Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Et familiemedlem har bestilt et abonnement i mitt navn uten min samtykking. Jeg er ikke folkeregistrert på adressen h*n bor på og jeg har aldri vært det før. Nå som h*n ikke vil betale for bruddgebyret osv. forventer h*n at jeg må ta regningen.

Jeg har snakket med firmaet flere ganger og vi har forsøkt å få til en overføring til h*ns navn, noe h*n har gått med på, men h*n insisterer at hun har ringt dem opp for å godkjenne dette, mens firmaet mener h*n ikke har gjort det.

Så nå står jeg midt i mellom alt. Jeg har vært hyggelig og tålmodig med denne personen og nå er jeg lei av alt.

For litt siden ble jeg tilsent et skjema hvor man kan få seg avskrevet hvis f.eks. noen har bestilt det uten din samtykking.

Hvor sterk sak er det jeg egentlig har her?

Jeg bor ikke med denne personen og har aldri gjort dette. Juridisk, tror dere at dette er nok?

Anonymous poster hash: a4fc1...56b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har en veldig sterk sak. For å inngå en slik avtale må de ha en form for underskrift eller bevis for at det var du, og ingen andre, som inngikk avtalen med dem. Er tingen bestilt over nett, må postkontoret vise til at det var du som hentet ut pakken eller hva det var.

Du må bestride alt av regninger, og kreve bevis for at du har inngått avtale med dem. Da kan de ikke sende deg regninger, og de må ta saken til forliksrådet. Har de ikke bevis, kommer de ingen vei. Velger de å ikke gi seg, ender de opp med å måtte betale både dine og egne advokatutgifter.

Gjest Malanthor
Skrevet

Vil bare si at alt Biatch sier stemmer. De har ingen sak i det hele tatt, bare et garantert tap hvis de velger og gå lenger med det her.

Gjest Blondie65
Skrevet

Men du løser saken ved at du oppsøker vedkommende og ber dem ringe mens du hører på og overføre abonnementet til seg selv, og du ber leverandøren bekrefte denne overførselen skriftlig til begges e-poster. Da slipper man påstander om hva som er gjort/ikke gjort.

Gjest Jørild
Skrevet

Og så ville jeg vurdert å anmelde vedkommende.

Skrevet

Jeg ville definitivt anmeldt henne.

AnonymBruker
Skrevet

Men du løser saken ved at du oppsøker vedkommende og ber dem ringe mens du hører på og overføre abonnementet til seg selv, og du ber leverandøren bekrefte denne overførselen skriftlig til begges e-poster. Da slipper man påstander om hva som er gjort/ikke gjort.

Vi er ikke på talefot og å være i nærheten av hverandre frister meg ikke. Jeg får vel gi det et forsøk til...

Du har en veldig sterk sak. For å inngå en slik avtale må de ha en form for underskrift eller bevis for at det var du, og ingen andre, som inngikk avtalen med dem. Er tingen bestilt over nett, må postkontoret vise til at det var du som hentet ut pakken eller hva det var.

Du må bestride alt av regninger, og kreve bevis for at du har inngått avtale med dem. Da kan de ikke sende deg regninger, og de må ta saken til forliksrådet. Har de ikke bevis, kommer de ingen vei. Velger de å ikke gi seg, ender de opp med å måtte betale både dine og egne advokatutgifter.

Hm, det virker som en tung prosess for bare 3000 kr. Takk for svaret ditt, men jeg tror at hvis vedkommende ikke gjør opp for seg så betaler jeg heller det ned selv slik at jeg kan få litt fred og ro.

Skrevet

Vi er ikke på talefot og å være i nærheten av hverandre frister meg ikke. Jeg får vel gi det et forsøk til...

Hm, det virker som en tung prosess for bare 3000 kr. Takk for svaret ditt, men jeg tror at hvis vedkommende ikke gjør opp for seg så betaler jeg heller det ned selv slik at jeg kan få litt fred og ro.

Det er ingen tung prosess i det hele tatt. Du bare sender en e-post eller et rekommandert brev hvor du sier at du bestrider fakturaen og hvorfor. Deretter blir det opp til dem å velge hva de vil gjøre, men de har ikke lov å sende deg flere fakturaer hvis det er en uenighet om det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke snakk med personen, bare bestrid kravet. Klart det krever litt egeninnsats fra din side, men se på dette som en investering i en roligere fremtid for deg selv. Personen kan fint finne på å gjøre slikt igjen hvis ikke hun opplever noen konsekvenser av handlingen sin, hun så jo hvor lett det gikk denne gangen. Det er generelt utrolig enkelt å lage kvalm i Norge hvis man bare har nok tid og nok hat mot en person, og det kan faktisk bli skikkelig ille.

Anonymous poster hash: bd9fb...c83
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...