AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #1 Skrevet 19. juni 2014 Så jeg er en 20 år gammel student som har gått et år på høgskole, begynte rett etter videregående. Jeg tok opp studielån dette året i den hensikt om å spare, men jeg har spart ca 30 000 av 97 000 pga mye utelandsturer og lite jobb. Jeg har arv på ca 150 000 og i tillegg har jeg bsu konto som jeg har en god del på. Men nå har jeg bestemt meg for at det studiet jeg går på ikke er noe for meg og jeg vil dra til USA for å studere. Tenker å bli der alle 4 årene og er klar over at jeg kommer til å få et skyhøyt studielån.. Jeg skal prøve å jobbe fulltid dette året her for å spare opp penger, men merker at disse 67 000 kronene jeg skylder for studielånet stresser meg veldig... Må jobbe en stund for å tjene de opp.. Hva bør jeg egentlig gjøre til høsten? Kommer de til å begynne å kreve inn lånet, eller bør jeg registrere meg som student slik at jeg kan ta studielån et år til for å bygge opp en buffer (men denne gangen faktisk klare å spare!!) får ikke stipend uansett siden jeg bor hjemme.. Noen med gode råd? Og noen som eventuelt vet om måter jeg kan tjene litt ekstra penger på? Unnskyld for langt innlegg og takk for svar Anonymous poster hash: bc513...419
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #2 Skrevet 20. juni 2014 Så lenge du er student som tar opp studielån trenger du ikke betale på studielånet. Du skal altså ikke betale noe de fire årene du studerer i USA, så fremt du er aktiv student som får støtte. Dette betaler du tilbake når du er ferdigutdannet og har jobb. Så det er en god idé å forsikre deg om at din 4-årige utdannelse faktisk gir deg jobb. Jeg ville fokusert på å jobbe mest mulig for å ha litt ekstra når du er utenlandsstudent (få mulighet til ekstrainntekt der borte), og ikke tenk på det gamle lånet, for det ser du på som en del av totalsummen etter neste studium. Anonymous poster hash: 5f0a2...570 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #3 Skrevet 20. juni 2014 De kommer til å kreve pengene i februar neste år eller noe sånt, om du ikke skal være student fra høsten av. Sjekk med de om de har noen ordning på sånne pauseår. Når du melder deg som student igjen til høsten neste år så slipper du å betale og så kan du ta opp mer lån fra de. Ikke stress hvertfall. 67000 i studielån er ingenting. Gunstigste lånet du kan ha. Anonymous poster hash: c3c62...938
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #4 Skrevet 20. juni 2014 Å dra til USA for å studere er dyrt. Med det lånet du har er jeg redd for du må innfinne deg med å studere i Norge. Anonymous poster hash: 770e6...8a1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå