Gå til innhold

Kvinnelige kjendiser kaster klærene - hvorfor?


pressplay

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen finner menneskekroppen vakker uten at det trenger å ha noe med sex å gjøre. Men det spørs jo i hvilken setting selvfølgelig. Men syns uansett ikke det kan sammenlignes med prostitusjon. Hvorfor mener du det kan det?

For om de gjør det for penger selger de bilde av kroppen. Nå var det bare et sidespor på det ene poenget ditt, men det eneste slike bilder gjør er

1) skaper kroppspress på yngre jenter

2) runkemateriale for gutter

3) booster egoet til individet og tar en snarvei i kjendislivet framfor å benytte talentet sitt

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

For om de gjør det for penger selger de bilde av kroppen. Nå var det bare et sidespor på det ene poenget ditt, men det eneste slike bilder gjør er

1) skaper kroppspress på yngre jenter

2) runkemateriale for gutter

3) booster egoet til individet og tar en snarvei i kjendislivet framfor å benytte talentet sitt

At det skaper et kroppspress er jeg helt enig i, det er derfor jeg etterlyser kvinner med mer varierte kropper. At en slank kvinne uten synlige "feil" sier hun er glad i kroppen sin er greit det, men vi blir liksom ikke overrasket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe problem med slike bilder isolert sett. Fine og eleganter er de og. Men det er jo mer normalt enn ikke at unge kjendiskvinner stiller opp på slike bilder. Man får jo ikke mer respekt for dem på denne måten når det er innlysende at de ønsker å spille på kropp framfor talent.

Tja, det er nok mange som gjør det av den grunn, men du kan jo ikke vite hvem. Så jeg velger å ikke bry meg.

Jeg, som Nuttery, hadde ikke hatt et problem med å gjøre noe slikt selv. Hadde sikkert vært gøy å få noen fine bilder, bli intervjuet litt og attpåtil blitt betalt for det. Det gjelder sikkert flere, så da lurer jeg på - kanskje den eneste forskjellen på kjendiskvinner og vanlige kvinner er at sistnevnte ikke får slike tilbud? Jeg tror kanskje det, svært mange mennesker liker jo oppmerksomhet. Det er ikke unormalt, så i mine øyne er ikke det noe som gjør at personen ikke er verdt å respektere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er nok mange som gjør det av den grunn, men du kan jo ikke vite hvem. Så jeg velger å ikke bry meg.

Jeg, som Nuttery, hadde ikke hatt et problem med å gjøre noe slikt selv. Hadde sikkert vært gøy å få noen fine bilder, bli intervjuet litt og attpåtil blitt betalt for det. Det gjelder sikkert flere, så da lurer jeg på - kanskje den eneste forskjellen på kjendiskvinner og vanlige kvinner er at sistnevnte ikke får slike tilbud? Jeg tror kanskje det, svært mange mennesker liker jo oppmerksomhet. Det er ikke unormalt, så i mine øyne er ikke det noe som gjør at personen ikke er verdt å respektere.

Men bidrar ikke dette til objektifiseringen av kvinner? At det ikke handler ikke om hvor god du er til å synge, være programleder eller å blogge (lol), men hvor fysisk attraktiv du er? hvilke signaler sender det til unge jenter? På meg virker det som om jenter har en ekstrem trang til å hevde seg ovenfor hverandre ved å vise hvem som er mest fysisk attraktiv.

Hvordan tror dere at folk hadde reagert om en kvinnelig toppleder hadde brettet seg ut i media fordi hun var nyansatt sjef i Statoil?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bidrar ikke dette til objektifiseringen av kvinner? At det ikke handler ikke om hvor god du er til å synge, være programleder eller å blogge (lol), men hvor fysisk attraktiv du er? hvilke signaler sender det til unge jenter? På meg virker det som om jenter har en ekstrem trang til å hevde seg ovenfor hverandre ved å vise hvem som er mest fysisk attraktiv.

Hvordan tror dere at folk hadde reagert om en kvinnelig toppleder hadde brettet seg ut i media fordi hun var nyansatt sjef i Statoil?

Kan gjøre begge deler. Synes de godt kunne brukt folk med litt forskjellig kroppsfasong som modeller, men det er det ikke jeg som bestemmer dessverre.

Ellers så er det stor forskjell på nakenbilder. Det kan være pent, uskyldig, sexy, alt etter hvordan man gjør det. Synes folk kan slutte å seksualisere kropp så fælt.

Synes forøvrig også at det burde være greit å ta sexy bilder uten å behøve å skamme seg også. Det er jo ikke noe galt i å føle seg bra og se bra ut.

Jeg synes også at det er OK at en kvinnelig toppleder kaster klærne. For meg gjør det ingen forskjell (men jeg har forstått såpass at ikke alle er enige i det da, selv om jeg ikke er enig).

Generelt sett tror jeg ikke folk har noe vondt av å se mer kropp. Både slanke, fyldige, unge, gamle, menn, kvinner, alt. Kropp er så seksualisert at det er helt idiotisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lykkeliky

Hvordan tror dere at folk hadde reagert om en kvinnelig toppleder hadde brettet seg ut i media fordi hun var nyansatt sjef i Statoil?

Hvorfor skulle hun gjort det? Hun er jo ikke dum når hun har fått en slik jobb!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Bare juks og fanteri, ofte når det står "kaster klærene" er de godt dekket til, og de som ikke har mye klær har altid en arm eller en kanin over de interesante delene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Hele tiden er det kvinnelige kjendiser som "kaster klærene" for å bli avbildet i magasiner etc. Kjapt spørsmål til dere kvinner: Hvorfor er det så mange kvinner som gjør dette når de får sjansen?

Nyeste eksempel:

http://www.kjendis.no/2014/06/16/kjendis/linnea_dale/mia_gundersen/caroline_berg_eriksen/fotballfrue/33866753/

Fordi de ikke har noe annet talent i verden enn å kle seg naken for å få PR.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De burde heller gi dem til Fretex.

Anonymous poster hash: c7fc2...f04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å skape blest rundt seg selv, slik at (for eksempel) den nye plata deres selger mer, flere lesere på bloggen, flere invitasjoner til fester der man kan bli avbildet+++

I tillegg skaper det jo på lang sikt en sjanse til for å få PR: Når oppmerksomheten har stilnet og karrieren er på hell, kan de jo stå fram og si: "Jeg angrer på nakenbildene!" Vips, flere store oppslag en gang til.



Anonymous poster hash: 0fa6c...478
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke? Hvem bryr seg?

For et givende og interessant svar! Går du inn i alle tråder du ikke ser noe hensikt med og svarer slik?

Du vet at det er lov å hoppe over tråder man finner uinteressante?

Anonymous poster hash: f945a...e0d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For et givende og interessant svar! Går du inn i alle tråder du ikke ser noe hensikt med og svarer slik?

Du vet at det er lov å hoppe over tråder man finner uinteressante?

Anonymous poster hash: f945a...e0d

Seriøst? Jeg mener at det ikke er noe å bry seg om. Folk skal jo legge seg opp i absolutt alt kjendiser gjør og ikke gjør. Det er bare å overse det hvis det er så plagsomt for disse sarte sjelene.

Endret av Beach
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal vi vanlige kvinner vite det, vi er jo ikke kjendiser

Legger du ikke merke til at menn gjør det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beklager men jeg kan virkelig ikke se problemet................

Ser du ikke at slike bilder kan bidra til ytterlig kroppspress for jenter? Skal du være vellykket må man være sexy? Det er jo et paradoks at jo mer likestilte vi blir jo mer velger kvinner å spille på kropp for å komme seg fram i livet
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Ser du ikke at slike bilder kan bidra til ytterlig kroppspress for jenter? Skal du være vellykket må man være sexy? Det er jo et paradoks at jo mer likestilte vi blir jo mer velger kvinner å spille på kropp for å komme seg fram i livet

Det er ikke bare jenter som blir utsatt for kroppspress

Og det er heller ikke bare jenter som stiller opp halvnakne i blander

Og det er nok av kvinner her i verden som er i stand til og komme seg fram her i livet uten og kle av seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...