Gå til innhold

Hvorfor er aldri gutter "billig"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest avocadoen

Fordi det er grunnløst og gjentatt så mange ganger at det burde vært åpenbart at det er tull for de som har noe mer erfaring med emnet annet enn hva som står i ordboken under begrepet. Jeg ga deg derimot et mer utdypende svar som tydeligvis er for vanskelig å kommentere.

Kanskje fordi at det ikke er noe å kommentere siden meningene dine bare er helt idiotiske? Det er nok ikke så vanskelig å kommentere at innlegget ditt er bullshit, men de fleste gidder ikke bruke energien sin på det. :)

Det er helt greit at du har en forvridd syn på verden, men ikke kom her med noe personhets fordi man ikke gidder å kommentere synet du har på verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest avocadoen

ok da har jeg ikke noe mer å tilføye utenom at teedens definisjon på feminisme er det beste innlegget i tråden til nå.

Kanskje du bør vurdere å komme deg ut i verden litt og se hvordan ting fungerer. Ting er nok ikke alltid som man leser på kvinneguiden :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du bør vurdere å komme deg ut i verden litt og se hvordan ting fungerer. Ting er nok ikke alltid som man leser på kvinneguiden :)

du er inne på noe der. menn har også en organisasjon for uavhengigheten til den moderne mannen. denne organisasjonen er i sterk vekst mye pga utviklingen i samfunnet:

-http://www.mgtow.com/about/

-https://www.youtube.com/watch?v=mZIGZhcPfZY

Endret av pinkytalks
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden ryddet for persondebatt, personhets, avsporinger, bruk av bilder med kopirett og andre regelbrudd.

Bond, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

du er inne på noe der. menn har også en organisasjon for våre rettigheter for den moderne mannen. denne organisasjonen er i sterk vekst mye pga utviklingen i samfunnet:

-http://www.mgtow.com/about/

-https://www.youtube.com/watch?v=mZIGZhcPfZY

Det som er så synd med slike organisasjoner er at de ikke ønsker likestilling. Ottar f.eks som er på andre siden ønsker heller ikke likestilling fordi de er ekstreme. Det betyr altså at de ikke er feministiske selv om de kaller seg det.

Det beste hadde vært om alle hadde vært feministiske (altså for likestilling mellom begge kjønn), men noen mennesker har en lei tendens til å sette seg selv først og ikke tenke på hva som er best for alle.

Men dette er ikke hva diskusjonen handler om

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du bør vurdere å komme deg ut i verden litt og se hvordan ting fungerer. Ting er nok ikke alltid som man leser på kvinneguiden :)

Jeg tror faktisk du skal følge ditt eget råd å slutte å snu ryggen til argumenter du ikke vil høre.

Jeg vitnet selv dine uttalelser om at det "finnes viktigere ting her i verden enn data", så det er åpenbart for meg hvor opplyst du egentlig er. Hvis meningene mine er så idiotiske at de ikke trenger å kommenteres, syns jeg det er merkelig at du føler behov for å kommentere hvorfor de ikke kan kommenteres? Det virker jo bare for meg som om det er mye lettere å ta mannen enn meningene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når hun tjener mest blir det utroskap og skilsmisse I parforhold der kvinner tjener mest utfordres kjærligheten.

utdrag: Flere amerikanske kvinner enn noen gang er i dag hovedforsørger i sin husholdning.

Gifte kvinner tjener mer enn menn i 24 prosent av alle ekteskap i USA. I 1960 lå tallet på rundt 6 prosent.Forhold der kvinnen tjener mest har hele 50 prosent større sjanse for å ende i skilsmisse. Allerede innen fem år fra kvinnen begynner å tjene mer, går sannsynligheten for skilsmisse fra 12 prosent til 18 prosent.

Raten for utroskap går også rett i været, viser en forskningsrapport fra Cornell University.

Å tjene mindre penger enn den kvinnelige partneren kan true menns kjønnsidentitet fordi det utfordrer den tradisjonelle oppfatningen av at menn er forsørgere, mener forskerne. Men også kvinner er oftere utro når de er den forsørgende parten i et forhold.

-noe å tenke på for de ''gold digger'' mennene som gifter seg med kvinner som tjener mer enn dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miss_sara

Jeg tror faktisk du skal følge ditt eget råd å slutte å snu ryggen til argumenter du ikke vil høre.

Jeg vitnet selv dine uttalelser om at det "finnes viktigere ting her i verden enn data", så det er åpenbart for meg hvor opplyst du egentlig er. Hvis meningene mine er så idiotiske at de ikke trenger å kommenteres, syns jeg det er merkelig at du føler behov for å kommentere hvorfor de ikke kan kommenteres? Det virker jo bare for meg som om det er mye lettere å ta mannen enn meningene.

Jeg har sett så mange innlegg av deg og makan til kverulant skal du lete lenge etter. Du tar bare aldri feil du? Må være deilig å alltid ha rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så synd med slike organisasjoner er at de ikke ønsker likestilling. Ottar f.eks som er på andre siden ønsker heller ikke likestilling fordi de er ekstreme. Det betyr altså at de ikke er feministiske selv om de kaller seg det.

Det beste hadde vært om alle hadde vært feministiske (altså for likestilling mellom begge kjønn), men noen mennesker har en lei tendens til å sette seg selv først og ikke tenke på hva som er best for alle.

Men dette er ikke hva diskusjonen handler om

da har du ikke forstått det han sier i videoen. det handler ikke om bitre menn eller likestilling. han har vært sammen med samme kvinnen i 11 år, men at unge menn skal tenke seg godt om videre planer i livet. da menn ofte kommer tapende ut i endel situasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har du ikke forstått det han sier i videoen. det handler ikke om bitre menn eller likestilling. han har vært sammen med samme kvinnen i 11 år, men at unge menn skal tenke seg godt om videre planer i livet. da menn ofte kommer tapende ut i endel situasjoner.

På hvilke måte kommer de tapende ut i endel situasjoner? Ved at kvinnen tjener bedre enn mannen?

Anonymous poster hash: 4a749...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg tror faktisk du skal følge ditt eget råd å slutte å snu ryggen til argumenter du ikke vil høre.

Jeg vitnet selv dine uttalelser om at det "finnes viktigere ting her i verden enn data", så det er åpenbart for meg hvor opplyst du egentlig er. Hvis meningene mine er så idiotiske at de ikke trenger å kommenteres, syns jeg det er merkelig at du føler behov for å kommentere hvorfor de ikke kan kommenteres? Det virker jo bare for meg som om det er mye lettere å ta mannen enn meningene.

Jeg kommenterte det fordi du kommer med personhets når du ikke får oppmerksomhet.

Det er jo ganske åpenbart i grunn.

Jeg snur ikke ryggen til argumentene dine :) Jeg leste faktisk innlegget ditt, men det gjør det ikke mindre tull. Innleggene dine viser jo veldig godt at du ikke har opplevd så veldig mye her i livet. Eventuelt har det lille du har opplevd vært veldig negativt og det er derfor du har hat rettet mot kvinner.

Det negative og forvridde synet du har på kvinner kommer ikke av ingenting, og det tror jeg du vet veldig godt selv at det ikke gjør. Det du må lære deg er at alle har dårlige erfaringer med alle kjønn. Jeg kan komme med et eksempel: Jeg har blitt utsatt for seksuelt overgrep av en mann. Gjør det alle menn til voldtektsmenn? Du vet nok svaret på det selv. Til tross for at jeg ikke har hatt så bra erfaringer med menn tidligere, så gjør ikke det at jeg sitter her på Kvinneguiden og sier at alle menn er ditt og datt.

Og her sitter jeg nå med en kjæreste/samboer som er utrolig fin og flott på absolutt alle måter. Og jeg håper du også finner deg en jente en gang som er fin og flott på alle måter sånn at du kan lære deg å se individer og ikke kjønn.

Og derfor siterer jeg ikke dine innlegg lengre. Fordi du har en forvridd oppfatning på hvordan verden fungerer, og jeg håper og tror for din del at du en dag vil se det selv :)

Så var det grunn nok for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk du skal følge ditt eget råd å slutte å snu ryggen til argumenter du ikke vil høre.

Det virker jo bare for meg som om det er mye lettere å ta mannen enn meningene.

http://www.mgtow.com/about/

det du nevner her er litt hva organisasjon ''Men Going Their Own Way '' handler om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så synd med slike organisasjoner er at de ikke ønsker likestilling. Ottar f.eks som er på andre siden ønsker heller ikke likestilling fordi de er ekstreme. Det betyr altså at de ikke er feministiske selv om de kaller seg det.

Det beste hadde vært om alle hadde vært feministiske (altså for likestilling mellom begge kjønn), men noen mennesker har en lei tendens til å sette seg selv først og ikke tenke på hva som er best for alle.

Men dette er ikke hva diskusjonen handler om

Ja, du sitter selvsagt med definisjonsretten. Ottar er ikke feministiske, det er det DU som er. Mannsgrupperinger er ikke for likestilling, det er det du som er bla bla. MGTOW er populært nettopp fordi man er så sabla lei av at sånne uttalelser som dine står så utrolig sterkt i den vanlige kjønns og likestillingsdebatten. De er helt uten nyanser, de trenger ikek forsvares med argumenter fordi det finnes nok interessegrupperinger som støtter opp om den vanlige feministiske retorikken selv om dere ikke er for likestilling. Kvinner har sine selvinteresser, men har sin frykt for sosialt isolasjon ved å gå mot feminismen. Det er inget diskriminerende med mgtow. Det er en gruppering menn som ikke tillater kvinner å diktere deres holdninger og liv gjennom et kvinnelig offerperspektiv på verden. MRA er jo rett og slett en feministgruppering som ikke forstår at de er feminister. De har latt kvinner ta over bevegelsen totalt og stoler på at kvinner skal kunne snakke for menn, men ved å gjøre det så har de jo alt gjort seg avhengig av at kvinner snakker for dem og er like langt. Og det er hele poenget mot feminsime. Dere overser den sosiale makten kvinner kollektivt har over samfunnet. Det er dere som er født med gullskje i munnen, ikke menn. Det er dere som er født med alle muligheter, ikke menn. Og nettopp fordi kårene er så mye bedre for dere, der dere ikke trenger å oppnå noe for å ha sosial verdi, så gjør dere heller ikke noe ut av dere. Og dette er dere mektige nok til å slippe unna med å hevde at er en form for systematisk diskriminering mot dere.

SPAR MEG. Kvinner er ikke diskriminerte, de er diskriminerende. De kan tillate seg å ta luksusjobbene å samtidig få problemene med dette til å fremstå som diskriminering mot seg og straffe menn for det, ved å skaffe dere selv kvoter i utdanning og yrkesliv. Dere driver en klassekamp for kvinner under agendaen "likestilling".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest avocadoen

da har du ikke forstått det han sier i videoen. det handler ikke om bitre menn eller likestilling. han har vært sammen med samme kvinnen i 11 år, men at unge menn skal tenke seg godt om videre planer i livet. da menn ofte kommer tapende ut i endel situasjoner.

Jeg har ikke forstått det, fordi jeg har ikke sett videoen. Du ser bare at menn taper i endel situasjoner, men du ser ikke situasjonene der kvinner taper i. Og derfor skal ikke jeg se noen video heller. Forstår du? Fordi du er vel tydeligvis en av de som ikke klarer å se mennesker som en helhet i stedet for kjønn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Ja, du sitter selvsagt med definisjonsretten. Ottar er ikke feministiske, det er det DU som er. Mannsgrupperinger er ikke for likestilling, det er det du som er bla bla. MGTOW er populært nettopp fordi man er så sabla lei av at sånne uttalelser som dine står så utrolig sterkt i den vanlige kjønns og likestillingsdebatten. De er helt uten nyanser, de trenger ikek forsvares med argumenter fordi det finnes nok interessegrupperinger som støtter opp om den vanlige feministiske retorikken selv om dere ikke er for likestilling. Kvinner har sine selvinteresser, men har sin frykt for sosialt isolasjon ved å gå mot feminismen. Det er inget diskriminerende med mgtow. Det er en gruppering menn som ikke tillater kvinner å diktere deres holdninger og liv gjennom et kvinnelig offerperspektiv på verden. MRA er jo rett og slett en feministgruppering som ikke forstår at de er feminister. De har latt kvinner ta over bevegelsen totalt og stoler på at kvinner skal kunne snakke for menn, men ved å gjøre det så har de jo alt gjort seg avhengig av at kvinner snakker for dem og er like langt. Og det er hele poenget mot feminsime. Dere overser den sosiale makten kvinner kollektivt har over samfunnet. Det er dere som er født med gullskje i munnen, ikke menn. Det er dere som er født med alle muligheter, ikke menn. Og nettopp fordi kårene er så mye bedre for dere, der dere ikke trenger å oppnå noe for å ha sosial verdi, så gjør dere heller ikke noe ut av dere. Og dette er dere mektige nok til å slippe unna med å hevde at er en form for systematisk diskriminering mot dere.

SPAR MEG. Kvinner er ikke diskriminerte, de er diskriminerende. De kan tillate seg å ta luksusjobbene å samtidig få problemene med dette til å fremstå som diskriminering mot seg og straffe menn for det, ved å skaffe dere selv kvoter i utdanning og yrkesliv. Dere driver en klassekamp for kvinner under agendaen "likestilling".

Definisjonsretten sitter ikke hos meg. Det var ikke jeg som laget definisjonen på feminisme :)

Jeg viser til innlegget over der jeg snakket om erfaringer osv. Ønsker deg det beste videre i livet :klem: Håper du ser ting slik som de er etterhvert :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett så mange innlegg av deg og makan til kverulant skal du lete lenge etter. Du tar bare aldri feil du? Må være deilig å alltid ha rett?

Ja, og noen kverulanter er utrolig produktive. Bare ett eksempel.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=849748&page=1

Anonymous poster hash: 5c274...aa6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Definisjonsretten sitter ikke hos meg. Det var ikke jeg som laget definisjonen på feminisme :)

Jeg viser til innlegget over der jeg snakket om erfaringer osv. Ønsker deg det beste videre i livet :klem: Håper du ser ting slik som de er etterhvert :)

Du vet at på et eller annet tidspunkt så må du hevet nivået på argumentene dine før du også blir tatt useriøst, tross for at du er kvinne. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at på et eller annet tidspunkt så må du hevet nivået på argumentene dine før du også blir tatt useriøst, tross for at du er kvinne. ;)

Ser du ned på alle kvinner?

Anonymous poster hash: 4a749...907

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke forstått det, fordi jeg har ikke sett videoen. Du ser bare at menn taper i endel situasjoner, men du ser ikke situasjonene der kvinner taper i. Og derfor skal ikke jeg se noen video heller. Forstår du? Fordi du er vel tydeligvis en av de som ikke klarer å se mennesker som en helhet i stedet for kjønn.

akkurat du bare melder deg ut av diskusjonen så trekker en sammenligning men going there own way og ottar. det er ikke sammenlignbart. denne organisasjonen er ikke ut etter å heve menn over kvinner, men at man er lei av definisjonen ''mannen'' og ikke det han sier.

Endret av pinkytalks
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Du vet at på et eller annet tidspunkt så må du hevet nivået på argumentene dine før du også blir tatt useriøst, tross for at du er kvinne. ;)

Jeg mente det helt oppriktig, men du siterer vel bare det du vil sitere ser jeg. Jeg traff vel et ømt punkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...