Gå til innhold

Hvem Foss ville du vært sammen med?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nei, som jeg skriver over er det best å bruke 'hvem' for å få fram at det er et menneskelig individ og ikke en foss jeg sikter til.

Da må du bygge opp setningen på en annen måten.

"Hvem foss" blir feil, enten man sikter til et etternavn eller en foss.

Anonymous poster hash: b17ad...aa7
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, som jeg skriver over er det best å bruke 'hvem' for å få fram at det er et menneskelig individ og ikke en foss jeg sikter til.

Da må du bygge opp setningen på en annen måten.

"Hvem foss" blir feil, enten man sikter til et etternavn eller en foss.

Eneste grunnen til at jeg skrev "hvem" var for å se hvor mange norsklærere som hadde lite å gjøre på i dag.

Men hva betyr "en annen måten"?

Anonymous poster hash: 04783...b70

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min måte å gi deg en følelse av at du kan "ta igjen". (Sannheten er at autokorrekturen på mobilen av og til spiller en et puss).

Jeg forstår at det for mange er vanskelig å vite når man skal bruke hvem, hvilken, hvordan, hvorfor osv. Det er greit det. Det er jo fint å kunne lære av sine feil. Det gjør jeg selv, som ikke har norsk som morsmål.

Jeg velger forøvrig den homofile Foss (mennesket, ikke fossen, som for eksempel Vøringsfossen eller Låtefoss).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min måte å gi deg en følelse av at du kan "ta igjen". (Sannheten er at autokorrekturen på mobilen av og til spiller en et puss).

Jeg forstår at det for mange er vanskelig å vite når man skal bruke hvem, hvilken, hvordan, hvorfor osv. Det er greit det. Det er jo fint å kunne lære av sine feil. Det gjør jeg selv, som ikke har norsk som morsmål.

Jeg velger forøvrig den homofile Foss (mennesket, ikke fossen, som for eksempel Vøringsfossen eller Låtefoss).

Slapp av, jeg har ingenting å "ta igjen" for. Jeg er fra vestlandet og sier aldri "hvem" i tide og utide, så det var som sagt kun snakk om en felle for å lokke pedanter som deg inn i tråden. Vellykket!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men til saken: Hvorfor er denne karen så lite populær blant KG-kvinner? Bare fordi man er misunnelig på Tone Damli?

News_015172_Other_001.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markus er både for ung og for "glatt" (klassisk pen?) for meg. Men passer utmerket til nydelige Tone, de er et vakkert par.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Eneste grunnen til at jeg skrev "hvem" var for å se hvor mange norsklærere som hadde lite å gjøre på i dag.

Men hva betyr "en annen måten"?

Selv om jeg ikke er norsklærer får jeg vondt av å lese "Hvem Foss". :P Du burde enten skrevet "Hvilken Foss" (foss som i fossefall skrives jo med liten forbokstav, mens navn skrives med stor bokstav), eller så kunne du skrevet "Hvem med etternavnet Foss ville du vært sammen med?".

Anonymous poster hash: 100e8...c0f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aner ikke hvem Markus Foss er, men har ikke noe sansen for de to andre, så da svarer jeg han.

Anonymous poster hash: b1e62...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selv om jeg ikke er norsklærer får jeg vondt av å lese "Hvem Foss". :P Du burde enten skrevet "Hvilken Foss" (foss som i fossefall skrives jo med liten forbokstav, mens navn skrives med stor bokstav), eller så kunne du skrevet "Hvem med etternavnet Foss ville du vært sammen med?".

Anonymous poster hash: 100e8...c0f

Les det du siterte, og kanskje et lys vil gå opp for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det lov å velge Wenche Foss i stedet?

Anonymous poster hash: e088b...799
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det lov å velge Wenche Foss i stedet?

Anonymous poster hash: e088b...799

Det var jo i tankene mine, men siden hun ikke lever lenger blir det noe spesielt. Det hadde set for så vidt vært om hun hadde levd også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ante meg ikke at disse var i slekt før nå.

Edit; Er de??

Endret av kills
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tatt Jørgen og så slanket han en smule. Han er jo egentlig veldig pen i ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde tatt Jørgen og så slanket han en smule. Han er jo egentlig veldig pen i ansiktet.

Ja, jeg synes han egentlig er litt kjekk, jeg! :) Og han driver jo og slanker seg også, han har vel gått ned over 100 kg allerede tror jeg. Det blir spennende å se når/om han blir normalvektig, hvordan han ser ut da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ante meg ikke at disse var i slekt før nå.

Edit; Er de??

Noen som har sagt noe om det? Tror ikke Jostein, Helga, Eskil eller Morten Gamst Pedersen er i slekt, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg synes han egentlig er litt kjekk, jeg! :) Og han driver jo og slanker seg også, han har vel gått ned over 100 kg allerede tror jeg. Det blir spennende å se når/om han blir normalvektig, hvordan han ser ut da :P

Tror dere han kan få seg dame, da?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror dere han kan få seg dame, da?Anonymous poster hash: 04783...b70

Ja, hvorfor skulle han ikke få det? Det er da mange overvektige som har kjæreste også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke å være kjekk om man er tjukk i huet...

Markus vinner her, masse penger og den kjekkeste :P Så PK og tilslutt han feite tosken!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, hvorfor skulle han ikke få det? Det er da mange overvektige som har kjæreste også.

Men er ikke Jørgen Foss også homofil? :P

Anonymous poster hash: 19d0f...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke Jørgen Foss også homofil? :P

Anonymous poster hash: 19d0f...1b8

Åja, er han det? Kan godt hende, visste ikke det. Men det utelukker da ikke kjæreste, det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...