AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #1 Del Skrevet 2. juli 2014 Stasjonsvogn. Vi er en familie på tre, samt en hund. Hvilken er best for oss? Lønner det seg å ta skoda? Audi a4 er klart finest men det er kanskje billigere å reparere en skoda dersom det skulle være noe? Anonymous poster hash: ef677...bac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 2. juli 2014 #2 Del Skrevet 2. juli 2014 Dette er bare min erfaring; Vi hadde en skoda octavia for en del år siden, gikk helt fint. Så begynte however problemene å balle på seg: Girkassen, motor, vanntank etc. Det endte med at vi fikk fikset motoren og det som måtte fikses, solgte den til bruktbilselskap for 100k mindre enn det vi kunne ha fått for den. Jeg ville heller gått for audi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarzani Skrevet 2. juli 2014 #3 Del Skrevet 2. juli 2014 Har A4 stv 2009 mod privat, og kjører Octavia stv 2013 mod på jobb. Ville helt klart IKKE byttet om jeg kunne. Octaviaen virker mye mer simpel synes jeg, pluss at A4 er en mye penere bil. Liker ikke "plast-looken" til octavia, og føler den er litt billig på en måte. Kjempebiler begge to, men kjørekomfort og utseendet er klart veldig mye bedre på A4. Vi er familie på 4, pluss mellomstor hund. Min mening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #4 Del Skrevet 2. juli 2014 Ja octavia ser litt billigere ut, men så er den jo det også har du hatt noen problemer med audien tarzani? Noen venner av oss har hatt sånn problemer med sin at jeg er litt skeptisk. Dette var en 2001 modell da så bilen kan jo ha forandret seg mye på den tid takk for svar Anonymous poster hash: ef677...bac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarzani Skrevet 2. juli 2014 #5 Del Skrevet 2. juli 2014 A4 frem til ca 2003(tror det var da) hadde veldig mye problemer vet jeg. Vi har en A4 2003 mod i tillegg til den fra 2009. Vi har omtrent ikke hatt problemer med noen av de. Måtte bytte låsekasse (kunne ikke åpne den ene passasjerdøra fra utsiden) på den nyeste bilen her for noen mnd siden, men det er det eneste vi har fikset på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 2. juli 2014 #6 Del Skrevet 2. juli 2014 Dette er bare min erfaring; Vi hadde en skoda octavia for en del år siden, gikk helt fint. Så begynte however problemene å balle på seg: Girkassen, motor, vanntank etc. Det endte med at vi fikk fikset motoren og det som måtte fikses, solgte den til bruktbilselskap for 100k mindre enn det vi kunne ha fått for den. Jeg ville heller gått for audi. Hvilen årsmodell var Octavia'n og hvor mye hadde den gått? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 2. juli 2014 #7 Del Skrevet 2. juli 2014 Hvilen årsmodell var Octavia'n og hvor mye hadde den gått? 2003 (året 2003, så helt ny) hadde den fram til 2005/6? Da hadde den allerede stått stille ganske lenge, med noe kjøring Oslo-Molde-Molde-Oslo. Gikk vel omtrent 40k. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 3. juli 2014 #8 Del Skrevet 3. juli 2014 2003 (året 2003, så helt ny) hadde den fram til 2005/6? Da hadde den allerede stått stille ganske lenge, med noe kjøring Oslo-Molde-Molde-Oslo. Gikk vel omtrent 40k. Octavia hadde modellskifte i 2005. Ganske mye som ble bytta da. Modellen før 2005 ble fortsatt solgt i flere år under betegnelsen Touring. Min Octavia II har nettopp runda 200 000. Har nettopp bytta startmotor, hjullageret og noe lyssensorgreier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #9 Del Skrevet 3. juli 2014 Det er jo mye samme bil, men Škodaen er mer komfortabel og billigere i drift. Vil du ha en pålitelig bil, ikke kjøp VW-konsernets produkter.Anonymous poster hash: 007b5...060 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 3. juli 2014 #10 Del Skrevet 3. juli 2014 Octavia hadde modellskifte i 2005. Ganske mye som ble bytta da. Modellen før 2005 ble fortsatt solgt i flere år under betegnelsen Touring. Min Octavia II har nettopp runda 200 000. Har nettopp bytta startmotor, hjullageret og noe lyssensorgreier. Det er sant. Det jeg glemte å nevne var vel at noen mekanikere før EU hadde skiftet en feil del på motoren og vi brukte vel ca i underkant av 70k for å fikse alle problemene det medførte. Vi har sett på nyere skoda når den tid kom at vi skulle ha ny bil igjen, men endte da med volvo. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #11 Del Skrevet 3. juli 2014 Hadde klart valgt Skoda siden jeg ikke vil blir forbundet med den vanlige Audi-sjåfør. Anonymous poster hash: 5f483...5b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Commander Skrevet 4. juli 2014 #12 Del Skrevet 4. juli 2014 Audi koster ofte mer pr.time på verksted selv om det er i samme lokale. Litt kunstig skille men fabrikken krever det. Tilsvarende lexus / toyota. Skoda har ferdig testet teknologi mens audi (vs premium) får det nyeste stæsjet først. Og barnesykdommene. men det viktigste er at 2010 modellen har fremdeles 1 år igjen av garantien. Naf test før den utløper er lurt. Audi er over 5 år og dermed "ut av porten" garanti. Dvs ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå