Gå til innhold

Strøk på master


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du gjør lurt i å skrive om oppgaven, med hjelp av begrunnelse og veiledere. Lykke til! (Og det er lov å ta litt fri nå før du setter i gang igjen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner ei som strøk på masteroppgaven, klagde og fikk C. Så ikke mist motet riktig enda. Lykke til uansett hva du velger å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør lurt i å skrive om oppgaven, med hjelp av begrunnelse og veiledere. Lykke til! (Og det er lov å ta litt fri nå før du setter i gang igjen...)

Takk skjønne deg!

Jeg kjenner ei som strøk på masteroppgaven, klagde og fikk C. Så ikke mist motet riktig enda. Lykke til uansett hva du velger å gjøre!

Takk!

Blir helt rørt hvor mange som svarer på denne tråden, det går absolutt ikke upåpekt hen! Når det verste skuffelsen har lagt seg, ser jeg ting på en litt annen måte. Det hjelper dog at mine veiledere er enig med meg.

Igjen så vil jeg bare si TUSEN TAKK til alle som har svart på tråden min :blomst::hug:

TS

Anonymous poster hash: 7eeb0...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet er det sikkert lurest å velge alternativ 2, men det valget synes jeg ikke du skal tenke så mye på før du har fått begrunnelsen. Dersom begrunnelsen viser at sensor virkelig har strøket på grunnlag av kriterier som ikke er definert i fagplanen, har du jo en god sak.

Det er også bra at veilederene står på din side. Skjønner nesten ikke at det er mulig å stryke, jeg trodde det var en uskreven regel på masteroppgaver at veileder ikke gir klarsignal på levering før han/hun er helt sikker på at den er god nok til å stå. Og det har nok veilederne dine ment. Spørs om det ikke er virkelig snakk om en sensor som er for streng/underkvalifisert til å veilede.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet er det sikkert lurest å velge alternativ 2, men det valget synes jeg ikke du skal tenke så mye på før du har fått begrunnelsen. Dersom begrunnelsen viser at sensor virkelig har strøket på grunnlag av kriterier som ikke er definert i fagplanen, har du jo en god sak.

Det er også bra at veilederene står på din side. Skjønner nesten ikke at det er mulig å stryke, jeg trodde det var en uskreven regel på masteroppgaver at veileder ikke gir klarsignal på levering før han/hun er helt sikker på at den er god nok til å stå. Og det har nok veilederne dine ment. Spørs om det ikke er virkelig snakk om en sensor som er for streng/underkvalifisert til å veilede.

Det som er, at de mente jeg hadde en god oppgave, ikke en dårlig en. Den ene veilederen min var svært overrasket over utfallet, nettopp fordi han synes det var for subjektivt vurdert. Derfor det skal bli spennende å lese begrunnelsen til stryk. Har uansett en svært god dialog med begge veiledere, begge skal hjelpe meg uansett hva jeg velger å gjøre. Det er jeg svært takknemlig for!

Uansett hva du velger, masse lykke til. :)

Tusen, tusen takk!

Anonymous poster hash: 7eeb0...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med deg TS? Har tenkt på deg!

Hilsen AB som strøyk, leverte bearbeidet oppg og fikk B.



Anonymous poster hash: ebd7a...113
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg TS? Har tenkt på deg!

Hilsen AB som strøyk, leverte bearbeidet oppg og fikk B.

Anonymous poster hash: ebd7a...113

Det går bedre, men det er ikke noe moro å måtte skrive om oppgaven. Dette studiet har vært lagt opp sånn at vi ikke har hatt ferie siden vi begynte for 2 år siden. Hadde sett frem til å kunne slappe av i sommer, ikke fortsette på oppgaven! :( Det er ikke noe annet jeg får gjort, så da må man bare snu litt på det egentlig; jeg lærer sikkert masse av dette! (Håper jeg!) Takk for at du følger opp, det varmer :hug:

TS

Anonymous poster hash: 7eeb0...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Du får velge å se det slik at det er siste året uten ferie. Er vel også mulig å legge inn en velfortjent ferie når oppgaven er levert og du har stått. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også bra at veilederene står på din side. Skjønner nesten ikke at det er mulig å stryke, jeg trodde det var en uskreven regel på masteroppgaver at veileder ikke gir klarsignal på levering før han/hun er helt sikker på at den er god nok til å stå. Og det har nok veilederne dine ment. Spørs om det ikke er virkelig snakk om en sensor som er for streng/underkvalifisert til å veilede.

Enig i denne. Det må være full mismatch mellom veiledere og sensor her. En veileder (og definitivt to) skal normalt ha såpass oversikt at de klarer å stoppe studenten fra å skrive en "strykoppgave" før oppgaven er levert inn.

Av ren nysgjerrighet lurer jeg på om du får en annen sensor dersom du skriver om oppgaven, eller om det blir samme som i første forsøk?

Uansett, lykke til med ny vurdering eller omskriving, avhengig av hva du velger å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent av meg fikk D på sin Masteroppgave i en av samfunnsvitenskapene, hun fikk ny sjanse til å forbedre og var i dialog med en nestor på området som mente oppgaven nå var en B og garantert ikke verre enn C.

Men nei, den nyskilte sensuren sa at det var dårlige greier og hun fikk D igjen!

Må ha vært energitappende for henne...

Skal sies at hun studerte til en MBA senere (ikke ved norsk universitet) og fikk der kun B'er:-)

Anonymous poster hash: 1ddb7...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i denne. Det må være full mismatch mellom veiledere og sensor her. En veileder (og definitivt to) skal normalt ha såpass oversikt at de klarer å stoppe studenten fra å skrive en "strykoppgave" før oppgaven er levert inn.

Av ren nysgjerrighet lurer jeg på om du får en annen sensor dersom du skriver om oppgaven, eller om det blir samme som i første forsøk?

Uansett, lykke til med ny vurdering eller omskriving, avhengig av hva du velger å gjøre.

Veilederne mine var ikke enige med sensor, så ful mismatch her ja!

Ja, for heldigvis nye sensorer når jeg skriver om+leverer inn på nytt. Er ikke lov at de samme sensorene skulle evaluert oppgaven :)

TS

Anonymous poster hash: 7eeb0...fcc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som strøk på master fordi problemstillingen hun undersøkte var alt for enkel. Det var ikke noe galt eller dårlig med det hun hadde skrevet, men selve temaet var alt for enkelt til at det kunne godtas som en master. Hadde det vært en bachelor hadde hun antageligvis fått god karakter. Så det var 100% veilederen sin feil, ettersom det var han som hadde gitt henne oppgaven. Noe også sensorene sa. Utrolig surt for henne. Hun endte opp med å skrive en helt ny oppgave.



Anonymous poster hash: a3f50...397
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner en som strøk på master fordi problemstillingen hun undersøkte var alt for enkel. Det var ikke noe galt eller dårlig med det hun hadde skrevet, men selve temaet var alt for enkelt til at det kunne godtas som en master. Hadde det vært en bachelor hadde hun antageligvis fått god karakter. Så det var 100% veilederen sin feil, ettersom det var han som hadde gitt henne oppgaven. Noe også sensorene sa. Utrolig surt for henne. Hun endte opp med å skrive en helt ny oppgave.

Anonymous poster hash: a3f50...397

Off, sånt er kjedelig! Heldigvis var ikke det tilfelle for min del, da det jeg skrev om ikke har så mye forskning i grunn. I det tilfellet du beskriver så har veilederen gjort en slett jobb i hvertfall! For min del var det andre ting som spilte inn, noe jeg var enig i, andre jeg ikke forsto at de kunne bedømme så strengt (mine veiledere var enige med meg der altså).

TS

Anonymous poster hash: 7eeb0...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at dagen i dag er litt trist. I dag skulle jeg holdt foredrag om oppgaven, samt hatt avslutningsseremoni... Har aldri opplevd en slik seremoni før, så hadde gledet meg enormt mye til det, uansett hvordan karakter jeg hadde fått (så lenge jeg hadde bestått!). Merker at det stikker litt, til tross for at jeg ser at oppgaven per nå kan bli bedre... Så i dag blir en trist dag for min del :trist:Gleder meg egentlig bare til denne dagen er over akkurat nå...



Anonymous poster hash: 7eeb0...fcc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at dagen i dag er litt trist. I dag skulle jeg holdt foredrag om oppgaven, samt hatt avslutningsseremoni... Har aldri opplevd en slik seremoni før, så hadde gledet meg enormt mye til det, uansett hvordan karakter jeg hadde fått (så lenge jeg hadde bestått!). Merker at det stikker litt, til tross for at jeg ser at oppgaven per nå kan bli bedre... Så i dag blir en trist dag for min del :trist:Gleder meg egentlig bare til denne dagen er over akkurat nå...

Anonymous poster hash: 7eeb0...fcc

TS

Anonymous poster hash: 7eeb0...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Merker at dagen i dag er litt trist. I dag skulle jeg holdt foredrag om oppgaven, samt hatt avslutningsseremoni... Har aldri opplevd en slik seremoni før, så hadde gledet meg enormt mye til det, uansett hvordan karakter jeg hadde fått (så lenge jeg hadde bestått!). Merker at det stikker litt, til tross for at jeg ser at oppgaven per nå kan bli bedre... Så i dag blir en trist dag for min del :trist:Gleder meg egentlig bare til denne dagen er over akkurat nå...

Anonymous poster hash: 7eeb0...fcc

Åh, det skjønner jeg veldig godt. Du må få lov til å være trist akkurat i dag. Unn deg noe ekstra godt i dag :) Men, det blir avslutningsseremoni på deg og senere, og da skal det nok føles ekstra godt. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ordner seg for deg, TS! Du får legge inn de siste kreftene du har, stå på :):klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det skjønner jeg veldig godt. Du må få lov til å være trist akkurat i dag. Unn deg noe ekstra godt i dag :) Men, det blir avslutningsseremoni på deg og senere, og da skal det nok føles ekstra godt. :)

Dette er avsporing, men du virker veldig hyggelig! Jeg har lagt merke til flere av innleggene dine og du virker som en veldig god person. :)

Anonymous poster hash: 006a8...e5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er avsporing, men du virker veldig hyggelig! Jeg har lagt merke til flere av innleggene dine og du virker som en veldig god person. :)

Anonymous poster hash: 006a8...e5b

Åh, takk :hug: Det var iallfall en veldig fin avsporing. Jeg er vel en snill person, men jeg har også temperament innimellom. Er løve, og det er mamma også. Så vi kjekler litt innimellom, men er aldri langsinte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...