AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #1 Skrevet 31. mai 2014 Jeg vet ikke helt hvor jeg skal stille det spørsmålet men prøver her. Da meg og eksen leide hos en var han så grei med oss at vi fikk lov å bo gratis i ett par måneder fordi vi slet litt. Da vi flyttet hjem til foreldrene våres kunne vi betale litt etter litt tilbake. På en eller annen måte mistet vi kontakten og rett etterpå ble han dømt for skattesvik og risikerte 6 år i fengsel. Da ga vi faen i å betale han og hørte ikke noe mer ifra han. No er det vel ca 5 år siden og vi tenker det at han kanskje kan slippe ut snart og kreve de pengene som vi ikke betalte tilbake. Jeg er jo ikke sammen med eksen min lenger og ikke har jeg kontakt med han på noe vis. Har han rett til å kreve pengene tilbake nå så lang tid etter i det hele tatt da? Anonymous poster hash: 05f26...8db
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #2 Skrevet 31. mai 2014 Ja, det har han og du veit kva som er det rette og gjere her... Anonymous poster hash: 84554...701 9
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #3 Skrevet 31. mai 2014 Vil tippe han ikke bryr seg. Anonymous poster hash: dd531...39c
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #4 Skrevet 31. mai 2014 Hvis han har sittet inne noen år tipper jeg han er en fattig fengselsfugl og trenger penger mer enn noe annet. Selvfølgelig skal du/dere betale tilbake. Ellers er det tyveri. At han er dømt for noe kriminelt burde ikke gjøre samvittigheten lettere. Anonymous poster hash: 9e05b...ee0 2
strawberry Skrevet 31. mai 2014 #5 Skrevet 31. mai 2014 Jeg lurer på om det var avtalt at dere skulle betale leien tilbake etterpå? Det virker jo som han har vært snill og latt dere bo der gratis også ville dere selv betale tilbake litt etterpå? Det er så lenge siden at jeg hadde iallefall ikke brydd meg, når han ikke har sagt noe før nå så får det være. 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #6 Skrevet 31. mai 2014 Hvis det har gått mer enn 3 år vil kravet være foreldet. Anonymous poster hash: ed1ef...d71 7
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #7 Skrevet 31. mai 2014 Ja det er avtalt at vi skulle betale tilbake og han har vel adresse og telefonnr han kan få tak i oss på om han vil ha pengene sine. Vi vet jo ikke hvordan vi skal få tak i han nå. Ikke husker vi etternavnet hans heller så blir litt vanskelig. Hvorfor blir det egentlig tyveri når han selv ikke vil ta kontakt med oss etter alt dette? Dessuten er det over 3 år siden så hvorfor skal vi bry oss når han ikke brydde seg? Vi har vel betalt litt tilbake så vi skylder han kanskje 10 tusen eller noe. TsAnonymous poster hash: 05f26...8db 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #8 Skrevet 31. mai 2014 Da synes jeg dere skal betale han, spar opp hele summen og gi han alt på en gang så er dere ferdige med det.Anonymous poster hash: e2445...b8d 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #9 Skrevet 31. mai 2014 Jeg er ferdig med både eksen og den tiden. Hvorfor skal jeg ta kontakt med min voldelige eks for å betale tilbake til en som ikke har giddet å bry seg? Jeg har ny mann nå og nytt liv. Ikke faen om jeg skal grave opp i gamle ting med vilje. Har vært nok dritt. Anonymous poster hash: 05f26...8db 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #10 Skrevet 31. mai 2014 Betal halvparten, da har du gjort din del.Anonymous poster hash: e2445...b8d 4
Gjest Blondie65 Skrevet 31. mai 2014 #11 Skrevet 31. mai 2014 Rettslig sett er kravet foreldet - det vil si at han kan ikke med loven i hånden kreve noe som helst. Moralsk og etisk derimot, skulle dere betalt for lenge siden. Den eneste grunnen til at det gnager på deg nå er at du vet at moralsk og etisk er det du har gjort forkastelig. Hvis dere skylder 10.000 så er din andel av dette 5.000. Jeg foreslår at du setter av dette på en konto til den dagen du eventuelt får tak i navn og adresse til mannen som hjalp dere da dere slet slik at du kan betale din del. Hva eks'en din gjør eller ikke gjør får bli hans sak.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #12 Skrevet 31. mai 2014 Jeg har funnet ut navnet hans og søkt opp nr hans på gule sider. Problemet er at jeg er redd nye mannen min ikke vil synes det er en god ide å betale tilbake til en gammel husvert. Vi har kjøpt oss hus nå og har ikke akkurat en formue på å betale tilbake til diverse folk. Skylder tusen kroner til en kompis av meg som jeg lånte penger av da jeg var 14 og idag er jeg 32. Ser liksom ikke vitsen med å betale dette. Men jeg skjønner hva dere mener. Han er nok en riking. Så tror ikke han savner de 10 tusen for å være helt ærlig. Men jeg skal tenke på det. TsAnonymous poster hash: 05f26...8db
Salmonella Skrevet 31. mai 2014 #13 Skrevet 31. mai 2014 Har aldri skjønt hvorfor folk spør om råd når de tydligvis har bestemt seg for hva de skal gjøre. 24
Pingting Skrevet 31. mai 2014 #14 Skrevet 31. mai 2014 (endret) Du, hvis du lager en tråd hvor du bare kommer til å høre på rådene som sier det du VIL høre og du allerede har bestemt deg for hvordan du skal løse dette og attpåtil har lista med unnskyldninger klar - så anbefaler jeg at du skriver nettopp dét i førsteinnlegget. Så slipper folk å kaste bort tiden sin på å gi råd til noen som ikke hører på dem. Endret 31. mai 2014 av Pingting 9
GammelKaktus Skrevet 31. mai 2014 #15 Skrevet 31. mai 2014 Hvis han har vært så grei å latt dere bo gratis så skulle da nå bare mangle at du iallfall betaler tilbake din halvdel. Snakk om å være selvopptatt. Har dere råd til et hus så har du råd til å betale 5000. 9
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #16 Skrevet 31. mai 2014 Jeg har funnet ut navnet hans og søkt opp nr hans på gule sider. Problemet er at jeg er redd nye mannen min ikke vil synes det er en god ide å betale tilbake til en gammel husvert. Vi har kjøpt oss hus nå og har ikke akkurat en formue på å betale tilbake til diverse folk. Skylder tusen kroner til en kompis av meg som jeg lånte penger av da jeg var 14 og idag er jeg 32. Ser liksom ikke vitsen med å betale dette. Men jeg skjønner hva dere mener. Han er nok en riking. Så tror ikke han savner de 10 tusen for å være helt ærlig. Men jeg skal tenke på det. TsAnonymous poster hash: 05f26...8db skulle ønske jeg visste hvem du var så jeg aldri kom i skade for å låne deg penger. Folk med din holdning burde ikke få låne noe som helst. Gjør det rette og gjør opp for deg, 5000 klarer du å spare opp. Din nye mann, om han har noe moralsk vett så burde han støtte deg i dette her. Hva vet du om at han savner de 10 000 og ikke? Anonymous poster hash: 886ea...93f 10
Gjest Blondie65 Skrevet 31. mai 2014 #17 Skrevet 31. mai 2014 Jeg lurer på hva du ville med denne tråden? Du vet både hvor du finner tidligere husvert og din bror. Jeg har ingenting til overs for folk som utnytter hjelpsomme mennesker og unnskylder seg med at de har sikkert nok penger og derfor trenger ikke jeg holde det jeg lovet. Betal alltid tilbake det du skylder - uansett hvor lang tid det har gått.
Gjest Malanthor Skrevet 31. mai 2014 #18 Skrevet 31. mai 2014 Jeg er ferdig med både eksen og den tiden. Hvorfor skal jeg ta kontakt med min voldelige eks for å betale tilbake til en som ikke har giddet å bry seg? Jeg har ny mann nå og nytt liv. Ikke faen om jeg skal grave opp i gamle ting med vilje. Har vært nok dritt.Anonymous poster hash: 05f26...8db Du gjør meg kvalm. Snakk om å være selvsentrert og egoistisk. 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #19 Skrevet 31. mai 2014 Så sure mennesker det var her på kvinneguiden idag da! Det har gått 5 år siden og ikke husker jeg nøyaktig hvor mye vi skyldte han og ikke husker jeg når vi betalte sist! Vi prøvde å gjøre opp for oss!! At han ble burret inne og mistet kontakt med oss er ikke vårt problem. Han vet hvor jeg bor hvis ikke han har rotet vekk det i tillegg til oversikten over hvor mye penger det er snakk om. Fælt så mye dritt jeg skulle få slengt i trynet da! Jeg spurte om han hadde lov til å kreve de pengene ! Jeg tar ikke kontakt med noen som selv la opp til dette her. Anonymous poster hash: 05f26...8db 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #20 Skrevet 31. mai 2014 Så sure mennesker det var her på kvinneguiden idag da! Det har gått 5 år siden og ikke husker jeg nøyaktig hvor mye vi skyldte han og ikke husker jeg når vi betalte sist! Vi prøvde å gjøre opp for oss!! At han ble burret inne og mistet kontakt med oss er ikke vårt problem. Han vet hvor jeg bor hvis ikke han har rotet vekk det i tillegg til oversikten over hvor mye penger det er snakk om. Fælt så mye dritt jeg skulle få slengt i trynet da! Jeg spurte om han hadde lov til å kreve de pengene ! Jeg tar ikke kontakt med noen som selv la opp til dette her.Anonymous poster hash: 05f26...8db Ingen la opp til det, ingen andre enn du og eksen din. Dere fikk bo gratis en periode mot at dere ordnet opp senere, dere betalte litt etter litt, så sluttet dere, hvorfor sluttet dere? Det er deres gjeld, dere får fortsette å betale. Du får gjøre opp for din del og eksen din for sin. Du sier det er ca 10 000 kr igjen, da får du betale 5000 av de. Ingen her som er sure, det at du ikke får de svarene du ønsker deg her, gjør ikke oss sure vet du. Anonymous poster hash: 886ea...93f 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå