AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #1 Skrevet 28. mai 2014 Jeg skal til England i 4 uker og har blå eresept på utstyr som tar stor plass. Derfor vil jeg gjerne ta med meg minst mulig herfra og heller bruke apotek i England. Er det mulig? Hvordan? Anonymous poster hash: b85d1...64c
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #2 Skrevet 28. mai 2014 Jeg skal til England i 4 uker og har blå eresept på utstyr som tar stor plass. Derfor vil jeg gjerne ta med meg minst mulig herfra og heller bruke apotek i England. Er det mulig? Hvordan? Anonymous poster hash: b85d1...64c Norske resepter aksepteres som regel i Sverige og Danmark, utenom blå resepter. Dvs. du kan nok få ut det du trenger, men du må betale fullt ut det det koster. Jeg vet at i enkelte EU-land aksepteres resepter fra andre EU-land, men igjen er det slik at du må betale hele beløpet. I og med at du skal være borte så lenge og det du trenger tar så stor plass, ville jeg kanskje heller forsøkt å finne en lege i England som kan skrive ut resept for deg. Hvor mye du må betale avhenger av hva slags ordninger som finnes i England. Du vil trenge en utførlig legeattest på engelsk fra din egen lege som inneholder eksakt hvor mye som må forskrives i tillegg til et telefonnummer som legen i England kan ringe hvis det skulle være spørsmål. Husk også pass og helsekortet for EØS-området. Anonymous poster hash: 13b40...bb1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå