Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡

missdior

Anbefalte innlegg

Jeg er sammen med en gamer, og han spiller hvis han vil, og det er helt ok, så lenge det er ETTER at kidden har lagt seg. Det er null stress for ham.

Sier du ikke ifra, så tenker ikke han over det, og da forblir jo situasjonen den samme.

MEN han får nok helt andre interesser når tassen er ute, og du må stå på ditt! :jepp::hjerte:

Jeg syns det er en uting å spille så mye når vi er sammen hjemme :sjenert: Var mye bedre da jeg jobba ettermiddagene, for da spilte han de fem - seks timene jeg var på jobb, også var han sammen med meg da jeg kom hjem. Så jeg savner den tida litt, bortsett fra at jeg var helt utkjørt etter stress på jobb :ler:

Men skjønner absolutt at det fungerer med spilling etter leggetid, bare ser for meg at når ungen endelig sover så er det fint med kjærestetid. Men hva vet vel jeg? Kan hende jeg vil spytte på mrdior når M endelig sover :skratte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spilling etter leggetid en gang i blant er tillatt her i huset, men ikke hver kveld. Her satt mannen med nesa begravd i nettbrettet dagen lang... til og med med ungen på armen. Jeg vet ikke om noe jeg har gnålet og klaget så mye på som den spillingen :( Enden på visa og nettbrettet kom for en dag da vi spilte brettspill sammen og han satt å tasta på den driten - da fløy den plutselig ut gjennom vinduet :ler::engel:

Nå har han blitt flink til å si ifra hvis han kjeder seg eller trenger alenetid med pc'en.

Endret av Havmus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låne babyen hørtes jo litt bedre ut enn at vi følte at vi stjal henne. For det var sånn det føltes. At vi ikke hadde lov :P

Men heldigvis gikk den følelsen fort over :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilling etter leggetid en gang i blant er tillatt her i huset, men ikke hver kveld. Her satt mannen med nesa begravd i nettbrettet dagen lang... til og med med ungen på armen. Jeg vet ikke om noe jeg har gnålet og klaget så mye på som den spillingen :( Enden på visa og nettbrettet kom for en dag da vi spilte brettspill sammen og han satt å tasta på den driten - da fløy den plutselig ut gjennom vinduet :ler::engel:

Nå har han blitt flink til å si ifra hvis han kjeder seg eller trenger alenetid med pc'en.

Det er jo det jeg også tenker, at man må få tid til å gjøre "aleneting" på en måte :) Jeg blir bare så lei meg når han velger å bruke timene på ettermiddag/kveld hver eneste dag på å spille, og deretter skylde på at han gjør det for å holde seg våken.. :roll:

Kasta du den seriøst ut??? Du er herved helten min!! Jeg klarer nok desverre ikke å hive ut den svære gamingpcen hans som tar opp halve stua, men tro meg, hadde det vært mulig så hadde den vært på mark for leeeeeenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låne babyen hørtes jo litt bedre ut enn at vi følte at vi stjal henne. For det var sånn det føltes. At vi ikke hadde lov :P

Men heldigvis gikk den følelsen fort over :P

Gleder meg sånn til å ta han med hjem altså! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj. Dårlig stemning i diorheimen i dag. Begynte å pakke litt i den der forbaska fødebagen i går, og spurte mannen om hvilket pledd han ville vi skulle ta med på sykehuset. "æh, ikke nøye, pick one" svare han. Da sa jeg at det kunne jo ha vært koselig om han kanskje hadde valgt pleddet da, siden jeg valgte alt annet, hele tida (noe han også kommenterer støtt og stadig). Da ble han dritsur og sa at han kom aldri til å bestemme seg for han brydde seg ikke.

- end conversation -

på med headsetet, sende stygge blikk og game videre.

Altså, jeg vet han er mann og han ikke "bryr seg", men han kan jo late som i det minste. Det er jo bare en liten filleting, men jeg ble utrolig lei meg og bare avslutta hele pakkinga, var liksom ikke helt stemning for det lenger. Han så hvor lei meg jeg ble, men tror dere han sa noe? Neida. Jeg gikk og la meg etter å ha rydda opp i pleddene, og han kom ikke før en time etterpå. Han har fortsatt ikke sagt noe til meg, ikke godnatt engang. Dette høres jo helt sykt ut, men joda, dette er mannen min. Og til "vanlig" er det jeg som bryter stillheten.. Men ikke i dag. Ikke svarte. Han kan få kjenne på den følelsen litt, følelsen av å bli ignorert av kjæresten sin.

Så, god helg til alle dere andre. Jeg skal dusje :lol:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo det jeg også tenker, at man må få tid til å gjøre "aleneting" på en måte :) Jeg blir bare så lei meg når han velger å bruke timene på ettermiddag/kveld hver eneste dag på å spille, og deretter skylde på at han gjør det for å holde seg våken.. :roll:

Kasta du den seriøst ut??? Du er herved helten min!! Jeg klarer nok desverre ikke å hive ut den svære gamingpcen hans som tar opp halve stua, men tro meg, hadde det vært mulig så hadde den vært på mark for leeeeeenge siden.

Jupp! Nettbrettet forsvant ut vinduet :ler:

skjønner der er fryktelig kjedelig når mrdior ikke er med på å ta avgjørelser og demonstrerer den på den måten. Her later i det minste mannen som at han er interessert i de små detaljene. Og jeg kan sette meg ned med ting som er viktig for mannen fordi jeg vet han setter pris på det.

Men forståelsen oss i mellom og hva som er viktig for mannen og meg, samt det å se når diskusjonene har gått for langt, eller er unødvendige har først kommet etter at vi fikk vesla og etter flere runder med parterapi på familievernkontoret. Det var en vekker for oss begge for vi var langt ute på jordet begge to :)

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er mannen her også. Er alltid jeg som må bryte stillheten og late som om alt er flott og fint selv om det er mannen som har vært en bæsj. Tror det er et mannesyndrom. Ikke kan han innrømme at han tar feil heller, og om jeg sier at han har gjort noe feil eller ber han f.eks rydde etter seg litt oftere kommer han alltid med noe jeg gjør feil og. Klarer bare ikke få kritikk uten å måtte kritisere tilbake. Men for en ukes tid siden begynte jeg å bli lei av at mannen lar bleia til lillemann ligge på badet isteden for å kaste den når han tar kveldsstellet, så da begynte jeg å legge de foran døra til gjesterommet (der mannen sover). Tok fire dager før han tok hintet, og han har ikke kommentert det. Så det er tydeligvis rette måten å gjøre ting på her :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du..kanskje han inni seg har freaket litt ut med tanke på det store som skal skje, og reagerer ved å bli fort sur/stenge seg inne? Det er ikke uvanlig at kommende pappa (og mamma for den saks skyld).

Uansett så blir jeg irritert på dine vegne. Vi kunne ha det slik før, da vi ikke var så flink til å snakke ut om ting, og det å bli ignorert er helt jævlig. Verre enn krangling synes nå jeg.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bestemor har laget et pledd ta det, eller ta det nydelige FruN laga. Dritt fyr altså. Nå har forumtante Ery talt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gamerkjæreste... og kjenner meg godt igjen i den krangelen dj nevnte over her, missdior. Virker jo nesten som vi er mange av oss med gamermenn. Tror jeg heller hadde foretrukket fotballfreak jeg? Eller? :P her spiller mannen hver eneste dag etter jobb... og en god del i helgen. Og noen ganger så bare ser jeg på han og tenker "jævla gamer!" Hah. Heldigvis er han ikke så vanskelig å be om hjelp da. Og noen ganger gjør han det selv uten at jeg har spurt. Så jeg skal ikke klage så mye!! Men jeg er også litt spent og nervøs på hvordan det blir når vi får barn :) med tanke på nettene og sånt. Men det finner man vel ikke ut før man har fått unger!

Uansett, håper mannen din våkner til litt når lillemann er i hus! Kanskje han overrasker positivt? Eller så er det viktig at man sier ifra og ikke bare går rundt og håper han vil bedre seg. Mannfolk tenker ikke som oss.. i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er glad mannen her ikke er en gamer.. :sjenert: virker så utrolig slitsomt! Altså han spiller, men ikke slik at det er altoppslukende! Herr er det nesten slik at jeg oppfordrer han til å spille innimellom fordi han skal alltid ordne alt (er fint det altså, men han har perioder han blir helt utbrent..) og han trenger å tenke på seg selv av og til også.

Håper virkelig det bedrer seg nå M blir født!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også gamerkjæreste... og kjenner meg godt igjen i den krangelen dj nevnte over her, missdior. Virker jo nesten som vi er mange av oss med gamermenn. Tror jeg heller hadde foretrukket fotballfreak jeg? Eller? :P her spiller mannen hver eneste dag etter jobb... og en god del i helgen. Og noen ganger så bare ser jeg på han og tenker "jævla gamer!" Hah. Heldigvis er han ikke så vanskelig å be om hjelp da. Og noen ganger gjør han det selv uten at jeg har spurt. Så jeg skal ikke klage så mye!! Men jeg er også litt spent og nervøs på hvordan det blir når vi får barn :) med tanke på nettene og sånt. Men det finner man vel ikke ut før man har fått unger!

Uansett, håper mannen din våkner til litt når lillemann er i hus! Kanskje han overrasker positivt? Eller så er det viktig at man sier ifra og ikke bare går rundt og håper han vil bedre seg. Mannfolk tenker ikke som oss.. i det hele tatt!

Her er mannen fotballfreak og periodevis gamer. Fotballfreak er IKKE å foretrekke, for da blir han borte en del på fotballkamper også. Gubben har gamet ganske heftig det siste halvåret eller så, men begynner heldigvis å bli litt lei. De han spiller med er visst ikke seriøse nok :P Så jeg håper at han ikke finner seg en ny spillegruppe eller et nytt spill med det første, for nå er det ikke lenge til lillemor kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer er også gamer og fotballfreak. Jeg er ikke så fornøyd med noen av delene. Men han er nok ikke en av de verste. Uansett blir jeg lei når han spiller for mye eller ser på for mange kamper. Han er klar over det og prøver nok så godt han kan å ikke spille for mye men ikke alltid han klarer det. Håper det endrer seg litt når jenta vår er født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter minst like mye med PC i fanget som mannen, så skal ikke si noe :P. Det er jo ikke så stor forskjell på å sitte med PC enn foran TV f.eks?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er mannen fotballfreak og periodevis gamer. Fotballfreak er IKKE å foretrekke, for da blir han borte en del på fotballkamper også. Gubben har gamet ganske heftig det siste halvåret eller så, men begynner heldigvis å bli litt lei. De han spiller med er visst ikke seriøse nok :P Så jeg håper at han ikke finner seg en ny spillegruppe eller et nytt spill med det første, for nå er det ikke lenge til lillemor kommer.

Fotballfreak OG litt gamer? Men det finnes de mennene som er SKIKKELIGE gamere da... som til og med tjener penger på det og evt har det som en jobb. DET er uakseptabelt. Mannen spøkte om det til meg for noen år siden og jeg syns ikke det var noe morsomt i det hele tatt. Ble skikkelig sur :P Mannen gamet mer før da, så jeg håper liksom at det blir mindre og mindre for hvert år, og spesielt etter at barn kommer inn i bildet.

Håper for din skyld at han spiller mindre når lillemor kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter minst like mye med PC i fanget som mannen, så skal ikke si noe :P. Det er jo ikke så stor forskjell på å sitte med PC enn foran TV f.eks?

Enig i det :)

edit: samme hos oss egentlig :)

Endret av malicious
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er også gamere :P

Nå jobber mannen natt da så han gamer litt etter han kommer hjem og litt noen timer før jeg kommer hjem fra jobb(han trener 2 timer på dagen og jobber fra 21-03). Synes det er greit. Han gamer aldri når vi er hjemme sammen med mindre jeg sier det er ok. Noen ganger kan jeg slappe av meg film/serie på PC og da kan han game med hodetelefoner på.

Jeg gamer sjeldent. Før gamet jeg endel i helgene, spesielt på vinteren. Nå er det kun ved spesielle spill. Da reserverer jeg gjerne TV'en en hel helg :P Noe som heldigvis er greit for mannen siden det skjer sånn kanskje et par ganger i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! :) Syns jeg har fått mer babymage nå også, ikke bare... tjukkmage :P Eneste som har bemerka magen min var ei thaidame på Chili som spurte meg om jeg var gravid da jeg holdt i en pose med extra hot chili.. "æl do glavid? ikke spise den" sa hun og gliste til meg. Jeg bare JESSSSSSSS, endelig noen som ser det :nigo:

Da gikk du vel ikke særlig opp noen kiloer, hvis folk ikke ser at du er gravid?

Hva tenker du selv om det? Blir vel tydelig vektnedgang etter barnet er født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...