Gå til innhold

Hvilken veske planlegger du å kjøpe?


Adhara

Anbefalte innlegg

Vet faktisk ikke. Har ikke sett den irl, men søkte på prislister; 

http://www.spottedfashion.com/2014/01/25/lady-dior-bag-and-diorissimo-price-increases-in-2014/

Ifølge PF begynner de på 3100 USD for den minste størrelsen. Ganske dyrt med andre ord. (Men et "røverkjøp" ift. Hermes og Chanel, om det rettferdiggjør kjøpet :sjarmor: )

Tror det blir med drømmen for studentlommeboken min i første omgang iaf. :sukk:

 
 

Pft... Hvem trenger bil? :P 

I-like-my-money-right-where-I-can-see-it

 

 

Bah... alle disse veskene! Jeg har begynt å spare til Birkin og tenkte at det skulle være den "ultimate" og siste vesken min for en stund, men så kommer samboeren og sier det hadde vært kult med mon monogram weekend bags til begge og etter mon monogram kom i damier graphite er jeg solgt på den...også kommer du med denne vesken som er nydelig! Har endelig begynt i min første ordentlige jobb, men hva gjør vi nå? jo overtok leilighet på fredag som skal total oppusses så da går alle pengene dit... :( Er det innenfor med billigere kjøkken for å kjøpe flere vesker?  :fnise:

 

Kan jeg spørre hvor i alle dager dere tar pengene fra? Ønsker virkelig ikke å kritisere altså, er bare nysgjerrig.. For..det kan vel ikke akkurat være en gjennomsnittelig studentlommebok det er snakk om her?

 

Hva koster en Birkin liksom - 70 000 NOK? Skjønner jo at det er snakk om prioriteringer, som later til å være et slags standard svar - men altså..hvordan prioriterer man for å få råd til alle disse veskene? Eksakt hva prioriterer man vekk? Bolig? Strøm? Mat? Det finnes jo en grense for hvor lenge en kan leve på nudler..?

 

Igjen - jeg mener ikke å være kritisk, men er veldig nysgjerrig :)

Anonymous poster hash: a39bc...e20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bah... alle disse veskene! Jeg har begynt å spare til Birkin og tenkte at det skulle være den "ultimate" og siste vesken min for en stund, men så kommer samboeren og sier det hadde vært kult med mon monogram weekend bags til begge og etter mon monogram kom i damier graphite er jeg solgt på den...også kommer du med denne vesken som er nydelig! Har endelig begynt i min første ordentlige jobb, men hva gjør vi nå? jo overtok leilighet på fredag som skal total oppusses så da går alle pengene dit... :( Er det innenfor med billigere kjøkken for å kjøpe flere vesker?  :fnise:

Birkin, ja, da har du litt å spare opp :) Skjønner at det ikke er lett, selv synes jeg det er vanskelig å spare opp til ting over 10 K fordi det alltid er småting jeg finner som jeg liker :fnise:

Wuut?! Har mon monogram kommet i damier graphite? Hvorfor fortalte ingen meg det da vi kjøpte en tidligere i år :( Gratulerer med ny leilighet og jobb! :) Hehe, nei (eller joda, eller neida).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvor i alle dager dere tar pengene fra? Ønsker virkelig ikke å kritisere altså, er bare nysgjerrig.. For..det kan vel ikke akkurat være en gjennomsnittelig studentlommebok det er snakk om her?

Hva koster en Birkin liksom - 70 000 NOK? Skjønner jo at det er snakk om prioriteringer, som later til å være et slags standard svar - men altså..hvordan prioriterer man for å få råd til alle disse veskene? Eksakt hva prioriterer man vekk? Bolig? Strøm? Mat? Det finnes jo en grense for hvor lenge en kan leve på nudler..?

Igjen - jeg mener ikke å være kritisk, men er veldig nysgjerrig :)

Anonymous poster hash: a39bc...e20

Nei, har nok godt over gjennomsnittet god økonomi til å være student. Nå har ikke jeg tenkt til å kjøpe en Birkin, så det kan jeg ikke svare på. Likevel bruker jeg nok en god del mer enn de fleste studenter på shopping.

Svaret er vel at jeg nesten ikke har noen utgifter. Bor svært billig, betaler ikke strøm, mobil, internett etc. I tillegg er jeg svært sjeldent på byen, noe som det lett blir penger av. Føler ikke vi ofrer noe som helst. Spiser godt og spiser ute ca. en gang i uken :)

De andre studentene jeg kjenner som shopper dyrt har forresten fått leilighet av foreldrene sine og har dermed svært få utgifter. Tror som sagt det er fellesnevneren.

Endret av Fashionistaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birkin, ja, da har du litt å spare opp :) Skjønner at det ikke er lett, selv synes jeg det er vanskelig å spare opp til ting over 10 K fordi det alltid er småting jeg finner som jeg liker :fnise:

Wuut?! Har mon monogram kommet i damier graphite? Hvorfor fortalte ingen meg det da vi kjøpte en tidligere i år :( Gratulerer med ny leilighet og jobb! :) Hehe, nei (eller joda, eller neida).

Den kom i år! Jeg er helt forelsket i den :) Eneste som er kjedelig er at endel av fargene blir litt anonyme på sort =/ hvilken fargekombinasjon valge du? sliter så med å bestemme meg for hva som er fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kan jeg spørre hvor i alle dager dere tar pengene fra? Ønsker virkelig ikke å kritisere altså, er bare nysgjerrig.. For..det kan vel ikke akkurat være en gjennomsnittelig studentlommebok det er snakk om her?

 

Hva koster en Birkin liksom - 70 000 NOK? Skjønner jo at det er snakk om prioriteringer, som later til å være et slags standard svar - men altså..hvordan prioriterer man for å få råd til alle disse veskene? Eksakt hva prioriterer man vekk? Bolig? Strøm? Mat? Det finnes jo en grense for hvor lenge en kan leve på nudler..?

 

Igjen - jeg mener ikke å være kritisk, men er veldig nysgjerrig :)

Anonymous poster hash: a39bc...e20

 

Jeg kan kun snakke for min egen del men hos meg er det noen faktorer som spiller inn.

 

* Lave bokostnader, noe som endrer seg nå som vi har kjøpt leilighet

* Slapp å spare til EK, det hadde foreldrene mine tvangsspart for meg.

* Lave kostnader til mat, får råvarer av foreldrene mine som jakter/fisker. Spiser lunch ute 3-5 dager i uken og middag ute 2-4 ganger i måneden.

* Er ikke på byen, har samboer og holder meg hjemme.

* Dusjer på treningsenteret for det passer meg best.

* Bruker lite penger på kjedebutikker, sminke, hudpleie produkter, frisør og slikt.

* Får mobilen min betalt.

* Nedprioritert å kjøpe bil.

* Får ofte penger av foreldre/besfteforeldre for småting jeg gjør for de.

 

Dette utgjør at jeg kan spare endel men det tar tid også. Har spart opp 15 000 til Birkin fra januar men nå får jeg skatte og feriepenger, siden jeg ikke har mulighet til å ta ut ferie så går de pengene også på "shopping" kontoen og jeg har 55 000 å handle for.

 

Så slik er det for meg...men ting endrer seg nå som vi har kjøpt leilighet og vi får flere utgifter. Men nå jobber jeg også fulltid og samboeren min har ok lønn så det blir nok litt shopping. Vi prioriterer heller en langtur på shopping enn 2 uker i syden f.eks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kom i år! Jeg er helt forelsket i den :) Eneste som er kjedelig er at endel av fargene blir litt anonyme på sort =/ hvilken fargekombinasjon valge du? sliter så med å bestemme meg for hva som er fint!

Åja, da kjøpte vi den sikkert for tidlig til at den hadde kommet i butikken uansett :/ Ja, det er sant. Men uansett veldig stilig synes jeg :) Det var samboeren min som kjøpte en til seg selv. Han valgte cobalt i str. 55. Synes den var mye finere enn graphite. De ser ikke så ulike ut på bilder, men irl ser man stor forskjell. Da han kjøpte den, fikk jeg hans gamle og det er en damier ebene i str. 45.

 

Synes vel strengt talt at damier ebene er den fineste, dernest cobalt. Synes faktisk også at monogram er litt kult, spesielt med mon monogram. Liker ikke så godt azur. Kommer keepall i epi-lær? Isåfall ville jeg kanskje valgt det om jeg var det, så mange flotte farger :hjerte: Synes også denne var griselekker, til tross for at den ikke akkurat er så klassisk. Og kunne vel også godt hatt denne (til tross for at prisen er litt stivere enn på damier).

 

(regner med du skal ha Keepall siden du skrev weekendbag, så la ved linker til denne modellen)

Endret av Fashionistaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja, da kjøpte vi den sikkert for tidlig til at den hadde kommet i butikken uansett :/ Ja, det er sant. Men uansett veldig stilig synes jeg :) Det var samboeren min som kjøpte en til seg selv. Han valgte cobalt i str. 55. Synes den var mye finere enn graphite. De ser ikke så ulike ut på bilder, men irl ser man stor forskjell. Da han kjøpte den, fikk jeg hans gamle og det er en damier ebene i str. 45.

 

Synes vel strengt talt at damier ebene er den fineste, dernest cobalt. Synes faktisk også at monogram er litt kult, spesielt med mon monogram. Liker ikke så godt azur. Kommer keepall i epi-lær? Isåfall ville jeg kanskje valgt det om jeg var det, så mange flotte farger :hjerte: Synes også denne var griselekker, til tross for at den ikke akkurat er så klassisk. Og kunne vel også godt hatt denne (til tross for at prisen er litt stivere enn på damier).

 

(regner med du skal ha Keepall siden du skrev weekendbag, så la ved linker til denne modellen)

http://us.louisvuitton.com/eng-us/products/keepall-bandouliere-55-mon-damier-graphite-damier-graphite-008932Det er denne jeg skal ha, med initialene mine på :) Men det er flere keepall som er lekker...liker denne http://us.louisvuitton.com/eng-us/products/keepall-45-bandouliere-cuir-taurillon-006788#M94414 og http://us.louisvuitton.com/eng-us/products/keepall-55-with-shoulder-strap-damier-infini-005272 også men liker tanken på å ha navnet mitt på baggen. Litt mer personlig, men den cobalt er grisefin! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har nok godt over gjennomsnittet god økonomi til å være student. Nå har ikke jeg tenkt til å kjøpe en Birkin, så det kan jeg ikke svare på. Likevel bruker jeg nok en god del mer enn de fleste studenter på shopping.

Svaret er vel at jeg nesten ikke har noen utgifter. Bor svært billig, betaler ikke strøm, mobil, internett etc. I tillegg er jeg svært sjeldent på byen, noe som det lett blir penger av. Føler ikke vi ofrer noe som helst. Spiser godt og spiser ute ca. en gang i uken :)

De andre studentene jeg kjenner som shopper dyrt har forresten fått leilighet av foreldrene sine og har dermed svært få utgifter. Tror som sagt det er fellesnevneren.

 

Skjønner at dette med lave bokostnader er en fellesnevner, ja. Men hvor lave er lave? Gratis? 

 

Jeg kan kun snakke for min egen del men hos meg er det noen faktorer som spiller inn.

 

* Lave bokostnader, noe som endrer seg nå som vi har kjøpt leilighet

* Slapp å spare til EK, det hadde foreldrene mine tvangsspart for meg.

* Lave kostnader til mat, får råvarer av foreldrene mine som jakter/fisker. Spiser lunch ute 3-5 dager i uken og middag ute 2-4 ganger i måneden.

* Er ikke på byen, har samboer og holder meg hjemme.

* Dusjer på treningsenteret for det passer meg best.

* Bruker lite penger på kjedebutikker, sminke, hudpleie produkter, frisør og slikt.

* Får mobilen min betalt.

* Nedprioritert å kjøpe bil.

* Får ofte penger av foreldre/besfteforeldre for småting jeg gjør for de.

 

Dette utgjør at jeg kan spare endel men det tar tid også. Har spart opp 15 000 til Birkin fra januar men nå får jeg skatte og feriepenger, siden jeg ikke har mulighet til å ta ut ferie så går de pengene også på "shopping" kontoen og jeg har 55 000 å handle for.

 

Så slik er det for meg...men ting endrer seg nå som vi har kjøpt leilighet og vi får flere utgifter. Men nå jobber jeg også fulltid og samboeren min har ok lønn så det blir nok litt shopping. Vi prioriterer heller en langtur på shopping enn 2 uker i syden f.eks :)

 

Tvangsspart, hva er det? :)

 

Men man kan vel aldri få for mye EK.. Jeg mener, dersom foreldrene dine har spart opp et visst beløp slik at du/dere kan komme inn på boligmarkedet uten å måtte spare en krone selv er jo du/dere ufattelig heldig. Men egen sparing i tillegg til foreldrenes oppsparte andel vil jo gjøre at man enten kan kjøpe større og flottere bolig, eller klare seg med et mindre lån for å kjøpe bolig (noe som vil resultere i lavere bokostander etter boligkjøp). 

 

 

Hva med reising? Tenker da på destinasjoner utenfor Europa eller "syden"? Er det noe man får plass til i et slikt budsjett?

 

Har full fortsåelse for at spørsmålene kan oppleves ubehagelig, men igjen: dette er ikke ment som kritikk. Er bare genuint nysgjerrig :)

 

Jeg kunne også ha kjøpt en veske til 70 000 NOK, men dette hadde medført betydelig mindre EK når vi skal kjøpe bolig til neste år - med andre ord hadde en 3-roms fort blitt til en 2-roms. 

Synes det er interessant å høre hvordan folk som tar seg råd til slike vesker lever og prioriterer :)

Anonymous poster hash: a39bc...e20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://us.louisvuitton.com/eng-us/products/keepall-bandouliere-55-mon-damier-graphite-damier-graphite-008932Det er denne jeg skal ha, med initialene mine på :) Men det er flere keepall som er lekker...liker denne http://us.louisvuitton.com/eng-us/products/keepall-45-bandouliere-cuir-taurillon-006788#M94414 og http://us.louisvuitton.com/eng-us/products/keepall-55-with-shoulder-strap-damier-infini-005272 også men liker tanken på å ha navnet mitt på baggen. Litt mer personlig, men den cobalt er grisefin! 

Åh, den var nydelig! :D Ble nesten litt misunnelig nå, merker jeg. De som du la med link til var veldig fine! Liker spesielt godt den siste med litt diskret mønster på seg :) Tror jeg hadde valgt den med initialer om jeg var deg! Er enig i at det er litt mer personlig og har alltid syntes at det har vært så fint på bager og ganske praktisk når man er ute og reiser :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Skjønner at dette med lave bokostnader er en fellesnevner, ja. Men hvor lave er lave? Gratis? 

 

 

Hva med reising? Tenker da på destinasjoner utenfor Europa eller "syden"? Er det noe man får plass til i et slikt budsjett?

 

Har full fortsåelse for at spørsmålene kan oppleves ubehagelig, men igjen: dette er ikke ment som kritikk. Er bare genuint nysgjerrig :)

 

Jeg kunne også ha kjøpt en veske til 70 000 NOK, men dette hadde medført betydelig mindre EK når vi skal kjøpe bolig til neste år - med andre ord hadde en 3-roms fort blitt til en 2-roms. 

Synes det er interessant å høre hvordan folk som tar seg råd til slike vesker lever og prioriterer :)

Anonymous poster hash: a39bc...e20

 

Lave. Såpass at husleien til en hybel på BSN for en person er betydelig høyere. 

 

Nå kan jeg bare prate for meg selv; men vi har sjeldent tid til å reise noe utenfor Europa. Når man går på skole og jobber litt ved siden av, er det svært sjeldent man har tid nok til å dra på lengre reiser. Skal snart bestille to uker til Thailand til julen til meg og samboer, men ellers går det stort sett i Europa, siden det er det vi har tid til.

 

Jeg er 19 år og da synes jeg kjøp av bolig ligger litt langt fremme, vil ikke kjøpe noe uten å ha en fast jobb. Ja, man kan aldri få nok EK, men greier å spare til dette også.

 

Hvis du lurer på noe mer, ser jeg helst at du tar det på PM :) 

Endret av Fashionistaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah... alle disse veskene! Jeg har begynt å spare til Birkin og tenkte at det skulle være den "ultimate" og siste vesken min for en stund, men så kommer samboeren og sier det hadde vært kult med mon monogram weekend bags til begge og etter mon monogram kom i damier graphite er jeg solgt på den...også kommer du med denne vesken som er nydelig! Har endelig begynt i min første ordentlige jobb, men hva gjør vi nå? jo overtok leilighet på fredag som skal total oppusses så da går alle pengene dit...:( Er det innenfor med billigere kjøkken for å kjøpe flere vesker? :fnise:

Hahahaha det funket ikke på mannen min da jeg foreslo det :P men jeg har likevel klart å shoppe vesker for 75000kr hittil i år. Det kunne vært en Birkin. Men når det er så lang ventetid så blir man så utålmodig.

Anonymous poster hash: 86727...913

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våres veske og shoppingvaner går heldigvis ikke ut over resten av budsjettet vårt. Vi har høy inntekt og prioriterer ikke bort andre ting til fordel for vesker eller andre unødvendige ting. Hadde vi måttet gjort der hadde nok både jeg og mannen sagt stopp.

Vi reiser også mye og bor bra:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Skjønner at dette med lave bokostnader er en fellesnevner, ja. Men hvor lave er lave? Gratis? 

 

 

Tvangsspart, hva er det? :)

 

Men man kan vel aldri få for mye EK.. Jeg mener, dersom foreldrene dine har spart opp et visst beløp slik at du/dere kan komme inn på boligmarkedet uten å måtte spare en krone selv er jo du/dere ufattelig heldig. Men egen sparing i tillegg til foreldrenes oppsparte andel vil jo gjøre at man enten kan kjøpe større og flottere bolig, eller klare seg med et mindre lån for å kjøpe bolig (noe som vil resultere i lavere bokostander etter boligkjøp). 

 

 

Hva med reising? Tenker da på destinasjoner utenfor Europa eller "syden"? Er det noe man får plass til i et slikt budsjett?

 

Har full fortsåelse for at spørsmålene kan oppleves ubehagelig, men igjen: dette er ikke ment som kritikk. Er bare genuint nysgjerrig :)

 

Jeg kunne også ha kjøpt en veske til 70 000 NOK, men dette hadde medført betydelig mindre EK når vi skal kjøpe bolig til neste år - med andre ord hadde en 3-roms fort blitt til en 2-roms. 

Synes det er interessant å høre hvordan folk som tar seg råd til slike vesker lever og prioriterer :)

Anonymous poster hash: a39bc...e20

 

For meg har det vært gratis i 1,5 år.Samboeren har dekket kostnadene til husleie siden vi har leid av hans foreldre. Før det dekket jeg kostnadene for vi leide av mine. Nå har vi kjøpt leilighet så nå går kostnadene opp siden vi må betale på lånet. Vi valgte å kjøpe en 2 roms istedenfor en 3 roms siden vi ikke har bruk for større plass enn det 2 romsen nå gir oss, og neste gang vi flytter blir det 4 el 5 roms. Jeg ønsker ikke å bruke masse penger på å bo, hva skal man med større bolig? Vi totaloppusser den vi har kjøpt så alt blir fint og nytt :)

 

Av reising har jeg vært både i Maldivene og i Dubai, men vi reiser for det meste til storbyer i europa. Ingen av oss tar ut spesielt mye ferie heller så det er ikke aktuelt for oss å dra så mye lengre enn ut i europa. At ingen tar ut full ferie gjør også at vi har større mulighet til å tjene penger. Familiene våre eier til sammen 3 hytter også, så vi har nok av steder å feriere uten at vi trenger å dra ut av landet og bruke penger på det.

 

Men jeg tenker at det handler om interesse og hva man har lyst til å bruke penger på. Noen vil ha stort hus, venner på middag, kose seg med vin flere kvelder i uken eller reise mye. Jeg bruker penger på vesker og andre ting jeg syns er fint istedenfor :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bah... alle disse veskene! Jeg har begynt å spare til Birkin og tenkte at det skulle være den "ultimate" og siste vesken min for en stund, men så kommer samboeren og sier det hadde vært kult med mon monogram weekend bags til begge og etter mon monogram kom i damier graphite er jeg solgt på den...også kommer du med denne vesken som er nydelig! Har endelig begynt i min første ordentlige jobb, men hva gjør vi nå? jo overtok leilighet på fredag som skal total oppusses så da går alle pengene dit...:( Er det innenfor med billigere kjøkken for å kjøpe flere vesker? :fnise:

Det er helt innenfor med billigere kjøkken hvis man sparer til en birkin ;)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sikler på Mulberry Lily i rose petal for tiden. Den er nydelig og en helt perfekt liten sommerveske. Jeg holdt på å kjøpe den på impuls her om dagen, men eneste butikken som selger de her i området var utsolgt. Så jeg vurderer å ta turen innom Mulberry i Oslo i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Pft... Hvem trenger bil? :P 

I-like-my-money-right-where-I-can-see-it

De som ikke bor på plasser med god kollektiv transport? :fnise:

En dag kanskje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Mange fine vesker i denne tråden! Selv har jeg blitt mer bitt av å kjøpe brukt og ukjent. Mitt siste veskekjøp som jeg er umåtelig fornøyd med, ble en veske som nesten er identisk med denne. Den er fra 60-tallet, i sort vanlig skinn og rommer akkurat det jeg trenger når jeg skal ut på vift. Synes den er skikkelig lekker rett og slett! Hadde jeg skullet selge denne, hadde jeg faktisk kunne solgt den med fortjeneste, så denne var et kupp.

x354-q80.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha fått min første Birkin for noen måneder siden har det ikke vært noen vesker som har fristet :P Men, nå i det siste har jeg blitt helt besatt av fendi peekaboo i mini størrelsen, så tror det blir en sånn på meg i løpet av våren :D og muligens en fendi bag bug :D

Anonymkode: 679b9...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha fått min første Birkin for noen måneder siden har det ikke vært noen vesker som har fristet :P Men, nå i det siste har jeg blitt helt besatt av fendi peekaboo i mini størrelsen, så tror det blir en sånn på meg i løpet av våren :D og muligens en fendi bag bug :D

Anonymkode: 679b9...b85

Kjøpte du din birkin veska i Oslo? Hvis ja, hvordan birkin og hvor lenge ventet du? 😃

Anonymkode: 1c45d...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...