Gå til innhold

Er det vanlig at Nav oppsøker bruker på lærested uten å tilkjennegi seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min sønn på 17 er lærling i et transportfirma

Min sønn har en kronisk hudlidelse , noe som gjør at han mottar grunnstønad til kremer ,ekstra vaskemidler mm, og nylig skulle stønaden tas opp til revurdering, noe som er fast prosedyre annet hvert år. Vi måtte da dokumentere/sannsynliggjøre skriftlig at behovene fremdeles var tilstede.Og så er nylig gjort.

Så forteller min sønn at en fremmed dame hadde oppsøkt jobben idag og samtalt med sjefen og notert flittig mens de kikket på ham. Og alt pågikk uten å presentere seg for gutten.

Jeg kan ikke tenke meg hvem dette kunne være, andre enn Nav. ikke ville han spørre sjefen heller av frykt for å virke rar og mistenksom, men var ikke det spesiell oppførsel?

Vil legge til at han ellers har et utmerket forhold til sjefen men det var altså denne fremmede damen som tok regien ,samtalte og noterte flittig hele tiden med blikket hvilende på gutten.

Gutten ble naturlig nok brydd og usikker og det er da jeg lurer på om dette er vanlig fremgangsmåte ifra Nav?

Anonymous poster hash: 6a47e...31b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre din sønns jobb er gjennom NAV er det helt utenkelig at noen fra NAV skulle møtt opp på jobben hans og diskutert eksemet til din sønn.

Anonymous poster hash: 1485c...ed8
  • Liker 1
Skrevet

Sikker på at det var en fra NAV, og ikke fra lærlingskontoret?

Sjefen vet jo uansett hvem det var, så det ville jo være naturlig å spørre han. Blir jo ikke noe mer rart å spørre, når sjefen allerede vet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres mer ut som om det var en representant fra opplæringskontoret enn en representant fra NAV.

Spesielt siden det er evalueringstid nå.

Anonymous poster hash: 86fc1...767
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kunne det vært noen fra opplæringskontoret som hadde oppfølging?

Men er det ikke enklest å spørre sjefen?

Anonymous poster hash: 78dbb...b75

Skrevet

Nei, det er vanlig at NAV opptrer på denne måten. Mest sannsynlig at det er opplæringskontoret e.l.

Skrevet

Hvorfor kunne ikke sønnen din bare spørre da?

Skrevet

Folk fra opplæringskontoret bruker vanligvis å snakke med lærlingen og, ikke bare sjef/lærlingansvarlig. Synes han bør spørre sjefen, iom at dama glodde på han.

Skrevet

Du må si at sønnen din må spørre om han var tema for samtalen. Hvis ja, må han spørre hva som ble sagt og hvorfor han ikke ble kontaktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...