Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For en fantastisk opplevelse!

Jeg må innrømme at det er fryktelig rart å omstille seg på at en får en prins, når alle har tippet jente, jeg har følt jente, alle symptomer har pekt i retning av jente, men så er den en liten guttebass.

Det var iallefall mye bevegelse i den magen som jeg ikke kjenner :-( Dumme morkake som ligger foran!

Da stemte det med forrige ul at termin var 19/4, så da er jeg 18 uker idag. Blir spennende :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at det er fryktelig rart å omstille seg på at en får en prins, når alle har tippet jente, jeg har følt jente, alle symptomer har pekt i retning av jente, men så er den en liten guttebass.

Det var iallefall mye bevegelse i den magen som jeg ikke kjenner :-( Dumme morkake som ligger foran!

Da stemte det med forrige ul at termin var 19/4, så da er jeg 18 uker idag. Blir spennende :)

Gratulerer med guttebassen! :) Og du vil nok kjenne bevegelser etterhvert!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som magen er større merker jeg godt at det ikke er like lett å kle seg som før. Hva er deres favoritter nå som kulda setter inn? Kjøpte et par fantastiske mammabukser på H&M, superskinny med superstretch! Helt himmelsk! Sverger også til fine cardigans, men synes det begynner å bli kjedelig å gå med basic singlet under. Noen som har tips til type topper som gjør seg godt under strikk?

Kjøpte også noen par tykke bomullstrømpebukser og tenker å kombinere dem med evt. lang strikket genser. I dag dro jeg på meg et enkelt, svart tubeskjørt over med basic topp og cardigan. Ble egentlig ikke noe fint, men det hadde kanskje vært finere med en annen topp under. Kjøpte også denne jakken på mandag og er storfornøyd :) Fremdeles kjempegod plass til voksende mage, men likevel utrolig fin på! Synes det er spennende å kle en ny kropp, men jeg sverger fremdeles til store gensere og kosebuksa hjemme :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med gutt! :) Det er herlig å ha gutt. Bare vent til du har han i armene, da kommer det til å være selvsagt at det var akkurat han som skulle komme! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutt! :) Det er herlig å ha gutt. Bare vent til du har han i armene, da kommer det til å være selvsagt at det var akkurat han som skulle komme! :)

Gratulerer så mye med en liten gutt!! :)

Gratulerer med liten gutt :)

Gratulerer med guttebassen! :) Og du vil nok kjenne bevegelser etterhvert!

Tusen takk alle sammen :-) Koselig å være i samme båt med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen :-) Koselig å være i samme båt med dere :)

Gratulerer med en liten gutt :) Vi kommer nok etter ;) (stålkontroll på at det er en gutt...). Og du kjenner nok bevegelser og det er sikkert litt der allerede men som er vanskelig å sikkert vite om er spark. Kjenner det fortsatt som små poke under navlen, men er litt oftere enn før. Er 18+2 i dag, men er 2.gangmor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro med en gutt i gruppa vår! Vi har jo knapt guttebabyer på gang til nå :)

Angående bevegelse så tror jeg det er ekstremt individuelt. Jeg har også morkaka foran, men jeg begynte å kjenne små dult nederst på venstre side rundt uke 16 eller noe sånt. Førstegangsgravid også, så alle de tingene som står rundt omkring motsier meg på det området. Nå er jeg jo mye lenger på vei, og vet helt sikkert at det er bevegelser jeg kjente den gangen. Som noen sa til meg da jeg trodde det bare var kroppen selv: fordøyelsen kjennes ikke slik ut, så da må det være spark :)

La inn kjønn i terminlista, jeg, så vi ser den blå kysa! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt morkaken forran i begge svangerskapene. Første gang kjente jeg liv i uke 17 og mannen i uke 18.
Nå kjente jeg liv i uke 15 og mannen i uke 16 :)
Det er vel ganske normalt å ikke kjenne før uke 22 tror jeg om man har den forran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed på første OUL (jeg måtte jo ivei noen ganger, hehe) at morkaka lå fremme, men sist så vi at den lå bak. Rart at jordmor så at den lå fremme først, for den flytter jo ikke på seg? Jeg kjente bevegelser i uke 16, og nå kan sparkene være så sterke at jeg skvetter skikkelig! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed på første OUL (jeg måtte jo ivei noen ganger, hehe) at morkaka lå fremme, men sist så vi at den lå bak. Rart at jordmor så at den lå fremme først, for den flytter jo ikke på seg? Jeg kjente bevegelser i uke 16, og nå kan sparkene være så sterke at jeg skvetter skikkelig! :ler:

De kan flytte på seg jo :) Min lå forran fødeåpningen så måtte inn på kontroll seinere for å sjekke om den hadde flyttet seg lenger opp. Og det hadde den heldigvis :)

Men den hadde jo flyttet mye på seg da, kan jo være hun sa feil eller så feil?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De kan flytte på seg jo :) Min lå forran fødeåpningen så måtte inn på kontroll seinere for å sjekke om den hadde flyttet seg lenger opp. Og det hadde den heldigvis :)

Men den hadde jo flyttet mye på seg da, kan jo være hun sa feil eller så feil?!

Enten så kan de flytte mye på seg, eller så har første jordmor sett/sagt feil! x)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten så kan de flytte mye på seg, eller så har første jordmor sett/sagt feil! x)

Hehe, ja virker jo nesten sånn. Jaja, livmoren vokser jo så i starten kan den flytte mye på seg. Kan jo være det som har skjedd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tilbrakt formiddagen på legevakt :/ Mage- og ryggsmerter sammen med kvalme. De fant litt utslag på forskjellig, men ikke nok til å kunne konkludere med noe. Fikk heldigvis høre hjertelyden da, så alt er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tilbrakt formiddagen på legevakt :/ Mage- og ryggsmerter sammen med kvalme. De fant litt utslag på forskjellig, men ikke nok til å kunne konkludere med noe. Fikk heldigvis høre hjertelyden da, så alt er bra :)

Huff da! Håpe det gir seg da og at alt er fint :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da! Håpe det gir seg da og at alt er fint :klem:

Er en god del bedre allerede, men blir fort sliten og da setter deg seg i ryggen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, høres ut som en skremmende opplevelse :( Håper du følges opp i forhold til utslagene, sånn at du får en time senere for å sjekke at alt er i orden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...