Gå til innhold

Blir så stygg på bilder!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes selv at jeg ser bra ut i speilet når jeg har sminket og ordnet meg. Men så når jeg skal ta bilde ser jeg ikke bra ut :sukk: ser både tykk ut i ansiktet og alt blir bare rart.

Er det noen som har ansikter som bare ikke tar seg bra ut på bilder? Er det noe man kan gjøre med det?

I speilet ser jeg jo bra ut fra alle vinkler :klo:

Anonymous poster hash: 61ef9...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet er som regel når må ta bilde selv.

Stort sett blir de fleste bilder mye bedre med en annen som tar bilde.



Anonymous poster hash: d5c83...2d4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes selv at jeg ser bra ut i speilet når jeg har sminket og ordnet meg. Men så når jeg skal ta bilde ser jeg ikke bra ut :sukk: ser både tykk ut i ansiktet og alt blir bare rart.

Er det noen som har ansikter som bare ikke tar seg bra ut på bilder? Er det noe man kan gjøre med det?

I speilet ser jeg jo bra ut fra alle vinkler :klo:

Anonymous poster hash: 61ef9...a0b

Det kan skyldes linsen på kameraet.

Noen kamera lager "forvrengte" fotografier

Anonymous poster hash: 71707...c22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan skyldes linsen på kameraet.

Noen kamera lager "forvrengte" fotografier

Anonymous poster hash: 71707...c22

I tillegg har det mye å si hvilken brennvidde som er brukt under fotograferingen, og hvor nært modellen er kameraet når du tar portrettbilde

Anonymous poster hash: 71707...c22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes selv at jeg ser bra ut i speilet når jeg har sminket og ordnet meg. Men så når jeg skal ta bilde ser jeg ikke bra ut :sukk: ser både tykk ut i ansiktet og alt blir bare rart.

Er det noen som har ansikter som bare ikke tar seg bra ut på bilder? Er det noe man kan gjøre med det?

I speilet ser jeg jo bra ut fra alle vinkler :klo:

Anonymous poster hash: 61ef9...a0b

Hvilket kamera bruker du?

Anonymous poster hash: 71707...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får alltid ett snev av prestasjonsangst jeg, når noen skal ta bilde av meg.. Og så ser jeg rar ut. Jeg ser mye bedre ut på bilder når jeg er litt bedugget så jeg er sikker på at det bare er meg selv som ødelegger når jeg er edru :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes selv at jeg ser bra ut i speilet når jeg har sminket og ordnet meg. Men så når jeg skal ta bilde ser jeg ikke bra ut :sukk: ser både tykk ut i ansiktet og alt blir bare rart.

Er det noen som har ansikter som bare ikke tar seg bra ut på bilder? Er det noe man kan gjøre med det?

I speilet ser jeg jo bra ut fra alle vinkler :klo:

Anonymous poster hash: 61ef9...a0b

"

Fokus på

Kompaktkameraer kan være flotte for nybegynnere. Men etter hvert som ferdighetene dine vokser, trenger du et kamera som kan vokse med deg. Samsung NX-serie gir deg mobiliteten til kompaktkameraer sammen med de funksjonene du forventer å finne i avanserte digitale speilreflekskamera. Det viktigste: Utskiftbar optikk.

Mange små kameraer er begrenset til en enkelt linse, og uansett hvor bra den er, kan den ikke fungere like bra i alle situasjoner. Nærbilder og portrettfotografering krever en makrolinse som kan zoome tett på motivet uten å forvrenge bildet. Landskap og utendørsfotografering krever en vidvinkellinse som kan fange en flott panoramautsikt. NX serien har begge deler og mer til, slik at du kan bruke det objektivet du trenger til det perfekte bildet: Gå bredt for å fange det store spillet, eller bruk en makro-zoom for å fange opp utseendet på spillernes ansikter."

http://www.samsung.com/no/article/capture-more-with-the-nx-series-cameras/

Anonymous poster hash: 71707...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes selv at jeg ser bra ut i speilet når jeg har sminket og ordnet meg. Men så når jeg skal ta bilde ser jeg ikke bra ut :sukk: ser både tykk ut i ansiktet og alt blir bare rart.

Er det noen som har ansikter som bare ikke tar seg bra ut på bilder? Er det noe man kan gjøre med det?

I speilet ser jeg jo bra ut fra alle vinkler :klo:

Anonymous poster hash: 61ef9...a0b

"Canon EF-S 60mm f/2.8 høres ut som et fornuftig valg, som vil fungere utmerket til både portrett, makro og stort sett alt annet som ikke krever kraftig vidvinkel eller tele."

https://foto.no/cgi-bin/diskusjon/soek_step2.cgi

I dette forumet kan man bl.a poste spørsmål, få vurdert sine bilder m.m.

Anonymous poster hash: 71707...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser grusom ut på 95% av alle bilder som tas av meg. Skjønt det er ikke mange som tas, siden jeg unngår det som best jeg kan. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Canon EF-S 60mm f/2.8 høres ut som et fornuftig valg, som vil fungere utmerket til både portrett, makro og stort sett alt annet som ikke krever kraftig vidvinkel eller tele."

https://foto.no/cgi-bin/diskusjon/soek_step2.cgi

I dette forumet kan man bl.a poste spørsmål, få vurdert sine bilder m.m.

Anonymous poster hash: 71707...c22

https://foto.no/cgi-bin/diskusjon/lesTraadHier.cgi?id=700599

Beklager feil med forrige link

Anonymous poster hash: 71707...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg er også en av de som ser ganske normal ut i speilet, men på bilder? Ikke i måneskinn. Her om dagen skulle jeg sjekke om jeg hadde fått et rusk i hodet, dro opp mobilen og stilte på en sjelden selfie/speil-modus. Fikk helt sjokk! Mot meg stirret gustne øyne i en pløsete hud, jeg så 20 år eldre ut. Helt grusomt. Så fant jeg frem et vanlig speil og holdt ved siden av, og forskjellen er virkelig enorm! Hva er det med kamera som forvrenger enkeltes tryner? En ting at man ser annerledes ut speilvendt, men huden skal da ikke bli dårligere? Jeg lurer på om det hadde gått an å dokumentere denne forskjellen med et kamera til, eller ville man da sett like jævlig ut begge steder? :fnise:



Anonymous poster hash: 9aa89...7c1
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man blir fotografert er det best å bruke foundation uten solfaktor. Kanskje det kan gjøre "underverker"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser helt jævlig ut når andre tar bilder av meg, men når jeg tar "selfies" så blir det bra/bedre. Vet hvilken side jeg ser best ut fra, samt vinkler og poseringer. Fy faen, livet som kjerring ekke lett.



Anonymous poster hash: 6de39...e16
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er vel slik at noen bare er mer fotogene? vet om noen som har det andre veien, at de ser veldig bra ut på bilder og ikke så bra i virkeligheten...



Anonymous poster hash: 4dd8b...bca
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

man er faktisk 6 ganger mer uattraktiv enn man tror når man ser seg i speilet, så da er det vel ikke noe rart i at man ser ut som høgg (kan skremme fanden på flatmark) når man tar selfie.

Anonymous poster hash: 926be...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man er faktisk 6 ganger mer uattraktiv enn man tror når man ser seg i speilet, så da er det vel ikke noe rart i at man ser ut som høgg (kan skremme fanden på flatmark) når man tar selfie. Anonymous poster hash: 926be...9a2

Ouch!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

man er faktisk 6 ganger mer uattraktiv enn man tror når man ser seg i speilet, så da er det vel ikke noe rart i at man ser ut som høgg (kan skremme fanden på flatmark) når man tar selfie.

Anonymous poster hash: 926be...9a2

Lol, synes jeg leser over alt at du er x mange hakk både mer eller mindre attraktiv enn man selv tror, kommer frem på bilder eller ser seg i speilet

Det blir så lite troverdig at man kan slenge ut hvilken som helst påstand og ingen av de kan støttes opp av vitenskapen, så jeg tror aldri på slike påstander

Anonymous poster hash: 61d4b...83e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Enhjørning

man er faktisk 6 ganger mer uattraktiv enn man tror når man ser seg i speilet, så da er det vel ikke noe rart i at man ser ut som høgg (kan skremme fanden på flatmark) når man tar selfie.

Anonymous poster hash: 926be...9a2

Er visst ikke håp for meg :fnise:

Men sånn ellers, jeg syns jeg ser mye bedre ut i speilet enn jeg gjør på bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest en plass - husker ikke hvor - at hjernen tolker inntrykkene fra et speilbilde slik at man selv føler man er attraktiv. På et bilde blir det noe helt annet igjen, for da er det ikke øynene, men en kameralinse, som "ser" deg. Må finne den artikkelen og linke til her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...