ja, kanskje sant det, man får jo et helt annet bånd, bært på de i ni mnd og alt :hjerte:

Takk!! Det gikk veldig fint!! Tenkte skrive oppdatering under her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne varmen gjør gjerne ting litt mer utfordrende også, så om ting ikke går helt som ønsket kan du ha været litt i bakhodet :)

Jeg forsøker jo alltid å legge han ned alene først, noen ganger sutrer han litt, men merker tydelig forskjell om han er overtrøtt, varm eller vil ha mer fra meg. Innimellom er det nok at jeg tar han opp og at han sitter litt i fanget og koser før jeg legger han ned igjen, mens andre ganger som i dag må jeg legge meg ned sammen med han. I dag skylder jeg lett på varmen!

Han er så og si kun i bleie nå. Har vært rundt 35 grader i skyggen i dag, så påkledning er uaktuelt. Kun hvis vi skal kjøre bil at jeg kler på han siden det er AC i bilen. Han sover bare i bleie med helseteppe, men det sparker han av seg innimellom om han blir for varm. Har kjøpt en vifte i dag som står på soverommet, blåser ikke kald luft, men får i det minste litt sirkulasjon der inne slik at det ikke føles så tett.

Ja, merker det... Men merker jeg blir så lett irritert også, og er mye mer trøtt. Mannen er helt enig så vi gleder oss til regnet :P Synes ikke det er kjekt for mini nå. Og hun har null avføring når det er varmt, veldig rart! Men fikk alt ut iste med termometer-trikset :)

Deilig med vifte på rommet for han kan jeg tenke meg :hjerte: men når han var mindre, og forsåvidt nå og, hva gjør du for å forhindre at han snur seg rundt på mage (og derav fare for krybbedød)? Er utrolig redd for det. Spes når de er for små til å holde det lenge nok oppe fra bakken. Jeg føler meg desidert tryggest når vi samsover, da har jeg hun nær til en hver tid, våkner om det er noe og lettere med amming - men vi har litt lyst å prøve å legge hu i senga en natt bare for å se! ( men sniker hun nok bort til meg etter prøve-gangen). Men er livredd for at hun skal snu seg! Selvom man bygger opp rundt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Heisann!

Neimen hei hei KaDust :)

:velkommen:

Har du en treningsdagbok? Mener jeg har sett den før :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Ny dagbok? Her må jeg jo følge deg videre :)

Ha en fin fredag, og en deilig helg! :klem:

Så kooooselig :hjerte:

:velkommen::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så smart!!!! Ha tatovering som motivasjon og belønning, det var veldig lurt!!! :jepp: :jepp:

Kjekt du forteller din erfaring med soving på dagtid :) veldig greit å høre hva andre gjør. På natta om hun våkner helt så tar vi hun heller ikke ut av rommet, men opp å bysse osv er helt ok :)

Ja de blir litt annerledes nå i varmen! Godt å høre det ikke bare er min L som er slik... men hun er veldig annerledes. Også kommer den ikke avføring. Det skjedde sist det var SÅÅÅ varmt og, null avf. Tok termometer litt inni og splæsh, bare kommer avføring i strie strømmer, godt å få det ut!! Har du opplevd noe lignende??

Så rart, den isen jeg har lags har ikke skilt seg? Blander du det først ut i mugge og så heller oppi eller rett oppi? Lurt å blande ut først hvertfall :jepp: oooo, slush?? Hvordan lager man det :nigo: ?? Mmmm!!!

Alltid kjekt å høre andres erfaringer selv om de små kan være veldig forskjellige ;)

Mini bæsjer som normalt i varmen men mme ga han treg mage så brukte termometeret noen ganger, men det sluttet å fungere for å få ut bæsjen rundt 2 mnd gammel. Når han var nyfødt målte de tempen hans en gang per vakt til vi dro fordi jeg hadde vannavgang før fødselen, og han bæsja hver eneste gang :P En lang periode hvor han fikk kunn mme så om han hadde bæsjet så bæsjet han på nytt masse mens vi vasket han, litt plagsomt om vi hadde tatt bort bleia. Ble mye dritprat nå :)

Ja har alltif blanda saften i mugga, kanskje prøve på nytt ;) Jeg har en slags slushkopp, vet ikke hva de kalles. Den har væske i veggen så man må fyse den (har min i fryseren hele tiden så den alltid er klar) også kan man ha hva som helst i bare det er kaldt, saft, brus, juice, smoothie og til og med sjokolademelk :slurp: Og når jeg klemmer på den så blir innholdet til slush, samboer har en annen type hvor man skraper på sidene. Finnes flere forskjellige. Jeg kjøpte min på coop ops hypermarked og samboers husker jeg ikke.

Og forresten gratulerer med 4 mnd! :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neimen hei hei KaDust :)

:velkommen:

Har du en treningsdagbok? Mener jeg har sett den før :nigo:

Ja, den er linket til i signaturen min. :ler:

Hvordan går det? Har fulgt deg tidligere i andre dagbøker. :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, merker det... Men merker jeg blir så lett irritert også, og er mye mer trøtt. Mannen er helt enig så vi gleder oss til regnet :P Synes ikke det er kjekt for mini nå. Og hun har null avføring når det er varmt, veldig rart! Men fikk alt ut iste med termometer-trikset :)

Deilig med vifte på rommet for han kan jeg tenke meg :hjerte: men når han var mindre, og forsåvidt nå og, hva gjør du for å forhindre at han snur seg rundt på mage (og derav fare for krybbedød)? Er utrolig redd for det. Spes når de er for små til å holde det lenge nok oppe fra bakken. Jeg føler meg desidert tryggest når vi samsover, da har jeg hun nær til en hver tid, våkner om det er noe og lettere med amming - men vi har litt lyst å prøve å legge hu i senga en natt bare for å se! ( men sniker hun nok bort til meg etter prøve-gangen). Men er livredd for at hun skal snu seg! Selvom man bygger opp rundt...

Nei det er vel fort at systemet går litt treigere i varmen, drikker hun vann om hun får eller?

Veldig deilig med vifte på rommet, jeg har savnet det i mange, mange år. Måtte bare få en baby før innkjøpet ble gjort!

Tjæ, jeg tenker igrunn litt lite på det med krybbedød. Det eneste jeg gjør er å sørge for at det er minst mulig i senga slik at hvis han snur seg, så er det ikke noe han kan vikle ansiktet fast i. Har kun babynest og teppet hans der, kosekluten tar jeg vekk når han er sovnet. Bamser er strengt forbudt. Nå ligger han fortsatt i babynest på natta da, men de gangene jeg har tatt det bort har han holdt seg på ryggen hele natta. Snur og vrir seg før han sovner, men når han har sovnet ligger han stille, så enn så lenge er det ikke noe jeg tenker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde vi en veldig slitsom dag med mini, er som sagt varmen som gjør det. Om kvelden var hun ikke intr i å sove og til slutt la jeg meg også for natta - med hun kl åtte .. men vi sovnet ikke skikkelig før kvart på ti... Var så på bristepunktet etter mange dager med ekstra mye slit nå og i tillegg syk mann. Han satt inni stua og vi hadde jo lagt oss - hun hadde nettopp sovna og døren knirker noe sinnsykt så gikk ikke ut igjen, så sende han melding. Var helt på gråten når jeg skreiv... Fortalte at jeg var veldig sliten nå og at vi måtte endre litt på fordelingen i hverdagen. Han gjør jo husarbeid osv når han ikke har hun, men skrev han heller skulle la meg ta det og heller ta hun litt. For enkelte dager føler jeg at jeg gjør alt(men det er nok bare fordi jeg ikke sier ifra, men han kunne sett litt selv kanskje?), skrev hvertfall at noen hadde sånn halve dagen mammatid og halve pappatid, at i pappatiden så tar han hun hele tiden utenom amming. Skrev at han får jo mye alene tid å fri, som når jeg ammer, på kvelden når vi har lagt oss, heeele natta, og ellers mye på dagen, jeg får ingenting, ikke på ordentlig. Skrev vi måtte sitte oss ned neste dag og finne på noe som passet oss og som ville fungere for oss, og at han var verdens beste pappa for L og verdens fineste mann :) Glad jeg endelig gjorde det... har hele tiden tenkt at, nei dette er mest min jobb, må avlaste han(for hva, haha..), at han ikke må føle på at det kan være slit med baby osv, men innser nå, litt for sent kanskje - at det ikke går. Han skrev heldigvis en veldig fin melding tilbake om at hvorfor hadde jeg ikke fortalt noe om dette før,gullet?? Klart vi skulle bytte på det og han avlaste meg. Han viste ikke jeg følte det slik og han var glad jeg sa det! Og at neste dag skulle jeg få helt fri og gjøre akkurat det jeg ville utenom ammingen.. Og han tok det veldig bra. Men siden han ikke er helt bra enda så syns jeg ikke han skal ha hun hele dagen, men han kommer nok til å ta hun mer i dag :) veldig deilig å få sagt det..

Fikk vel øynene opp når Nesevisa og La Traviata skrev litt om det i Roseduft sin dagbok, at vi mammaer kan ikke gjøre alt, og vi jobber døgnet rundt. Spes når det ammes, da kan jo ikke de mate. Og nå i varmen er mini sulten 5-7 ganger før vi står opp...... Veldig uvant og slitsomt. Men det går seg vel til... :)

Natten har vært så som så. Ammet ferdig halv elleve, neste amming halv to, halv fire, halv fem, halv seks og halv syv, og ammer nå og... Hmmmm :P godt jeg ligger og vi samsover nå hvertfall :P

Blæ. Håper det REGNER snart :P der eeeeer ikke kjekt med baby i denne varmen!!

Beklager en sikkert negativ post i en ellers positiv dagbok :(:fnise:

Skal svare resten når jeg kan multisitere, blir gal av et og et innlegg!

KaDust: skriver fra mobil så får ikke opp signaturer :fnise:

Ha en fin dag dere skjønne :strix:

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da slettes ingen negativ post, kjempebra at du sendte den meldingen og for en fin respons :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Skjønner! Takk :) Litt deilig med ny bok også!

Haha, hadde også problemer med å trene hjemme me hund, seriøst umulig! Akkurat som din! Hoppet på meg og jokket og slikka og alt :P Han er roligere nå da! Og nå er han 3 år. Men jeg synes det er bedre på senter, mest fordi jeg ikke vil trene foran mannen, men kan hende slike videoer og sånn er bra de dagene jeg er alene med mini og må enten ha fri eller trene hjemme! Tips til gode filmer? Helst god trening på kort tid siden hun sjelden sover mer enn 30 min om gangen for tiden :fnise:

Savner skikkelig dem tråden vår, fikk VELDIG motivasjon av den! Og var jo bare den lille gjengen vår der inne :fnise: , merker jeg får motivasjon bare av å prate om trening med deg igjen, det er så kjekt!!

Liker din voff å bade? Det gjør ikke min, kun vasse! :fnise: og er du med i den Eurasier i Norge gruppa på FB? :)

Ja det er veldig greit å "si til meg selv" at der er OK med tre økter i uka så lenge det er tre skikkelige økter. Jeg trente så mye før at tror det er derfor jeg synes det er vanskelig å kun ha tre dager, men vet jo og at setter jeg for høye mål og forventninger blir det bare skuff. Bedre å få tre gode og heller få 4-5 økter om jeg plutselig har tid osv, men at 3 i uka er greien nå når hun er så liten og jeg er "ny" igjen!! Har du før og etterbilde av deg forresten? La vi ut slikt på den tråden vår? :) min mage ser jo herpa ut nå, men betyr ikke at den ikke kan bli stram og fin ;)

Skal ordne oppskrift når jeg er på Mac'en, er litt tungvint fra mobil, så vet ikke helt når det blir, men kanskje i kveld! :)

Er innstilt på å dra på trening i kveld (crosstraining time 18:30), vi har kjøpt en vifte her hjemme og det hjalp MYE!!!! Luften får sirkulert bedre og det er deeeeilig og kjølig inne !! Herlig :P

Gleder meg, er over en uke siden jeg var på senteret siden vi har vært vekkreist.

Ha en strååååålende(bokstavelig talt) dag du også!!! :kose::sol:

Kjempefint at du skrev melding til mannen og fortalte hva du føler. Det er kjempeviktig at dere får fordelt litt, ellers blir det jo alt på deg, "bare" fordi du er mammaen. Det er jo veldig mye han klarer å gjøre også!

Den treningstimen din hørtes forøvrig sjuk ut. Og veldig morsom!! Hadde vært gøy å gjøre noe sånt. Jeg mister all motivasjon og livglede av å gå inn på et treningssenter og se alle apparatene, hehe! Blir skikkelig selvbevisst og klarer ikke konsentrere meg om å trene. Tror det har sammenheng med at jeg forbinder det med sånn jeg var før jeg ble opptatt av trening og kosthold. Var støttemedlem på treningssenter og bare hang der uten noe mål og mening før jeg slutta.

Klart jeg kan tipse deg om noen videoer! Jeg har gjort ganske mye forskjellig, og det meste er 30-min økter. Det siste jeg har gjort nå er Focus T25. Den har jeg likt veldig godt. Det er tre nivåer, Alpha, Beta og Gamma. Man trener man-fre. (Men man MÅ jo ikke trene daglig, man kan legge inn andre ting, men viktig man gjør det i den rekkefølgen det er satt opp). Alpha er grunnlaget, med mye cardio og litt styrke, Beta er fokus på core/mage og legger til vekter, mens Gamma er fokus på styrke og har mest vekter. De to første varer i fem uker hver og gamma varer i fire. Liker veldig godt treneren, Shaun T. Han er flink til å motivere og morsom. Har gjort det i fjorten uker, nå skal jeg begynne på P90X3.

Tidligere har jeg gjort mye med Jillian Michaels, som 30 day shred og Ripped in 30 som er lignende opplegg, bare at hun gjør samme økta hver dag i 1 uke eller 10 dager før det er en ny økt i samme tidslengde. Liker bedre varasjonen i de videoene som er fra BeachBody. Kan bli interessant å trene inne her nå når det er så sjukt varmt!!

Ja, det var en koselig tråd! Nå er alle spredt overalt, er sjelden jeg ser folk fra gruppa rundt om kring på forumet. Vi får bruke dagbøkene istedet! :)

Ja, er med i eurasiergruppa på fb. Både Eurasier Norge og Eurasier Norway, selv om det er mye de samme folka som er med i begge. Vofse er helt utslitt etter å ha kjørt hjem fra ferie i går, så han har fortsatt ikke spurt om å få komme ut, selv om vi var ute rundt midnatt på kveldsturen. Også MÅ han få vaksine i dag pga en utstilling om to uker, så håper det går bra når han er så sliten. I går var det noen som lurte på om han var husky. Eurasier er det sjelden noen har hørt om, altså. Tror han syns det var godt å komme hjem, var så mange som ville ta bilde av han og klappe ham hele tiden. Da vi kom inn i leiligheten var det første han gjorde etter å ha tatt en liten runde å klyve opp i sofaen og sovne! :rodmer:

Oppskrifter eller linker er kult! :hoppe: Men ikke stress med det, altså, bare om motivasjonen kommer over deg en dag!

