Gå til innhold

Vi som savner 80/ 90 tallet! (bilder)

Gjest Lady.In.Heels

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Cartman
1 minutt siden, Balian de Ibelin skrev:

Fordi om ting ikke endrer seg så går ikke ting framover. Det er bra at ting endrer seg 

Og alt endret seg til det verre. Nå er det bare krig, katastrofe, mas på sosiale medier og dårlige TV-serier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Perelandra skrev:

Vi hadde PCer på nittitallet også, jeg kjøpte min første i 96.

Jeg fikk min første pc i 98. Men forskjellen mellom da og nå er tidsbruken og også hva man brukte pc'en til. Den gang så ihvertfall mine venner og jeg på pc som noe veldig spesielt, noe man bare fikk lov til å gjøre kanskje et par timer en gang i blant. I tillegg var internett så tregt at det var liksom ikke som i dag. Det var ikke sosiale medier på samme måte, ikke Google, ikke Youtube. Det var noe nytt og unikt, men det var ikke noe jeg brukte timesvis slik som i dag. Aller mest brukte jeg ikke timesvis på pc fordi internett (dvs ISDN) var altfor dyrt. Skal sies, jeg brukte pc'en mest av alle mine venner. Og bestevenninna mi kom over og så spilte hun The Sims (men dette var senere da). 

På skolen brukte vi nesten aldri pc, så pc-bruken var generelt veldig annerledes enn i dag.

Jeg husker fremdeles da jeg ble medlem av Kvinneguiden som 12-åring. Det er skremmende å tenke på at jeg faktisk har vært på KG lenger enn halve livet. :ler: Ah, savner Kvinneguiden og nuddeldama, samt SprayDate (jeg ble medlem før det ble 16-årsgrense), Mumseland (Bamsemums-land), Netscape, AltaVista og det første The Sims-spillet. Det var tider altså. ;) 

Mvh Yvonne :heiajente: 

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cartman

latest?cb=20120518153857&path-prefix=no

Mummitrollet var gull. Var livredd Hufsa. Syntes også episoden der Mummitrollet ble forvandlet i trollmannens hatt var skummel :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lutetium 71 skrev:

Ah, MTV.. :tristbla:

Rebecca de Ruvo og den rare engelskdialekten hennes. :rodmer:

Savner MTV slik det var. Sender de egentlig musikkvideoer lenger? Synes det bare er realityshows osv på den kanalen nå (noe jeg synes er litt ironisk i forhold til navnet). 

Noen som husker Metropol TV? Og så husker jeg at TV Norge hadde nyhetssendinger, og de kom alltid midt i en eller annen film man så på kvelden. ;) 

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
3 minutter siden, Cartman skrev:

Og alt endret seg til det verre. Nå er det bare krig, katastrofe, mas på sosiale medier og dårlige TV-serier.

Det var flere kriger i verden på 1980 og 90 tallet enn hva det er i dag. Det var nok av katastrofer og dårlige tv serier da også.

Det er nok av gode tv serier i dag. Sannheten er at for de aller fleste mennesker er verden bedre og ikke dårligere.

Det blir helt feil å se på 1980 tallet og 1990 tallet med rosabriller.  Dette er det siste jeg sier om dette siden det blir jo avsporing.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
Et øyeblikk siden, Yvonne skrev:

Savner MTV slik det var. Sender de egentlig musikkvideoer lenger? 

Nei det gjør de ikke. Men de sender musikk på VH1 og det er ofte musikk fra 1980 og 1990 tallet på VH1 Classic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman
3 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Det var flere kriger i verden på 1980 og 90 tallet enn hva det er i dag. Det var nok av katastrofer og dårlige tv serier da også.

Det er nok av gode tv serier i dag. Sannheten er at for de aller fleste mennesker er verden bedre og ikke dårligere.

Det blir helt feil å se på 1980 tallet og 1990 tallet med rosabriller.  Dette er det siste jeg sier om dette siden det blir jo avsporing.

Vi kan ta den diskusjonen i et annet fora. Jeg snakker ikke om 80-tallet, da jeg ikke var født på den tiden og savner derfor ikke 80-tallet. Jeg savner 90-tallet, da verden føltes tryggere. Det skyldes i stor grad at jeg var barn og at konfliktene var mer distansert. Nå i dag er krig et reality show. I Syria har de plasser Go-Pro kamera på tanks. Milliarder av mennesker lever i fattigdom, så tror ikke verden har blitt noe bedre. Min mening er hovedsakelig subjektiv, da de baserer seg på min opplevelse. Nostalgi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Cartman skrev:

Mummitrollet var gull. Var livredd Hufsa. Syntes også episoden der Mummitrollet ble forvandlet i trollmannens hatt var skummel :cry3:

Ååh, Mummidalen :hjerte: Med spydige Lille My og Sniff den pysen. :fnise: 

Endret av Arktis
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cartman
1 minutt siden, Arktis skrev:

Ååh, Mummidalen :hjerte: Med spydige Lille My og Sniff den pysen. :fnise: 

For ikke å snakke om alle de rare episodene. For eksempel da mummidalen ble en jungel med kjøttetende planter

mqdefault.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Cartman skrev:

The tribe

The-Tribe-Season-1-the-tribe-7045812-102

The Tribe <3 Men hører mer til tidlig 00-tallet kanskje? Det var da den ble sendt på TV i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...