Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡

missdior

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var et veldig bra hefte. Masse litt enklere oppskrifter, å med ganske mange plagg som passer begge gutta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde legene så litt igjennom fingrene på det, dumt hvis du må la det gå så langt for å få det dekket.

Det er bare å gå resten av svangerskapet, for da har du ihvertfall ikke vondt! :rolleyes::ironi:

Er ikke legen som avgjør, de kan skrive i henvisningen at det er gangvansker men det er fysioterapeuten som avgjør og sender inn papirene så fysioterapeuten får betalt fra Helfo og ikke pasienten.

Har en manuellterapeut å anbefale om du vil Miss. Han er kjempe flink! Jeg fikk gratis behandling hos han fordi jeg hadde litt gangvansker. Og man trenger ikke henvisning til manuellterapeuter. Har gått til han med nakken og, like fornøyd. Han fikser låsninger og kan fysioterapi.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke legen som avgjør, de kan skrive i henvisningen at det er gangvansker men det er fysioterapeuten som avgjør og sender inn papirene så fysioterapeuten får betalt fra Helfo og ikke pasienten.

Har en manuellterapeut å anbefale om du vil Miss. Han er kjempe flink! Jeg fikk gratis behandling hos han fordi jeg hadde litt gangvansker. Og man trenger ikke henvisning til manuellterapeuter. Har gått til han med nakken og, like fornøyd. Han fikser låsninger og kan fysioterapi.

Aha! Da lærte jeg noe nytt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fysioterapeuten min sa det var legen som avgjorde med hvilken kode han satte på henvisingen? Hun sa hun ikke hadde noe med det hun :) Endret av lillemeg90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min skrev "bekkenløsning med gangsperre" i henvisningen min. Det har en egen kode. Var visst det som avgjorde om jeg fikk det dekket eller ei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vex, så flink du er som strikker! Må bare spørre for å se om jeg skjønte riktig: det er buksa du skal strikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er såååå fin, den buksa (jakka er også fin...og sokkene....og lua!). Det får jeg strikket til mageboer også, klarere bare ikke bestemme farge :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens min lege skrev ikke gangvansker i henvisningen min fordi hun sa at det kan ikke hun vurdere da hun ikke kan fysioterapi og bare kan høre mine ord, (fikk henvisning fordi jeg egentlig skulle til en fysioterapeut), manuellterapeuten sa at det var opp til han og han måtte sjekke meg grundig først, og jeg betalte ingenting :) Kanskje manuellterapeuter kan bestemme sånt og ikke fysioterapeuter og kiropraktorer, siden man ikke trenger henvisning til manuellterapeuter og de kan sykemelde.

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mens min lege skrev ikke gangvansker i henvisningen min fordi hun sa at det kan ikke hun vurdere da hun ikke kan fysioterapi og bare kan høre mine ord, (fikk henvisning fordi jeg egentlig skulle til en fysioterapeut), manuellterapeuten sa at det var opp til han og han måtte sjekke meg grundig først, og jeg betalte ingenting :) Kanskje manuellterapeuter kan bestemme sånt og ikke fysioterapeuter og kiropraktorer, siden man ikke trenger henvisning til manuellterapeuter og de kan sykemelde.

Snakker du om han på mørkved som er svensk og som blinker med øynene? Trodde han bare var vanlig fysio jeg?

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker du om han på mørkved som er svensk og som blinker med øynene? Trodde han bare var vanlig fysio jeg?

Han ja, han er manuellterapeut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ja, han er manuellterapeut :)

Okei. Hehe, det visste jeg ikke. :P Er han jeg skal til når jeg får behovet igjen med tanke på bekkenet, men det er vel en del ventetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei. Hehe, det visste jeg ikke. :P Er han jeg skal til når jeg får behovet igjen med tanke på bekkenet, men det er vel en del ventetid.

