AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #1 Skrevet 28. mai 2014 Har vært sykemeldt i 8 dager. Er videre sykemeldt i 16 dager til. Jeg lurer da på litt ang sykepenger. Håper noen kan svare meg på de spm jeg stiller. Jeg har forstått det slik at arbeidsgiver betaler sykepenger de første 2 ukene og etter det betaler nav. Riktig? Får jeg da samme beløpet i sykepenger som jeg ellers ville fått i lønn? Vi har lønnsutbetaling annenhver onsdag der jeg jobber. Når får jeg utbetalt sykepengene fra nav? Konkrete svar blir jeg veldig glad for.Anonymous poster hash: f9f03...421
bippo Skrevet 28. mai 2014 #2 Skrevet 28. mai 2014 Du får samme beløpet, tror du får lønnsutbetaling en gang i måneden, men kan ikke si noe om dato, for det vet jeg ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #3 Skrevet 28. mai 2014 TS her. Ett spm til. Får jeg dem denne mnd eller må jeg belage meg på å vente flere mnd!?Anonymous poster hash: f9f03...421
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #4 Skrevet 28. mai 2014 TS her. Ett spm til. Får jeg dem denne mnd eller må jeg belage meg på å vente flere mnd!?Anonymous poster hash: f9f03...421 Jeg var sykmeldt 3 måneder, utbetalelsesansvaret lå dermed på nav. Fikk sykepenger ca 5 måneder etter at det var søkt om Effektivt system. Men du SKAL vel ideelt sett ha det enten denne eller neste måned. Anonymous poster hash: 8469f...83e
Micolina Skrevet 28. mai 2014 #5 Skrevet 28. mai 2014 (endret) Du må høre med arbeidsgiver. Jeg har vært halvveis sykemeldt siden september. De første månedene betalte jobben, men fikk etterbetalt av NAV. Så der hadde jeg ingenting med NAV å gjøre. Etter nyttår ble det slik at jobben betaler den prosenten jeg jobber, mens NAV resten. NAV betaler alltid ut siste dagen i måneden, bortsett fra i desember. Det jeg har opplevd er at ofte har NAV ikke registrerer sykemeldingen min, eller så har jobben ikke fått sendt inn sykemeldingen. Så det har hendt at jeg ikke har fått penger fra NAV på 2 måneder... (hurra for oppsparte midler og mastercard) Men det er null stress å ringe NAV og høre med de. De er veldig hyggelige og hjelper raskt. Endret 28. mai 2014 av Micolina
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #6 Skrevet 28. mai 2014 TS her. Takk for svar. Nå har det seg også slik at jeg ble sykemeldt en uke først. Sykemld ble levert til arbeidsgiver. Ble så videre sykemeldt i 2.5 uker til. Denne sykemeldingen ble også levert til arbeidsgiver. Også delen med "krav om sykepenger". Hvordan skal jeg gjøre det videre da? Arbeidsgiver skal jo utbetale for 1uke av de 2.5 ukene og nav skal betale for 1.5 uke. Fikk bare ett papir om "krav til sykepenger". Dette fikk arbeidsgiver. Så jeg har ikke levert noe til nav. Anonymous poster hash: f9f03...421
Micolina Skrevet 28. mai 2014 #7 Skrevet 28. mai 2014 Er arbeidsgiver sitt ansvar. Du skal bare levere sykemeldingen til jobben, så skal de ordne resten. Eneste du skal sørge for er å fylle ut sykemeldingen du gir til arbeidsgiver. Om du lurer på noe ang utbetalinger og sånt, så bare ring NAV .
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #8 Skrevet 28. mai 2014 På min arbeidsplass utbetaler arbeidsgiver "lønn" som normalt ved sykemelding/foreldrepermisjon, og så får de pengene refundert fra NAV igjen. Spør lønnsansvarlig på jobben din om du er usikker :-)Anonymous poster hash: d12bd...ef4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #9 Skrevet 28. mai 2014 Tusen takk for svar Anonymous poster hash: f9f03...421
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå