Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen hjelpe meg?

Jeg har nemlig selv regnet meg fram til feriepenger på 25 000. Det kommer av at jeg har en grunnlønn på 21 000kr, som blir 252 000kr i året. Av det har jeg ganget med 0,102 for å finne hva som er 10.2% av beløpet.

Har jeg gjort helt feil? Hva har jeg misforstått?:/ Fikk nemlig bare 14 200kr utbetalt og det var jo mildt sagt litt mindre en antatt.. Har forsåvidt hatt mammaperm i siste halvdel av 2013, har det noe å si?

Anonymous poster hash: 3a733...bb5

Videoannonse
Annonse
Gjest pellepirat
Skrevet

Kan ikke gi det noe fullgodt svar, siden jeg ikke kjenner til din bedrift, el har nok opplysninger.

Først burde du finne frem lønnsslipp fra desember, på den står det et feriepengegr.lag, av de pengene får du 10,2/12% (alt avhengig av hvor mange uker ferie din bedrift har).

Det som nok er det mest vanlige (igjen, ikke hos alle) er at man får mnd+feriepenger - trekk for ferie (f.eks 5 uker, noe som er mer enn en mnd-lønn). Så hadde du hatt fullt med feriepenger ville jeg antatt regnestykket hadde sett omtrent slik ut: 21000 (mnd) +30240(feriepenger) -24000 (trekk for 5 uker ferie) = 27000 ca i feriepenger.

Dette forutsetter at du hadde jobbet fullt hele fjor. Som du nevner har du hatt mammaperm, og har vel ikke mottatt lønn fra arb.giver i den perioden, og da får man heller ikke feriepenger. Hvis du jobbet ca. halvparten så blir det jo 13.500. Du sier jo du fikk 14.200 så det beløpet høres sannsynlig ut.

Så er spørsmålet om man får feriepenger av foreldrepenger fra nav?. Og det vet jeg ikke så mye om, men mener å huske at jeg fikk det i mai det året. (hvis du har mottatt foreldrepenger?)

Skrevet

Resten av feriepengene for du fra NAV

Skrevet (endret)

Skulle vel kanskje nevnt at jeg har fått fra både nav og arbeidsgiveren. 10 000kr hos nav og 4200 hos arbeidsgiveren. Har jobbet fulltid hele 2013 ja.. Var litt sykemeldt i svangerskapet, har det noe å si?

Skal se om jeg finner den lønnslippen!

Edit;

Jaja, så mye for å være anonym:p

Endret av MockingJay
AnonymBruker
Skrevet

Husk at du bare får feriepenger av de førate 12 ukene i permisjon. Du får altså for det halve året du jobbet, og for de 12 første månedene av foreldrepermisjonen. Resten mister du. Så du mister vel feriepenger for ca 1/4 av året du da.

Anonymous poster hash: 37280...459

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...