Gå til innhold

Bonus man mister ved skade.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har 40% i bonus og betaler 6500 kr i året på min bilforsikring. For dere som ikke har dyskalkuli, når lønner det seg for meg bruke forsikringen?

Ved skade på 6000kr? 10000kr?

Jeg har egenandel på 4000,-

Utifra hva jeg leser av i bonustabellen vil jeg ved skade gå ned fra 40% til 30% i bonus. Har jeg lest feil? Synes 10% ned ikke høres så ille ut.

Anonymous poster hash: 52e2a...ff2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig mange faktorer som spiller inn, for et bonustap er jo noe du betaler for li lang tid fremover. Skifter du til en dyrere bil i denne perioden og får en høyere premie vil også "tapet" være større ved å ha redusert bonusen.

Jeg trodde forresten du gikk ned 20% i bonus ved bruk.

Jeg ville satt opp et excelark hvor du la inn de ulike variablene for å se hvordan det utvikiler seg. Omm du har 4 000 i egenandel må du uansett trekke disse fra om du regner på ting.

Etter dette eksempelet ligger du på rundt 8500 når du er på vippen mellom å velge bonustap eller betale selv (4300 i ekstra kostander + 4000 i egenandel).

post-70443-0-54820000-1403176110_thumb.j

Endret av ekkoet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig mange faktorer som spiller inn, for et bonustap er jo noe du betaler for li lang tid fremover. Skifter du til en dyrere bil i denne perioden og får en høyere premie vil også "tapet" være større ved å ha redusert bonusen.

Jeg trodde forresten du gikk ned 20% i bonus ved bruk.

Jeg ville satt opp et excelark hvor du la inn de ulike variablene for å se hvordan det utvikiler seg. Omm du har 4 000 i egenandel må du uansett trekke disse fra om du regner på ting.

Etter dette eksempelet ligger du på rundt 8500 når du er på vippen mellom å velge bonustap eller betale selv (4300 i ekstra kostander + 4000 i egenandel).

attachicon.gifCapture.JPG

Takker. Da stoler jeg på deg. 8500 kr er vippen.

Anonymous poster hash: 52e2a...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Audiot

Du går ned 30% bonus om du har skylda i en ulykke og velger å bruke forsikringa.

Google "bonustap ved ulykke" å les.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...