Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Første gang kjente jeg da jeg var 16 uker plus noen dager. :) Sååå håper jeg skal kjenne noe snart denne gang. :) Morkaken lå bak sist, og det gjør den nå også, så det ligger til rette for å ikke bli så veldig sent i alle fall. :) Om en uke eller to håper jeg på at jeg har kjent liv.

Har forresten kjøpt meg ny bh i dag. De andre var for små. Måtte opp en cup-størresle. Sist gikk jeg fra C til E (inkludert svangerskap og ammeperiode). Denne gangen har jeg hittil gått fra B til C, så blir nok minst D, men kan jo være det blir E denne gangen og. På min kropp ser D/E ganske stort ut.. :P Fikk mange, mange kommentarer på puppene de første tre månedene av O sitt liv sist :ler:

Hihi, mine pupper har også vokst noe voldsomt! De ble store over natta :o De kom rundt uke 5-6, og siden har de vokst litt til og holdt seg ømme/dritvonde. Jeg har problemer med å finne BH som beskytter puppene mot berøring, det er skikkelig vondt om noe bare kommer så vidt borti, om det så er min egen overarm :/ Håper det gir seg etterhvert. Det eneste som beskytter er bombshell-bh, men med de puppene jeg har fått ser det IKKE bra ut, haha. Har forresten gått opp en cupstørrelse og vel så det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hihi, mine pupper har også vokst noe voldsomt! De ble store over natta :o De kom rundt uke 5-6, og siden har de vokst litt til og holdt seg ømme/dritvonde. Jeg har problemer med å finne BH som beskytter puppene mot berøring, det er skikkelig vondt om noe bare kommer så vidt borti, om det så er min egen overarm :/ Håper det gir seg etterhvert. Det eneste som beskytter er bombshell-bh, men med de puppene jeg har fått ser det IKKE bra ut, haha. Har forresten gått opp en cupstørrelse og vel så det.

Skakke være lett :fnise:

Mine pupper er også ømme enda. Hadde trodd de skulle "takler" forandringen bedre siden det ikke er første gangen, men den gang ei :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 10 uker i morgen, og har ikke fått noe spesielt til mage. Synes egentlig ikke det vises i det hele tatt. La ut bilde her tidligere, men den klumpen har ikke blitt noe større. Hadde et brennende ønske om at det ikke var fett, men sånn er det :fnise: Jeg kjenner derimot at noe vokser og blir større! :)

Når la dere først merke til magen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 10 uker i morgen, og har ikke fått noe spesielt til mage. Synes egentlig ikke det vises i det hele tatt. La ut bilde her tidligere, men den klumpen har ikke blitt noe større. Hadde et brennende ønske om at det ikke var fett, men sånn er det :fnise: Jeg kjenner derimot at noe vokser og blir større! :)

Når la dere først merke til magen? :)

Første gang jeg gikk gravid hadde jeg så og si helt flat mage da jeg var 15 uker på vei. Da jeg var 18 uker hadde jeg en knøttliten kul, men fortsatt sånn at det lett kunne forveksles med å være oppblåst/lagt på seg. Var ikke før uke 20-22 at magen poppet fram og ble mer synlig for offentligheten. ;)

Denne gang har jeg fått litt mage allerede, kanskje ca. sånn som den var da jeg var 17-18 uker? Den er i alle fall liten enda og kan lett forveksles. :) Har likevel begynt å bruke mammabukse da dongeribuksene har blitt for trange rundt livet, og stormberg-buksene mine går jeg med knappen og smekken litt åpen. :P Gleder meg til magen popper mer ut nå. :)

Legger ved et bilde fra jeg var 19+4 forrige svangerskap.

post-20518-0-14126500-1408990573_thumb.j

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så oppblåst, så synes selv at jeg har fått litt mer mage. Men tror nok den var der fra før av ;) Fikk litt mage i uke 14 sist gang. Syns det er litt tidlig å få den allerede da, men det er veldig koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å vise litt alt i uke 9, men jeg tror det har mye å si at jeg ikke er spesielt godt trent fra før av. Jeg har heller ikke trent siden før jeg ble gravid :/

Skal nevnes at jeg er normalt slank og relativt lav, så det er ikke så mange steder å gjemme det som er inni meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynte å vise litt alt i uke 9, men jeg tror det har mye å si at jeg ikke er spesielt godt trent fra før av. Jeg har heller ikke trent siden før jeg ble gravid :/

Skal nevnes at jeg er normalt slank og relativt lav, så det er ikke så mange steder å gjemme det som er inni meg..

Jeg har heller ikke vært noe flink til å trene, men mage har jeg aldri hatt (sett bort i fra kronisk oppblåst som lett kunne forveksles med gravidmage til tider), og jeg er ganske lav i tillegg. Tynn, men ikke skamtynn eller atletisk. Blir spennende å se når den dukker opp!

Og så lurer jeg på hvor på magen klumpen kommer? I følge jordmor lå livmoren svært langt nede i uke 8, og jeg aaner ikke om den har kommet opp! Kjenner bare at det gjør vondt nå, så det er sikkert noe som skjer :)

Endret av Focklop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør ikke helt påstå at magen har dukket opp ennå, selv om jeg tidvis kan se den ganske tydelig. Folk mener de kan se, men jeg er sikker på at det er litt food baby i tillegg :) Jeg er ca. 1.68 og normalvektig. Ikke tynn, men ikke lubben heller.. Sånn mellomting. Har hatt litt flat mage tidlig, men har hofter så det holder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør ikke helt påstå at magen har dukket opp ennå, selv om jeg tidvis kan se den ganske tydelig. Folk mener de kan se, men jeg er sikker på at det er litt food baby i tillegg :) Jeg er ca. 1.68 og normalvektig. Ikke tynn, men ikke lubben heller.. Sånn mellomting. Har hatt litt flat mage tidlig, men har hofter så det holder :P

Heldig som har hofter! Skulle gjerne ønsket meg litt mer former. Har kvinnelige former, men da jeg forleden lå på ryggen og studerte magen/hoftene mine slo det meg at ut DER skal det komme en baby. NO WAY!! :sjokkert: Kan da umulig få skvisa ut noe som helst ut der? Såå trangt! :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine pupper har heldigvis ikke vokst noe enda! Har DD til vanlig, så gruer meg skikkelig til hvordan de kommer til å se ut!

Jeg har fått time til tidlig UL 06/10 <3, men skulle så veldig gjerne vite om det er noe liv er før den tid. Hvem kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine pupper har heldigvis ikke vokst noe enda! Har DD til vanlig, så gruer meg skikkelig til hvordan de kommer til å se ut!

Jeg har fått time til tidlig UL 06/10 <3, men skulle så veldig gjerne vite om det er noe liv er før den tid. Hvem kan hjelpe meg?

Du kan jo gå til jordmor å se om hun finner hjertelyd om noen uker? Eller så kan du jo betale for en ultralyd før den tid.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo gå til jordmor å se om hun finner hjertelyd om noen uker? Eller så kan du jo betale for en ultralyd før den tid.. :)

Noen uker? åååh... Utålmodig... Har ikke vært hos lege eller tatt kontakt med noen andre enn bestillingen jeg gjorde for tidlig UL, burde jeg det? Betale for enda en tidlig UL (eller kalles det noe annet, helt blank her) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen uker? åååh... Utålmodig... Har ikke vært hos lege eller tatt kontakt med noen andre enn bestillingen jeg gjorde for tidlig UL, burde jeg det? Betale for enda en tidlig UL (eller kalles det noe annet, helt blank her) ?

Ja, det vel ikke så enkelt å høre hjertelyd så tidlig som 7 uker. Min jordmor sa at hun egentlig ikke letet etter før rundt ordinær ul.. Men at hun i noen tilfeller hadde funnet rundt uke 11.

Når du seir du skal til tidlig ul 6/10, er den dekket av staten eller skal du betale selv? Siden du skrev at du hadde fått time så tenkte jeg at du kanskje fikk den dekket av en eller annen grunn:)

Endret av lillemeg90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det vel ikke så enkelt å høre hjertelyd så tidlig som 7 uker. Min jordmor sa at hun egentlig ikke letet etter før rundt ordinær ul.. Men at hun i noen tilfeller hadde funnet rundt uke 11.

Når du seir du skal til tidlig ul 6/10, er den dekket av staten eller skal du betale selv? Siden du skrev at du hadde fått time så tenkte jeg at du kanskje fikk den dekket av en eller annen grunn:)

Hehehe, ja, daså;) En del store hull i kunnskapen min skjønner jeg! Da får jeg bare smøre meg med tålmodighet. Timen jeg har bestilt 6/10 er privat, og dekker den selv. Tusen takk for hjelpen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, ja, daså;) En del store hull i kunnskapen min skjønner jeg! Da får jeg bare smøre meg med tålmodighet. Timen jeg har bestilt 6/10 er privat, og dekker den selv. Tusen takk for hjelpen :-)

Hehe vi har alle mye å lære, i alle fall de fleste som er gravide;)

Ok, men det nermer seg jo mer og mer hver dag! :) jeg skal til tidlig ul om 3 uker! :o :D blir spennende å se om det er noe liv der inne, tror det liksom ikke helt før jeg får se det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 uker? Jeg har over 40 dager til min UL :-(

Nei, det er noe med det, man trenger liksom en bekreftelse, men det hjelper vel ikke så lenge. Morsinstinktet har begynt å tre inn, og bekymringer fyller holdet hele tiden, så man skulle vel ønsket man kunne få bekreftelse på liv hver dag. Blir fint når de begynner å sparke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 uker? Jeg har over 40 dager til min UL :-(

Nei, det er noe med det, man trenger liksom en bekreftelse, men det hjelper vel ikke så lenge. Morsinstinktet har begynt å tre inn, og bekymringer fyller holdet hele tiden, så man skulle vel ønsket man kunne få bekreftelse på liv hver dag. Blir fint når de begynner å sparke ;)

Bor på en liten plass og vi kunne velge når vi ville ha tidlig ul. Både dag og kl.slett :)

Jeg føler jo at jeg er gravid, så jeg tror det om jeg får st et bankende hjerte så letter det ganske mye! Men morsinstinktet kommer med en gang ja;)

Gleder meg til spark :hjerte: men da blir vi vel bekymret om det går noen timer mellom sparkene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikke ut hvordan jeg får sånn ticker (?) :sur: Sånn som noen av dere har, viser hvor mange uker du er på vei feks. Noen som kan forklare meii? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Finner ikke ut hvordan jeg får sånn ticker (?) :sur: Sånn som noen av dere har, viser hvor mange uker du er på vei feks. Noen som kan forklare meii? :klo:

Du må bruke bb2 koden eller noe.. Først må du finne en ticker du liker da😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...