Klart magen din kan bli stram og fin! :) Jeg har ingen før-bilder med hud, for før jeg begynte å trene i det hele tatt ville jeg ikke ta sånne bilder. Men jeg har med klær, da. Jeg la inn et i treningsdagboka mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du fikk sagt fra til mannen og at han ble glad for det! Veldig viktig med litt avlastning og egentid, spesielt når man ammer mye. Dere er jo et 'team' sammen nå, Team Baby - haha. Håper det blir en god dag med ikke fullt så varmt vær!

Stoooor klem! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid kjekt å høre andres erfaringer selv om de små kan være veldig forskjellige ;)

Mini bæsjer som normalt i varmen men mme ga han treg mage så brukte termometeret noen ganger, men det sluttet å fungere for å få ut bæsjen rundt 2 mnd gammel. Når han var nyfødt målte de tempen hans en gang per vakt til vi dro fordi jeg hadde vannavgang før fødselen, og han bæsja hver eneste gang :P En lang periode hvor han fikk kunn mme så om han hadde bæsjet så bæsjet han på nytt masse mens vi vasket han, litt plagsomt om vi hadde tatt bort bleia. Ble mye dritprat nå :)

Ja har alltif blanda saften i mugga, kanskje prøve på nytt ;) Jeg har en slags slushkopp, vet ikke hva de kalles. Den har væske i veggen så man må fyse den (har min i fryseren hele tiden så den alltid er klar) også kan man ha hva som helst i bare det er kaldt, saft, brus, juice, smoothie og til og med sjokolademelk :slurp: Og når jeg klemmer på den så blir innholdet til slush, samboer har en annen type hvor man skraper på sidene. Finnes flere forskjellige. Jeg kjøpte min på coop ops hypermarked og samboers husker jeg ikke.

Og forresten gratulerer med 4 mnd! :hjertesmil:

Dritprat liker vi, type babybæsj :fnise: ja jeg vet ikke helt hva det kan være, men hun har ikke bæsja selv på noen dager nå... men er nok ikke noe gale!

Åååå, fikk så lyst på slush nåååå! Noms! Kanskje jeg må på Coop på mandag ;) Har og en sånn ismaskin hvor man lager is av frukt, og bruker man frossen banan blir det softiskonsistens seriøst! Kan ha masse smaker i og bær, mango osv :) !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, den er linket til i signaturen min. :ler:

Hvordan går det? Har fulgt deg tidligere i andre dagbøker. :ninja:

Var på mobil så fikk ikke sett link! Men skal sjekke :nigo:

Det går veldig fint! Har jo fått en datter som du sikkert har fått med deg :fnise: , og ja, det går veldig fint! Ang trening så føler jeg at jeg må starte litt på start igjen pga svangerskap. Er mye svakere nå i musklene enn før. Men det fikser vi ;) Så ja, men blir deilig å komme helt inn i det igjen :nigo:

Trener du ved senter eller selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er vel fort at systemet går litt treigere i varmen, drikker hun vann om hun får eller?

Veldig deilig med vifte på rommet, jeg har savnet det i mange, mange år. Måtte bare få en baby før innkjøpet ble gjort!

Tjæ, jeg tenker igrunn litt lite på det med krybbedød. Det eneste jeg gjør er å sørge for at det er minst mulig i senga slik at hvis han snur seg, så er det ikke noe han kan vikle ansiktet fast i. Har kun babynest og teppet hans der, kosekluten tar jeg vekk når han er sovnet. Bamser er strengt forbudt. Nå ligger han fortsatt i babynest på natta da, men de gangene jeg har tatt det bort har han holdt seg på ryggen hele natta. Snur og vrir seg før han sovner, men når han har sovnet ligger han stille, så enn så lenge er det ikke noe jeg tenker på.

Har ikke prøvd så mye med vann, skal definifitivt gjøre det. Mamma har og mast om det, hihi. Koke først og kjøle ned i kjøleskap?? :)

Goooood ide å bare ha babynest i senga!!! Takk for tips! Skal ha den der om vi prøver en natt der :nigo:

Det er da slettes ingen negativ post, kjempebra at du sendte den meldingen og for en fin respons :jepp:

Ja jeg er veldig glad jeg gjorde det :) Føler at jeg ble noen kg lettere av å bare få det ut liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du fikk sagt fra til mannen og at han ble glad for det! Veldig viktig med litt avlastning og egentid, spesielt når man ammer mye. Dere er jo et 'team' sammen nå, Team Baby - haha. Håper det blir en god dag med ikke fullt så varmt vær!

Stoooor klem! :klem:

Du er så skjønn og god :hjerte: Var takket være deg at jeg tok den praten med han, så takk for det :hjerte:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjempefint at du skrev melding til mannen og fortalte hva du føler. Det er kjempeviktig at dere får fordelt litt, ellers blir det jo alt på deg, "bare" fordi du er mammaen. Det er jo veldig mye han klarer å gjøre også!

Den treningstimen din hørtes forøvrig sjuk ut. Og veldig morsom!! Hadde vært gøy å gjøre noe sånt. Jeg mister all motivasjon og livglede av å gå inn på et treningssenter og se alle apparatene, hehe! Blir skikkelig selvbevisst og klarer ikke konsentrere meg om å trene. Tror det har sammenheng med at jeg forbinder det med sånn jeg var før jeg ble opptatt av trening og kosthold. Var støttemedlem på treningssenter og bare hang der uten noe mål og mening før jeg slutta.

Klart jeg kan tipse deg om noen videoer! Jeg har gjort ganske mye forskjellig, og det meste er 30-min økter. Det siste jeg har gjort nå er Focus T25. Den har jeg likt veldig godt. Det er tre nivåer, Alpha, Beta og Gamma. Man trener man-fre. (Men man MÅ jo ikke trene daglig, man kan legge inn andre ting, men viktig man gjør det i den rekkefølgen det er satt opp). Alpha er grunnlaget, med mye cardio og litt styrke, Beta er fokus på core/mage og legger til vekter, mens Gamma er fokus på styrke og har mest vekter. De to første varer i fem uker hver og gamma varer i fire. Liker veldig godt treneren, Shaun T. Han er flink til å motivere og morsom. Har gjort det i fjorten uker, nå skal jeg begynne på P90X3.

Tidligere har jeg gjort mye med Jillian Michaels, som 30 day shred og Ripped in 30 som er lignende opplegg, bare at hun gjør samme økta hver dag i 1 uke eller 10 dager før det er en ny økt i samme tidslengde. Liker bedre varasjonen i de videoene som er fra BeachBody. Kan bli interessant å trene inne her nå når det er så sjukt varmt!!

Ja, det var en koselig tråd! Nå er alle spredt overalt, er sjelden jeg ser folk fra gruppa rundt om kring på forumet. Vi får bruke dagbøkene istedet! :)

Ja, er med i eurasiergruppa på fb. Både Eurasier Norge og Eurasier Norway, selv om det er mye de samme folka som er med i begge. Vofse er helt utslitt etter å ha kjørt hjem fra ferie i går, så han har fortsatt ikke spurt om å få komme ut, selv om vi var ute rundt midnatt på kveldsturen. Også MÅ han få vaksine i dag pga en utstilling om to uker, så håper det går bra når han er så sliten. I går var det noen som lurte på om han var husky. Eurasier er det sjelden noen har hørt om, altså. Tror han syns det var godt å komme hjem, var så mange som ville ta bilde av han og klappe ham hele tiden. Da vi kom inn i leiligheten var det første han gjorde etter å ha tatt en liten runde å klyve opp i sofaen og sovne! :rodmer:

Oppskrifter eller linker er kult! :hoppe: Men ikke stress med det, altså, bare om motivasjonen kommer over deg en dag!

Klart magen din kan bli stram og fin! :) Jeg har ingen før-bilder med hud, for før jeg begynte å trene i det hele tatt ville jeg ikke ta sånne bilder. Men jeg har med klær, da. Jeg la inn et i treningsdagboka mi.

Ja, det er helt sant, de kan jo gjøre alt utenom amming, egentlig! :) Var godt å få "sagt det"..!

Hmmm... men vist du er med på timene ved senteret da? Kanskje det kan endre synet på det? Trenger jo ikke være ved styrkemaskinene o.l. Timer er jo veldig kjekt, og er utrolig mange tunge timer ved mitt senter, type timer med frivekter, crosstraining osv :) Men skjønner deg da - og det er jo veldig mye trening man kan gjøre uten et senter!!

Høres veldig spennende ut med de videoene! Men som sagt så trener jeg jo ved senter og betaler for det som bør jo dra der, og trives med det, men er veldig ok med video til de dagene jeg er alene hjemme med snuppa. ( skrev forøvrig alt dette til deg i svar i dagboka di og, haha). Og tusen takk for så mange tips ang video! Synes det er veldig spennende!! :nigo: Husker du var skikkelig racer på 30 days shred videoene når vi hadde den tråden! Jammen er du flink til å trene og å holde de målene du har satt deg, du er flink!!! :danse:

Ja veldig få som vet hvilke rase det er... :fnise: ... Men åh, jeg eeeer så glad for at jeg valgte denne rasen, nå i en alder av tre, så er han SÅ rolig og snill, virkelig drømmehund, også deeet utseendet da ... :rodmer:

Ha en fiiin kveld kjære snille Rainbow :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritprat liker vi, type babybæsj :fnise: ja jeg vet ikke helt hva det kan være, men hun har ikke bæsja selv på noen dager nå... men er nok ikke noe gale!

Åååå, fikk så lyst på slush nåååå! Noms! Kanskje jeg må på Coop på mandag ;) Har og en sånn ismaskin hvor man lager is av frukt, og bruker man frossen banan blir det softiskonsistens seriøst! Kan ha masse smaker i og bær, mango osv :) !!

Du fullammer ennå? Da går det bra med noen dager mellom bæsjen, noe annet når man gir mme eller fast føde :)

Åååå hørtes veldig godt ut det den maskinen din lager og ;) Hva slags maskin er det? :)

Har du prøvd å gi jenta di vann på natta? Eller virker det som at hun er sulten? Altså ikke vann hele natta men en gang i blant, for kan hende at hun er bare tørst pga varmen. Du trenger ikke koke vannet lenger, man kan slutte ved 3 mnd fordi da er tarmene modne nok til vann fra springen, men kun kaldt vann fra springen. Varmt/ og lunka vann har mer bakterier og det skal jo ikke vi voksne heller få i oss. Husker ikke nøyaktig når vi sluttet å koke (altså koker selvfølgelig ennå det varme) fordi vi viste ikke det med 3 mnd når han var det men det var ikke lenge etter 3 mnd, og det har gått helt fint. Og det skal være bra at de får noe bakterier i seg, styrker immunforsvaret :) Og å kjøle det ned i kjøleskapet er lurt, mini elsker kaldt vann, men på natta gir vi romtemperert vann så han ikke skal våkne mer av det kalde. Har kaldt vann i en flaske og lar den stå på soverommet hans.

Veldig bra at du snakket med din kjære ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det gått mye bedre! Mannen var så lei av varmen nå at han kjørte ut å kjøpte aircondition :hoho: :hoho: ... Han var ute å leitet i 3 timer før han fant noe, og vi bor i storby... var utsolgt over alt og den han til slutt fant var en utslillingsmodell, og en jævla svær greie, men en giga slange på som skulle ut vinduet, og kostet 3000,- .. Men fy faen så deilig... heeeelt sinnsyk forskjell, var faktis litt kaldt her inne til slutt, men kan jo regulere, veeeeeldig veldig ok, og mini er HELT annerledes nå - går mye bedre med en gang vi fikk aircondition! Og den kan vi bare lagre hos moren hans når vi ikke brukes den, og når vi får oss hus har vi plutselig mer plass, nå syns jeg den var litt svær, men driter i det nå i varmen, var sååå godt å få den i hus. Kan vist lage varmluft og :) ...

Mini var jo myyye oppe i natt, men mannen tok mini på morgenen og jeg sov da 2,5 timer mer, til halv elleve, deilig! De hadde hatt den kosestunden og hun hadde til og med sovet en time, så kom de inn dit smilende og glad og med trond viggo sangen " god morgen, god morgen, nå må du snart stå opp..." på mobilen... det var så koselig :fnise:

Var også en times tid ute av huset i dag, og slappet mye mer av nå og hadde litt bedre samvittghet når han var med hun enn før. Men merker jo at jeg synes det er litt vanskelig, klarer ikke helt å la han stå alene med henne inne på rommet å få hun til å sove vist hun griner og sånn, må liksom være der inne med han, får så dårlig samvittighet.. :sjenert:

Mini ble ammet og lagt(sovner ved pupp) i åtte tiden, og har våknet to ganger etter den, men ikke for mat tror jeg, tror hun har hatt luft i magen o.l. Første gangen bysset papsen hun til hun sovnet og la hun ned(jeg og var der inne) og andre gangen gikk vi og begge inn og da ga vi hun smokken og sang til hun og da sovnet hun videre :) Føler vi gjør skikkelig teamwork nå, koselig :) Men vi har jo gjort det ellers og, men føler alt er så mye lettere nå.

Når jeg var ute en times tid(kunne vært lenger men butikkene stengte jo 18), så fikk jeg kjøpt meg en stur rustikk flettet kurv til å ha i stua - som vi kan ha lekene hennes oppi. Kjøpte den på Living og synes det var kjempefin!!! Veldig greit å få lekene vekk når de ikke er i bruk, man får besøk osv. Og der er det lett for hun å hente dem og når hun blir såpass stor. Fikk og kjøpt plantejord, har så lyst å så noen frø med cherrytomater. Har noen kjøpte cherrytomater her så tenkte å ta frøene derfra, har et minidrivhus her hjemme, men man trenger jo strengt tatt ikke det :)

Vet dere ... mannen var bare så søt :sjenert: ... Vi hadde ei liten ramme på stuen som det ikke var noe bildet i for øyeblikket, og når jeg kom inn her i dag tidlig så hadde han satt den på stuebordet og inni der hadde han skrevet på en hvit lapp:

***** og ***** for alltid :hjerte:

Om du føler deg trist og lei,
kan du alltid snakke med meg.
L*** er vår lille tulle,
klart jeg vil "henge" med gullet!
Mor må få fri, så ka far gå i hi
og tulle med fineste gullet!
Pappa elsker dere over alt på jord! :hjerte:


:rodmer::rodmer::rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk forresten kjempefint på 4 måneders kontrollen i går! :danse:

Hun veide 7095 gram, og ved 3 mnd var hun 6550, så legger godt på seg! Hun går gjennomsnittlig opp 160 gram i uka, og gjennomsnitt er vel ca 136, men det er helt på normalen og alt er bare fint! :nigo: Var 64,1 cm lang :nigo:

Veldig glad hun får i seg nok mat!!! :)

Ellers var hun smilende og blid, fikk masse skryt over hvor våken hun var, hvor flink hun var til å holde opp brystet og hodet/nakke i mageleie osv osv. Gikk veldig fint mao! :lillesky:
Neste kontoll er jo 5 mnd og da er det vaksine igjen...... uffaaa, gruer meg! :sur:

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...