Gå til innhold

Beroligende hos tannlege


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fjernet visdomstann i dag og fikk 1 beroligende...men ser på kvitteringen at den ene pilla kostet meg 639kr....Kan det virkelig stemme? er jo ran....



Anonymous poster hash: 5f79b...d67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg aner ikke hva det koster, men har sett en annen tråd her inne om ei som lurte på om det stemte at hun måtte betale noe lignende for 1 beroligende tablett hos tannlegen. Er enig i at det er utrolig dyrt!



Anonymous poster hash: fabab...5a5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

What? Jeg betalte bare 50 kr elns.
Om du trenger en annen gang ville jeg rådet deg til å be fastlegen om resept istedenfor. Da er det ihvertfall mye billigere og du får mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nattogdag

Jeg får selv beroligende når jeg er hos tannlegen. Står ingenting om det på kvitteringen, men nå får jeg stor refusjon pga tannlegeskrekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får selv beroligende når jeg er hos tannlegen. Står ingenting om det på kvitteringen, men nå får jeg stor refusjon pga tannlegeskrekk..

Får du refusjon på grunn av tannlegeskrekk..? Håper ikke det går utover skattepengene jeg betaler.

Anonymous poster hash: be057...f04

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får selv beroligende når jeg er hos tannlegen. Står ingenting om det på kvitteringen, men nå får jeg stor refusjon pga tannlegeskrekk..

Hvordan får du refusjon pga tannlegeskrekk? Dette høres ut som noe jeg har krav på! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får du refusjon på grunn av tannlegeskrekk..? Håper ikke det går utover skattepengene jeg betaler.

Anonymous poster hash: be057...f04

Jepp, det gjør det.

Jeg får også stor refusjon pga odontofobi. Sånn ca 200.000,- Av dine skattepenger :biggrin:

Anonymous poster hash: b644c...342

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får du refusjon pga tannlegeskrekk? Dette høres ut som noe jeg har krav på! :overrasket:

For å få dekket dette, holder det ikke å ha sånn tannlegeskrekk at man gruer seg til tannlegebesøket.

Man må ha en tilstand der man pga skrekken har unnlatt å utføre nødvendig tannhelse over år pga skrekken. Mange har også fysiske reaksjoner, som hyperventilering, nedstemthet, gråting, skjelving, alt dette ukontrollert.

Anonymous poster hash: b644c...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få dekket dette, holder det ikke å ha sånn tannlegeskrekk at man gruer seg til tannlegebesøket.

Man må ha en tilstand der man pga skrekken har unnlatt å utføre nødvendig tannhelse over år pga skrekken. Mange har også fysiske reaksjoner, som hyperventilering, nedstemthet, gråting, skjelving, alt dette ukontrollert.

Anonymous poster hash: b644c...342

Ja, jeg ligger å skjelver og hyperventilerer / ikke puster når jeg er hos tannlegen. Men jeg drar en gang i året, tenk om jeg ikke drar og jeg derfor får hull? Da må jeg jo borre! :frown: Og det er jo mye verre enn vanlig sjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fått noen refusjon? Jeg har ligget på gulvet og hylskreket, hyperventilert selv etter 5 valium og dette pga tannlegen skulle se i munnen med speil UTEN pirkegreien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det gjør det.

Jeg får også stor refusjon pga odontofobi. Sånn ca 200.000,- Av dine skattepenger :biggrin:

Anonymous poster hash: b644c...342

Så ufattelig patetisk.

Anonymous poster hash: be057...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fått noen refusjon? Jeg har ligget på gulvet og hylskreket, hyperventilert selv etter 5 valium og dette pga tannlegen skulle se i munnen med speil UTEN pirkegreien.

Det med refusjonsregler er ikke så gammelt, eller rettere sagt, mange har ikke vært oppmerksomme på det før i det siste. T.o.m mange tannleger er ikke oppdatert på dette.

Anbefaler deg å lese denne tråden; http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=797997&page=1

Anonymous poster hash: b644c...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ufattelig patetisk.

Anonymous poster hash: be057...f04

Hvorfor er det patetisk?

Anonymous poster hash: b644c...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg ligger å skjelver og hyperventilerer / ikke puster når jeg er hos tannlegen. Men jeg drar en gang i året, tenk om jeg ikke drar og jeg derfor får hull? Da må jeg jo borre! :frown: Og det er jo mye verre enn vanlig sjekk.

Du drar ihvertfall til tannlegen. Be legen om resept på beroligende før du skal til tannlegen neste gang. Du skal se du får en helt annen opplevelse under behandlingen da.

Anonymous poster hash: b644c...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo helt sykt ut. Regner med at du fikk Valium/Vival?

En pakke med 25 Valium koster 78,30 kr. Det var en "lur" tannlege, snakk om å tjene penger på pasientene sine.



Anonymous poster hash: d03f8...c07
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rimelig sykt! Det jeg fikk het Flunitrazepamum 1mg. Sendte de mail for å høre om prisen virkelig stemte, det gjorde den, men får visst refundert litt over 300kr...men jeg syns 300kr for 1 pille er villt også :sjokkert:

Neste gang blir det resept hos fastlege!



Anonymous poster hash: 5f79b...d67
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nattogdag

Ja, jeg får refusjon pga tannlegeskrekk. Dette var ikke noe jeg visste om selv, men fikk beskjed av tannlegen da jeg til slutt klarte å komme meg dit, etter å ha unngått det i veldig mange år. Den tannlegen jeg går til har direkte oppgjør med helfo, derfor trenger jeg bare å betale egenandel.

Hvis ikke må du selv søke, gå inn på helfo sine hjemmesider, så står det nok noe der :)

Men forsto det på tannlegen som at dette var en relativt ny ordning, det med at man kan få refusjon pga tannelgeskrekk.

Og dere som synes dette er patetisk.. Hvorfor i all verden er det det?

Har man så skrekk for tannlegen at man ikke tør å gå dit, på mange mange år.. Og kostnadene stiger deretter.. Skal man ta lån, og få mye gjeld, fordi man er redd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du drar ihvertfall til tannlegen. Be legen om resept på beroligende før du skal til tannlegen neste gang. Du skal se du får en helt annen opplevelse under behandlingen da. Anonymous poster hash: b644c...342

For meg stemte ikke dette i det hele tatt. Fikk sobril nå når jeg skulle trekke visdomstannen og selv om jeg tok mer enn det de anbefalte som maks, hjalp det ingenting mot nervene og jeg ble ikke rolig for fem flate øre. Hysteriet var utløst i sekundet kroppen min var på plass i stolen. Tårene trillet og jeg hadde sånn hjertebank at jeg var sikker på at det kom til å ende med hjerteinfarkt.

Kanskje man ikke har skikkelig tannlegeskrekk da hvis litt beroligende er alt som skal til ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg stemte ikke dette i det hele tatt. Fikk sobril nå når jeg skulle trekke visdomstannen og selv om jeg tok mer enn det de anbefalte som maks, hjalp det ingenting mot nervene og jeg ble ikke rolig for fem flate øre. Hysteriet var utløst i sekundet kroppen min var på plass i stolen. Tårene trillet og jeg hadde sånn hjertebank at jeg var sikker på at det kom til å ende med hjerteinfarkt.

Kanskje man ikke har skikkelig tannlegeskrekk da hvis litt beroligende er alt som skal til ;-)

Sobril har full effekt etter 4 timer. Kanskje det er lurt å ta medisinen i god tid før tannlegetimen

Anonymous poster hash: 0d526...993

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...