Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡

missdior

Anbefalte innlegg

:klemmer:

Takk for god klem! Det trengtes veldig <3

Jupp! Nettbrettet forsvant ut vinduet :ler:

skjønner der er fryktelig kjedelig når mrdior ikke er med på å ta avgjørelser og demonstrerer den på den måten. Her later i det minste mannen som at han er interessert i de små detaljene. Og jeg kan sette meg ned med ting som er viktig for mannen fordi jeg vet han setter pris på det.

Men forståelsen oss i mellom og hva som er viktig for mannen og meg, samt det å se når diskusjonene har gått for langt, eller er unødvendige har først kommet etter at vi fikk vesla og etter flere runder med parterapi på familievernkontoret. Det var en vekker for oss begge for vi var langt ute på jordet begge to :)

Ja, det er den demonstrative delen som plager meg mest. Helt greit at han ikke "bryr seg", men han trenger ikke snu ryggen til meg fordetom. Jeg ser ofte fotballkamper med mannen fordi han syns det er koselig, jeg ser på ting han vil vise meg på nettet, leser bøker han foreslår og generelt bare er med på det HAN gjør. Jeg hater jo å gå på fjelltur, men går masse turer om sommeren fordi det er koselig å gjøre noe sammen. Stikker bare så dypt når han ikke engang gidder å velge mellom to pledd liksom. Jeg er nok full av hormoner, for det gjør enda litt vondt..

Har vurdert parterapi for oss også, men det kommer han aldri til å gå med på. Han sier at han skal spille mindre når M kommer, så man kan jo håpe. Så fint å lese at det har blitt bedre mellom dere! <3

Sånn er mannen her også. Er alltid jeg som må bryte stillheten og late som om alt er flott og fint selv om det er mannen som har vært en bæsj. Tror det er et mannesyndrom. Ikke kan han innrømme at han tar feil heller, og om jeg sier at han har gjort noe feil eller ber han f.eks rydde etter seg litt oftere kommer han alltid med noe jeg gjør feil og. Klarer bare ikke få kritikk uten å måtte kritisere tilbake. Men for en ukes tid siden begynte jeg å bli lei av at mannen lar bleia til lillemann ligge på badet isteden for å kaste den når han tar kveldsstellet, så da begynte jeg å legge de foran døra til gjesterommet (der mannen sover). Tok fire dager før han tok hintet, og han har ikke kommentert det. Så det er tydeligvis rette måten å gjøre ting på her :fnise:

Det er slitsomt! Og jeg føler at jeg alltid må "gi" meg, og det er jo ikke riktig. Man skal ikke trenge det. Nå er mrdior en sånn mann som HATER å snakke om følelser osv, og bare lar ting gå forbi så han slipper å snakke om det i etterkant. Og han er helt lik din mann. Da jeg kommenterte at han satt så mye ved pcen slang han tilbake at "men du ser BARE på tv, gjør ALDRI noe annet!!". Veeel, hadde likt å sett hvordan det hadde sett ut her om jeg ikke gjorde noe annet enn å se på tv :roll:

Hehehe, liker metodene dine! Men er det det eneste som hjelper, så er det jo det. Ikke helt lett å hanskes med disse mennene. Mamma har sagt det hele tiden; det første barnet man får i ekteskapet er mannen. Hehe. Skal ikke si at jeg er perfekt, men jeg prøver iallefall å få til at vi gjør noe sammen.

Du..kanskje han inni seg har freaket litt ut med tanke på det store som skal skje, og reagerer ved å bli fort sur/stenge seg inne? Det er ikke uvanlig at kommende pappa (og mamma for den saks skyld).

Uansett så blir jeg irritert på dine vegne. Vi kunne ha det slik før, da vi ikke var så flink til å snakke ut om ting, og det å bli ignorert er helt jævlig. Verre enn krangling synes nå jeg.

:klemmer:

Kjenner litt på den tanken selv også. At det først nå har gått opp for han at treige kvelder der han kan sitte mange timer for pcen kanskje aldri kommer igjen. At han på en måte bare prøver å få tiden til å vare. Så jeg tror absolutt det er noe i det du sier.

