Gå til innhold

Inkassokrav ETTER betalt regning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har fått en inkasso fra Lindorff. Det jeg stusser litt på er at jeg har fått den ETTER at jeg har betalt regningen (dog litt sent), og hovedkrav er altså kr 0, og dette er den første inkassoen jeg har fått fra dem. Så da har altså de som opprinnelig sendte ut regningen mottatt min betaling, så sendt regningen min til Lindorff med et hovedkrav på kr 0, renter på kr 4, og et skyhøyt inkassolær på kr 320?! Er det bare meg, eller skurrer dette litt?

Anonymous poster hash: 7b1ca...12f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring til de. Antagelig slipper du å betale den da du allerede har betalt selve regningen.

• Liker 1
Skrevet

Mulig du overså betalingsfristen og de du skyldte penger sendte dette videre til Lindorf. Noe som stod klart på purringer din som du var for sein med tenker jeg. De kan jo ikke lukte når du har tenkt til å betale...

Da koster det deg 324 kr ekstra å ikke holde fristen. Du kan nok klage på det, men du har betalt for seint og det valget koster nok.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke fått noe purring.

-TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke fått noe purring.

-TS

Det er ikke krav om å sende purringer før inkassovarsel, så inkassovarselet kan godt være første purring. Men det er krav om at du skal få inkassovarsel før regningen blir sendt til inkasso.

Anonymous poster hash: 3b948...fe1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke krav om å sende purringer før inkassovarsel, så inkassovarselet kan godt være første purring. Men det er krav om at du skal få inkassovarsel før regningen blir sendt til inkasso.

Anonymous poster hash: 3b948...fe1

Jeg har ikke fått inkassovarsel heller! Jeg fikk påminnelse på melding.

Skrevet

Jeg ville uansett ringt til Lindorff og til de som sendte regningen, og forklart at den var betalt, og hvilken dato. Jeg opplevde å få en rekning til inkasso for mange år siden, og den var nettopp betalt da og jeg slapp å betale purrebeløpet, det måtte det opprinnelige firmaet ta selv.

AnonymBruker
Skrevet

Har fått purring eller inkassovarsel (husker ikke helt), og da sto det i brevet at hvis jeg allerede hadde betalt regningen før jeg fikk purringen/inkassobrevet i posten - så skulle jeg bare se bort i fra brevet. Sto det ingenting om det?

Anonymous poster hash: 9a80c...dc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...