Gå til innhold

Vi som savner 80/ 90 tallet! (bilder)

Gjest Lady.In.Heels

Anbefalte innlegg

Cid skrev (5 minutter siden):

Skamklipping hvordan?

Sensurklipp. Ta Robocop fra 1987, for eksempel. Den ble klippet sønder og sammen da den ble sluppet i Norge. Det er bl.a. en scene der tittelkarakteren plaffer ned en hel haug med skrønt i en narkofabrikk. I videoversjonen fra 80-tallet ser vi at han skyter et par stykker, og så er det over. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FrankDrebin skrev (Akkurat nå):

Sensurklipp. Ta Robocop fra 1987, for eksempel. Den ble klippet sønder og sammen da den ble sluppet i Norge. Det er bl.a. en scene der tittelkarakteren plaffer ned en hel haug med skrønt i en narkofabrikk. I videoversjonen fra 80-tallet ser vi at han skyter et par stykker, og så er det over. :P 

Så gale 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (1 minutt siden):

Så gale 

Ja, det er en del av 80-tallet jeg ikke savner. xD Men jeg savner den atmosfæren det var i en videoutleiebutikk, kikke på utvalget og bestemme seg for hva man ønsket å leie. :)  Det er selvsagt mer praktisk å kunne finne noe på Netflix osv., billigere også, men det var helgens høydepunkt i "gamle dager". 😄 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en del av 80-tallet jeg ikke savner. xD Men jeg savner den atmosfæren det var i en videoutleiebutikk, kikke på utvalget og bestemme seg for hva man ønsket å leie. :)  Det er selvsagt mer praktisk å kunne finne noe på Netflix osv., billigere også, men det var helgens høydepunkt i "gamle dager". 😄 

Det var kjekt ja, sikkert kjekt for mamma også som måtte vente i lange tider på at hennes ubesluttsomme sønn skulle velge en film eller spill 😅 ble noen runder rundt kvartalet på henne med bilen  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (6 minutter siden):

Det var kjekt ja, sikkert kjekt for mamma også som måtte vente i lange tider på at hennes ubesluttsomme sønn skulle velge en film eller spill 😅 ble noen runder rundt kvartalet på henne med bilen  

Haha, det kan jeg tenke meg, når det var løsningen. xD I mitt tilfelle fant vi et sted å parkere, og så gikk vi sammen inn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin skrev (1 minutt siden):

Haha, det kan jeg tenke meg, når det var løsningen. xD I mitt tilfelle fant vi et sted å parkere, og så gikk vi sammen inn. :)

Husker vi leide videospiller en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cid skrev (1 minutt siden):

Husker vi leide videospiller en gang

Det gjorde vi også en periode, før vi fikk oss egen VHS spiller. Vi hadde kun Beta først. Fant bilde. :biggrin:

Funai-Esselte_moviebox.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde vi også en periode, før vi fikk oss egen VHS spiller. Vi hadde kun Beta først. Fant bilde. :biggrin:

Funai-Esselte_moviebox.jpg

På 80 tallet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (3 minutter siden):

På 80 tallet?

Ja, men den surra rundt til et godt stykke utpå 90-tallet også. Jeg husker at jeg og en kamerat leide en sånn mot slutten av 90-tallet en gang vi skulle leie film, og spilleren hans nettopp hadde takket for seg. 

Endret av FrankDrebin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin skrev (1 time siden):

Det husker jeg. Den forbigikk jeg i stillhet. ;)

Den var faktisk veldig god til dessert. Men ikke for mye. Dessverre oppdaget vi det da den var på vei ut av hyllene fordi ingen gadd å kjøpe den :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mingus skrev (2 minutter siden):

Den var faktisk veldig god til dessert. Men ikke for mye. Dessverre oppdaget vi det da den var på vei ut av hyllene fordi ingen gadd å kjøpe den :(

Nettopp, jeg er veldig kresen når det kommer til sjokoladedesserter, og det var ikke noe for meg, men jeg vet hvor irriterende det er når en vare man liker utgår. 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fikk den billig på Holdbart iallfall etterhvert, men angrer på at ikke vi kjøpte alle de hadde!:D

Endret av mingus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mingus skrev (48 minutter siden):

Lol trodde du svarte på det med videospiller nå 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi som var så heldige å ha kabel-TV på 80-tallet, så denne logoen ofte. ;)

Sky_Channel.png

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin skrev (4 timer siden):

Vi som var så heldige å ha kabel-TV på 80-tallet, så denne logoen ofte. ;)

Sky_Channel.png

Kabel tv var luksus før vi fikk strømmetjenester 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (16 timer siden):

Ja, det var tingen den gangen. 😄 Jeg husker også da vi hadde filmkanalene FilmNet og TV1000. :) Det var stas å få den nye programoversikten i posten hver måned, med de "nye" filmene presentert på forsiden. :ler: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Cid skrev (På 12.3.2022 den 1.51):

Åh minner.. Hadde ikke kabel-tv men mammas tante tok opp Santa Barbara for meg hver dag så kom jeg hver lørdag og hadde maraton med 5 episoder mens jeg spiste loff og stekte fiskeboller. Good times😂❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin skrev (På 3/11/2022 den 14.58):

Og så var det smågodt for en tier, hvor vi skulle ha 1 krone i de diverse godtene

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvakkekyllingen skrev (10 minutter siden):

Jeg husker vi samlet Pogs. Lurer på hvor samlingen ble av 🤔

pic385531.jpg

Fretex sikkert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...