Jeg er veldig glad i å snakke om ting, og får helt vondt i magen om vi ikke ordner opp. For hans del så er det ikke så nøye, og han kan godt drite i å snakke om ting som har skjedd i det hele og det store.

Helt enig med deg :)

Om bestemor har laget et pledd ta det, eller ta det nydelige FruN laga. Dritt fyr altså. Nå har forumtante Ery talt

Jeg valgte pleddet søsteren til mrdior hadde strikket, det er mosegrønt og veldig mykt :) FruN sitt pledd er jo vognpleddet! :D

Jeg har også gamerkjæreste... og kjenner meg godt igjen i den krangelen dj nevnte over her, missdior. Virker jo nesten som vi er mange av oss med gamermenn. Tror jeg heller hadde foretrukket fotballfreak jeg? Eller? :P her spiller mannen hver eneste dag etter jobb... og en god del i helgen. Og noen ganger så bare ser jeg på han og tenker "jævla gamer!" Hah. Heldigvis er han ikke så vanskelig å be om hjelp da. Og noen ganger gjør han det selv uten at jeg har spurt. Så jeg skal ikke klage så mye!! Men jeg er også litt spent og nervøs på hvordan det blir når vi får barn :) med tanke på nettene og sånt. Men det finner man vel ikke ut før man har fått unger!

Uansett, håper mannen din våkner til litt når lillemann er i hus! Kanskje han overrasker positivt? Eller så er det viktig at man sier ifra og ikke bare går rundt og håper han vil bedre seg. Mannfolk tenker ikke som oss.. i det hele tatt!

Heller fotballfreak, tror jeg! : p Da er det kanskje noen timer hver uke, men ikke hver eneste dag! Haha. Håper han bare spiller fra seg nå, og legger det litt bort når babyen kommer.

Så kjekt at han hjelper til! Her er det lite hjelp å få, og om jeg spør om han kan gjøre noe så må alltid jeg gjøre noe samtidig så det ikke skal bli urettferdig. Hjelper ikke at jeg har vasket opp og hengt opp klær tidligere på dagen hvis han må tømme oppvaskmaskinen ; )

Nei, at de ikke tenker som oss er helt klart! De er en egen rase de der altså, og jeg skulle så gjerne ønske at min mann ville snakke litt om ting. Hvis jeg spør om han er klar til babyen kommer svarer han bare "tja, hva er det å bli klar for da?" som om det er en helt normal ting som skal skje. Tror nok han er litt stressa inni seg : p

Må si jeg er glad mannen her ikke er en gamer.. :sjenert: virker så utrolig slitsomt! Altså han spiller, men ikke slik at det er altoppslukende! Herr er det nesten slik at jeg oppfordrer han til å spille innimellom fordi han skal alltid ordne alt (er fint det altså, men han har perioder han blir helt utbrent..) og han trenger å tenke på seg selv av og til også.

Håper virkelig det bedrer seg nå M blir født!

Det ER slitsomt! Han har alltid spilt, og det har ikke gjort meg noe, for han har gjort det mens jeg var på jobb, eller et par timer nå og da. Nå er det HVER eneste dag, og han sitter leeeeenge, og ting går på bekostning av spillingen. Det er der det ligger, hos oss iallefall.

Er vanskelig den veien også, når de ikke tar seg tid å finne på noe gøy for seg selv. For min del kunne jeg ønske at han hang mer med kompisene sine, men da må han jo dra fra pcen sin.. : p

Min samboer er også gamer og fotballfreak. Jeg er ikke så fornøyd med noen av delene. Men han er nok ikke en av de verste. Uansett blir jeg lei når han spiller for mye eller ser på for mange kamper. Han er klar over det og prøver nok så godt han kan å ikke spille for mye men ikke alltid han klarer det. Håper det endrer seg litt når jenta vår er født.

Uff, ikke lett det der! Skulle nesten ønske vi levde i et annet tiår, uten alle disse elektroniske duppedingsene. Men da var det sikkert mye annet de kunne bruke tida si på ; )

Vi får krysse fingrene for hverandre!

Jeg sitter minst like mye med PC i fanget som mannen, så skal ikke si noe :P. Det er jo ikke så stor forskjell på å sitte med PC enn foran TV f.eks?

Hehe, jamen daså! : p Nei, det er helt sant, og jeg hadde vært storfornøyd om han satt i sofaen med en laptop på fanget, for da kan man være litt sosial sammen. Her stenger han seg totalt ute fra omverdene, setter seg ved stasjonærpcen som er i andre enden av stua og tar på seg headset. Da er han "borte" i alt fra tre til fem timer om dagen. Og det er det han gjør. Blir sur hvis jeg spør om noe så han må sette på pause liksom.. Så jatakk til mann i sofaen med laptop på fanget assa :lol: Som sagt så er jeg ingen helgen selv, men jeg har prøvd å skjerpe inn tida jeg bruker på internett, for det er en uting! Etter at pcen min ble litt syk så har jeg ikke orka å slå den på så mye, så jeg må surfe via mobilen, og det er ikke såå fristende. Bruker heller tida på å hekle eller dille med annet håndarbeid. Så mye på tv før, men man blir jo lei av det også.

Vi er også gamere :P

Nå jobber mannen natt da så han gamer litt etter han kommer hjem og litt noen timer før jeg kommer hjem fra jobb(han trener 2 timer på dagen og jobber fra 21-03). Synes det er greit. Han gamer aldri når vi er hjemme sammen med mindre jeg sier det er ok. Noen ganger kan jeg slappe av meg film/serie på PC og da kan han game med hodetelefoner på.

Jeg gamer sjeldent. Før gamet jeg endel i helgene, spesielt på vinteren. Nå er det kun ved spesielle spill. Da reserverer jeg gjerne TV'en en hel helg :P Noe som heldigvis er greit for mannen siden det skjer sånn kanskje et par ganger i året.

Men så lenge han ikke spiller når DU ønsker sosial tid sammen, så er det jo helt greit. Som sagt, det har aldri gjort meg noe at han har spilt, det har bare tatt helt av i det siste. Jeg kjeder meg jo mye i løpet av dagen, og gleder meg til han kommer hjem så jeg har noen å snakke/kose/tulle med. Men når han da setter seg ved pcen og blir der til leggetid sååååeee... Ja :P

Da gikk du vel ikke særlig opp noen kiloer, hvis folk ikke ser at du er gravid?

Hva tenker du selv om det? Blir vel tydelig vektnedgang etter barnet er født?

Jeg har akkurat bikka 5 kg opp, så jeg har absolutt ikke gått opp noe særlig. Jeg vet ikke helt hva jeg tenker om det.. Det er veldig forskjellig fra dag til dag. For en dag kan jeg tenke at jeg er kjempeheldig som ikke går opp så mye, som ikke får svær mage og medlidende blikk ute på gata. Men så slår det meg at jeg får ikke stor og rund mage fordi jeg er tjukk fra før, og at folk ikke tør å spørre fordi de kanskje tror jeg bare har blitt enda litt tjukkere.. Så det er ikke så lett det der. Vil tro jeg har gått ned litt ja, kan jo håpe det iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff føler med deg, glad jeg ikke har gubbe. Han burde jo bruke litt tid med deg nå som dere er alene. Det er ikke mange uker til, så er lille M her å krever masse oppmerksomhet. Synes man kan ta seg litt kjærestetid i ukene før fødsel. Se en film eller noe annet hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble nå venner til slutt. Han stod opp nesten tre timer etter meg i går og var blid som ei sol :P Jaja, godt han sov det av seg. Ble ikke noe veldig imponert over "forsvarstalen" hans, da den gikk ut på at han ikke brydde seg om klærne til babyen og at han ikke kom til å ringe meg for å spørre hva han skulle kle på babyen når han hadde perm (What?) :P Så jeg ble driiitlei, og etter litt pushing fra Saraby dro jeg på kjøpesenteret og hadde alenetid!!!!! Kjøpte sexy mammatruser og milkshake, og deretter dro jeg til en avsidesliggende parkeringsplass og drakk opp milkshaken mens jeg hørte på høy musikk i bilen. Det var så deilig!! Sang for full hals og rensa egentlig hele systemet, og dro hjem med frisk innstilling :P

Og hjemme hadde mrdior satt i oppvaskmaskinen og begynt å kutte ingredienser til middagen. Så det hjalp å storme ut (selv om det ble litt lol da hele bilen var nediset og jeg brukte 15 min på å komme meg hjemmefra :lol: ) Så da ble det litt grining da og unnskyldninger fra begge kanter, og han lovte å involvere seg mer og spille litt mindre. Men vil heller at han spiller seg ferdig nå, og ikke når M kommer daa... :sjenert: Uanz! Lagde Nesten 3 kg pølsegrateng i går, så det har vi fryst ned! Enkel middag til nyfødttiden. Har også en del fiskegrateng i frysen. Skal koke masse kjøttsuppe på mandag tenkte jeg, å fryse ned et par porsjoner av det også. Ogsååå har Saraby sendt med oppskrift på bosnisk pai, så det skal vi også fryse ned! Også har vi inngått avtale om at det er veldig lov til å ringe pizzabakeren :ler:

-----------

Over til noe koselig da! Jeg er nesten ferdig med fødebag del 2. Haha. Den som jeg skal ha med meg på barsel, med klær til meg og M osv. Har merket alle klærne hans med initialene på merkelappene i nakken, da det var anbefalt siden det ofte kan bli borte på sykehuset. Nå gjenstår fødeveska, hvis vi kan kalle den det. Det er den jeg skal ha inn på føden, så med ei truse, snacks og drikke, mat, slipperser osv. Skal også ha pleddet i den tenkte jeg, for det vil jeg at han skal pakkes inn i ganske fort :)

Tenk at i løpet av neste uke er han ikke prematur lenger! :hjerte: Så lenge bilstolen kommer før han kommer er jeg fornøyd. OG jeg må bare si beklager til RompeRusk, tror nok ikke tippingen din er rett, for da må jeg føde i morra, og det tror jeg ikke at jeg gidder :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff føler med deg, glad jeg ikke har gubbe. Han burde jo bruke litt tid med deg nå som dere er alene. Det er ikke mange uker til, så er lille M her å krever masse oppmerksomhet. Synes man kan ta seg litt kjærestetid i ukene før fødsel. Se en film eller noe annet hyggelig.

Vi så faktisk film i dag da! Tror han kanskje har litt dårlig samvittighet etter i går og fredag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi så faktisk film i dag da! Tror han kanskje har litt dårlig samvittighet etter i går og fredag ;)

Det burde han ha, det er ikke sånn man behandler en fin jente som du.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er viktig å være snill med de man bryr seg om.

Så god du er, Ery :kose: Right back at ya!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste fødsel! :babygutt: Menstermin = 3.februar. Ultermin = 7.februar

12.januar

- RompeRusk

14.januar

- Pingting

- Boks

21.januar

- MissStiles

- EryMax

- Blondie65

25.januar

- Enamorada

- Askmeagain89

26.januar

- RavenEmerald

- LilleNinja

27.januar

- blomst12

- La Traviata

28.januar

- Kardinal

- Nautika

29.januar

- FruN

- Tekola

- Kaffemor

30. januar

- Malicious

31.januar

- Ulzzang

1.februar

- Doh

2.februar

- Lillemeg90

- Skyblue

- Daenerys

3.februar (menstermin)

4.februar (tidlig UL-termin)

- Yesterday

- Teriyaki

5.februar

- Mrdior

- Saraby

- Havmus

6. februar

- Studenten

7.februar (OUL-termin)

- RavenEmerald

- Bippo

8.februar

- Poppsilopp

- Nuttapia

9.februar

- Spiremor

10.februar

- missdior

12.februar

- fionel

14.februar

- Maneo

Nå begynner jo de første datoene å nærme seg :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slæpp off, 18 dager igjen :nigo:

Det holder det altså! :nigo: Da har bilstolen kommet OG han ekke prematur lenger! :5:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som han tok det litt til seg, håper det fortsetter!:)

Og tenk at M snart ikke er prematur lenger! Det er en milepæl det! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper han velger å bruke litt tid med deg fremover, være tullete og romantisk. Hjelpe deg, for du er jo faktusk høygravid og har en stor jobb foran deg :hjerte:

Om han ikke er så flink til å ta initiativ, så kan du jo invitere han på en skikkelig date, som feks middag og kino, uten babyprat - kun kjærlighet og koselig sladder :)

La meg få tipse om The Imitation Game - fantastisk bra film!!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som han tok det litt til seg, håper det fortsetter!:)

Og tenk at M snart ikke er prematur lenger! Det er en milepæl det! :hoppe:

Ja, i morgen er det slutt på tiden som prematur! Og bilsetet er kommet til Fauske (mye mas om denne drittplassen som ingen egentlig har hørt om) og det vil si at det er her i Bodø i morgen! :hoppe: Og daaa må M bare vente til neste mandag for da begynner permisjonen min (1 uke til i dag!) så kan han komme :danse: Selv om jeg egentlig ikke vil at han skal komme før februar :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper han velger å bruke litt tid med deg fremover, være tullete og romantisk. Hjelpe deg, for du er jo faktusk høygravid og har en stor jobb foran deg :hjerte:

Om han ikke er så flink til å ta initiativ, så kan du jo invitere han på en skikkelig date, som feks middag og kino, uten babyprat - kun kjærlighet og koselig sladder :)

La meg få tipse om The Imitation Game - fantastisk bra film!!! :jepp:

Tror vi begge glemmer at jeg er høygravid innimellom :fnise:

Men en date hørtes veldig koselig ut! Lurer på om kino utgår, da jeg får så vondt i lårene av å holde samme stilling lenge. Er dette en normal gravidplage forresten? :klo: Får ta han med på bowling! Ene veninna mi spilte bowling med begynnende rier og dro på sykehuset med 5 cm åpning et par timer etterpå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Driftig på mandagsmorgen! Har snakket med kirkekontoret i hjemkommunen om hvordan det praktiske ordnes siden vi ikke hører hjemme der, men vil døpe der. Og det årnær sææ!! :danse:

Oooog der var lokale booket! Haha, 131 dager til dåp dere... :fnise:

Endret av missdior
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driftig på mandagsmorgen! Har snakket med kirkekontoret i hjemkommunen om hvordan det praktiske ordnes siden vi ikke hører hjemme der, men vil døpe der. Og det årnær sææ!! :danse:

Oooog der var lokale booket! Haha, 131 dager til dåp dere... :fnise:

Wow, du er effektiv.

Vi har begynt å snakke om dåp men ikke enig om hvor enda. Ringe kirken som han hører til etter hvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, du er effektiv.

Vi har begynt å snakke om dåp men ikke enig om hvor enda. Ringe kirken som han hører til etter hvert..

Vi måtte ordne det så tidlig som mulig siden vi skal døpe på en liiiiiten plass :) Kjekt med alt som er gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gahd, veide pusi nå, siden hun har blitt litt rundt, og hun veier 4,2 kg!! :sjokkert: Da hun kom hjem etter forsvinningen i sommer veide hun 3,5 kg. Da var hun selvfølgelig litt tynnere enn normalt pga hun hadde bodd ute, men hun har alltid ligget på rundt 3,7 og 3,8 kg. Jeg skjønner hvorfor da, det har vært veldig kaldt i vinter, og i dag f.eks er det 11- ute og 22 effektive kuldegrader. Så er meget forståelig! Må passe meg på mengde mat hun får servert og aktivisere henne litt fotere. Stakkars, lille tjukkebolla :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...