Dumt det da, jeg har alltid fått første time innen en uke. Men sikkert mye å gjøre nå. Jeg skal til han neste gang jeg får problemer med bekkenet (om det blir verre, er ennå plaga) eller nakken.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner heller lite på høyre side av navrlen, der morkaken ligger. Alle spark og bevegelser kjenner jeg til venstre, og langt ned. Der morkaken ikke ligger i veien. Så du som har morkake midt på vil nok slite med å kjenne så mye. Det er uansett helt normalt :klemmer:

Må jo bare innfinne meg med det, men det er veldig, veldig kjedelig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er liksom litt anderledes form på enn en vanlig valk. Derfor må det være begynnelsen på en babymage

Hahah, er jo en Birgervalk!

Enig med vex! Babymage! :gravid: Snart så blir den mer stuttelutt!

Lille B liker også pepsi max :5: Disse gutta våre er twinbrothers from different mothers :nigo:

Håper den strutter skikkelig snart! Åh, B & M kommer til å bli bestevenner over nett! Hahhaa :D

Beeebiiismageee :nigo:

:danse:

Deffo babymage. Og jeg har jo personlig erfaring med myke gravidmager :nigo:

Haha, så søt du er! <3

Første gang jeg var inne for sjekk pga blødninger, var jeg 19 uker på vei! Så det skal du ikke tenke på :)

Okei, da skal jeg ikke tenke på det. Men er lett å tenke at det er for tidlig.. :sjenert:

BabymaaaGe :D :hjerte:

:hoppe:

Nydeligste babymagen!! :rodmer: :rodmer:

Så søt du er da <3

Det var min tankegang også, veldig, veldig lenge. Skjønte ikke hvorfor det skulle gå den gangen når det ikke gikk bra de andre gangene, det at vi i tillegg egentlig skulle utredes gjorde saken enda verre for min del.

Jeg hadde ræva matlyst hele svangerskapet, i tillegg til mye kvalme og oppkast, så det gikk veldig opp og ned i perioder hvor bra det jeg fikk i meg faktisk var. Det ble ofte prioritert å bare få ned mat i det store og hele. Man må bare gjøre det beste man kan ut fra de forutsetningene man har med form og alt :) Det skal en hel del til før det går negativt ut over babyen heldigvis.

De skal vel lytte etter hjertelyden ved hver kontroll mener jeg. Jeg hadde doppler hjemme som jeg brukte fra uke 14 ca, ikke ofte, men når jeg trengte den lille bekreftelsen. Det koster jo ikke all verden for en hjemmedoppler, er glad jeg hadde den :)

Og fiiiin babybump! :hjerte:

Sånn var det her i starten, men nå spiser jeg maaaasse. Alt for få måltider da, men generelt mye mat. Skikkelig møkkakosthold, må endre det. Sjeldent noe veldig usunt, men bare mye liksom. Gleder meg til jordmortime neste mandag, skal bli godt å få snakka med jordmor om alt mulig som bekymrer meg. Også håper jeg hun drar fra doppleren... Lurer på om jeg skal kjøpe meg en doppler altså. Jeg kjenner på det at jeg er veldig, veldig usikker.

Fiiiine magen

..Og jeg lo skikkelig av at du hadde skrevet at du var så glad for at du hadde ELGETIME i morgen. Hva-da-dårlig-humor

Håper du klarer å slappe litt av etterhvert som magehuset blir større og gutten like så snupp, men hvis det er noen trøst tror jeg dessverre alle bekymrer seg gjennom de 9 mnd av ulike årsaker. Masse klemmer til deg

Hahaha, så det ikke før nå!!! Ja, det håper jeg også, for nå er hodepinen tilbake, skuldrene verker og jeg føler meg skikkelig bæsj!

Høres ut som Kiropraktor er lurt! kan høres ut som du har en låsning!

Skal sjekke det opp! Definitivt. Erså vondt...

Kanskje du å må begynne på gravid vanngym?

HAHA. jamen, da må jeg jo barbere leggene.. OG gå i badedrakt...

7_medium.jpg

Siden jeg suger på hemmeligheter når det gjelder små bebiser. Så har jeg begynt på denne her. Å jeg som knapt kan strikke. Håper du blir fornøyd med okergul.

Du er altså så snill, Vex! Birger gleder seg veldig til forumtante-Vex blir ferdig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...