Gå til innhold

Livet etter bukplastikk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er et herlig liv.

I dag er det nøyaktig ett år siden jeg fjernet 3 kg hud fra magen min, og våknet opp med en flat mage.

Er det flere her inne som har gjennomført en bukplastikk? :) Hva setter du pris på i ettertid, og hvordan forandret det livet ditt?

Jeg er takknemmelig for min nye mage hver dag! Den er ikke perfekt uten en en valk og sideflesk, men den er absolutt drømmemage i mine øyne!

Jeg veide 125 kg for to år siden, og i dag er jeg en sunn 70, på 175 høy.

Vekttapet forandret livet mitt i seg selv, men all den løshuden var hemmende.

Jeg sydde musklene, og fikk arret fra under trusekanten. Den er ikke helt stram enda, men kirurgen gjorde dette ved vilje. Jeg har ikke barn, og ønsker dette i senere tid. Er forberedt på å måtte operere bort hud igjen når jeg er ferdig med å få barn, men jeg skal trene musklene slik at jeg forhåpentligvis unngår å sy de på nytt :)

Huden min er ikke så elastisk da jeg har mye strekkmerker, også etter bukplastikken. Hadde de fleste over navlen.

Vil gjerne høre andre historier rundt denne operasjonen, og jeg måtte bare få ut hvor lykkelig jeg er for muligheten jeg fikk :)

Håper alle opplever like stor lykke etter denne operasjonen som jeg gjør.

Og hvis noen her inne skal/vil ta bukplastikk, svarer jeg gjerne på alle spørsmål :)

Hilsen takknemmelig jente, 24 år.

Anonymous poster hash: 8f7dd...4dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vurdert bukplastikk men tror jeg skal vente til jeg er sikker på at jeg har fått de barna jeg skal få :)

Hvor mye betalte du ?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vurdert bukplastikk men tror jeg skal vente til jeg er sikker på at jeg har fått de barna jeg skal få :)

Hvor mye betalte du ?

Ja, det beste er jo å være ferdig med barna. Kirurgen forberedte meg på at jeg muligens må gjenta dette, men jeg ville ikke vente i og med at jeg var så ung.

Jeg fikk det dekket. Fastlegen min henviste meg til privat klinikk, og sa det ofte var bedre enn offentlig sykehus. Han mente at kirurgene der var mer erfarne, og i tillegg tenkte mer på resultatet i forhold til arret osv.

Under konsultasjonen var ikke kirurgen i tvil om at jeg skulle få det dekt, mye ut fra hva fastlegen hadde skrevet.

Begrunnelser var dårlig selvbilde, men mest om fysiske plager.

Jeg fikk sår under huden fordi det ble klamt. I tillegg hadde jeg ofte utslett og betennelser i navlen, fordi huden hang slik at navlen ikke fikk luft.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også hatt en stor bukplastikk, for 4 år siden, og det var bare fantstisk!

Har fått to barn i etterkant, men magen er nesten like flat nå fordet.

Var faktisk ganske morsomt at 2 timer etter fødsel, var magen helt flat igjen, og jordmødrene kunne ikke tro at jeg nettop hadde født, siden magen var så flat og fin:)

Anonymous poster hash: 8c8f0...702
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp tatt en mini-bukplastikk etter 3 keisersnitt, overheng og sopproblemer. Endelig etter 13 år har mannen min fått se magen min (ja, jeg hadde enorme komplekser i tillegg). Det er 3 uker siden operasjonen, og det er jo et eneste stort arr foreløpig. Men det er jo 10000 ganger bedre enn brøddeig-henget jeg hadde før :) Og det blir jo bedre, og skal jo gjemmes bak en bikinitruse på stranden. Kjempefornøyd så langt :D

Anonymous poster hash: da059...028
Skrevet

Trodde ikke jeg fikk det dekket via fastlegen men det kan jo godt hende jeg får. Har samme problemer som deg ts og det blir værre når jeg går ned i vekt, da blir det virkelig ille. Er også ung kun 26 år så har og tenkt på at det kansje hadde vært lurt å gjøre det nå hvor jeg er ung kontra å vente til jeg er eldre og vet om jeg vil ha flere barn. Hadde en periode her hvor jeg hadde gått 40 kg ned i vekt da var det ille og jeg begynte å spare penger til operasjon. Men de ble fort borte igjen. Man får vell best resultat om man veier minst mulig kan jeg tenke meg. Kansje jeg skal ta den samtalen med fastlegen, sånn når vekta er der jeg vil ha den :)

AnonymBruker
Skrevet

Trodde ikke jeg fikk det dekket via fastlegen men det kan jo godt hende jeg får. Har samme problemer som deg ts og det blir værre når jeg går ned i vekt, da blir det virkelig ille. Er også ung kun 26 år så har og tenkt på at det kansje hadde vært lurt å gjøre det nå hvor jeg er ung kontra å vente til jeg er eldre og vet om jeg vil ha flere barn. Hadde en periode her hvor jeg hadde gått 40 kg ned i vekt da var det ille og jeg begynte å spare penger til operasjon. Men de ble fort borte igjen. Man får vell best resultat om man veier minst mulig kan jeg tenke meg. Kansje jeg skal ta den samtalen med fastlegen, sånn når vekta er der jeg vil ha den :)

Ja, du må i alle fall gi den legepraten en sjanse før du vurderer å betale selv. Forklar detaljert om hvilke problemer overhenget gir deg, og ikke hold tilbake når det gjelder eventuelle sår pga lite luft og klamhet :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også hatt en stor bukplastikk, for 4 år siden, og det var bare fantstisk!

Har fått to barn i etterkant, men magen er nesten like flat nå fordet.

Var faktisk ganske morsomt at 2 timer etter fødsel, var magen helt flat igjen, og jordmødrene kunne ikke tro at jeg nettop hadde født, siden magen var så flat og fin:)

Anonymous poster hash: 8c8f0...702

Så herlig :) Kanskje det er håp for meg også da! Skal være flink med treningen under svangerskap i alle fall. Vil nødig måtte sy musklene på nytt!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp tatt en mini-bukplastikk etter 3 keisersnitt, overheng og sopproblemer. Endelig etter 13 år har mannen min fått se magen min (ja, jeg hadde enorme komplekser i tillegg). Det er 3 uker siden operasjonen, og det er jo et eneste stort arr foreløpig. Men det er jo 10000 ganger bedre enn brøddeig-henget jeg hadde før :) Og det blir jo bedre, og skal jo gjemmes bak en bikinitruse på stranden. Kjempefornøyd så langt :D

Anonymous poster hash: da059...028

Hadde store komplekser jeg også. Denne sommeren blir den første på mange mange år i bikini, og samboer er også glad for å endelig se meg uten dekket mage :) Arret ditt vil bli finere, blekere og smalere med tiden! Mitt var lilla ganske lenge, og var ikke så flink med teiping. Nå vises det omtrent ikke, og det fortsetter p bli mer og mer usynlig :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde stor bukplastikk for over 4 år siden. Jeg hadde over fire cm glippe mellom magemusklene som ble sydd sammen og masse løs hud som ble fjernet.

Måtte betale alt selv privat.

Tok opp lån for å gjøre det. Så 6-7 mnd gravid ut hele tiden, og begynte å synes at det var plagsomt at folk trodde jeg skulle ha barn i så voksen alder. Magen stod ikke i forhold til resten av den spinkle tynne kroppen min. Jeg hadde jo prøvd å slanke den bort, jeg var bare skinn og ben, men det kan man jo ikke når magen er et eneste stort brokk.

Operasjonen forandret livet mitt! Jeg har fått igjen selvtillitten, jeg trener mer enn noen gang, og har blitt sterk! Nå liker jeg hele kroppen min, og kler meg som jeg vil.

Arret er jeg bare stolt av, det er nesten 45 cm langt, og veldig pent gjort. (Fornebuklinikken :tommelsmil: ) Ser jo bare tøft ut. Som om jeg har blitt delt i to. :icon_lol:

Anonymous poster hash: 17a7b...d6f
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde stor bukplastikk for over 4 år siden. Jeg hadde over fire cm glippe mellom magemusklene som ble sydd sammen og masse løs hud som ble fjernet.

Tok opp lån for å gjøre det. Så 6-7 mnd gravid ut hele tiden, og begynte å synes at det var plagsomt at folk trodde jeg skulle ha barn i så voksen alder. Magen stod ikke i forhold til resten av den spinkle tynne kroppen min. Jeg hadde jo prøvd å slanke den bort, jeg var bare skinn og ben, men det kan man jo ikke når magen er et eneste stort brokk.

Operasjonen forandret livet mitt! Jeg har fått igjen selvtillitten, jeg trener mer enn noen gang, og har blitt sterk! Nå liker jeg hele kroppen min, og kler meg som jeg vil.

Arret er jeg bare stolt av, det er nesten 45 cm langt, og veldig pent gjort. (Fornebuklinikken :tommelsmil: ) Ser jo bare tøft ut. Som om jeg har blitt delt i to. :icon_lol:

Slik var magemusklene mine også, men jeg hadde ikke brokk. Magen min så veldig smal og tynn ut med klær på, men skikkelig fæl ut uten :laugh: Den stod ikke ut, men var bare løs som et laken. Husker den fløt opp når jeg badet :fnise: Grusomt syn kan jeg fortelle..

Så herlig at du er fornøyd! Det er så godt og endelig være glad i egen kropp, og ikke minst føle at man er seg selv. Hadde en venninne med brokk, og hennes mage virket også gravid. Av og til kom det også gratulasjoner fra vilt fremmede som tilfeldigvis kom i snakk med henne, så jeg forstår gleden din ved å være flat igjen :)

Arret mitt begynner å bli ganske blekt nå, men jeg er også stolt over det! Besvimte nesten hver gang jeg dusjet de første ukene husker jeg. Så liksom for meg at kroppen hadde vært delt, og det gjorde meg uvel :ler: Om jeg må ha t-snitt etter jeg er ferdig med og få barn er heller ikke noe farlig for meg. Kirurgene er så flinke, og etter en stund vil det bare være en tynn strek :) Håper selvfølgelig at trening kan få meg til å slippe ny løshud etter graviditet da ;)

AnonymBruker
Skrevet

Samme tilstand her.

Jeg har fått tilbud om behandling på offentlig sykehus. Mer enn det vet jeg ikke enda.

Ikke særlig stas og bli konfrontert med mitt "svangerskap" så og si hver dag, til tross for at jeg også er såpåss voksen at det er et tilbakelagt stadium. Men bortsett fra en rekke praktisk utfordringer med dette, føles det omtrent som å gå høygravid, med tyngdefølesen og bevegelsene blir sikkert der etter noen ganger.

Anonymous poster hash: b7ae1...a3d

Skrevet

Ja, du må i alle fall gi den legepraten en sjanse før du vurderer å betale selv. Forklar detaljert om hvilke problemer overhenget gir deg, og ikke hold tilbake når det gjelder eventuelle sår pga lite luft og klamhet :)

Ja jeg får gi det en sjangse, gå ned litt først tenker jeg, får jeg det ikke via legen så kommer jeg garantert til å gjøre det når jeg får råd.

Ser flere her nevner det å se gravid ut, jeg ser og ut som jeg er i 1 trimester eller noe :sjokkert: er ganske smal ellers, det så jo spesielt rart ut da jeg jobbet på treningsenter, trente 2xdagen og var 4o kg lettere :grine: fikk høre flere ganger da spørmål om når jeg hadde termin ja :trist: da så jeg sikkert ut som jeg var i 2.trimester.. uffa meg :fnise: tragi komisk :sjokkert: For meg ble det så demotiverende til slutt og plagene forsvant mere da jeg gikk opp i vekt. Nå har jeg begynt å trene igjen men ja det er jo demotiverende da når man vet ting blir verre liksom :gravid: .............................

• 6 år senere...
Skrevet

Hvor dårlige var dere som tok full bukplastikk etter operasjonen? Kunne dere lage middag og gjøre lettere husarbeid som klesvask etc? 

Skrevet (endret)
6 minutter siden, hobbykokken skrev:

Hvor dårlige var dere som tok full bukplastikk etter operasjonen? Kunne dere lage middag og gjøre lettere husarbeid som klesvask etc? 

Du kan lese om prosessen i dagboken min her inne, den ligger under "Treningsdagbok". 

18 dager siden operasjon nå og kunne fint ha gjort litt husarbeid ect etter 1 ukes tid. Har ikke tatt særlig med smertestillende siden da. Matlaging har ikke vært noe problem etter dag 2 ca. Egentlig så har ikke noe vært et problem etter at dren ble fjernet annet enn at jeg hovner mye opp. Veldig vanlig, og ikke krise. Har mulighet til å ta det helt med ro mtp at mannen har ferie, så jeg hviler så mye som mulig. Ikke fordi jeg er fysisk tvunget til det, men fordi jeg kan og vil utsette meg selv for så lite hevelse som mulig. 

Endret av addict
Skrevet
1 minutt siden, addict skrev:

Du kan lese om prosessen i dagboken min her inne, den ligger under "Treningsdagbok". 

18 dager siden operasjon nå og kunne fint ha gjort litt husarbeid ect etter 1 ukes tid. Har ikke tatt særlig med smertestillende siden da. Matlaging har ikke vært noe problem etter dag 2 ca. Egentlig så har ikke noe vært et problem etter at dren ble fjernet annet enn at jeg hovner mye opp. Veldig vanlig, og ikke krise. Har mulighet til å ta det helt med ro mtp at mannen har ferie, så jeg hviler så mye som mulig. Ikke fordi jeg er fysisk tvunget til det, men fordi jeg kan og vil utsette meg selv for så lite hevelse som mulig. 

Jeg er høygravid nå, og det er siste barnet. Vet at magemusklene mine er delt og at jeg ved vektnedgang vil få mye løshud.  Men er det noe alternativ til dette eller må jeg gjennom bukplastikk? Det er jo en operasjon og jeg er ikke veldig gira egentlig på å ta den, men vil jo ikke ha masse heng heller.. 

Skrevet
6 minutter siden, hobbykokken skrev:

Jeg er høygravid nå, og det er siste barnet. Vet at magemusklene mine er delt og at jeg ved vektnedgang vil få mye løshud.  Men er det noe alternativ til dette eller må jeg gjennom bukplastikk? Det er jo en operasjon og jeg er ikke veldig gira egentlig på å ta den, men vil jo ikke ha masse heng heller.. 

Har du løs hud og delte magemuskler så har du ingen andre alternativer hvis du ønsker å få fjernet der nei. De sier derimot at huden kan bruke et par år på å trekke seg sammen, og at delte magemuskler også kan bedres til en viss grad med trening. Hunen trakk seg ok sammen etter barn nr 1 hos meg, ihvertfall sånn at det var fullt levelig. Etter barn nr 2 derimot så ble det værre, og spesielt siden jeg la på meg mye i ettertid også. Hadde ikke delte magemuskler, men betydelig med overflødig hud etter jeg gikk ned i vekt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lagde middag å små ryddet å passet barn 2 dager etter operasjonen, å jeg har tre barn selv. Tok full bukplastikk å sydde igjen mage musklene.  

Anonymkode: 3158e...171

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...