Gå til innhold

I-dag-har-jeg-vært-flink-tråden...


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Her inne kan vi klappe oss selv på skuldren og fortelle verden hva vi har gjort i eller utenfor huset/i hagen, hobbyer el.l. Ingenting er for stort eller smått; så lenge vi selv er fornøyd. :)

Jeg kan begynne med å si at jeg har vasket vinduer i dag og hengt opp rene gardiner.

Har tenkt på det en god stund, og i dag tok jeg meg i nakken og fikk gjort det.

En stor klem til flinke meg! :klem:

Hva har du gjort av husmoderlige (evt. faderlige) gjerninger i dag?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg vært flink og hatt "coaster" under glasset på stuebordet og ikke veltet glasset en eneste gang, under Brasil-Mexico kampen. :)

Dessuten støvsuget jeg stueteppet, sofaputene, vasket bordet og viftet med en støvmopp oppå TVn og i bokhylla, før kick-off.

(For da ble det jo uaktuelt med vasking og tørking og støvsuger foran skjermen underveis, tenkte jeg.

Det var først etterpå, når jeg var ferdig med det, at kona nevnte noen informative setninger om at det ikke var lørdag...)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår blir det vel nå, men jeg var iallefall flink!

Fikk trødd oppvaskmaskinen full, kastet søppel og vasket sengetøy!

Tørket også opp etter katten som sølte vann utover gulvet mens hun prøvde å se uskyldig ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har jeg klippet gress, beskjært busker og trær, klippet hekk, luket, planert ut grusveier osv hos i hagen til min avdøde bestefar. Vet ikke helt hvorfor, huset skal rives og hagen jevnes med jorden, men det var så trist der at jeg klarte ikke å la være.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har klippet plenen, drept noen brunsnegler og vannet plenen der den var litt brun... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ryddet i kjøleskap, fryser og i skap på kjøkkenet.

Plastposer, papiresker, glass/hermetikk og restavfall er nå kastet. :)

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt på oppvask og hatt i maskinrens etterpå, så nå lukter maskina himmelsk^^, Så vaska jeg 2 runder med klær og laget sunn middag med kyllingfilet og wok fra bunnen:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg pusset opp noen gamle kommoder som jeg egentlig hadde tenkt til å kaste og beiset ferdig terassen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod foran godtedisken og potetgulldisken, tenkte "neh" og gikk å kjøpte meg bringebær og nektarin i stedet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært flink til å handle mat på tilbud og rabatt. Fikk varer som normalt sett ville kostet 1500 til vanlig, for 700. Herlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært flink til å handle mat på tilbud og rabatt. Fikk varer som normalt sett ville kostet 1500 til vanlig, for 700. Herlig.

Kan du fortelle meg hvilke butikker dette er og hvilke varer? (Må spare litt penger her.. :sjenert: )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du fortelle meg hvilke butikker dette er og hvilke varer? (Må spare litt penger her.. :sjenert: )

Handlet på Ica og Prix. 30% rabatt på div. pastaretter fra Fjordland (Ica.) 40% på melon, ost på Ica var det vel også 30% på om jeg husker riktig. Kaffe, grønnsaker og frukt. Prix hadde 2 for 30 for coca cola. Skal nevnes at jeg også brukte Coop kort på Prixen, så sparte litt penger på det også.

Endret av Fiolinisten
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har støvsuget, tørket støv, vasket soverommet fra A til Å og lagt på nytt og velduftende sengetøy

+ vasket det brukte sengetøyet og fått det tørt, sammenfoldet og lagt i ryddig skap.

I tillegg har jeg sendt nei-tusen-takk-sms til kaffe med en gammel beiler som "tilfeldigvis" var i nærheten.

Skal man holde det ryddig i rekkene, så får man være konsekvent! :nigo:

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å komme meg opp i skappelig tid, har gått en 3-timers fjelltur og så har jeg fikset kjøleskapet mitt! Meget fornøyd :ball:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok jeg for første gang hele oppvasken i oppvaskmaskin uten å 'glemme' noe til overs i bløt til neste dag. Det føltes jammen herlig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet på Ica og Prix. 30% rabatt på div. pastaretter fra Fjordland (Ica.) 40% på melon, ost på Ica var det vel også 30% på om jeg husker riktig. Kaffe, grønnsaker og frukt. Prix hadde 2 for 30 for coca cola. Skal nevnes at jeg også brukte Coop kort på Prixen, så sparte litt penger på det også.

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...